Ionut Dobronauteanu scrie despre “Fila neagra a sahului romanesc”

Ion Serban Dobronauteanu

Stimati membri si colegi,

Decizia de neparticipare a lotului masculin la Olimipada este pentru mine o fapta iresponsabila si o mare dezamagire. Onorariile au fost agreate anterior de sportivi, trebuie mentionat ca pentru mesele 3-5 si pentru lotul feminin sumele sunt substantial mai mari decat cele de la editiile anterioare, dar acestia au fortat mana federatiei in mod total nejustificat cu plata unui avans de 70%, iar restul sa fie achitat dupa olimpiada. A fost o pozitie de forta ilogica si care s-a vrut, probabil, sa “atentioneze” federatia.

Aceasta in situatia in care federatia si-a onorat mereu toate obligatiile scrise si nescrise in orice conditii (rezultate mai slabe sau cheltuieli mai mari decat cele prevazute, asa cum s-a intamplat de uneori). Mai mult, jucatorii de performanta s-au bucurat de sprijinul federatiei si a persoanelor de la conducere, si pentru aceasta fac urmatoarea enumerare cronologica:
– meciurile Karpov-Istratescu si Topalov-Nisipeanu
– campionatele nationale de seniori au avut fonduri de premiere in crestere de la an la an
– finalele Masters sah rapid
– Turneul Regilor (la care federatia a avut partea sa de contributie)
– openuri puternice si alte competitii private organizate de membri ai CD
– circuitul si finala GP balcanic, alte cateva invitatii obtinute la concursuri in strainatate si probabil ca mai sunt si alte exemple.

Toate acestea s-au intamplat in ultimii 6 ani, ocazii cu care membrii loturilor nationale au castigat glorie, bani, experienta in plan sportiv. Poate ar fi cazul de comparat cu evenimentele sportive, cu sumele si cu onorariile de acum 8-12 ani, atunci cand era acelasi profesionism iar locurile in ierarhia mondiala a sportivilor nostri era chiar mai buna. Poate ar fi util sa aflam parerea generatiilor anterioare de sahisti membri ai loturilor nationale.

Si cu toate acestea, sportivii au refuzat participarea la Olimpiada conditionand plata unui avans de 70% in loc de 50%, asa cum s-a propus si cum s-a practicat anterior. Refuzul lor este cu atat mai grav cu cat trimisesera pasapoartele si se obtinusera vizele, biletele de avion au fost cumparate iar in aceste zile era practic imposibil de trimis o alta echipa din cauza obtinerii vizelor si a solutiilor de transport. Atitudinea celor care au initiat aceasta actiune este cu atat mai condamnabila cu cat, din cate cunosc, doi sportivi au fost hotarati in a boicota iar alti doi sportivi si-ar fi dorit sa joace in conditiile discutate. Este evident ca gestul are implicatii negative asupra sportivilor in primul rand, asupra cluburilor, federatiei si asupra intregului sah romanesc.

Mai adaug ca la alte sporturi mult mai “profesioniste”, fotbalul si handbalul de exemplu, sportivii nu vin la echipele nationale pentru bani in primul rand ci pentru alte motivatii si considerente.

Cred totodata ca o abordare mai consecventa din partea federatiei pe acest subiect, si aici ma gandesc in primul rand la dl Ciprian Nanu, antrenor desemnat si totodata membru CD, ar fi putut evita aceasta situatie sau sa o prevada in timp util pentru a putea trimite o alta echipa.

Nu stiu cine are interesul sa dea o asemenea lovitura sahului romanesc, probabil vor jubila rauvoitorii de serviciu, cert este ca daca acesta este raspunsul cand in conditiile de criza se majoreaza onorariile, este greu sa inteleg discernamantul acestor sportivi.

Al dumneavoastra,
Ion Serban Dobronauteanu
fost presedinte FRS

ALTE POSTARI RELEVANTE

  • gorunescu

    Bun și de ce nu le-au aprobat avansul dacă existau banii?

    septembrie 18, 2010 - 10:12 pm Raspunde
  • ovidiu_3003

    Ioane iar scri pentru mass media habarnista si crezi ca poti aburi si comunitatea sahista …Cum adica s au aprobat 50 la suta si 70 la suta nu s au mai putut aproba ? Stii cat inseamna 50 la suta din 3000 de euro ? 1500 de euro s au aprobat iar 70 la suta care inseamna 1800 de euro nu s au mai putut aproba .Pentru 300 de euro nu vad eu echipa Romaniei la Olimpiada ? In conditiile in care s au cumparat biletele de avion si s au obtinut vizele ? Pai nu ati pierdut mai mult ? Iar nu plateste nimeni pentru vina de a nu avea echipa masculina la Olimpiada ?Ce tot dai exemple aiurea ? Ce inseamna pentru tine fonduri de premiere in crestere ?La trei patru sute de euro s a mai adaugat inca 50 ?Si openuri puternice ce inseamna ?Au venit jucatori in jurul valorii de 2700 puncte Elo si nu i am vazut eu ?Singurul turneu puternic a fost Turneul Regilor.
    Ce tot folosesti metode securiste de dezbinare a jucatorilor care au refuzat participarea ?Cum doi au vrut sa joace si alti doi nu ?Au refuzat toti patru ca sunt oameni maturi si asa au gandit ei .Zici ca doi ar fi vrut sa joace …asa la deruta fara sa le dai numele ca sa ne abati pe noi pe piste false .Sa ne dam cu presupusul cine ar fi fost cei doi .
    A cui fapta iresponsabila e neparticiparea echipei la Olimpiada?…Probabil a comunitatii sahiste .
    Ce ne dai exemple din sporturile de echipa care se televizeaza ? Aceeia pot sa joace si fara bani ca se vad la TV…desi nu o fac .Drogatul de Mutu si plangaciosul de Chivu vin pe bani buni la nationala …Acum aveau promisi 10 000 de euro de jucator daca bateau Albania si Belarus .
    Nu ne mai crede fraieri si propunele demisia la cei care m au lasat fara echipa nationala la Olimpiada.

    septembrie 19, 2010 - 12:11 am Raspunde
  • Dr.Tiberiu Lakatos

    STIMATE DOMN EXPRESEDINTE,
    DACA ASTAZI SAHUL ROMANESC ARE IN VARFUL PIRAMIDEI ORGANIZATORICE UN PRESEDINTE TUPEISTO-ARIVIST SI UN CD PE MASURA(CINSTE DOMNILOR CAMPEANU SI NANU PE CARE II CONSIDER EXCEPTII),VINA PRINCIPALA O POARTA DOMNIA VOASTRA!!
    STITI CUM ATI ORGANIZAT ALEGERILE;CUM ATI VALIDAT MANDATELE,CUM ATI DORIT SA ASCUNDETI CU ORICE PRET EVENIMENTUL IN FATA “MASS-MEDIEI”.DACA IN CEI 4 ANI DE MANDAT ATI REALIZAT LUCRURI CU ADEVARAT REMARCABILE,PE CARE NIMENI NU VI LE CONTESTA,DE CE VA “ALIATI” EPIGONILOR DUMNEAVOASTRA IN CEA MAI PENIBILA GAFA A SAHULUI DIN ROMANIA??
    PLEDOARIA DOMNIEI VOASTRE ARE LA BAZA ACTIUNI PE CARE LE-ATI COORDONAT SI SPONSORIZAT;SI V-AU ATRAS STIMA IUBITORILOR DE SAH.ATUNCI, ATI DOVEDIT CARACTER SI PROFESIONALITATE;DE CE OARE VA FACETI ACUM PURTATORUL DE OPINIE ALE UNEI OLIGARHII INCOMPETENTE,DESUETE,ANACRONICE,CARE TREBUIE SA DISPARA?
    OARE SONDAJELE ACESTUI SITE,CHIAR NU INSEAMNA NIMIC?
    DECAT SA VA MANJITI, AMESTECANDU-VA IMAGINEA SI REALIZARILE (ATATEA CATE S-AU PUTUT),CU ACUALA “PUTERE”,NU ERA MAI DEMN SA LUATI O POZITIE DE BUN SIMT?
    DOMNULE DOBRONAUTEANU:SAHUL ROMANESC EXISTA DATORITA LUI DUMITRIU&COMP,SAU PRIN NISIPEANU,LUPULESCU,PARLIGRAS,NEVEDNICI,NANU???
    OARE NU PUNETI CARUL INAINTEA BOILOR(NICI O ALUZIE),PLADAND O “CAUZA”PENTRU CARE SUNTETI SI DOMNIA VOASTRA INTR-UN FEL VINOVAT? DE CE LUATI ASUPRA DOMNIEI VOASTRE “SARCINA” DE A “ANATEMIZA” PE DIETER SI CEILALTI,IN LOC SA “REZOLVATI” CONFLICTUL PRINTR-O SPONSORIZARE,CE STIU CA VA E LA INDEMANA?
    SAU POATE PRESEDINTIA F.R.SAH E DOAR O HALTA CATRE ALTE DEMNITATI?
    V-AM STIMAT TOT MANDATUL DOMNIEI VOASTRE SI STITI DE ACEST LUCRU;SPRE REGRETUL MEU DIN 20 FEBRUARIE A.C. NU MAI POT SPUNE ACELASI LUCRU!
    INCA NU E TARDIVA O “MEA CULPA”,CHIAR DACA AM RATAT OLIMPIADA!
    CU BINE,CONF.DR.TIBERIU LAKATOS;PRESEDINTE CSS.MEDICINA TIMISOARA.

    septembrie 19, 2010 - 7:52 am Raspunde
  • vasluianu

    nene da esti fara jena deloc sa zici ce zici, fost presedinte frs? pai de aia nu mai esti din cauza atitudinii asteia………. buna analogia cu carul si cu boii. numai ei cred ca daca pui caruta in fata merge singura si boii dupa ea. asa au crezut ei. numai a , caruta nu a vrut sa mearga singura……….si acu lojic is suparati. oricat ai fi de patriot nu poti merge sa lasi familia sa moara de foame nene. murfatlaru mai merge?

    septembrie 19, 2010 - 9:02 am Raspunde
  • sandu

    “Funcţia reprezintă o responsabiltate maximă pentru mine, pentru că şahul nu are un suport material pentru desfăşurarea activităţii. Este un sport sărac, va fi foarte greu să atrag sponsori. Primul punct de care mă voi ocupa este să introduc opţional şahul în şcoli. Am discutat cu ministrul Funeriu şi sper să îl implementăm cât mai curând. Sunt în discuţii cu Parlamentul European pentru găsirea unei soluţii în ceea ce priveşte şahul, pentru că în mandatul precedent am fost europarlamentar din partea PDL. Mi-am activat relaţii din mandatul de europarlamentar şi voi încerca să susţin o lege a sportului european, şi a şahului în particular”, a declarat noul preşedinte al FR Şah.

    Constantin Dumitriu a fost vicepreşedintele FR Şah, în perioada 2006-2010, în timpul mandatului de preşedinte al lui Ion Şerban Dobronăuţeanu.”

    Asta scria actualul presedinte al FRSah la instalare, intre timp a uitat sa-si “activeze” relatiile. Europarlamentar si nu esti in stare sa faci rost de 3000 euro ? Jenant !
    Daca “va fi greu sa atrag sponsori”, de ce te bagi unde nu te pricepi ? Astazi nu se poate face nimic fara bani !

    septembrie 19, 2010 - 9:41 am Raspunde
  • acrys

    Vad ca in aproape toate comunicatele venite din partea federatiei domnul Ciprian Nanu trage toate ponoasele. De ce nu il numiti presedinte al FRSAH si apoi avem toti “dreptul” sa il tragem de urechi! Ar fi mai corect asa.

    septembrie 19, 2010 - 9:43 am Raspunde
  • GG

    Sunt convins ca Ionut Dobronauteanu nu avea acelasi ton si cu siguranta nu lua aceasta decizie

    daca era inca functie!

    E clar…a fost comanda de la partid,dadea bine in presa ca actualul presedinte sa fie sustinut

    predecesorul sau!!

    “Miroase” a tactica PDL-ista,problema ar fi ca aici este vorba de cateva mii de sahisti care

    incearca de cele mai multe ori chiar sa si gandeasca,nu te poti adresa in acceasi maniera ca si

    cand ai avea un speach catre masele de oameni la Universitate.

    GG

    septembrie 19, 2010 - 11:56 am Raspunde
  • Stefan

    Va laudati degeaba cu realizarile, lumea inca nu stie nimic despre marii nostrii sahisti. Trebuie sa fii sahist ca sa stii cine naiba sunt Nisipeanu, Lupulescu, Nanu, Szabo, Parligras, Jianu etc. Nu sunteti in stare sa promovati deloc sahul!
    Cat despre despre acordarea sumei necesare deplasarii ce sa mai spun? Un sportiv de inalta clasa trebuie platit integral daca vrei sa aibe rezultate. Asa ce face?! Sta cu grija mai mult la bani decat la performanta.
    RUSINE!!!

    septembrie 19, 2010 - 1:39 pm Raspunde
  • Dan

    Sahul trebuie promovat in presa centrala si locala de toti cunoscatori acestui sport al mintii pentru a fi introdus in scoli,pentru a creste inteligenta copiilor nostri in afaceri (progresul Romaniei).

    septembrie 19, 2010 - 2:06 pm Raspunde
  • sergiu grunberg

    Stimate domnule Dobronauteanu
    Argumentatia dumneavoastra merge pe langa logica si realitate :
    – avand in vedere conditionarile de rezultat, onorariile nu s-au majorat
    – in trei luni de zile, nimeni nu i-a anuntat pe jucatori de diminuarea procentului
    -de ce s-au cumparat bilete si obtinut vize cat timp nu aveati acordul de participare al jucatorilor
    – cand domnul Pascalau a spus ca daca FRSAH nu poate da onorariile, sa trimitem o echipa de tineret cine a fost de acord?
    – de ce nu s-a incercat o conciliere normala si s-a recurs la amenintari si incercari de inlocuiri
    – ce eforturi sau initiative au depus presedintele sau vicepresedintii -(copiii dvs de suflet) sa rezolve situatia?
    – daca nu erau bani la federatie de ce nu a scos dl Dumitriu 3000 Euro din buzunar sau chiar dumneavoastra, cu titlu de imprumut ; pana si clubul meu ar fi fost dispus sa imprumute FRSAH pentru o asemenea actiune importanta ca Olimpiada
    -timp de o luna nimeni nu a facut nimic pentru rezolvarea lucrurilor ( inlusiv dvs )-doar eu incercam sa misc lucrurile fara succes
    -adevarul e ca de la inceput nu s-a dorit sa fie trimisa echipa masculina si cred ca asta e evident pentru toti ;
    s-a dorit sa se dea o lectie jucatorilor care sa inteleaga ca nu ei sunt importanti in sah, ci Conducerea Federatiei
    -noi nu dorim bani suplimentari de la buget, ci de la sponsori privati recomandati de dumneavoastra si nu oricand, ci la alegeri atunci cand criza economica era in toi
    Eu va urez succes la Congresul FIDE de la Olimpiada, ma tem sa nu va simtiti stingher acolo, deoarece sunt cam putini romani de data asta la Khanty-Mansisk
    Sergiu Grunberg

    septembrie 19, 2010 - 2:22 pm Raspunde
  • PapaMalick

    Si doar v-a zis-o sefu’. Na! Au jucat bufa-bufa in loc de tiki-taka si uite ce a iesit!

    septembrie 19, 2010 - 2:32 pm Raspunde
  • Dr.Tiberiu Lakatos

    Multumesc Sergiule,
    cu un dram de intelepciune (diplomatie) in plus din partea “distinsei conduceri a F.R.Sah”,Timisoara putea rezolva problema!!
    Asa ceva a fost pare-mi-se prin’89,dar tot altii “au pus-o de Marele Slem”.
    Lor(FEDERALILOR) insa li se cam r..e,de noi!
    Deh,la vremuri noi,tot ei!!
    Dar,vorba lui Esenin(poetul nu sahistul):”toate astea,pana maine trec”!
    Numai de bine,
    Dr.Tiberiu Lakatos

    septembrie 19, 2010 - 3:00 pm Raspunde
  • Marian Tudorache

    Daca stiati ca lucrurile nu sunt clare, de ce a-ti cumparat si cu ce firma de voiaj a-ti luat biletele? Pai hai sa rascolim tot! Hai sa scoatem tot la iveala! Ca tot aparati marioneta dvs.!

    septembrie 19, 2010 - 3:05 pm Raspunde
  • Marian Tudorache

    Pai transparenta nu a fost nici pe vremea dvs. Nu vad ce-i rau in a scrie pe site-ul oficial, ca avem 2 lei si ca dam 1 leu lui Nisipeanu, iar de restul vedem ce iese. Altfel, lumea vede doar coruptie si interese personale. Oare noi pionii astia care credeti voi ca-i mutati cum vreti, ne inselam? Sau chiar sunt interese sa nu stie stanga de dreapta. Noi pionii ne inselam probabil, insa cei din CD mint? Sunt complet pe afara de misculatiile voastre! Iar unii dintre ei au prestanta si ia-ti “tarat” in acest scandal.

    septembrie 19, 2010 - 3:18 pm Raspunde
  • Viki

    SUNT ANUMITE SITUATII CAND TOTUL PARE PIERDUT.SE PARE CA MULTI UITA CE A FACUT DOMNUL EX-PRESEDINTE PENTRU SAHUL ROMANESC.PAREREA MEA ESTE CA CA FOSTA CONDUCERE A FACUT CEVA PENTRU SAHUL ROMANESC SI ASTA DIN BUZUNARUL PROPRIU AL LUI IONUT.SA NU AMESTECAM ACUM BRAGA CU SIROPUL. ESTE O DIFERENTA TOTUSI DESTUL DE MARE.

    septembrie 19, 2010 - 3:23 pm Raspunde
  • Marian Tudorache

    Da, de acord! Nu pot spune ca nu sunt si merite. Insa a apara unul ca actualul presedinte doar ca l-a avut in echipa, cand s-a ajuns la un asemenea dezastru, nu-i tocmai bine. Si apoi valutarea articolului spune de la sine totul. Ca eu cred ca lumea valuteaza ce contine. Scuzati-ma dar a spune ca fotbalistii vin la nationala din patriotism, e strigator la cer.

    septembrie 19, 2010 - 3:28 pm Raspunde
  • Viki

    AM SI EU O INTREBARE DACA ESTE POSIBIL? DOMNULE DOCTOR LAKATOS D-VOASRA ALE CUI INTERESE LE APARATI? CUMVA SAHUL BANATEAN CARE NU A AVUT LOC IN CONSILIUL DIRECTOR AL FR SAH?

    septembrie 19, 2010 - 3:31 pm Raspunde
  • Marian Tudorache

    Inca ceva, am scris negru pe alb cand a fost ales actualul presedinte, sa-l lasam sa lucreze ( desi nu-mi iese din cap incoerenta presedintelui in primul interviu) si speram ca numele noi de pe langa, vor aduce ceva nou. Si a lucrat! Iar pe cei noi, i-a salutat. Eu am avut incredere mare in cei noi, tineri. Si cativa au confirmat si lucreaza bine, dar in decizii nu conteaza!

    septembrie 19, 2010 - 3:34 pm Raspunde
  • Viki

    MARIANE PAREREA MEA ESTE CA TREBUIE SA ASCULTAM TOATE OPINIILE CA SA NE DAM SEAMA CE SA INTAMPLAT.

    septembrie 19, 2010 - 3:43 pm Raspunde
  • acrys

    Caractewre mici in functii mari!

    septembrie 19, 2010 - 3:47 pm Raspunde
  • acrys

    Scuze! Caractere mici in functii mari!

    septembrie 19, 2010 - 3:47 pm Raspunde
  • PapaMalick

    Voi ce vreti? Bufa-bufa sau tiki-taka? Votati!

    septembrie 19, 2010 - 3:55 pm Raspunde
  • Marian Tudorache

    Da, Viki, dar daca aici nu ma astept la un raspuns, ma gandeam pe site-ul FR Sah sa fie ceva. Se invarte o banda cu scrisul ca s-a prelungit perioda de transfer! Unde? Afara? Pe listele altor tari?

    septembrie 19, 2010 - 3:59 pm Raspunde
  • acrys

    FRSAH ar fi trebuit sa acorde spatiu publicitar pe propriul website unei firme interesate. In acest mod ar fi strans cele 2-3000 E lipsa, iar in acest caz noi ne asumam raspunderea ca vom face trafic suficient catre acea reclama. Sa nu mai spuna data viitoare ca e o perioada de criza. Poate criza de idei pentru cei responsabili.

    septembrie 19, 2010 - 4:10 pm Raspunde
  • Viki

    Acrysule pana la urma ce vrei? Nu ai spus nimic concret si am impresia ca stai la panda ca un sarpe boa fara sa arati nimic.Ce urmaresti?

    septembrie 19, 2010 - 4:10 pm Raspunde
  • acrys

    Viki…ziua de ieri:) am zis ceva, citeste cu atentie:)

    septembrie 19, 2010 - 4:12 pm Raspunde
  • Viki

    Acrysule sunt ferm convins ca erai un bun manager al FR SAH.Pe bune esti un artist.

    septembrie 19, 2010 - 4:16 pm Raspunde
  • acrys

    Bine viki! 🙂 o zi placuta in continuare, am iesit:)

    septembrie 19, 2010 - 4:20 pm Raspunde
  • sandu

    Olimpiada este cel mai important concurs in orice ramura sportiva. Daca nu stii, ca si conducator, sa gestionezi pregatirea, asigurarea tuturor conditiilor pentru participare (cine sa o faca ?), urmarea logica este demisia de onoare.
    Dar se pare ca in Romania nu s-a auzit de asa ceva ! Asta e valabil in orice domeniu. In afara de d-na Mona Musca nu cunosc pe altcineva care sa fi facut asa ceva. Vedeti de ce suntem noi unde suntem si altii acolo departe !?

    septembrie 19, 2010 - 4:24 pm Raspunde
  • Viki

    Sa fii sanatos, si asteptam comentariile tale suculente.

    septembrie 19, 2010 - 4:31 pm Raspunde
  • ovidiu_3003

    Si eu stiu ca Ionel a dat bani la sah si mi e greu sa scriu impotriva lui …dar ce vrei sa fac ? Maine incepe Olimpiada fara echipa masculina a Romaniei .Cine crezi tu Viki ca este vinovat de asta ? Ce trebuie sa mai ascult si cealalta parte ? Oamenii trebuiau sa trimita o echipa masculina la Olimpiada .Mereu a fost trimisa iar acum nu .Iar vrem sa nu plateasca nimeni ?Iar zicem ca nu e nimeni de vina ? Demisia pentru incompetenta …asta cer eu lui karateka si a altor ca el .Nici nu stiu de ce a vrut o functie asa inalta in Frs ca doar nu e platit.N a mai avut loc la federatia de karate ? Cum e posibil sa cumpere bilete si sa obtina vize care si ele costa niste bani si apoi sa nu trimita pe nimeni ? Ce vrei sa mai imi spuna ? Stiu cei din conducerea federatiei cat o sa ne coste aceasta neparticipare pe plan sportiv ? O sa scadem cateva locuri bune in viitor si cum o sa crestem la loc fara bani ? Nu au nicio scuza …la ce sa i mai ascult ? Demisia !

    septembrie 19, 2010 - 5:25 pm Raspunde
  • Viki

    OVIDIULE SUNT DE ACORD CU TINE.DEMISIA.

    septembrie 19, 2010 - 5:35 pm Raspunde
  • GG

    @Vicki
    Stii care este suma cu care a contribuit federatia in ultimii 5 ani la campionatele nationale

    individuale/echipe?

    Stii cine plateste arbitrii la competitiile FRS?

    Stii cate taxe incaseaza anual FRS?

    Ma gandesc ca nu ai nici cea mai vaga idee care ar putea fi raspunsurile,altcumva nu ai avea la

    randul tau asemenea reactii nejustificate.In urmatoarele tale “interventii” ai putea sa incepi

    sa il iei la rost si pe d-nul Grunberg,vad ca pe d-nul Lakatos l-ai pus deja la colt.

    PS:daca imi permiti inca o mica sugestie->ai putea renunta chiar si la majuscule,in cazul in

    care nu le cunosti sensul

    GG

    septembrie 19, 2010 - 5:58 pm Raspunde
  • Cipri Muntean

    Viki presedinte!

    septembrie 19, 2010 - 6:08 pm Raspunde
  • Niki

    Greu de pus cap la cap parerile celor implicati cat si a celor de pe margine. Interese, prietenii, orgolii, toate pe spatele imaginii echipei olimpice.
    In ceea ce priveste “carcotasii de pe margine” as dori sa-l rog pe dl Viki sa renunte la majuscule, macar pentru a ne obosi mai putin. Eventual si la generozitatea cu care imparte dreptatea si da verdicte. Probabil tineretea e de vina.
    Am citit punctul de vedere al lui Dieter si il cred 100%. Pana la proba contrarie, si dl Campeanu(pe care nu il cunosc) pare sa fie sincer.
    Ma mira insa pozitia d-lui Dobronauteanu, un om inteligent, de bun simt. Inteleg ca situatia actuala il afecteaza prin prisma candidaturii echipei din care face parte la o functie importanta la FIDE. De ce a fost nevoie ca dl Dobronauteanu sa “gireze” cu realizarile sale jenantul comportament al presedintelui actual? Mai ales acum cand nu are nici o sansa sa fie ascultat, publicul fiind iremediabil starnit impotriva d-lui Dumitriu.
    Presedintele FRSah a confundat membrii echipei olimpice cu subordonatii sai, evitand o intalnire lamuritoare cu acestia. In loc sa recurga la simpla motivare non-financiara si la recunoasterea valorii(intalnindu-se cu baietii la Herculane, dupa cum amintea dl. Campeanu), domnia sa s-a comportat dupa modelul Gigi Becali, amenintand si lasand impresia ca el e cel important si nu jucatorii. Evident ca asta e nivelul de cunoastere manageriala al “distinsului politician”.
    Tind sa cred ca nu banii au fost motivul principal pentru care jucatorii i-au intors spatele, ci tocmai acest stil suficient in care se manifesta. Apropo, ce expertiza in management (sportiv) are dansul sau membrii comitetului director?
    Pacat ca dl. Dobronauteanu l-a aparat(sper nevoit de conjunctura actuala) pe seful FRSah, caci a pierdut puncte serioase la imagine.
    Se pare ca sahistii votanti la alegeri au avut o crunta “orbire” si sper ca intamplarea asta sa-i trezeasca la realitate si sa puna in fruntea sahului pe oricare sahist, numai un politician nu. De ce oare CD actual are asa de putini oameni care si-au demonstrat competenta de-a lungul anilor ca sportivi si conducatori? Suntem in criza de oameni capabili?

    septembrie 19, 2010 - 7:17 pm Raspunde
  • Remizatorul

    Exact, oamenii capabili au venit la mine in Spania sa culeaga capsuni !!!

    septembrie 19, 2010 - 7:52 pm Raspunde
  • nicu valahu

    Dupa un weekend reusit la tara, unde greierii au cantat ca pentru o ultima serenada inaintea toamnei toparcene, sunt din nou stupefiat. Un Om pe care il respectam pana azi, mi-a provocat din nou un sentiment de dezgust. Vorba cuiva din zilele trecute: Ce are S… cu Prefectura?
    Adica, ce treaba are “openuri puternice si alte competitii private organizate de membri ai CD”, sau “circuitul si finala GP balcanic, alte cateva invitatii obtinute la concursuri in strainatate si probabil ca mai sunt si alte exemple”, si asta ca sa ma rezum doar la cateva afirmatii ale celui pe care il apreciam pana astazi, cu ceea ce se intampla acum cu lotul national. Acelasi limbaj de lemn. Vai de sahul european, daca cumva o sa iesiti la votul ECU!
    Cum puteti sa afirmati ca Ciprian Nanu, ar fi vinovat de aceasta situatie, in momentul in care v-ati dat seama ca nu va puteti lega in nici un fel de jucatori? Trebuie sa gasiti neaparat un “acar Paun”? De ce nu va faceti singuri, o simpla introspectie a eului? Va e frica de ce veti afla?
    Ni s-a tot batut apropouri in ultimele zile, ca ar fi mai bine sa ne urmam “destinul”, in loc sa ne pierdem vremea cu sahul. Ei bine, eu am facut acest lucru timp de 20 de ani! Nu mai tine la mine.
    Va promit ca o sa ma lupt ca sahul sa redevina al jucatorilor.

    ps Mi-e rusine de mine, ca m-ati facut sa cred in dumneavoastra.

    septembrie 19, 2010 - 7:56 pm Raspunde
  • nicu valahu

    Cipriane, fi mai atent. Daca ajunge Viki presedinte, va trebui sa dai cateva explicatii referitoare la seminarul FIDE.

    septembrie 19, 2010 - 8:06 pm Raspunde
  • Cipri Muntean

    Nicule amanunte despre seminarul FIDE poti afla de la cursantii prezenti: Alin-Vivian Câmpeanu, Gheorghe-Nicolae Doroftei, Rudolf Dombi-Marias, Alin Marcu-Lăpădat, Partenie Mihai, Ciprian-Sorin Muntean, Nistor Slabu, Radu-Pompiliu Sofran si de la cei 3 lectori: IA Igor Vereschagin (Rusia). Lector secund: IA Radu-Cătălin Chirilă. FA Dinu-Ioan Nicula.

    septembrie 19, 2010 - 8:12 pm Raspunde
  • Dr.Tiberiu Lakatos

    Stimate Viki;din principiu nu stau de vorba cu indivizi care isi declina identitatea!Nu doresc nici o discutie pro/contra cu domnia voastra;totusi va rezerv din partea mea o ultima luare de pozitie in cazul in care gasiti de cuviinta sa parasiti protectia anonimatului!
    Noroc bun!
    Dr.Tiberiu Lakatos

    septembrie 19, 2010 - 8:38 pm Raspunde
  • ovidiu_3003

    Mereu am apreciat limbajul civilizat al d-lui Niki. Se exprima elegant ,frumos, cu mult har.Exact acelasi lucru il spun si eu cu limbajul meu mai din topor.Demisia karateka!
    Si nu mi va trece pana maine !

    septembrie 19, 2010 - 9:25 pm Raspunde
  • Adrian

    Am tot respectul pentru dl. Dobronauteanu care a facut multe lucruri bune pentru sahul romanesc. Sunt convins ca si dumnealui regreta faptul ca echipa Romaniei nu participa la Olimpiada. Numai ca vinovatii pentru aceasta situatie nu trebuiesc cautati printre jucatori, ei se afla la federatie.
    Simplul fapt ca nu exista contracte semnate de jucatori inchide orice discutie pe aceasta tema.
    Federatia ar trebui sa aiba contracte semnate cu jucatorii ce vor reprezenta Romania cu mult timp inainte de Olimpiada.

    Din ambele parti datele problemei arata la fel. Suma totala era de 9500 EUR (3000,2000,1500X3), Federatia a oferit 50% inainte si restul dupa, jucatorii au cerut 70% inainte, diferenta dintre cele doua variante (50 vs. 70) fiind de 1900 EUR.

    Deoarece federatia a refuzat plata a 1900 de euro mai devreme, Romania nu e reprezentata la Olimpiada.
    Sper ca federalii sa termine cu aberatiile de genul imputarea biletelor de avion sahistilor. Sa plateasca biletele din cei 9500 de euro pe care nu ii mai dau sportivilor!

    Mizez pe intelepciunea domnului Dobronauteanu in aceasta situatie dificila si sper ca va initia un dialog cu sportivii.Comunicatele seci nu fac bine sahului, nu are rost sa mai fie acuzati jucatorii, nu la ei e problema.

    septembrie 19, 2010 - 10:33 pm Raspunde
  • Anuta Laurentiu

    Stimate Domnule Dobronauteanu,

    am toata stima pentru dvs.si apreciez ca un important pas inainte in desfasurarea activitatii FRSah pe perioada mandatului dvs. Acest lucru nu ma impiedica insa in a nu fi de acord cu lucruri care afecteaza grav imaginea sahului romanesc la care,probabil din spirit de echipa,dvs.va expuneti un punct de vedere contrar realitatii evidente.Este cu atat mai evident cu cat,in calitate de ex-presedinte ati contribuit la redactarea actualului statut al FRSah,biblia noastra a sahistilor,pe care presedintele in exercitiu este primul care trebuie sa o respecte si sa o apere. Din nefericire,in cazul de fata dansul a incalcat statutul exact ca un dictator, care se considera pe propria mosie,lucru de neacceptat pentru noi,membrii cu drepturi depline ai FRSah. Pentru lamurirea celor care nu au timp sa citeasca statutul,voi face un “copy-past” la articolele care intereseaza :

    “ART. 17. CONSILIUL DIRECTOR
    (1) Federaţia Română de Şah are ca organ de conducere colectivă CONSILIUL DIRECTOR – compus din 11 membri, respectiv: 9 membri aleşi şi 2 membri de drept (angajaţi: Secretarul general şi Directorul tehnic/antrenorul federal).
    ART. 19. ATRIBUŢIILE CONSILIULUI DIRECTOR
    (1) CONSILIUL DIRECTOR are următoarele atribuţii:
    f. Analizează periodic activitatea Federaţiei şi răspunde de modul de utilizare a fondurilor financiare ale Federaţiei.
    i. Asigură şi răspunde de respectarea calendarului competiţional naţional şi a calendarului acţiunilor sportive internaţionale, asigurând bugetul propus pentru fiecare acţiune sportivă.
    m. Pe baza propunerilor formulate de Colegiul Central de Antrenori, aprobă componenţa loturilor olimpice şi naţionale, structura colectivelor tehnice şi planurile de pregătire ale loturilor, inclusiv obiectivele de realizat, asigurând fondurile necesare pentru desfăşurarea corespunzătoare a acţiunilor de selecţie, pregătire şi participare la competiţiile internaţionale oficiale de obiectiv a loturilor reprezentative, precum şi pentru organizarea controlului activităţii acestora.
    v. Soluţionează litigiile care apar între membrii Federaţiei sau între aceştia şi organismele federale; pe linia organelor sportive, hotărârile Consiliului Director sunt executive.
    ART. 18. PREŞEDINTELE
    (5) Preşedintele F.R.Şah aprobă:
    a. bugetul de venituri şi cheltuieli pentru fiecare acţiune programată
    c. sumele necesare ce urmează a fi angajate, cu respectarea normelor financiare în vigoare; ”

    Din declaratiile Dlui Campeanu,Dlui Dumitriu si Dlui Nisipeanu reiese fara echivoc ca Dl.Dumitriu a actionat fara convocarea CD-ului,a hotarat cu de la sine putere totul,inlocuind probabil CD-ul cu consilierii sai,creind astfel o conducere paralela decat cea aleasa de forul suprem (Adunarea Generala ).Este un fapt exrem de grav si care incalca actualul statut,dar care,mai mult,a dus la acest fapt fara precedent.

    In atari conditii,spre bunul dvs.renume,consider ca cel mai indicat ar fi sa va delimitati de actiunile Dlui Dumitriu si eventual sa-l sfatuiti sa se retraga in conditii inca acceptabile.

    PS : @ovidiu_3003: Atentie! Statutul,la Art.18.,paragraful(2) contine si fraza :
    ” Preşedintele este ordonator de credite şi poate fi salarizat.”
    Daca nu exista transparenta financiara,atunci totul este posibil.

    Presedinte Sectie Sah
    C.S.CONPET PLOIESTI
    ing.Anuta Laurentiu

    septembrie 19, 2010 - 11:21 pm Raspunde
  • Niki

    Sustin solutia lui Adrian si cred ca lucrurile pot avea un deznodamant pozitiv. Invitatia la dialog a membrilor echipei si acordarea respectului cuvenit acestor performeri(inclusiv prin rezolvarea chestiunilor financiare) poate remedia situatia. Cu o conditie: nu cred ca din ecuatia dialogului e indicat sa faca parte si dl Dumitriu. Si-a dovedit deja capacitatea de comunicare.

    septembrie 19, 2010 - 11:23 pm Raspunde
  • ovidiu_3003

    Aveti dreptate domnule Anuta…mereu m am intrebat ce ii determina pe acesti oameni din afara sahului sa ocupe functia de presedinte la Frs.ca toti fara exceptie spun ca nu primesc niciun ban de la sah .Acum cand citesc fraza asta incep sa ma mai dumiresc .Oricum karateka a gresit impardonabil asa ca trebuie sa si dea demisia .El pierde la imagine dar noi am pierdut Olimpiada.

    septembrie 20, 2010 - 5:45 am Raspunde
  • dieter

    Am stat mult pe ganduri inainte sa raspund la aceasta scrisoare,scrisoare care nu aduce,in afara de niste insinuari gratuite si jignitoare,nimic nou in problema Olimpiadei.Personal speram ca dl.Dobronateanu sa discute si cu membrii lotului inainte de a lua o pozitie pe tema Olimpiadei.Contrar domniei sale,o sa ma abtin sa fac speculatii in legatura cu motivele dinsului de a nu face acest lucru.Cred ca mult mai util pentru acest caz ar fi fost un raspuns la intrebarile membrului CD Alin Campeanu,daca domnul Dobronauteanu e asa de bine informat.
    Dupa ce o sa-mi fie publicat interviul,am sa revin cu niste comentarii.

    septembrie 20, 2010 - 1:03 pm Raspunde
  • Deschapelles

    S-a anuntat mat in doua!

    septembrie 20, 2010 - 4:09 pm Raspunde
  • luci jugaru

    Cine are ca responsabilitate ca Romania sa se prezinte la Olimpiada de sah in conditii rezonabile? Dieter Nisipeanu&co sau bunica? Daca e adevarat ca jucatorii au insistat pentru semnarea unor contracte ferme si Federatia s-a facut ca ploua, cine ofi vinovat? Daca nu e adevarat, si Federatia ar fi insistat pentru semnarea unor contracte ferme in timp util(jucatorii care refuzau puteau fi usor inlocuiti), am mai fi ajuns in punctul asta? Cine o fi vinovat pentru ca un for oficial denivel national cum e Federatia nu gaseste solutii simple pentru nu se ajunge in acest punct? Probabil lipsa crasa de bun simt si de patriotism…dar nu stiu cine sunt cei lipsiti de patriotism aci..
    Nu va este teama ca s-ar putea sterge cu buretele imaginea buna pe care o aveati in randul suporterilor sporturilor pe care le-ati promovat pana acum si ca veti ramane cu o pata mai urata si mult mai evidenta decat cea de pe capul lui Gorbaciov? Nu va ganditi ca la urmatoarele alegeri, oamenii vor avea de ales numai dintre candidati gen Pasarelu si sa ne intoarcem, de data aceasta prin vot corect, la epoca Crisan?

    septembrie 21, 2010 - 10:08 pm Raspunde
  • nicu valahu

    Ati schimat repertoriul, domnule Jugaru. Frumos. Eu raman la singura mea intrebare. Sunteti sau nu, din Galati?

    septembrie 21, 2010 - 10:22 pm Raspunde
  • vasim

    FRSah trebuia sa semneze contractele cu jucatorii dinainte de anuntarea listei echipei la FIDE.
    Asta e neprofesionalism cras, eu le spun la FIDE ca participa urmatorii oameni dar nu am nici un contract cu ei ca ei sunt de acord.
    Frumos, mai departe tot asa!

    septembrie 22, 2010 - 3:48 pm Raspunde
  • jugarul

    @Nicu Valahu
    Nu am schimbat deloc repertotiul ci am fost inteles gresit-pusesem doar niste intrebari in care era evident ca nu tin partea cui credeti; adoptasem o atitudine mai temperata doar pt. ca mi-am propus sa nu mai reactionez la fel de impulsiv ca pana acum.Nu sunt de partea nimanui si nici instrumentul cuiva.Tot ce am scris pe aici au fost doar reactii impulsive, strict personale,reactii la nedreptatile suferite de sahisti ca mine, sau mult mai sahisti decat mine.Promit sa ma temperez pe viitor, dar imi va fi greu sa nu reactionez cumva cand vad ca sahistilor li se da la cap. Aflu azi(pe un post de aici care tocmai a disparut) ca opinia Domnului Pasarelu e ca si-ar fi achitat integral obligatiile la turneele organizate de dansul.Un arbitru egiptean scrie chiar azi pe rochess ca nu a primit nimic, iar jucatorii tac malc in speranta ca-si vor primi pana la urma premiile si ma bucur sa aud ca au inceput sa le primeasca.Totusi, la Festivalul International Siciliana 4-12 septembrie 2009SIGUR nu si-a achitat integral obligatiile, ci a modificat formula de premiere, cu doua runde inainte de start(poveste dupa care eu ma miram ca se mai duc sa joace la el).
    Sunt din Galati, dar nu am nici o functie oficiala si nici vre-un interes, sunt doar un simplu jucator,unul dispus sa faca si munca voluntara pentru organizarea turneelor de aici, pentru care la nevoie sunt dispus sa mai scot si bani din buzunar, numai sa nu se ajunga in situatii gen Eforie. Opiniile mele, sunt strict personale, si se vede clar din ele ca nu tin decat partea sahistilor, si imi exprim nemultumirea legat atat de gafe facute de actuala conducere a Federatiei, cat si de contracandidatul actualului Presedinte.

    septembrie 22, 2010 - 4:12 pm Raspunde
    • ceausescuiulian

      Jugarul: Postul lui Dan Pasarelu va aparea diseara cu completarile de rigoare. M-a rugat sa il retrag pentru ca nu avea acordul unei persoane sa spuna ce era in acel articol. Asa veti putea comenta ceea ce doriti si aveti pe suflet dupa repostare.

      septembrie 22, 2010 - 4:48 pm Raspunde
  • Cipri Muntean

    Poate ne spune GM Manolache Marius si alti sahisti romani, premianti la Eforie (majoritatea urmaresc blogul) daca si-au primit integral premiile.
    Important e sa le primeasca pana la urma.

    septembrie 22, 2010 - 5:35 pm Raspunde
  • jugarul

    Spre marea surpriza a mea si a celor mai multi, o parte din banii de anul asta s-au platit deja; asta nu schimba faptul ca anul trecut in septembrie s-au platit doar partial(nicidecum integral), pentru ca au modificat grila de premiere cu doua runde inainte de final. Char daca nu-si spala integral rusinea, nici macar dupa achitarea premiilor de anul asta, e mare lucru ca omul nu s-a dat la fund si a scos pana la urma, fie si o parte din bani. Am ajutat la organizarea ultimelor turnee de la Galati si stiu cat de greu este sa obtii sponsorizari pentru premii mult mai mici decat ce au oferit cei de la Siciliana. Tocmai de aceea, totusi, noi nu ne-am angajat inca in organizarea unor turnee cu premii mai mari; intai vom gasi fondurile, si abia apoi afisam turneul.

    septembrie 22, 2010 - 7:22 pm Raspunde
  • nicu valahu

    Domnilor Ciprian si domnule Jugaru, cu l sau fara l(cum e de fapt?), vi s-a indeplinit dorinta. Aveti un articol unde puteti sa va expuneti parerile referitoare la un subiect fierbinte pentru domniile voastre. Daca pentru dumneavoastra, ceea ce se intampla cu sahul romanesc in aceste zile, este nesemnificativ si lipsit de importanta, nu mai insistati. Va rugam, LASATI-NE sa suferim alaturi de cei din lotul national, si sa incercam ceva ca sa nu mai trecem printr-o situatie asemanatoare.

    Va doresc sa aveti multa intelepciune. Nu strica niciodata.

    septembrie 22, 2010 - 8:36 pm Raspunde

Lasa un Comentariu

Adresa dvs de email nu va fi publicata.