Probleme specifice pe serverul Playchess

Scris de Marian Tudorache pe http://morenisah.wordpress.com/

LAG

Pare a fi un termen englezesc, care vrea sa insemne mai mult sau mai putin de fapt, intarziere. Acest cuvant ar putea fi definit ca o abreviere a expresiei  LAtency Gap, unde Gap este diferenta ( cuvant care se intalneste des in sport) cauzata de lentetea de informatii (latency). In realitate nu este chiar sigura provenienta engleza a acestui termen foarte uzat in mediul jocurilor on line. Intalnind acest termen, nu va asteptati la nimic bun, din contra reprezinta timpul necesar de schimb de informatii intre doua calculatoare ( de obicei unul este server-ul), care se face intr-un mod prea lent, in un timp mai mare decat cel normal. Este un fenomen extrem de stresant in timpul unei partide de orice gen.


Pentru ca pe noi ne intereseaza in sah si mai mult pe server-ul Playchess, o sa fac cateva precizari. Cand vedem ca exista lag? E simplu, in confruntare directa cu un adversar, dvs. aveti repede unele indicii ca acest LAG exista. Inca de la prima mutare, vedeti ca intarzie raspunsul, apoi vine si surpriza! Adversarul are timpul intact ( acesta se intoarce practic unde era)! Fiind la prima mutare e bine sa verificati ping-ul adversarului ( un buton verde, postat de obicei in dreapta sus) si daca acesta rezulta mare ( in opinia mea, peste 1,5s este deja mare, iar la bullet chiar peste 1s) e preferabil ca cedati partida, pentru ca nu se calculeaza rating, daca fiecare jucator are efectuata doar o mutare. Daca sunteti in turneu, lucrurile sunt diverse. Trebuie sa jucati si este bine sa aveti chat pe Playchess (un cont cu serial number), pentru a comunica arbitrului acest lucru. Uneori daca LAG-ul este exagerat si influenteaza desfasurarea partidei precum si a concursului, arbitrul decide rezultatul in favoarea dvs. si ulterior chiar eliminarea respectivului. Dar este greu de luat astfel de decizii, iar uneori arbitrul nu sesizeaza asa usor ceea ce pt. dvs e foarte evident. Altfel nu va ramane decat sa solicitati victoria prin deconectarea adversarului (de asemenea un buton specific in partea dreapta sus, in zona cu cel verde), care uneori va este acordata automat de server  daca LAG-ul este mare, sa zicem undeva spre20secunde/mutare. Un alt lucru prin care va dati seama ca aveti de-a face cu LAG, este acela ca server-ul afiseaza pe chat in timpul partidei cu cifre galbene existenta acestuia si cat masoara ( lucru pe care insa arbitrul nu-l vede). Ce este de-a dreptul amuzant,  ca uneori sunteti chiar dvs. cel cu LAG si la dvs. se vede ca adversarul ar avea conexiune proasta. De multe ori va lamuriti repede, pentru ca pierdeti conexiunea…Parerea mea este impartita.


Ce vina are saracul om, ca vrea sa joace sah si nu are o conexiune buna. Server-ul  a gandit sa-i recupereze acest timp mort, insa practic asta ii da ca un bonus de timp respectiv-ului. Ma gandesc ca poate era mai corect, ca cei de la Playchess sa faca ceva cu afisajul timpului. Pentru ca aici este principalul motiv de stres! Daca timpul statea pe loc, cred ca era altceva, insa cand vezi ca merge, stiu eu, 10-15sec si apoi il vezi ca revine la loc, nu-i deloc placut! Si nu reusesti sa folosesti acest timp mort (pentru ca teoretic ar trebui sa gandesti si tu in acest timp, dar in mod straniu nu vei reusi! Si nu vei reusi pentru ca nu ai mutarea lui si este un pic inutil la timp scurt sa calculezi ce ar muta el ).  Multi considera ca este o problema de upload, deci practic mutarea trimisa de cel cu LAG intra greu la server. Nu pot fi sigur de asta si nu ma pronunt. Daca cineva are alte informatii despre acest fenomen, eu unul as fi interesat sa le auzim. Ce-i de facut? In momentul actual, nu mare lucru. Am scris la cativa de la Chessbase si Playchess, oameni cu experienta si i-am intrebat de ce nu realizeaza ceva in acest sens si cand considera ca un LAG e mare? Raspunsul a fost , ca au facut ceva, dovada ca pun in evidenta cand exista LAG, dar nimeni nu si-a asumat responsabilitatea sa spuna, dom’le de la 1,6sec in colo avem de-a face cu LAG.  Stati linistiti, ca toate server-ele de sah au aceasta problema, iar cele mai bune, macar iti fac vazut acest lucru. Nu mai spunem ca smecherii exista la toate colturile! Sunt jucatori care profita de acesta anomalie. Insa nu este recomandabil si chiar Playchess spune ca este un abuz care poate fi pedepsit, daca se doveste.

Practic nu cred ca poate fi demonstrat usor. Se vehiculeaza tot felul de povesti cu spionul care vede daca ai ceva in background . Cu jucatul ferestrelor va pot confirma eu ca am patit-o, primind avertisment la o partida. Ma uitam pe net la finala Federer-Nadal de la Wimbledon si era tie-break-ul. Mutam si dadeam pe tenis, cred ca aveam un LAG apreciabil in acel moment. Si m-au avertizat! Ceva au instalat legal o data cu acceptarea conditiilor pe care noi o facem mecanic. Poate doar asa sa descopere ca aveti multe programe deschise. Eventual, pentru a fi fair- play si a evita neplaceri, este ideal sa inchideti alte aplicatii, cand jucati sah (desi spre ex. unii au nevoie de messenger pentru a comunica). In turnee, cred  ca cei cu conexiune maro, rosu sau grena e bine sa fie avertizati si sa incerce o noua conexiune, care uneori reuseste chiar si prin inchiderea si redeschiderea programului pe care il folositi pentru a juca. Restart-ul computerului  cere timp mult si pierdeti multe runde, dar uneori este necesar. Alteori nu-i nimic de facut, conexiunea e proasta si asa va ramane. Dar noi continuam sa jucam si vedem partea buna a acestei  populare platforme de joc  (cei care au jucat pe Yahoo si Doizece stiu ce se intampla cu ani urma pe acolo)si nu numai aceasta, pentru ca setea noastra de a juca si iubirea pe care o purtam acestui joc este infinit mai mare decat toate aceste mici inconveniente. Dar daca nu exista modalitatea de a juca on line? Era rau, rau de tot! Asa ca mergem inainte si progresele in informatica sunt extraordinare si cu timpul se va gasi si aici o solutie.

Va pot spune ca eu am constat in ultimul timp, ca in partide cu laggeri (denumire specifica adoptata de jucatori, pentru cei cu LAG) trebuie sa am planuri concrete de joc si sa le urmez, prestand un joc rapid. Surpriza e, ca de multe ori pe final pare ca server-ul  se “satura” si nu ii mai da timp. Castig eu partida la timp desi pare ca el ar avea destule secunde! Apoi cand adversarul e lagger si are si rating mult mai mare ca al tau, nu prea te mai sinchisesti ca ai pierdut! Durerea vine cand are rating mai mic! In mod normal, cred ca din bun simt, cei cu LAG nu ar trebui sa joace bullet (sub 3 min, de fiecare) si poate nici 3+0. Pe masura ce intalnim si alte situatii, incerc sa le lamurim, atat cat stiu eu. Chestia cu LAG-ul mi-a venit datorita unei intamplari de la turneele “Colosseum” ( www.iulianceausescu.wordpress.com ) in care un jucator, in mod inexplicabil, desi se vede ca are conexiune pe verde, are un mare LAG si incheie mai mereu partida ultimul. E greu de decis ceva, insa speram ca omul isi va rezolva problema de conexiune. Si platforma Playchess cred ca este cea mai buna si placuta noua europenilor. Pe ICC am jucat putin si acolo nu mai vorbim de preturi si de orele nepotrivite ale turneelor, iar cand contul expira, salut! Nu mai poti juca pe nicaieri, nu mai poti sa intri pe server, de fapt.

ALTE POSTARI RELEVANTE

0 Comentarii

Lasa un Comentariu

Adresa dvs de email nu va fi publicata.