Senetia Teodor-Radu Ioan, o partida cu deznodamant dramatic de la Memorialul Ciocaltea

https://sahcuceausescu.ro/wp-content/uploads/2010/02/eu14-150x1505.jpg?w=62&h=103&h=62

Memorialul Ciocaltea 2010-open general a fost castigat de catre Radu Ioan, dar castigatorul turneului putea fi altul daca partida urmatoare, cea din penultima runda dintre Senetia Teodor si Radu Ioan, avea un alt rezultat.

Senetia Teodor-Radu Ioan, Albul muta si…Negrul castiga!

In pozitia din diagrama, Senetia (cu Albul) a jucat incredibil 58.Tb3???, permitand lui Radu Ioan sa dea “mat-ajutor”, 53…Bf5#

Dar iata in cele ce urmeaza si partida cu pricina, in care Albul a fost castigat de pe la mutarea 20:

Radu_Ioan_wkb

Radu Ioan-castigatorul editiei 2010 a Memorialului Ciocaltea Open

Senetia,Teodor (2174) – Radu,Ioan (2004) [B00]

Mem Ciocaltea 2010 open, 13.03.2010

[AS]

1.e4 Nc6 2.Nf3 d6 3.d4 Nf6 4.c3 g6 5.h3 Bg7 6.Bd3 e5 7.dxe5 [7.Be3; 7.d5; 7.0–0 sunt cele 3 mutari mai uzitate in aceasta pozitie.; 7.0–0 0–0 8.Re1 (8.Nbd2 Nh5 9.Nb3 h6 10.Re1 Qf6 11.Bb5 Nd8 12.dxe5 dxe5 13.Nh2 Nf4 14.Ng4 Qg5 15.Nd2 h5 16.Nf3 Qe7 17.Ne3 c6 18.Bf1 b6 19.Nc4 Nb7 20.Bxf4 exf4 21.Qc1 b5 22.Ncd2 Bd7 23.e5 Rfe8 24.a4 a6 25.axb5 axb5 26.Rxa8 Rxa8 27.Ne4 Bxe5 28.Neg5 f6 29.Nxe5 fxe5 30.Qxf4 exf4 31.Rxe7 Bc8 32.Bd3 Nd6 33.Bxg6 Ra1+ 34.Kh2 Rf1 35.Re2 h4 36.Rd2 Nb7 37.Be4 Kg7 38.Bxc6 Kf6 39.Nf3 b4 40.cxb4 Rc1 41.Bd7 Nd8 42.Bxc8 Rxc8 43.Rd6+ Ke7 44.Rd2 Kf6 45.Nxh4 Ne6 46.Nf3 Rc4 47.h4 Rxb4 48.Kh3 Kf5 49.h5 Kf6 50.Kh4 Rb8 51.Nh2 Rc8 52.Ng4+ Ke7 53.b4 Rc1 54.Ne5 Rh1+ 55.Kg4 Rh2 56.f3 Kf6 57.Ng6 Ng7 58.Rd6+ Kf7 1–0 Xu Jun (2505)-Popa Valentin (2375), Belgrad GMA op, 1988) 8…Nh5 9.Be3 h6 10.Kh2 Qf6 11.Bf1 Bd7 12.Na3 a6 13.Nc4 Rad8 14.a4 Rfe8 15.d5 Ne7 16.Ncd2 Nf4 17.g3 g5 18.c4 Qg6 19.c5 Nxh3 20.Bxh3 Bxh3 21.Kxh3 g4+ 22.Kg2 gxf3+ 23.Qxf3 f5 24.cxd6 cxd6 25.exf5 Nxf5 26.Qe4 Rf8 27.Rac1 Rd7 28.Rc3 Rdf7 29.Bb6 h5 30.Nf3 Qf6 31.Rh1 Nd4 32.Rxh5 Bh6 33.Bxd4 exd4 34.Rd3 Be3 35.fxe3 Qxf3+ 36.Qxf3 Rxf3 37.Rxd4 Rxe3 38.Rg4+ Kf7 39.Rh7+ Kf6 40.Rf4+ Kg6 41.Rxf8 Kxh7 42.Rf7+ Kg6 43.Rxb7 Rd3 44.Rb6 Rxd5 45.Rxa6 Rd2+ 46.Kf3 Rxb2 47.Rxd6+ Kf5 48.Rd5+ Ke6 49.Rb5 Ra2 50.a5 Ra4 51.g4 Kf6 52.Kg3 Kg6 53.Kh4 Kh6 54.Rb6+ Kg7 55.a6 1–0 Smirin Ilia (2615)-Panchenko Alexander (2480) Moscova PCa-op rapid, 1994; 7.Be3 0–0 8.d5 Ne7 9.g4 c6 10.c4 cxd5 11.cxd5 Nexd5 12.exd5 e4 13.Be2 exf3 14.Bxf3 Nd7 15.Nc3 f5 16.Be2 Qh4 17.Qd2 fxg4 18.Bxg4 Ne5 19.0–0–0 Bxg4 20.hxg4 Qxg4 21.Rdg1 Qf5 22.Rg5 Qf3 23.Rh4 Rac8 24.Qc2 Nc4 25.Rxh7 Qxe3+ 0–1 Kaunonen Kalevi-Suttles Duncan, Finlanda 1977] 7…dxe5 8.Qe2 a6 [8…0–0] 9.0–0 0–0 10.Kh2 Ne8 Nu chiar cel mai bun camp pentru cal. chiar daca mai tarziu va ajunge la d6.; Negrul vea sa joace f7-f5, dar calul ar sta prca mai bine pe h5. 11.Be3 Qe7 [11…Nd6 Negrul trebuia sa rezolve imediat problema calulul modest plasat. 12.Nbd2 f5 13.Rfd1 Qe7 =] 12.b4 b6?! Pareaza o amenintare fictiva, ba mai mult, se slabeste pe campuri Albe. 13.Nbd2 h6 [13…Nd6 era mai naturala] 14.g4!?

O mutare provocatoare, tipica stilului lui Senetia. 14…f5? In aceste conditii in care dupa schimburile de pioni Negrul ramane doar cu un pion in centru si nu cu o falanga de pioni e-f, jocul se deschide in favoarea Albului; Prin mutarea sa anterioara 14.g4!?, Senetia a contat tocmai pe aceasta reactie din partea Negrului. 15.gxf5 gxf5 16.exf5 Nd6 Pe langa mica cursa intinsa de Senetia, chiar daca Negrul isi recupereaza pionul inapoi, Albul sta mai bine cat timp Negrul este impiedicat sa impinga e5-e4. [16…Bxf5?? 17.Bxf5 Rxf5 18.Qc4+] 17.Be4?! Albul se grabeste sa blocheze campul e4, suficient pentru a-si pastra avantajul pozitional, dar el avea continuari mai energice. [17.Rg1! Kh8 18.Rg6 Rf6 19.Rag1 +- si initiativa Albului este in mod normal decisiva] 17…Bd7 [17…Nxe4 18.Qc4+ Qf7 (18…Kh8 19.Qxe4 Qf6 20.Nh4 +-) 19.Qxe4 Qf6 20.Nh4 +/=] 18.Rg1 Kh8 19.Rxg7!

Albul este castigat inca de la mutarea 20! 19…Qxg7 [19…Kxg7 20.Rg1+ Kh8 (20…Kh7?? 21.f6+) 21.Bxh6 Rg8 22.Bg5 +-] 20.Rg1 Qe7 [20…Qf6 21.Rg6] 21.Bxh6 Nxf5 Negrul era obligat sa dea calitatea inapoi. [21…Nxe4 22.Bxf8 Rxf8 23.Nxe4 Bxf5 24.Nfg5 +-; 21…Rg8 22.Bg5] 22.Bxf8 Rxf8 23.Ng5 Albul avea mai multe modalitati de castig… [23.Bxc6 Bxc6 24.Nxe5 (24.Qxe5+ Qxe5+ 25.Nxe5 Ne7 26.f3 Rf5 27.Re1 Bb7 +-) 24…Be8 25.f4 +-] 23…Ng7 24.Ndf3 Qf6 25.Qd2 Qf4+ 26.Qxf4 Rxf4

Desigur finalul este pierdut, dar Negrul avea regele prea expus pentru a mai pastra damele pe tabla. 27.Rd1 Be8 28.Kg1 [28.Bxc6 Bxc6 29.Rd8+ Be8 30.Kg2 e4 31.Ne5 Kg8 32.Ne6 +-] 28…Nh5 29.Bxc6 Bxc6 30.Rd8+ [30.Nxe5 Rf5 31.Rd8+ Kg7 32.Ne6+ Kf6 33.Nxc6 Kxe6 34.Nd4+ +-] 30…Kg7 31.Ne6+ Kf6 32.Nxf4 Nxf4 33.Nd2 Nxh3+

Oare cati mai acordau sanse Negrului in aceasta pozitie? Imi inchipui ca multi dintre dumneavoastra ar ceda aici. 34.Kh2 Ke7 [34…Nxf2?? 35.Rf8+] 35.Rc8 Nxf2 [35…Kd7 36.Rf8] 36.Rxc7+ Kd6 37.Ra7 e4 38.Nc4+ Ke6 39.Rxa6 Nd1 40.Rxb6 Kd5 41.Nd2 Nxc3 42.a3 Ba4 43.Rb8 e3 44.Rd8+ Ke5 45.Nf3+ Ke4 46.Ne1 Bb5 47.Rc8 Ne2 48.Rc5 Nd4 49.Kg2 Ba4 50.Rc7 Bc6 51.Re7+ Kf4+ 52.Kg1

Probabil va intrebati si dumneavoastra de ce mai joaca Negrul aici… 52…Ne2+ 53.Kh2 Nd4 54.Ng2+ Kf3 55.Rxe3+ Kf2 56.Rd3 Nf3+ 57.Kh3 Be4!?

[57…Ng1+ 58.Kg4 Bxg2 59.b5 +-] 58.Rb3??? O gafa incredibila, ireala. 58…Bf5#

0–1

AICI PUTETI SA VEDETI PARTIDA!

ALTE POSTARI RELEVANTE

  • Florin_c

    Interesant!
    Cunoscatorii isi aduc aminte de o partida in care deznodamantul a fost in sens invers…
    Sa fi fost vreo datorie?
    Ziceam si eu…
    Probabil ca e intamplare, sunt prea carcotas…

    martie 15, 2010 - 7:07 pm Raspunde
  • Muratura Sahului

    😀 lumea rea 😀
    Nu inteleg de ce vor uni sa “rasuceasca cutitul in rana” si sa mareasca amaraciunea Dl.Senetia… sau vreti sa scoateti in evidenta ca nu meritam sa castig turneul? daca asta e scopul dvs Dl Stanca sa stiti ca aveti dreptate… puteti sa luati si celelalte partide sa le analizati, adversari mei s-au batut singuri iar eu am avut doar norocul sa le fiu adversar.
    Partida cu Senetia a fost in runda a 7a deci ante-penultima runda.. penultima runda a fost cu Dl Tacu si in runda finala cu Vladescu Fl.
    Ce nu se stie este ca am intarziat la runda si am consumat si mult timp de gandire la inceput astfel ca de la mutarea 17-18 eram deja in ritm de blitz.
    Dar.. cu “tot respectul care mi se cuvine” comentariile dvs Dl Stanca “Imi inchipui ca multi dintre dumneavoastra ar ceda aici.” sau “Probabil va intrebati si dumneavoastra de ce mai joaca Negrul aici…” putin rautacioase nu isi au rostul… sau trebuie sa va amintesc de incidentul nostru de la Giurgiu? unde intr-o partida sa sah activ intr-o competitie organizata de Iulian Ceausescu aveam avantaj decisiv, si nu era vb de o calitate sau avantaj pozitional era vb de 2 piese un cal si nebun si dupa cateva minute de joc foarte degajat din partea mea, cu 1-2 min inainte sa va expire timpul de gandire gafez incredibil si pierd imparabil un nebun si un turn.. dupa care opriti ceasul si fugiti la arbitru sa cereti remiza intr-o pozitie foarte complexa (dinaminca) de altfel 😀
    Va mai amintiti de acesta intamplare dl. Stanca?

    martie 15, 2010 - 10:47 pm Raspunde
  • Muratura Sahului

    Pt Florin.
    Clar nu se poate fi vorba de un aranjament 🙂 Senetia era #1 dupa 6 runde cu 5.5 pct, chiar daca in trecut situatia a fost exact invers… dar concursurile organizate de dvs la Juventus atragand foarte putini jucatori si fiind pe durata a doar 5 runde facea ca clasarea sa depinda ff mult de rezultatele celor cu care aveai sa joci… si astfel daca castigam acea partida cu Senetia nu ma calificam pt premii… in schimb Senetia avand numarul 1 de concurs, a avut tot timpul adversari mai bunicei care la randul lor au castigat si i-au marit advantajul la criteriile de tie-break. Asa ca am facut o intelgere din care amandoi ne recuperam taxa de participare.
    Ce este rau in asta?
    Dont blame me… blame the system

    martie 15, 2010 - 11:01 pm Raspunde
  • rdan

    Comentariile dl Stanca sunt f bune….este bine sa analizezi o partida obiectiv, nu neaparat daca ai castigat sa te culci pe laurii victoriei…la negru si 55..Te3 e f slaba…negrul are sanse de remiza dupa mutarea asta…

    PS : Nu stiu de ce am eu senzatia ca in Iasi se joaca mai tare ca in Bucuresti…

    martie 16, 2010 - 3:30 am Raspunde
  • Paval George

    Mai rdan lasa tata baietii in pace ca tu nu ai o treaba cu sahul si dai tu cu parerea ca ar tb sa mute aia, mai bine fa tu ceva, du-te la un spital de nevrotici, nu vezi ca suferi pe internet, iarasi jignesti lumea…”se joaca mai tare in Iasi decat in Bucuresti”….”are el senzatia”….o ai promisa de la baieti de la Satu Mare, o ai promisa de la Iasi, mai debilule du-te tata la un ospiciu si lasa lumea in pace!

    martie 16, 2010 - 7:20 am Raspunde
  • nicu valahu

    Rdan, mare dreptate ai. Si eu sunt convins ca cel mai slab sah la ora actual se joaca in Bucuresti!. Echipa blogului incearca perioada acesta sa fac rost de o sala de joc in Bucuresti, si unde se va juca sah adevarat. Practic suntem “capitalisti”, dar sufletul ne este giurgiuvean.

    martie 16, 2010 - 9:37 am Raspunde
  • nicu valahu

    Imi aduc aminte, cand anul trecut la un turneu rapid in Giurgiu, toata floarea cea vestita a Bucurestiului, care castigau alternativ turneele din capitala, au fost umiliti de doi bulgari, turisti prin Giurgiu. Referitor la acei bulgari, la cateva luni i-am vazut la un turneu din tara vecina, unde nu au ajuns decat pe la mijlocul clasamentului. Cat timp nu se joaca la masa fara prietenii, fara aranjamente si fara dorinta de a castiga, sahul bucurestean va ramane cenusareasa sahului romanesc.

    martie 16, 2010 - 9:51 am Raspunde
  • adrianstanca2009

    Muratura Sahului/Radu Ioan: 1)Imi amintesc desigur partida de la Giurgiu, la 15 minute cu 0 sec. Cu siguranta nu aveam doua figuri in minus, mai degraba doua calitati in minus, iar in urma gafei am luat o dama intreaga, doar ca mai aveam f putine secunde; toata lumea care a fost acolo isi aminteste ca in pozitia ‘foarte complexa’ la care te referi Negrul avea +-, ceva gen +10 daca ar fi sa evalueze un computer. Ai castigat glorios cu o dama intreaga in minus.
    2)Imi mai amintesc ca am ramas socat atunci sa constat ca n-ai auzit de Nimzovici “Sistemul meu”.
    3)Dar ce vad? Nu numai ca recunosti aranjamentul ordinar de asta vara cu Senetia, dar ti se pare perfect legitim?!?
    4)Gresesti daca consideri articolul de mai sus un atac la persoana; poate era mai bine totusi sa comentez o partida de sah…

    martie 16, 2010 - 10:09 am Raspunde
  • Muratura Sahului

    Ma bucur ca iti amintesti de partida aceea dar se pare ca ti-au scapat niste elemente pe drum… cum ar fi… Oare de ce mai juca Dl Stanca intr-o pozitie pierduta? oare sa fie asteptat greseala adversarului? “poate va intrebati”.. partida a fost un dezastru pt Dl Stanca, eram castigat si pe tabla si pe ceas si totusi gafez si Dl Stanca recupereaza din dezavantaj si se grabeste sa ceara remiza la arbitru… atitudine normal sa inteleg, sau tipica Dl Stanca.
    2. Auzisem de mult de Nimzovici “Sistemul meu”. chiar nu inteleg ce este cu remarca asta
    3. Nu am nimica de ascuns si nu imi este rusine de ce am facut… cum am spus sistemul este de vina, de aceea nici nu am mai participat si nu voi mai participa la turnee de 5 runde. Dupa un week-end obositor pierdut in detrimentul sahului, unde nu am jucat rau si simplu fapt ca adversari care mi-au fost dati la trgerea la sorti s-au retras, sau nu au continuat sa isi apere corect sansele, faceau ca sa nu ies in primele 3 locuri premiate, asa ca am facut o intelegere, nu mi se pare “perfect legitim” ci doar o situatie de compromis care in situatia data era convenabila interesului propriu.
    Suprinzator este ca cineva ca Dl. Stanca care a facut atatea aranjamente si jocuri murdare in trecut are tupeul sa vorbeasca despre asta.
    Sau poate “dropping” (scaderea voita)a punctajului elo pana sub 2000 vi se pare perfect legitim?!?… sau asta era singura sansa de a va clasa in premii

    martie 16, 2010 - 12:25 pm Raspunde
  • Muratura Sahului

    Pt Nicu… daca dupa parerea ta “toata floarea cea vestita a Bucurestiului” se reduce la 4-5 jucatori din care cel mai bun daca atingea 2100 elo, cred ca ai sa jignesti multi alti jucatori buni, si foarte buni din Bucuresti care nu au dat importanta unui turneu “de mare avengura si traditie” cum a fost acel turneu. Cat despre bulgari 3 la numar cu rating peste 2200.. au venit au castigat si au plecat.
    Diferenta de valoare s-a simtit, eu unul venisem doar sa schimb aerul de Bucuresti 😛

    martie 16, 2010 - 12:35 pm Raspunde
  • Muratura Sahului

    *anvergura

    martie 16, 2010 - 12:48 pm Raspunde
  • adrianstanca2009

    Am prezentat partida de mai sus din urmatoarele motive:
    1) mi s-a atras atentia asupra ei, de catre mai multe persoane-asadar exista suspiciuni.
    2) se stia foarte bine despre aranjamentul nesimtit dintre Senetia si Radu Ioan, recunoscut mai sus chiar de catre unul dintre jucatori- un motiv in plus pentru a exista un nou aranjament.
    3) am aratat materialul si lui Iulian, si a fost de acord sa-l public.
    4) am facut dropping- am scazut la ELO ‘voit’, si am mai scris despre asta, dar de aici si pana sa vorbesti despre ‘aranjamente si jocuri murdare’ este o distanta precum cea intre bunul simt si nesimtire. Acum cativa ani ‘droppingul’ era de-a dreptul incurajat pe la noi, un cunoscut actual IM facand ‘dropping’, castigand numeroase turnee pe la amatori si fiind premiat de catre Federatie!
    Personal nu am profitat de pe urma droppingului, doar am scazut la ELO, fara tranzactii cu bani, ulterior nu am mai jucat sah cativa ani, apoi mi-am recuperat ELO-ul pur si simplu; am obtinut mereu pozitii in clasament suficient de bune ca sa iau premiu la general. Nu am evoluat in nici o competitie de amatori la sub 2000.
    5) o sa vina ziua cand usile salilor de turneu se vor inchide definitiv pentru jucatori care se simt indreptatiti sa faca aranjamente pentru sume de bani meschine.

    martie 16, 2010 - 1:00 pm Raspunde
  • ion capata

    Eu vreau sa-i multumesc domnului Stanca pentru acest site extraordinar care ma tine la curent cu tot ce se intimpla in lumea sahului romanesc. Cred ca este o persoana foarte corecta si care vrea sa fac mult bine sahului asa ca nu ar trebui criticat ci apreciat.Oamenii care fac ceva pentru sah, un sport pe care il practicam multi, merita elogiati iar dansul chiar ajuta prin siteul lui la cresterea in valoare a tinerilor sahisti romani. Cred ca daca dansul ar avea o mai mare putere financiara ar organiza si turnee de sah ceea ce ar prinde foarte bine multor sportivi.
    Felicitari lui Cirlan Ionut pentru locul trei la memorialul Ciocaltea cit si cistigatorilor si cu ocazia asta vreau sa-mi salut prietenii de la turneu gabi, dan , indianul etc.
    Numai bine tuturor.

    martie 16, 2010 - 2:21 pm Raspunde
    • adrianstanca2009

      Ion Capata: orice felicitare asupra siteului o meritam cu totii; am colegi care au rubrici permanente tot anul, rubrici care nu lipsesc niciodata, pe cand eu sau Iulian am mai lipsit din varii motive.
      Ai anticipat corect un proiect al nostru, suntem pe cale sa facem rost de o sala de sah, si vom incerca sa demaram o serie de turnee. La inceput nu vor putea fi premii spectaculoase, dar in cel mai rau caz toti banii ramasi din taxe se vor regasi in premii in procent de 100%.

      martie 16, 2010 - 2:37 pm Raspunde
  • nicu valahu

    Scuze. Rectific. Toata floarea cea “vestita”…
    Altfel, tot un personaj vestit, cu toate ca aproape toata lumea ne stie ca nu acceptam anumite lucruri, s-a apucat sa ne zica ca a castigat si el niste maruntis( cu toate ca nu a fost printre castigatori) La intrebarea noastra cum i-a castigat, a ramas blocat. Noroc cu un prieten care l-a salvat, spunandu-ne ca ia gasit pe jos. Daca si atunci cand se stie, ca orice neregula o vom semnala pe blog, si totusi nu se feresc de noi, ce sa mai zic?

    ps. al treilea era soferul. De unde stiu? Pai l-au batut aproape toti, pana si un copil localnic.

    martie 16, 2010 - 2:37 pm Raspunde
  • adrianstanca2009

    Viata omului e prea scurta, si daca ar fi sa port pica si sa caut sa ma razbun pe numerosii adversari care m-au invins la sah, ei bine, n-as mai avea timp de alteva.
    Sper insa sa am timp realizez la un moment dat, o serie de articole gen “Infrangeri Alese”, am prea multe infrangeri frumoase pentru a le prezenta pe toate.

    martie 16, 2010 - 2:45 pm Raspunde
  • ion capata

    Adriane meriti toata stima mea pentru ceea ce faci pentru Sah. ( felicitarile mele sunt adresate bineinteles si echipei cu care colaborezi ) . Eu in Brescia( Italia) am inceput un proiect cu un prieten de al meu adica un gran prix de sah pentru copii si adulti si sunt fericit cind vad cum sahul a ajuns sa fie materie didactica in anumite scoli din zona Bresciei datorita muncii noastre.
    Numai prin munca se pot crea tineri jucatori talentati si valorosi si sper sa apuc ziua cind sahul va deveni materie de scoala si in Romania.
    Daca se poate in Italia unde la Bergamo au aparut jucatori extraordinari de buni in urma acestor grand prixuri(vezi prietenii mei valsecchi, brunello, stella care participa acum la CE din Croatia ) de ce nu s-ar putea si in romania sa se organizeze asemenea turnee ?

    martie 16, 2010 - 3:25 pm Raspunde
  • ceausescuiulian

    Gogutza
    gogu@yahoo.com
    222.88.42.46
    2010/03/16 at 14:03

    O sa las diplomatia la o parte pt ca niste “gazetisti” de 2 bani mananca asa mult… cu lingurita ca ramai socat.
    Cum poti sa spui ca exista suspiciunea de aranjament cand Senetia, cum am spus mai sus era locul #1 in runda 6 cu 5.5 la 0.5-1 punct de urmatori concurenti.
    Si degeaba incercati sa ascundeti faptul ca nu a fost un atac la persoana cand stiu ca relatiile noastre nu sunt tocmai bune dupa incidentul de la Giurgiu, apoi refuzul meu de a colabora cu Iulian la blog si faptul ca v-am criticat, ca scrieti ode unor oameni sau factiuni politice care vor sa isi creeze imagine si sa fie asociati cu calitatile uni jucator de sah.
    Si mai nou ati blocat si postarea de comentari la articolul ” Senetia Teodor-Radu Ioan, o partida cu deznodamant dramatic de la Memorialul Ciocaltea ”

    Felicitari
    Gogutza
    gogu@yahoo.com
    92.80.66.65
    2010/03/16 at 13:56

    te comporti ca un copil de 10-12 ani admin pe canal de IRC…
    Cat timp de acum incolo o sa imi toti stergi comentariile Dl Stanca? asa vrei sa ma cenzurezi?

    gogu@yahoo.com
    92.80.66.65
    2010/03/16 at 13:54

    O sa las diplomatia la o parte pt ca niste “gazetisti” de 2 bani mananca asa mult… cu lingurita ca ramai socat.
    Cum poti sa spui ca exista suspiciunea de aranjament cand Senetia, cum am spus mai sus era locul #1 in runda 6 cu 5.5 la 0.5-1 punct de urmatori concurenti.
    Si degeaba incercati sa ascundeti faptul ca nu a fost un atac la persoana cand stiu ca relatiile noastre nu sunt tocmai bune dupa incidentul de la Giurgiu, apoi refuzul meu de a colabora cu Iulian la blog si faptul ca v-am criticat, ca scrieti ode unor oameni sau factiuni politice care vor sa isi creeze imagine si sa fie asociati cu calitatile uni jucator de sah.
    Si mai nou ati blocat si postarea de comentari la articolul ” Senetia Teodor-Radu Ioan, o partida cu deznodamant dramatic de la Memorialul Ciocaltea ”

    Felicitari Dl Stanca
    MuraturaSahului
    meseja@yahoo.com
    92.80.66.65
    2010/03/16 at 13:54

    Dreptul la replica? =) te comporti ca un copil de 10-12 ani admin pe canal de IRC.
    De ce tot stergi comentariile mele?

    MuraturaSahului
    meseja@yahoo.com
    92.80.66.65
    2010/03/16 at 13:52

    O sa las diplomatia la o parte pt ca niste “gazetisti” de 2 bani mananca asa mult… cu lingurita ca ramai socat.
    Cum poti sa spui ca exista suspiciunea de aranjament cand Senetia, cum am spus mai sus era locul #1 in runda 6 cu 5.5 la 0.5-1 punct de urmatori concurenti.
    Si degeaba incercati sa ascundeti faptul ca nu a fost un atac la persoana cand stiu ca relatiile noastre nu sunt tocmai bune dupa incidentul de la Giurgiu, apoi refuzul meu de a colabora cu Iulian la blog si faptul ca v-am criticat, ca scrieti ode unor oameni sau factiuni politice care vor sa isi creeze imagine si sa fie asociati cu calitatile uni jucator de sah.
    Si mai nou ati blocat si postarea de comentari la articolul ” Senetia Teodor-Radu Ioan, o partida cu deznodamant dramatic de la Memorialul Ciocaltea ”

    Felicitari Dl Stanca..

    MuraturaSahului
    meseja@yahoo.com
    92.80.66.65
    2010/03/16 at 13:52

    O sa las diplomatia la o parte pt ca niste “gazetisti” de 2 bani mananca asa mult… cu lingurita ca ramai socat.
    Cum poti sa spui ca exista suspiciunea de aranjament cand Senetia, cum am spus mai sus era locul #1 in runda 6 cu 5.5 la 0.5-1 punct de urmatori concurenti.
    Si degeaba incercati sa ascundeti faptul ca nu a fost un atac la persoana cand stiu ca relatiile noastre nu sunt tocmai bune dupa incidentul de la Giurgiu, apoi refuzul meu de a colabora cu Iulian la blog si faptul ca v-am criticat, ca scrieti ode unor oameni sau factiuni politice care vor sa isi creeze imagine si sa fie asociati cu calitatile uni jucator de sah.
    Si mai nou ati blocat si postarea de comentari la articolul ” Senetia Teodor-Radu Ioan, o partida cu deznodamant dramatic de la Memorialul Ciocaltea ”

    Felicitari Dl Stanca.
    O sa las diplomatia la o parte pt ca niste “gazetisti” de 2 bani mananca asa mult… cu lingurita ca ramai socat. Cum poti sa spui ca exista suspiciunea de aranjament cand Senetia, cum am spus mai sus era locul #1 in runda 6 cu 5.5 la 0.5-1 punct de urmatori concurenti. Si degeaba incercati sa ascundeti faptul ca nu a fost un atac la persoana cand stiu ca relatiile noastre nu sunt tocmai bune dupa incidentul de la Giurgiu, apoi refuzul meu de a colabora cu Iulian la blog si faptul ca v-am criticat, ca scrieti ode unor oameni sau factiuni politice care vor sa isi creeze imagine si sa fie asociati cu calitatile uni jucator de sah. Si mai nou ati blocat si postarea de comentari la articolul ” Senetia Teodor-Radu Ioan, o partida cu deznodamant dramatic de la Memorialul Ciocaltea ” Felicitari Dl Stanca.
    meseja@yahoo.com
    MuraturaSahului
    1
    AprobăDezaprobă | Răspunde | E

    MuraturaSahului
    meseja@yahoo.com
    92.80.66.65
    2010/03/16 at 13:42

    O sa las diplomatia la o parte pt ca niste “gazetisti” de 2 bani mananca asa mult… cu lingurita ca ramai socat.
    Cum poti sa spui ca exista suspiciunea de aranjament cand Senetia, cum am spus mai sus era locul #1 in runda 6 cu 5.5 la 0.5-1 punct de urmatori concurenti.
    Si degeaba incercati sa ascundeti faptul ca nu a fost un atac la persoana cand stiu ca relatiile noastre nu sunt tocmai bune dupa incidentul de la Giurgiu, apoi refuzul meu de a colabora cu Iulian la blog si faptul ca v-am criticat, ca scrieti ode unor oameni sau factiuni politice care vor sa isi creeze imagine si sa fie asociati cu calitatile uni jucator de sah.
    Si mai nou ati blocat si postarea de comentari la articolul ” Senetia Teodor-Radu Ioan, o partida cu deznodamant dramatic de la Memorialul Ciocaltea ”

    Felicitari Dl Stanca

    Muratura Sahului
    meseja@yahoo.com
    92.80.66.65
    2010/03/16 at 13:39

    O sa las diplomatia la o parte pt ca niste “gazetisti” de 2 bani mananca asa mult… cu lingurita ca ramai socat.
    Cum poti sa spui ca exista suspiciunea de aranjament cand Senetia, cum am spus mai sus era locul #1 in runda 6 cu 5.5 la 0.5-1 punct de urmatori concurenti.
    Si degeaba incercati sa ascundeti faptul ca nu a fost un atac la persoana cand stiu ca relatiile noastre nu sunt tocmai bune dupa incidentul de la Giurgiu, apoi refuzul meu de a colabora cu Iulian la blog si faptul ca v-am criticat, ca scrieti ode unor oameni sau factiuni politice care vor sa isi creeze imagine si sa fie asociati cu calitatile uni jucator de sah.
    Si mai nou ati blocat si postarea de comentari la articolul http://iulianceausescu.wordpress.com/2010/03/15/senetia-teodor-radu-ioan-o-partida-cu-deznodamant-dramatic-de-la-mem-ciocaltea/

    Felicitari
    O sa las diplomatia la o parte pt ca niste “gazetisti” de 2 bani mananca asa mult… cu lingurita ca ramai socat. Cum poti sa spui ca exista suspiciunea de aranjament cand Senetia, cum am spus mai sus era locul #1 in runda 6 cu 5.5 la 0.5-1 punct de urmatori concurenti. Si degeaba incercati sa ascundeti faptul ca nu a fost un atac la persoana cand stiu ca relatiile noastre nu sunt tocmai bune dupa incidentul de la Giurgiu, apoi refuzul meu de a colabora cu Iulian la blog si faptul ca v-am criticat, ca scrieti ode unor oameni sau factiuni politice care vor sa isi creeze imagine si sa fie asociati cu calitatile uni jucator de sah. Si mai nou ati blocat si postarea de comentari la articolul http://iulianceausescu.wordpress.com/2010/03/15/senetia-teodor-radu-ioan-o-partida-cu-deznodamant-dramatic-de-la-mem-ciocaltea/ Felicitari
    meseja@yahoo.com
    Muratura Sahului
    1
    AprobăDezaprobă | Răspunde | Editare rapidă | Editare | Spam | Gunoi

    martie 17, 2010 - 3:15 am Raspunde
  • ceausescuiulian

    Mai sus puteti vedea comentariile intrate marti in Spam, ale “nevolnicului si nevinovatului” Radu Ioan.Din fericire pentru noi, a intrat in actiune antispamul cand a fost postat un link sau adresa de mail. Si la urmatoarele mesaje normal ca a ramas IP in memorie la antispam si normal ca el a postat comentariile binevoitoare ca un robot. Dupa ce a vazut ca il blocheaza “cineva”, si era normal sa fie asa, pentru ca eu eram in Bucuresti la o sedinta si Adrian la cursuri, nu era nimeni acasa sa primeasca aceste cadouri cu bratele deschise. Aprecierile vin de la cineva care nu a auzit de “Nimzovici”, iar asta a recunoscut intr-un exces de sinceritate la care am fost martor uimit, la fel cum a recunoscut ca el nu stie teorie, si nu a auzit de cateva titluri importante din literatura sahista.
    Este normal “sa am ceva cu el”, caci in momentul in care mi-a zis ca stie mai multe limbi, intre care si italiana, si ar putea sa ma ajute la traduceri, as fi si refuzat. La fel de adevarat este ca a promis si nu s-a tinut de promisiune sa traduca ceva…Macar avea taria sa refuze pentru vreun motiv oarecare. Probabil ca a avut mustrari de constiinta si atunci si s-a simtit ca as avea ceva cu el. Probabil ca toata lumea are ceva cu el, mai ales ca toti il ocolesc, probabil ca stiu ei de ce… La fel ca si in turneul de la Juventus, el se jura ca nu fura si l-am prins ca…recunoaste ca au facut partida blat! Si normal ca i se cuvine lui si acum nonsalant ca si cum daca si-a recuperat taxa de participare impreuna cu Senetia nu este meritul faptului ca a intalnit omul potrivit (Senetia) si prostii care sa il creada si carora sa le sufle banii de taxa! Ciudatenia este ca atunci ei au prelungit partida foarte mult, asteptand sa se termine partida care ii interesa Petrescu – Tacu. Culmea este ca cei doi calculau in timpul partidei bucholzul pentru ca dupa jocul rezultatelor sa faca in asa fel ca punctul sa mearga unde era mai bine pentru acest “cuplu marsav”. Dupa fiecare mutare se ridicau cu ochii pe partida foarte disputata, cand dupa toate eforturile lui Petrescu remiza s-a consemnat pana la urma. Dupa ce s-a incheiat in cateva minute cei doi “au rezolvat partida”, uitandu-se cum ceilalti participanti si nepremiati, fluierau a paguba sau a miroseau a prosti pe fata, pentru ca nu, mi-am recuperat taxa de participare decat…
    Cat ceea ce priveste chemare arbitrului in ultimele 2 minute la partidele de sah rapid sau blitz, concorda cu regulamentul
    “9.5. Dacă un jucător cere remiza conform Art. 9.2 sau 9.3, el va opri imediat ambele ceasuri. El nu are dreptul să-si retragă solicitarea.
    a. Dacă cererea este găsită ca fiind corectă, partida este imediat remiză.
    b. Dacă solicitarea este găsită ca fiind incorectă, arbitrul va adăuga 3 minute la timpul rămas adversarului. În plus, dacă solicitantul are mai mult de 2 minute pe ceasul lui, arbitrul va scădea jumătate din timpul rămas solicitantului, dar nu mai mult de 3 minute. Dacă solicitantul are mai mult de un minut, dar mai puţin de 2 minute, timpul său rămas va fi de un minut. Dacă solicitantul are mai puţin de un minut, arbitrul nu va face nici o modificare a ceasului solicitantului. Apoi partida va continua şi mutarea anuntată va trebui să fie efectuată.
    9.6. Partida este remiză dacă s-a ajuns într-o poziţie care nu permite obtinerea matului prin nici o serie de mutări regulamentare, chiar în cazul celui mai slab joc. Partida se va termina imediat, în măsura în care mutarea care produce o astfel de poziţie este regulamentară.
    Articolul 10. Terminarea partidei prin Quickplay / K.O.
    10.1. “Terminarea partidei prin K.O.” este ultima fază a unei partide, când toate mutările (rămase) trebuie efectuate într-un timp limitat.
    10.2. Dacă un jucător, care este la mutare, are mai puţin de două minute pe ceas, el poate să ceară remiză înainte de căderea steguleţului. El va opri ceasurile şi va chema arbitrul.
    a. Dacă arbitrul consideră că adversarul nu face nici un efort pentru a câştiga partida prin mijloace normale sau dacă nu este posibil ca partida să fie câştigată prin mijloace normale, el va declara partida remiză. Altfel, el poate să-si amâne decizia sau să respingă cererea.
    b. Dacă arbitrul îşi amână decizia, adversarului i se pot acorda două minute în plus la timpul de gândire si partida va continua în prezenţa unui arbitru, dacă este posibil. Arbitrul va declara rezultatul final mai târziu în cursul partidei sau după căderea steguleţului. El va declara partida remiză dacă e de acord că poziţia finală nu paote fi câştigată prin mijloace normale sau dacă adversarul nu face suficiente încercări pentru a câştiga partida prin mijloace normale
    c. Dacă arbitrul respinge cererea, adversarului i se vor acorda 2 minute în plus la timpul de gândire.
    d. Decizia arbitrului va fi finală, coroborat cu Art. 10.2. a, b, c.”
    “D1. Când partidele se joacă conform Art. 10, jucătorul poate să ceară remiză dacă are mai puţin de două minute pe ceas şi numai înainte să-i cadă steguleţul. Atunci partida se va termina.
    El trebuie să arate că:
    a. adversarul său nu poate să câstige prin mijloace normale; sau
    b. adversarul său nu face nici un efort să câstige prin mijloace normale.
    în cazul (a) jucătorul trebuie să noteze poziţia finală si adversarul său o va verifica.
    în cazul (b) jucătorul trebuie să scrie poziţia finală şi să prezinte o fişă de partidă completă. Adversarul sau va verifica atât pozitia finală cât şi fisa de partidă.
    Solicitarea va fi făcută unui arbitru a cărui decizie va fi finală”

    Cat priveste decizia de a chema arbitrul in ultimele 2 minute, cred ca lipsa oricarei umbre de fair-play in partida cu Adrian Stanca de la Giurgiu. Dupa ce el a oprit ceasul, ai apasat pe ceas sa porneasca, consumand 12-15 secunde din timpul sau. Am lasat decizia unei comisii de arbitraj, desi se putea penaliza jucatorul, adaugand 1 minut la timpul lui Adrian. Cineva imi spunea ca daca pune 100 de copii de 8-10 ani, sa joace cu cineva finalul dintre Senetia-Radu, nici unul nu reuseste sa ajunga in extraordinara pozitie de final. Probabil ca asta seamana cu partida lui Foisor-Socko: cal contra cal poate castiga! Minte-ma dar macar minte-ma frumos! Mai ramane sa mearga la arbitru si sa il reclame pe adversar ca nu vrea sa faca blat partida. Daca nici macar un blat nu esti in stare sa faci…In rest felicitari pentru castigarea “Memorialului Ciocaltea”, si scuze pentru ca punem in fata cititorilor lucrurile care par suspicioase, acolo unde ele sunt. Vorba lui Adrian: mai bine scriam despre un pusti simpatic ca Talu, David sau altii…Daca tot a recunoscut ca a facut-o odata, ce ar mai fi de demonstrat?!

    martie 17, 2010 - 4:17 am Raspunde
  • Nuta Dan

    In cazul de fata nu cred ca este vorba de vreun aranjament. Eram de fata cand in aceea pozitie pierduta Radu Ioan ii propune remiza lui Senetia. Sau asta era cumva parola? :)) Glumesc. Da, la nivelul asta se fac multe greseli, mai ales in criza de timp. Si eu, in cele trei partide pierdute la acest turneu am avut la fiecare avantaj +/- la un moment dat, chiar si aproape avantaj decisiv la partida cu Turcu Iulian. Mi-a zis Dragomir ca in partida sa cu Radu Ioan avea calitate in plus cand face la randul sau o gafa si da un turn intr-o mutare. Deci se poate spune ca la acest turneu castigatorul a avut noroc. Imi amintesc ca acum cativa ani imi spunea Vioreanu Bogdan ca la sah trebuie sa ai si noroc, sansa….
    Toate cele bune!

    martie 17, 2010 - 11:00 am Raspunde
  • haulicaioan

    scz ca intervin si eu ca simplu chibitz insa daca omul a ajuns la 2000+ inseamna ca stie ce stie..chiar daca n`auzit de nimzovici si nu prea stie teorie.sunt multi care nu stiu teorie,n`au auzit de nimzovici sau altii si totusi au un elo atragator.cat despre blaturi si spam`ul de aici,cam nasol din partea mea.vb.aia:parerea mea.

    martie 17, 2010 - 11:54 am Raspunde
  • haulicaioan

    partea lui pardon:))

    martie 17, 2010 - 11:54 am Raspunde
  • Muratura Sahului

    Pt ceausescuiulian:
    1. Stiu ca sunteti prieteni cu Dl Stanca si ii veti lua tot timpul apararea… dar dupa ultima postare a Dl Stanca la ora 13 pe data de 16 a blocata posibilitatea de a-i da un raspuns la articolul acesta asa ca am cautat sa ma exprim in ultimul articol postat pe blog.
    2. Daca toate msg intrasera in spam puteai sa nu le dai drumul pe blog la toate.
    3. Nu stiu la ce cursuri era Dl Stanca cand posta pe blog la interval de ~1h.
    4. Iarasi o dati cu Nimzovici cum ca nu as fi auzit de el… poate luati partidele mele la negru sa vedeti ce aparare am jucat… Sa fie oare Nimzovici Defence? continuati mult asa si o sa cadeti in ridicol
    5. Am recunoscut ca nu sunt pregatit din punct de vedere teoretic… pt ca eu imi doresc tot timpul mai mult de la mine ca sa pot evolua imi impun teluri inalte… si niciodata nu stiu suficienta teorie pe cand mi-as dori.. pentru ca momentan nu imi perimite programul
    6. Multumesc pentru reclama… intradevar stiu f bine limba Engleza, Franceza, Italiana si momentan fac cursuri pt limba Germana. Si am refuzat sa fac traduceri pt blog din simplu motiv ca nu am foarte mult timp liber… si timpul liber pe care il am prefer sa-l petrec cu prieteni, sa studiez pt sah, sa joc sah sau sa ma uit la filme. Poate o sa poti intelege asta, si sa treci peste, sa nu le mai porti pica oamenilor care te refuza a colabora la blog.
    7. Tot insistati pe “aranjamentul” de la un mini-turneul de week-end de la Juventus. Cum v-am explicat si mai sus, nu ma ascund, nu am de ce si nu regret. Dar la modul in care povestit lucrurile mai ca ati jura ca ati luat parte si erati de fata… vorbiti cu asa mare convingere mai ca v-as crede.E o regula in economie… “When u are losing, u should cut off losses” si anume atunci cand iesi in pierdere trebuie sa iti minimalizezi pierderile. A fost un compromis care servea interesului propriu.
    8. Partea asta m-a amuzat cel mai mult… precum polticieni care fac uz de Constitutie si citeaza din ea paragrafe sa le sustina cauza. Ca sa lamurim treburile: A. Regulamentul de sah care din care a desprins paragrafele acela, desi se regasesc pe frsah.ro, este VECHI!! in momentul de fata datoritul sistemului de activitare la fiecare mutare si eliminarea timpului de K.O se considera ca adversarul poate sa-si valorifice avantajul ne mai avand optiunea de a cere remiza la arbitru in ultimele 2 minute.Atributiile arbitrului fiind limitate si mai mult, pt a sa evita interventia lui in desfasurarea jocului, si determinarea rezultatului. Si din cate stiu eu referitor la remiza de arbitru se da doar in poziti clare de remiza, sau teoretice. Pozitia care era pe tabla nu ar fi dat remiza nici un arbitru international. De atfel in comisia de arbitraj intocmita s-a votat pt continuare partidei din pozitia care era cu 3-2. De mentionat voturile impotriva au fost ale lui Iulian Ceausescu si Stanca Adrian…
    9. Desi ati prezentat partida Senetia – Radu ca un atac la persoana, cu remarci rautacioase in articol, si mai apoi in ceomentariile ce au precedat. Poate totusi aveti ceva de invatat din asta si anume ca SAHul se joaca pana la sfarsit, si ca determinarea si dorinta de lupta a mea, si intradevar faptul ca Senetia nu a vazut mat intr-o mutare m-au facut castigator in confruntare.

    martie 18, 2010 - 9:34 am Raspunde

Lasa un Comentariu

Adresa dvs de email nu va fi publicata.