(1) 1.Db4 Cc6/a5 2.Da3 +-
(2) 1.Cg5! f:g5 2.Cf6! N:f6 3.Ne4 urmat de mat pe h7
(3) 1.N:e4+ C:e4 2.D:h2+ D:h2 3.R:h2 Tc2+ +-. Diagrama 3 nu am aprofundat-o, dar cred ca varianta mea este suficienta pentru castigarea partidei.
Frumoase diagrame, frumoasa initiativa lui Daniel. Felicitari!
La prima diagrama solutia nu este 1.Db4 la care negrul poate raspunde cu 1…Ce7.
La a doua diagrama raspunsul este corect (eu am incercat vreo 5 minute si nu l-am vazut…felicitari).
La diagrama 3, cred ca ai incurcat putin mutarile, probabil ca ai vrut sa scrii…
1…Nxe4+ 2.Cxe4 Dxh2+ 3.Dxh2 Cxh2 4.Rxh2 Txc2 -+. Desi e posibil sa duca la castig si varianta ta (in care totusi avantajul negrului este destul de mic), varianta castigatoare este alta. Diagramele 1 si 3 sunt extrase din niste partide, in timp ce a doua este o problema care a fost inspirata dintr-o alta, o sa pun si link-urile dupa ce se dau solutiile.
diagrama 1: 1.Df4 f6 2.Cc4+- (1…g5 2.Cc6 +-). Eu le rezolv direct pe monitor si cateodata se intampla sa am si cate o scapare…
la diagrama 3 cred ca este valabila si solutia mea, fiindca micul avantaj material se combina si cu o superioritate pozitionala. O sa incerc sa gasesc si solutia autorului…
La diagrama 1 mai gandeste-te putin, pentru ca exista o a doua mutare mai buna pentru alb.
La diagrama 3 solutia asigura un avantaj mult mai mare pentru negru (eu am vazut partida, pentru ca altfel nu as fi ajuns sa-mi dau seama care este rezolvarea).
Cred ca ai dreptate…La diagrama 1 se castiga si in varianta mea, cu 2.Cc4 dupa 1.Df4 f6, dar mult mai tare si mai spectaculos este direct 2.D:e5! urmat de 3.Cg6 mat in caz ca se ia dama cu pionul. Probabil ca aceasta este si mutarea la care te-ai gandit si tu.
Asa e, din pacate nu m-am gandit eu, ci altcineva mult mai inteligent decat mine (si asta in timpul meciului!). Felicitari pentru rezolvare! . In ceea ce priveste diagrama trei pot sa spun ca rezolvarea e “putin” mai dificila decat la prima, dar eu va urez succes.
La diagrama 3 nu am mai insistat din momentul gasirii acelei variante simple care ducea la castigul unui pion,numai ca acum, uitandu-ma din nou la pozitie, mi-a sarit in ochi o alta varianta, mult mai complicata si mai frumoasa decat prima,care pare foarte promitatoare, dar pe care nu am analizat-o in toate detaliile ei din cauza ca nu am avut la dispozitie decat jumatate din timpul destinat pauzei de masa, adica exact 15 minute. Daca o prezint acum o fac numai pentru faptul ca mi se pare a fi foarte interesanta…
Deci: 1…T:c3!!
2.N:b7 T:g3 amenintand 3…C:h2 urmat de 4.Th3 +-;
2.g:h4 Td2!! +- (3.Df2/Dg2/D:g4, N:e4 +-; 3.N:b7 T:e2 +-; 3.Tf3 N:e4 +- ; 3.D:d2 N:e4+ +-; 3.N:c3 N:e4+ +-; 3.Tf2 C:f2+ +- )
2.N:c3 N:e4+ +-
Bravo Virgil! Foarte buna rezolvarea. In partida s-a jucat (din cate mi-aduc aminte, pentru ca acum scriu de la serviciu, si nu am partida decat acasa) 1…Txc3!! 2.gxh4 Td2!! 3.Dxd2 Nxe4+ 4.Dg2 Th3!! unde albul a cedat, pentru ca urmeaza imparabil 6…Txh2# (dupa 5.Nd4 Nxd4).
Adevarul este ca partida din care a fost extrasa pozitia din diagrama 3 a fost una foarte agitata si spectaculoasa si de aceea cred ca ar fi interesant de aflat cine au fost sahistii care au jucat-o.
Daniel, te felicit sincer pentru modul profesionist in care ai selectionat diagramele, ele exceland atat prin gradul de dificultate(destul de inalt) cat si prin frumusetea solutiilor. Tinand cont de aceste considerente, eu cred ca ai face bine sa “recidivezi” si sa mai apari cu astfel de materiale, care dupa parerea mea vor avea un succes garantat.
Foarte frumoase problemele, foarte frumoase si rezolvarile, felicitari ambilor parteneri(Daniel si Virgil) care au purtat un util si instructiv dialog in doi.
Foarte frumoase problemele, foarte frumoase si rezolvarile, felicitari ambilor parteneri(Daniel si Virgil) care au purtat un util si instructiv dialog in doi.
Sunt contrariat de ceea ce se intampla. Cineva, nu stiu cine, se tine de farse si face comentarii in numele meu. Bunaoara, comentariul cu numarul 13 nu are nimic comun cu persoana mea. Cred ca va trebui sa fac un cont nou si sa schimb adresa de E-mail.
Desi pare greu de inteles, noi nu avem nicio legatura cu ceea ce i s-a intamplat lui Virgil, si la fel ca si el nu ne recunoastem in comentariul aparut in numele nostru, dar suntem de acord cu continutul mesajului. Pentru a preveni astfel de situatii,suntem si noi dispusi sa facem schimbari si sa luam toate masurle necesare pentru ca situatia sa nu se repete.
Nu stiu care este problema la virgil si Adina si Varul? Amandoi aveti datele bune, adica au fost trimise de pe calculatoarele voastre. Si IP sunt ale voastre, nu stiu ce sa zic? Bine ca este de bine si nu este ceva de rau, de asta sa ne temem, sunt multe ciudatenii, sa speram ca nu vor fi din cele ce ne ating.
18 Comentarii
(1) 1.Db4 Cc6/a5 2.Da3 +-
ianuarie 6, 2009 - 10:15 pm(2) 1.Cg5! f:g5 2.Cf6! N:f6 3.Ne4 urmat de mat pe h7
(3) 1.N:e4+ C:e4 2.D:h2+ D:h2 3.R:h2 Tc2+ +-. Diagrama 3 nu am aprofundat-o, dar cred ca varianta mea este suficienta pentru castigarea partidei.
Frumoase diagrame, frumoasa initiativa lui Daniel. Felicitari!
La prima diagrama solutia nu este 1.Db4 la care negrul poate raspunde cu 1…Ce7.
ianuarie 6, 2009 - 11:17 pmLa a doua diagrama raspunsul este corect (eu am incercat vreo 5 minute si nu l-am vazut…felicitari).
La diagrama 3, cred ca ai incurcat putin mutarile, probabil ca ai vrut sa scrii…
1…Nxe4+ 2.Cxe4 Dxh2+ 3.Dxh2 Cxh2 4.Rxh2 Txc2 -+. Desi e posibil sa duca la castig si varianta ta (in care totusi avantajul negrului este destul de mic), varianta castigatoare este alta. Diagramele 1 si 3 sunt extrase din niste partide, in timp ce a doua este o problema care a fost inspirata dintr-o alta, o sa pun si link-urile dupa ce se dau solutiile.
diagrama 1: 1.Df4 f6 2.Cc4+- (1…g5 2.Cc6 +-). Eu le rezolv direct pe monitor si cateodata se intampla sa am si cate o scapare…
ianuarie 6, 2009 - 11:41 pmla diagrama 3 cred ca este valabila si solutia mea, fiindca micul avantaj material se combina si cu o superioritate pozitionala. O sa incerc sa gasesc si solutia autorului…
La diagrama 1 mai gandeste-te putin, pentru ca exista o a doua mutare mai buna pentru alb.
ianuarie 7, 2009 - 9:11 amLa diagrama 3 solutia asigura un avantaj mult mai mare pentru negru (eu am vazut partida, pentru ca altfel nu as fi ajuns sa-mi dau seama care este rezolvarea).
Cred ca ai dreptate…La diagrama 1 se castiga si in varianta mea, cu 2.Cc4 dupa 1.Df4 f6, dar mult mai tare si mai spectaculos este direct 2.D:e5! urmat de 3.Cg6 mat in caz ca se ia dama cu pionul. Probabil ca aceasta este si mutarea la care te-ai gandit si tu.
ianuarie 7, 2009 - 10:49 amAsa e, din pacate nu m-am gandit eu, ci altcineva mult mai inteligent decat mine (si asta in timpul meciului!). Felicitari pentru rezolvare! . In ceea ce priveste diagrama trei pot sa spun ca rezolvarea e “putin” mai dificila decat la prima, dar eu va urez succes.
ianuarie 7, 2009 - 1:10 pmLa diagrama 3 nu am mai insistat din momentul gasirii acelei variante simple care ducea la castigul unui pion,numai ca acum, uitandu-ma din nou la pozitie, mi-a sarit in ochi o alta varianta, mult mai complicata si mai frumoasa decat prima,care pare foarte promitatoare, dar pe care nu am analizat-o in toate detaliile ei din cauza ca nu am avut la dispozitie decat jumatate din timpul destinat pauzei de masa, adica exact 15 minute. Daca o prezint acum o fac numai pentru faptul ca mi se pare a fi foarte interesanta…
ianuarie 7, 2009 - 2:49 pmDeci: 1…T:c3!!
2.N:b7 T:g3 amenintand 3…C:h2 urmat de 4.Th3 +-;
2.g:h4 Td2!! +- (3.Df2/Dg2/D:g4, N:e4 +-; 3.N:b7 T:e2 +-; 3.Tf3 N:e4 +- ; 3.D:d2 N:e4+ +-; 3.N:c3 N:e4+ +-; 3.Tf2 C:f2+ +- )
2.N:c3 N:e4+ +-
Bravo Virgil! Foarte buna rezolvarea. In partida s-a jucat (din cate mi-aduc aminte, pentru ca acum scriu de la serviciu, si nu am partida decat acasa) 1…Txc3!! 2.gxh4 Td2!! 3.Dxd2 Nxe4+ 4.Dg2 Th3!! unde albul a cedat, pentru ca urmeaza imparabil 6…Txh2# (dupa 5.Nd4 Nxd4).
ianuarie 7, 2009 - 2:59 pmDe fapt, daca ma uit mai bine, partida se mai prelungeste cu o mutare, dupa 6.Tf3 Nxf3 7.Dxf3 Txh2# (sau 6.Tf2 Nxf2 7.Dxe4 7.Txh2#).
ianuarie 7, 2009 - 3:30 pmAdevarul este ca partida din care a fost extrasa pozitia din diagrama 3 a fost una foarte agitata si spectaculoasa si de aceea cred ca ar fi interesant de aflat cine au fost sahistii care au jucat-o.
ianuarie 7, 2009 - 5:42 pmPrima pozitie a survenit intr-un meci Plaskett-Gomez
http://www.chessgames.com/perl/chessgame?gid=1485533
A doua diagrama a fost inspirata de o partida Capablanca-Nimzovici
http://www.chessgames.com/perl/chessgame?gid=1004150
A treia pozitie a survenit intr-o partida Rotlewi-Rubinstein
ianuarie 7, 2009 - 7:37 pmhttp://www.chessgames.com/perl/chessgame?gid=1119679
Daniel, te felicit sincer pentru modul profesionist in care ai selectionat diagramele, ele exceland atat prin gradul de dificultate(destul de inalt) cat si prin frumusetea solutiilor. Tinand cont de aceste considerente, eu cred ca ai face bine sa “recidivezi” si sa mai apari cu astfel de materiale, care dupa parerea mea vor avea un succes garantat.
ianuarie 7, 2009 - 9:07 pmFoarte frumoase problemele, foarte frumoase si rezolvarile, felicitari ambilor parteneri(Daniel si Virgil) care au purtat un util si instructiv dialog in doi.
ianuarie 7, 2009 - 9:19 pmFoarte frumoase problemele, foarte frumoase si rezolvarile, felicitari ambilor parteneri(Daniel si Virgil) care au purtat un util si instructiv dialog in doi.
ianuarie 7, 2009 - 9:22 pmSunt contrariat de ceea ce se intampla. Cineva, nu stiu cine, se tine de farse si face comentarii in numele meu. Bunaoara, comentariul cu numarul 13 nu are nimic comun cu persoana mea. Cred ca va trebui sa fac un cont nou si sa schimb adresa de E-mail.
ianuarie 7, 2009 - 10:01 pmMultumesc Virgil! Voi incerca, in masura timpului liber, si al gasirii unor astfel de pozitii interesante, sa mai postez astfel de diagrame frumoase.
ianuarie 7, 2009 - 11:05 pmDesi pare greu de inteles, noi nu avem nicio legatura cu ceea ce i s-a intamplat lui Virgil, si la fel ca si el nu ne recunoastem in comentariul aparut in numele nostru, dar suntem de acord cu continutul mesajului. Pentru a preveni astfel de situatii,suntem si noi dispusi sa facem schimbari si sa luam toate masurle necesare pentru ca situatia sa nu se repete.
ianuarie 7, 2009 - 11:06 pmNu stiu care este problema la virgil si Adina si Varul? Amandoi aveti datele bune, adica au fost trimise de pe calculatoarele voastre. Si IP sunt ale voastre, nu stiu ce sa zic? Bine ca este de bine si nu este ceva de rau, de asta sa ne temem, sunt multe ciudatenii, sa speram ca nu vor fi din cele ce ne ating.
ianuarie 8, 2009 - 12:01 am