Dreptul la replica al antrenorului echipei feminine Ciprian Nanu la articolul lui Gergely Szabo

 Despre Olimpiada – punctul de vedere al antrenorului

echipa-romaniei-inainte-de-meciul-cu-chinaEchipa Romaniei inainte de meciul cu China

Stimati suporteri, antrenori si cunoscatori ai sahului,
Doresc sa fac cateva precizari, nu atat pentru cei care se fac ca nu inteleg parcursul si rezultatele mele in activitatea sahista din Romania, cat pentru adevaratii suporteri care ar putea fi indusi in eroare de atacurile lipsite de fair play legate de persoana mea.
Ca un scurt rezumat al activitatii mele in calitate de antrenor, va pot spune ca am obtinut cu sportivele pe care le antrenez urmatoarele rezultate:
Locul I la Superliga Romaniei la Feminin, de doua ori locul II, de doua ori am castigat Cupa Romaniei, la individual senioare am obtinut numeroase medalii (ex.2015: 3 de aur si 2 de bronz – sah classic, rapid si blitz). Legat de activitatea cu juniorii de care ma ocup personal si singur, doar in anul acesta am obtinut 22 de medalii (individuale si echipe, la sah clasic rapid si blitz) si o medalie europeana la CE de la Praga. Deci poate ma preocup si de viitorul Romaniei…
Ma intreb oare la alte sporturi cum se aleg antrenorii echipelor nationale, daca nu dupa rezultatele obtinute la echipa de club?
Revenind la Echipa Nationala Feminina, pot spune si sigur cunoscatorii vor confirma, ca valorile in sah sunt foarte apropiate, ca drept urmare, un mic detaliu ajunge sa faca diferenta. De exemplu la Olimpiada de la Tromso 2014, inaintea penultimei runde ne aflam pe locul VI si jucam cu Germania, aveam un meci pe care il controlam (daca il castigam, urma sa jucam contra Rusiei la prima masa in ultima runda). Din pacate, Corina, care de altfel jucase foarte bine pana atunci, datorita unor posibili factori( oboseala, stress, criza de timp,nesansa) a ratat mai multe castiguri, iar la mutarea 39 a gafat jucand …Cg3 in loc de Da7 care probabil i-ar fi adus victoria si meciul s-a pierdut cu 1,5 la 2,5. Ceea ce vreau sa subliniez este ca o mutare poate schimba deznodamantul competitiei. In ultima runda am intalnit puternica echipa a Indiei si in momentul cand scorul era 1,5-1,5 Luminita avea pozitie castigata, dar in sala a avut loc un eveniment nefericit (o persoana a decedat, s-a creat panica ca este atac terorist, jumatate din jucatori au parasit competitia), Luminita nu s-a mai putut concentra la acelasi nivel, partida s-a incheiat la egalitate si astfel ne-am clasat pe locul 11. Este departe de mine ideea de a da vina pe vreo jucatoare, dar fac aceste precizari ptr a evidentia linia subtire ce te poate desparti de un rezultat foarte bun.
Revenind la aceasta Olimpiada si la modestul loc 19 ocupat as dori sa fac o mica comparatie cu rezultatul exceptional (locul 5 in 2012 la Istanbul)obtinut de Echipa Romaniei( condusa atunci de MMI Szabo Gergely) .
Traseul echipei la Istanbul 2012:
Runda 3 Cehia1 ,5-2,5
Runda 4 Israel scor 0,5-3,5,
Runda 5 Australia scor 4-0,
Runda 6 El Salvador scor 3,5-0,5
Runda 7 Suedia scor 3,5-0,5
Runda 8 – Armenia scor 1-3
Runda 9 – Philipine scor 2,5-1,5
Runda 10 – Olanda scor 3,5-0,5
Runda 11 – Peru scor 2,5-1,5.
Din primele 10 echipe clasate Romania a jucat doar cu Armenia( locul 8) .
La Olimpiada de la Baku am intalnit urmatoarele echipe:
Runda 3 Olanda scor 3,5-0,5
Runda 4 Azerbajan scor 2-2
Runda 5 Israel scor 2,5-1,5
Runda 6 China scor 2-2
Runda 7 SUA scor 1,5-2,5
Runda 8 Vietnam scor 1-3
Runda 9 Cuba scor 2-2
Runda 10 Slovenia scor 2-2
Runda 11 Turcia scor 2,5-1,5
Am jucat cu 5 tari ce s-au clasat in primele 10 si cred ca acesta a fost cel mai dificil parcurs al echipei nationale in ultimii ani. Sper acum ca se constientizeaza cat de relativ este fiecare rezultat si ca acesta tine de multi factori.
Atat ca antrenor, cat si ca suporter, as alege din nou acest traseu dificil, chiar daca as sti ca in 99,99% din cazuri, as obtine un rezultat mediocru, dar as avea o sansa mica de a CASTIGA O MEDALIE. Am si cateva lucruri sa-mi reprosez, dar acestea le voi prezenta impreuna cu raportul despre competitie Federatiei Romane de Sah.
Vreau sa asigur iubitorii sahului ca:
– am pregatit in detaliu fiecare meci pe care l-am jucat si intotdeauna am pus la dispozitia fetelor toate cunostintele , priceperea si experienta mea.
– Echipa Feminina a Romaniei , pe care am avut onoarea sa o conduc din anul 2014, a facut cinste acestei tari, nu a ramas anonima si a jucat in marea majoritate a rundelor pe scena la primele mese( chiar daca rezultatele nu au fost intotdeauna cele asteptate).
– felicit componentele echipei Romaniei pentru spiritul de lupta aratat, daruire si mai ales pentru faptul ca au reusit sa formeze o adevarata echipa care a reprezentat tara noastra cu onoare.
– totusi faptul ca de cativa ani nu apar tinere talentate care sa improspateze si
sa dinamizeze echipa, nu ne ofera perspective mari de viitor,indiferent de cine conduce echipa si cum.
– Federatia Romana de Sah este pe drumul bun si in ultimii ani am avut realizari foarte importante, care vor fi aduse la cunostinta membrilor Federatiei de catre persoanele din conducere, acesta fiind mai indreptatite decat mine sa le prezinte .
Personal insa, daca in cazul d-lui Szabo ma intristeaza faptul ca alege sa ma atace pe bloguri, in loc sa-mi spuna in fata ce are de spus, fie si in virtutea anilor multi de care ne cunoastem, pe dl. Anuta Elefterie il gasesc de-a dreptul hilar cum isi exprima mereu pareri despre un sah de performanta pe care nu l-a vazut, nu l-a cunoscut si nu-l va intelege vreodata.
Le doresc success tuturor iubitorilor sahului!

ALTE POSTARI RELEVANTE

  • dancostea64

    In opinia d-lui Nanu, care ar trebui sa fie locul ocupat de o echipa nationala pentru ca antrenorul acesteia sa-si dea demisia imediat? 10? 20? 50? 100??

    septembrie 26, 2016 - 1:05 am Raspunde
  • Gabi

    Cred ca micile “frecusuri” intre cei doi MM nu isi au rostul.
    Nu mi se pare “dezastruos” locul 19 pe care ne-am clasat, catastrofala este doar situatia sahului feminin de la noi.
    Nu apare nicio jucatoare de exceptie la junioare care sa regenereze sangele de la nationala, dar asta e un lucru bine stiut de toata lumea.
    Trebuie sa ne acomodam cu gandul ca nu mai putem cere performanta in conditiile astea.
    Stresul, oboseala, pot fi combatute cel mai bine prin “inconstienta” si ambitia tineretii.
    Cred ca avem un lot bun, innobilat ca vinul (prin vechime si experienta) care mai poate sa “duca in carca” un timp. Dar dup-aia, ce ne facem?
    In epoca asta a nivelarii valorilor prin robotizare, cand aproape totul este posibil in sah, la orice nivel “o mutare poate schimba deznodamantul competitiei”.
    Sahul actual de performanta este din ce in ce mai mult o lupta cu hazardul. Cum sa facem sa aducem sansa mai mult de partea noastra, habar n-am.

    septembrie 26, 2016 - 6:29 am Raspunde
  • TudoracheM

    Ehhh, ne sucim, ne invartim si tot acolo ajungem. Ca sunt certuri, atacuri, contra atacuri si alte strategii, un lucru reiese clar: sahul feminin este in mare impas. Toate demonstratiile si justificarile, contin in ele acest lucru. Toate taberele sesizeaza acest lucru. Ce se face pentru a combate criza teribila de jucatoare noi? Care este strategia FR Sah? Daca d-lui Gergely Szabo ati incercat sa-i replicati (corect as spune) prin date, nu mi-a placut replica data d-lui Anuta, care nu se inumara printre prietenii mei si deci vad aceasta replica in mod obiectiv. Si o vad ca una data unei tabere adverse, domnule Nanu. In general toata analiza evolutiei echipelor noastre a fost similara. Plecand de la opinca (adica de la mine) si pana la cei de nivel inalt. Daca ati avut timp sa aruncati o privire, aveti ceva de contrazis? Banuiesc insa ca nici macar nu ati citit, faptul ca a considerat justificata componenta stabilita de dvs.! Conform datelor ce s-au putut gasi. Si s-a ajuns din nou la ceea ce semnalati si dvs.: nu vine nimic din urma. Ce este asa hilar?

    septembrie 26, 2016 - 7:37 am Raspunde
  • Gergely Szabo

    Voi incerca sa reflectez scurt la “dreptul la replica” a d-lui Nanu. Scurt, pentru ca nu doresc sa intru in polemica cu dumnealui, din destul de multe motive. De aceea:
    1. Nu am contestat pe nicaieri (doresc un citat in acest sens, daca se spune ca am facut-o) calitatea de tehnician a GM Nanu. Ceea ce domnia sa, intr-un exces de sensibilitate, considera “atacat pe bloguri”, a fost mai degraba o remarca sarcastica la adresa Federatiei (din conducerea careia, e adevarat, face parte si dl Nanu) – este hilar sa demiti pe cineva dupa un rezultat excelent si doua rezultate medii, ascunzandu-te dupa limbajul de lemn “neindeplinirea obiectivelor”.
    2. Nu am spus nicaieri ca rezultatul excelent de la Istanbul se datoreaza in exclusivitate “conducerii mele sclipitoare”. Nu am afirmat vreodata ca echipa condusa de mine nu a avut norocul unei trageri favorabile. Am spus doar ca rezultatul final al ECHIPEI este unul excelent, si sper ca rezultatele pe care le vom obtine la urmatoarele Olimpiade sa faca acest loc 5 sa para unul mediocru…
    Daca e sa ne luam dupa rezultatele individuale, cea mai buna Olimpiada, la care am participat ca si antrenor al echipei feminine, este, fara indoiala, Dresda 2008. Cu exceptia Corinei, restul fetelor au castigat la ELO (mesele 3-5 chiar destul de consistent), Alina Motoc cucerea medalia de bronz pe masa 5. Am jucat cu cele 3 medaliate+China, meciul din urma il puteam chiar castiga (la scorul de 1,5-1,5, Alina a ratat un final castigat), victorie care ne aducea pe locul 8 – deci tot sub rezultatul de la Istanbul. Stiu prea bine ca sistemul elvetian este imperfect, dar mi se pare pagubos sistemul de gandire “am iesit bine, dar am avut bafta, deci este rau; am iesit slab, dar am avut ghinion – tot rau”. Puteam si eu sa spun “la C.E. Varsovia, daca numai una din Luminita sau Alina isi valorifica avantajul decisiv, faceam 2-2 sau bateam la limita Germania – ambele scoruri ar fi insemnat clasarea pe locul 6, un rezultate foarte bun”, dar nu am facut-o: “ghinionul” face parte din orice sport, iar statisticile consemneaza doar rezultatul final.
    3. Nu am afirmat ca dl. Nanu nu si-a indeplinit datoria de antrenor si capitan (de altfel, si eu cred despre mine ca mi-am indeplinit sarcinile, cand a fost cazul – si probabil 95% din antrenori/capitani au aceasta impresie) . Am sters continuarea de la acest aliniat, pentru ca putea fi interpretat ca si atac la persoana…
    4. Nu sunt de acord ca dl. Anuta (sau oricine altcineva) nu are voie sa puna intrebari dupa o clasare slaba. Nu cred ca Luis Enrique, dupa meciul Barcelona-Alaves 1-2, a spus la conferinta de presa “e hilar sa-mi puneti intrebari despre meciul de astazi, ce calificare aveti sa faceti asa ceva?”. Desconsiderarea sau dispretuirea argumentelor cuiva doar pe motivul “cine esti tu sa ma intrebi asa ceva?”, fara a lua in seama argumentele propriu-zise, e pe lista erorilor logice, si este considerata o greseala intr-o dezbatere. https://ro.wikipedia.org/wiki/List%C4%83_de_erori_logice
    5. In incheiere, adaug si o nota personala. Pot intelege tristetea d-lui Nanu; si eu am fost destul de trist cand a luat decizia care a demolat prietenia noastra de circa 10 ani. Dar sunt 7.453.081.482 de oameni pe Terra acum, am de unde sa-mi aleg prietenii, din restul de 7.453.081.480…

    septembrie 26, 2016 - 12:17 pm Raspunde
  • Adrian Pamfil

    Daca Federatia va aplica aceleasi criterii care au dus la demiterea dlui Szabo pentru ‘lipsa de rezultate’, desi sub conducerea sa echipa feminina ocupase un excelent loc 5 la Olimpiada de la Istanbul, atunci nu exista decat o ‘mutare’ unica: demiterea dlui Nanu!
    PS: desigur, dl Szabo nu facea parte din echipa de conducere a FR Sah, spre deosebire de dl. Nanu…

    septembrie 26, 2016 - 3:57 pm Raspunde
  • Vladimir Danilov

    Nu credeam că voi mai scrie prea curând pe SCC.
    Mă văd nevoit să intervin, pentru că lucrurile par să degenereze, din mai nimic (vorba vine)…
    Această Olimpiadă a fost una ieșită ușor din tiparul ultimelor concursuri pe echipe, în ideea că la jumătatea competiției, ambele echipe se luptau în fruntea clasamentului. Poate și de aici frustarea ocupării unol locuri finale aparent modeste.
    Mie personal mi se pare prea devreme pentru a trage niste concluzii…
    Situația stă în felul următor: Domnul Nanu Ciprian și-a depus demisia imediat după terminarea Olimpiadei de la Baku. Și-a asumat “rezultatul modest” obținut, trimițând raportul către FRȘah, în finalul căruia, citez: “In ceea ce ma priveste, consider ca, desi echipa a jucat bine in multe momente, obiectivul de a intra in primele 10 clasate nu a fost indeplinit si, drept urmare, imi inaintez demisia.
    Federația Română de Șah mai așteaptă și raportul echipei masculine, al Colegiului de Antrenori și al directorului tehnic al echipelor naționale Sergiu Grunberg, după care va analiza la rece, în plen, situația în care se află reprezentativele naționale.
    Am citit și ce a scris Gergely și domnul Anuța. Surprinzător (pentru mine), domnul Anuța a făcut o analiză destul de pertinentă. Mă așteptam din partea dumnealui, vă spun sincer, la un atac mult mai virulent. Ceea ce probabil l-a deranjat pe Ciprian foarte tare este pasajul următor: “Cel mai la indemana raspuns ar fi oboseala cauzata si de media de varsta ridicata a echipei. Poate fi luat in calcul, dar eu insist pe o alta varianta mult mai plauzibila. Cunoscand sensibilitatea emotionala a fetelor si stilul lipsit de tact al actualului capitan de echipa, Nanu Ciprian, ma hazardez sa presupun ca una din cauzele acestei caderi a fost erodarea permanenta a psihicului fetelor noastre nu doar de asaltul adversarelor, cat si de precipitarea recunoscuta a acestui fauritor de rezultate proaste in ultimii ani. Rezultatele fetelor vorbesc singure si doar niste sarlatani ai sahului romanesc pot insista cu cineva care se potriveste ca nuca in perete in postura de capitan de echipa al nationalei feminine. Nu a demonstrat nicaieri nimic, prin nici un rezultat.”
    De altfel, acesta este singurul pasaj virulent al domnului Anuța, care a condus la replica domnului Nanu Ciprian.
    Poate a venit momentul ca toți să strângem rândurile, și de aceea îmi place punctul 3 a lui Gergely:
    Punctul 3 este mai mult un îndemn, o rugăminte către toți care pot avea o influență asupra șahului feminin românesc: federali, organizatori, președinți de club, antrenori, părinți, jucătoare. Haideți să punem neînțelegerile noastre deoparte, și să concepem o strategie pe termen lung a revitalizării șahului feminin, a păstrării fetelor în șah, a creșterii junioarelor la un nivel unde pot accede în echipa olimpică …
    Personal, mulțumesc iubitorilor șahului din România și SCC, care au încurajat echipele noastre. Ați fost un real suport pentru jucătorii și jucătoarele noastre care, nu o singură dată, la micul dejun, discutau despre ceea ce s-a mai scris pe blog. Din păcate, de această dată nu am putut mai mult, deși toată lumea a încercat.

    septembrie 26, 2016 - 4:59 pm Raspunde
  • Nicolae Jeltopop

    Of, domnule Danilov!
    Stateam linistit de cateva zila si savuram articolul marelui maestru de sah Gervely Szabo, precum si opiniile altor voci pertinente din sahul romanesc. Chiar si la aparitia acestui discurs patetic al capitanului lotului feminin, m-am regasit intro stare de relaxare inexplicabila. Citind cometariul dvs. am intrat instantaneu in panica. Mai, sa fie… N-am citit eu bine? Fug repede la articolul lui Szabo, nimic. Liniste. Ma intorc la discurs. Tot relaxare. Din nou la Szabo. Discutii, Consens. Iar la discurs, totul e OK.
    Revin, nedumerit, la comentariul dvs.

    Hopa!
    “Ma vad nevoit sa intervin pentru ca lucrurile par sa degenereze DIN MAI NIMIC ( vorba vine)…”
    Opinia unui secretar general al FRSah!!!
    Este intradevar un motiv de panica pentru suporterii sahului romanesc.

    septembrie 26, 2016 - 8:46 pm Raspunde
  • Mizdrache


    A trecut…
    Dinspre cimpie,
    Vuiet greu de fierarie
    Se distrama in tacere…
    Scade-n departare…
    Piere…
    Iar in urma-i, din tufisuri,
    De prin tainice-ascunzisuri,
    Se ivesc pe jumatate
    Pasarele ciufulite,
    Alarmate
    Si-ngrozite:
    – Cine-i?… Ce-i? … Ce-a fost pe-aici?
    Ciripesc cu glasuri mici
    Cinteze si pitulici.
    Doar un pui de pitigoi,
    Intr-un virf de fag pitic,
    Sta cu penele vulvoi
    Si facind pe suparatul:
    – Ce sa fie? Nu-i nimic,
    A trecut Acceleratul…

    septembrie 27, 2016 - 4:11 pm Raspunde
  • Dinca Ovidiu

    Rezultatul nu a fost chiar foarte slab cum spun unii.NIvelul de la olimpiada este unul foarte ridicat.Nu poți juca tot timpul la acetași nivel.Domnul Nanu a fost cel mai bun antrenor de pana acum.Dupa aceasta olimpiada șahul feminin e in creștere.La următoarea olimpiada speram la o medalie.

    septembrie 28, 2016 - 6:31 pm Raspunde
  • Niki

    Domnule Daniel,
    Nu stiu cat timp ati petrecut in lumea sahului ca sa va faceti o impresie cat de cat apropiata de adevar.
    E totusi posibil sa fi avut asteptari peste ceea ce v-a infatisat realitatea. E o preconceptie care noua, sahistilor, ne face placere. Aceea de a fi reprezentantii sportului mintii, asadar cate un mic “beautiful mind” zace in fiecare dintre noi.
    Am spus preconceptie pentru ca realitatea sta putin altfel. Jucatorii de sah sunt inteligenti peste medie, de multe ori ambitiosi, au spirit de luptatori ca majoritatea sportivilor. Insa nu-s cei mai buni comunicatori, uneori personalitati introverte si, din nefericire pentru ei, cultura generala nu sare de medie. Cu exceptii destul de rare.
    Din nefericire pentru ca in general un sahist (semi)profesionist are mult mai mult timp pentru a citi, a se informa despre literatura, istorie, geografie, etc. Pacat ca dupa revolutie preocuparile “cultural-educative” s-au indreptat catre yams, poker, jocuri pe calculator si alte placeri efemere.
    Asadar, nu e o drama ca fetita nu mai merge la sah, daca ea nu resimte o atractie deosebita pentru acest sport. Dupa cum vedeti si comentariile pe blog, performanta in sahul feminin incepe sa devina utopica. Cred ca-si va gasi oportunitati/oponenti sa practice sahul de placere, daca se va rezuma la asta.
    Cat priveste tactul d-lui Nanu, as spune ca nu e o trasatura definitorie a personalitatii sale. Ca noi toti, are si bune si rele. Din pacate, dumneavoastra ati nimerit un moment nefericit al exprimarii dansului.

    septembrie 29, 2016 - 9:40 pm Raspunde
  • ceausescuiulian

    @Daniel:Buna ziua domnule Daniel! Daca intr-adevar cazul exista si dumneavoastra sunteti persoana pe care o numiti in comentariu, confirmati-mi pe mailul ce vi l-am trimis. Mai ales ca acuzele nu au legatura cu subiectul de aici. In mod normal, comentatorii noi sau anonimi, cand vor sa acuze pe cineva, isi dau numele real ca totul sa fie transparent. Cazul expus de dumneavoastra este regretabil si daca existati, domnul Ciprian Nanu sau sotia lui va cunoaste sau cunoaste cazul. Din punctul meu de vedere, exista incompatibilitati dintre antrenor si sahist si nu toti copiii care vin catre sah ajung sa lucreze impreuna.
    Imi pare sincer rau daca fetita nu mai joaca sah, sper ca ea va continua cu altcineva sau pur si simplu va juca de placere. Rezultatul antrenorului Nanu la europene, cred ca Maria Lia-Alexandra nu poate fi doar o exceptie care intareste regula. https://iulianceausescu.wordpress.com/2016/08/27/praga-cele-2-medalii-de-la-europene-sunt-aur-pentru-sahul-romanesc/ Astept mailul sau comentariul dumneavoastra aici, in caz contrar comentariul se va sterge, pentru ca se va considera ca autorul nu este cel care pretinde a fi.

    septembrie 30, 2016 - 1:36 pm Raspunde
  • ceausescuiulian

    Anunt prin acest mesaj ca cel care a scris comentariile sub numele “Daniel” va avea probleme de furt de identitate, conform prevederilor legale. El a folosit o adresa de mail a unei alte persoane, atunci cand a comentat acuzator pentru Ciprian Nanu. Am contactat pe adresa de mail si mi-a raspuns cineva care nu stia si nu intelegea nimic din ceea ce i-am scris si era din Iasi. Am vorbit cu el la telefon si adresa de mail era folosita la serviciul dansului si a spus ca vrea sa faca plangere la politie pentru ca i-a fost folosita adresa de mail personala in alte scopuri si fara acordul sau. Drept urmare am scos comentariile lui “Daniel” si daca se mai poate repara ceva, ar fi bine sa ma sune cat mai repede, inainte sa nu se mai poata face nimic!

    septembrie 30, 2016 - 2:36 pm Raspunde
  • ceausescuiulian

    Am vorbit cu Ciprian Nanu astazi si mi-a spus ca el nu preda sah la “Aprily Lajos”, asa ca acuzatiile au din nou o baza stramba iar cel care preda acolo este Iulian Sofronie din informatiile pe care le am eu. Ciprian Nanu nu a mai fost la “Aprily Lajos” din martie unde a fost delegat arbitru. Iar Ciprian Nanu nu isi aduce aminte de nici un incident care sa corespunda cu ceea ce s-a spus in acel comentariu. Timpul le va rezolva pe toate si vom vedea in curand si cine a scris acel comentariu sub numele de “Daniel”.

    octombrie 1, 2016 - 12:26 am Raspunde
  • Anuta Laurentiu

    Domnule Ceausescu, m-as fi abtinut sa intervin, dar ultimul dvs.comentariu contine o exprimare care duce cu gandul ori la o gafa de exprimare, ori la o acuzatie ce trebuie clarificata. In concluzie, ce ati vrut sa afirmati cu urmatoarea dvs. exprimare : “… asa ca acuzatiile au din nou o baza stramba…” ? Intrebarea se justifica prin faptul ca anonimul “Daniel” a postat un singur mesaj, iar dvs. spuneti “din nou”.

    octombrie 1, 2016 - 9:08 am Raspunde
    • ceausescuiulian

      @Anuta Laurentiu: Mesajele sunt scoase de pe blog, pentru acuzatiile nefondate aduse de un (o) anonim(a), care a incurcat borcanele de mai multe ori. Primo: Domnul Nanu Ciprian nu a avut nici un caz sau problema cu o junioara, cum s-a postat aici si secundo, nu preda sahul la liceul „Aprily Lajos” din Brasov. Da, au fost 2 mesaje scrise de anonimul care s-a folosit ilegal de o adresa de mail a unei alte persoane, al carei client era.
      In alta ordine de idei, puteti sa puneti un link la comentariile postate pe siteul Conpet, si nu cu comentarii interminabile, mai ales ca audienta va fi si a dumneavoastra. Iar in ceea ce priveste linkurile si convorbirile offtopic sau aproape private, puteti sa le scrieti si direct, persoanelor in cauza. Mai ales ca antispamul este activat si orice link pus la comentarii blocheaza temporar acea persoana si acel IP si trebuie sa il deblochez de fiecare data.

      octombrie 1, 2016 - 9:22 pm Raspunde
  • Adrian Pamfil

    @dl. Dinca Ovidiu: Aici e nu vorba despre rezultatele obtinute de dl. Nanu ca sportiv, sau ca antrenor al unor sportivi sau al unor echipe de club, ci constanta in aplicarea unor principii de care trebuie sa dea dovada FR Sah.
    Pe scurt, acceptarea demisiei dlui Nanu pentru ‘ratarea obiectivului’, este mai mult decat o obligatie morala a actualei conduceri avand in vedere motivul jenant ptr care a fost demis dl Szabo, pentru ca, sa recunoastem deschis, echipa feminina n-a rupt gura targului nici in 2014, nici in 2016, si, desi dl. Nanu incearca sa impresioneze cu abordarea sa binecunoscuta de tip ‘vultur ptr o zi’ (citez selectiv din articolul postat: “Atat ca antrenor, cat si ca suporter, as alege din nou acest traseu dificil, chiar daca as sti ca in 99,99% din cazuri, as obtine un rezultat mediocru, dar as avea o sansa mica de a CASTIGA O MEDALIE” sau “echipa (..) a jucat in marea majoritate a rundelor pe scena la primele mese (chiar daca rezultatele nu au fost intotdeauna cele asteptate)”), tot ce face Domnia sa este sa enumere un lung sir de scuze pentru locul ocupat. La final conteaza DOAR locul ocupat, consemnat in statistici, restul sunt povesti, scuze, cancanuri… Domnule Dinca, domnule Nanu, sansele de medalie ale acestei echipe acum si in urmatorii 20 de ani sunt 0.0000%, nu va mai imbatati cu apa rece!
    @dl Vladimir Danilov: Domnule Secretar General, echipa nationala nu trebuie sa fie prizoniera unui anumit selectioner, sau unui anumit selectioner sa ii fie dat un cec in alb la infinit numai pentru ca va asigura voturi in AG, in timp ce altora, gen dl Szabo, cu rezultate mai mult decat notabile (locul 5 de la Istanbul cred ca este cel mai bun din 1986 incoace, poate gresesc…) sa le fie tras presul de sub picioare numai ptr ca au fost in tabara gresita la ultimele alegeri! Pentru ca exact asta ati facut dle Danilov, ceea ce nu va face cu nimic mai bun decat inaintasii Dvs. de trista amintire pe care i-ati criticat atat de deschis si de plastic in tineretea Dvs.

    octombrie 1, 2016 - 11:37 pm Raspunde
  • Niki

    Ma pregateam sa scriu cateva randuri, insa vazand postarea D-lui Pamfil am considerat o similitudine de pareri, asadar achiesez la cele scrise de dansul.

    octombrie 2, 2016 - 10:48 am Raspunde
  • mihaighinda

    Este remarcabil numărul mare de mesaje ANONIME post olimpiada Baku 2016, care la adăpostul unor nume fictive inventează conflicte, cer socoteală și somează FRSah, calomniază sau compătimesc, aprobă sau aruncă cu lături pe nume notabile din șahul nostru. Se pare că refrenul esențial din politica dâmbovițeană a ultimilor secole: ”Calomniază, calomniază, pentru că până la urmă tot va rămâne ceva” își păstrează prospețimea…..
    Imi pare rău că, chiar și Niki a devenit atât de credul încât să acorde credit sau să dea acolada unor astfel de răfuieli meschine intre facțiuni rivale, care se încaieră pentru cele câteva firimituri rămase. Să-l dăm afară pe nedrept pe Nanu pentru că și Szabo a fost dat afară în mod nedrept. Să corectăm o eroare judiciară, printr-o altă eroare judiciară…..
    Nu cred că mai are mare importanță cine este căpitanul unei echipe feminine bătrâne, care are una dintre cele mai mari medii de vârstă a Olimpiadei și in care a ”debutat” o jucătoare de 43 de ani. Toată această discuție plictisitoare este o furtună într-un pahar cu apă, vorba marelui Will: ”Much Ado for Nothing”. Mult zgomot pentru nimic.
    Problema reală este că avem finale de junioare cu numai 5-6 jucătoare la U18 și U20 și că, in disperare de cauză, avem ”debutante” in echipa națională aflate la vârsta cand, în mod normal, se atârnă ghete de sport în cui. Și că nu se vede nimic la orizont, că este secetă mare la capitolul junioare de perspectivă……Atunci când corabia se scufundă in mod evident, ce importanță mai are cine este la timonă?
    La următoarea Olimpiadă în 2018 Cristina Foișor va avea 51 de ani, Luminița Cosma 46 de ani, Angela Dragomirescu 45 și Corina Peptan 40….. Mai contează cine va fi căpitanul echipei?

    octombrie 2, 2016 - 1:07 pm Raspunde
  • mihaighinda

    Pe lista Fide NU EXISTA vreun jucător cu numele Adrian Pamfil.
    Să fie oare vorba de vreo jucătoare rămasă/lăsată acasă de Comitetul Director și Costică Nanu și care să-și fie ales un nick masculin pentru mai multă credibilitate? Prea știe multe detalii din ”bucătăria” FRȘah pentru a fi un simplu aficionado……

    octombrie 2, 2016 - 2:34 pm Raspunde
  • dancostea64

    Cred ca Mihai Ghinda este total de acord ca viata incepe la 60+ 🙂
    Faptul ca CF are 51, LC are 46, AD are 45, sau ca CP are 40 nu ar trebui sa conteze. Ce lipseste este un set de criterii clare de selectionare (atat la jucatori cat si la antrenori, selectioneri, chibiti), care sa elimine favoritismele. Performanta si dedicarea conteaza, nu numarul de buletine de identitate eliberate. Dar daca luam in considerare varsta, atunci eu zic ca intrebarea corecta nu este “cine va fi capitanul”, ci “daca mai este nevoie de capitan”. Jucatoarele ar trebui sa fie in stare sa-si rezolve singure problemele, iar FRS ar face economie la buget.

    octombrie 2, 2016 - 7:27 pm Raspunde
  • mihaighinda

    @ Dancostea64
    Viața o fi începând la 60+, dar marea performanță se termină cu mult mai devreme. Celebrele surori Sofia, Susan și Judith Polgar și-au agățat ghetele în cui mult înainte de împlini 40 de ani…. Oare de ce? Vorbim despre echipa olimpică a României, nu despre jucatul de plăcere la turnee open de weekend, nu-i așa?

    octombrie 2, 2016 - 8:15 pm Raspunde
  • Niki

    @Mihai Ghinda,
    E evident si pentru mine ca Pamfil este doar un nick, insa nu ma intereseaza foarte tare daca e vreun varf de lance a unei tabere aspirante la firimituri. N-am “contrasemnat” la fiecare virgula si nuanta a mesajului sau ci la cateva idei pe care le enumar:
    – E cazul sa pariem pe un cal mort? Banuiesc ca Dl Nanu si-a dat demisia la modul serios, luand din calcul rezultatul si totodata sansele sale de a performa in viitor in calitatea de capitan.
    – Sansele actualei echipe de a aspira la un loc fruntas(sa zicem primele 6) tind catre zero. Asa cum ati mentionat si dvs, fetele au o varsta care nu mai e cea a performantei de varf si nu ne putem astepta decat la declin.
    – Resimt o usoara dezamagire fata de Dl Danilov, un tip de onoare, incarcat cu intentii bune. Orice ar face, e greu sa se detaseze de cuplul Iacoban-Manole, care, din orice unghi l-as privi, nu-mi provoaca senzatia fructului pasiunii.

    octombrie 2, 2016 - 10:28 pm Raspunde
  • Dinca Ovidiu

    Domnul Adrian Pamfil. DV vedeți lumea mai rău ca pe vremea comunismului.Echipa feminină a României a jucat atât a putut .Dl Nanu a făcut cea mai buna echipa părerea mea cu alta echipa joci pe la ultimele mese sigur.Rezultatul nu a fost bun dar jocul a arătat ca se poate au făcut egal cu China care a câștigat olimpiada au jucat la mesele din fata au avut si ghinion.Fata de alte olimpiade jocul a mers mult mai bine in special Bulmaga si Peptan au jucat foarte bine.Nigel Short are peste 50 ani si a jucat impecabil la aceasta olimpiada.

    octombrie 3, 2016 - 4:15 pm Raspunde
  • Adrian Pamfil

    Revin maine cu o analiza bazata pe cifre. Profit de ocazie pentru a-i multumi pentru comentarii dlui Ghinda, cel mai titrat antrenor roman si unul dintre pionierii introducerii principiilor managementului modern in sahul romanesc.
    @dl Dinca Ovidiu: referitor la comentariul Dvs. ca eu as vedea “lumea mai rau ca pe vremea comunismului” sau ca “dl Nanu a facut cea mai buna echipa”, aveti tot dreptul la opinia Dvs. Din pacate, cu o astfel de abordare autosuficienta, e foarte probabil ca vor mai trece 25 de ani pana la o noua clasare in top 6.

    octombrie 5, 2016 - 11:33 pm Raspunde
  • Anuta Laurentiu

    Este trist ca la unii exista diferente mari intre vorbe si fapte. Cata incredere mai poti avea ? Pe 26 septembrie, in mesajul nr.6, secretarul general al FRSah, dl. Danilov, scria : ” Haideți să punem neînțelegerile noastre deoparte, și să…”. Pun retorica intrebare : Cum se impaca aceasta declaratie cu urmatoarea situatie : Dupa cum stiti, din nefericire, a murit Pasarelu Dan. Printre postarile pe facebook, drept condoleante, am citit si urmatoarea, apartinand juristului Gabriel-Ioan Georgescu, maestru FIDE : ” S-a stins mult prea devreme…Dar – in sahul romanesc – a facut si multe lucruri bune…Turneele de la Parlementul Romaniei si Palatul Cotroceni…de la Eforie Nord… Organizarea Superligii masculine si feminine la acelasi hotel Petrolul din Eforie Nord,semifinala a Campionatului national individual in aceeasi locatie s.a….Nu a trecut prin sahul romanesc chiar ca un oarecare…Chiar confruntarile cu actuala conducere a FRSah denota si o personalitate puternica,nu numai un spirit contestatar neagreat intotdeauna de cei aflati la putere…Dl Danilov a dat dispozitie sa nu se mentioneze nimic pe site-ul FRSah,pe motiv ca “…a fost dusmanul federatiei…”Dar FRSah si site-ul sunt ale noastre,ale sahistilor gens una sumus – nu sunt proprietatea d;lui Danilov,iar EU nu cred ca Dan a fost dusmanul sahistilor…Dan a luptat cu conducerea FRSah – care – sincer sa fim,nu este chiar iubita neconditionat de toata lumea -iar acum Dan nu mai este…Dl.Danilov ar trebui sa stie ca valoarea unui om se masoara dupa numarul dusmanilor si nu al “prietenilor”care dispar cand nu mai esti pe piedestal!Dupa parerea mea – decizia dansului – nu stiu daca este agreata si de Consiliul Director – din pura curiozitate – pt.ca eu oricum o consider oribila – denota un om mic,razbunator!Dumnezeu sa-l ierte si sa-l odihneasca pe Dan Pasarelu iar NOUA tuturor SAHISTILOR sa ne dea putere sa luptam impotyriva nedreptatilor de orice fel din lumea noastra cu 64 de patrate – albe si negre – DA sau NU – fara decizii cenusii,echivoce care nu ne angajeaza nici constiintele,nici raspunderea! Data comentariului : 6 octombrie.
    Cum se impaca prima declaratie cu atitudinea ulterioara ? Ma uit pe site-ul FRSah si faptele vorbesc de la sine. Asta inseamna contradictie flagranta intre vorbe si fapte. Si mai vrem ca lucrurile sa mearga bine in sahul romanesc actual.

    octombrie 8, 2016 - 10:32 pm Raspunde
  • Niki

    Da, in continuare lipseste anuntul de pe site-ul FRSah. Este in schimb pe facebook FRS, intr-o forma care nu face cinste federatiei. A murit un om domnilor. Macar acum sa dati dovada de decenta.
    Pe Dan Pasarelu l-am cunoscut inca de cand era junior si daca ar fi avut sansa sa fie indrumat de un antrenor cred ca ajungea un jucator bun. A pornit de jos, neavand posibilitati materiale si asta cred ca i-a marcat evolutia ulterioara. Viata a demonstrat ca a gresit cand s-a aliat cu personaje implicate politic, insa pana la urma a facut aceeasi greseala ca si conducatorii de astazi. Pitoresc si controversat, a fost totusi un promotor al sahului.
    Merita in ultimul ceas sa-si gaseasca recunoasterea printre colegi si iubitori ai sahului.
    P.S. Nu stiu daca s-a amintit blog, s-a stins si maestrul Rasinaru. Un om de o calitate exceptionala, de care se leaga cariera multor sahisti sibieni. RIP.

    octombrie 9, 2016 - 9:03 am Raspunde
  • Tudorache M

    Nu este aici locul adecvat acestor comentarii dar oricum sunt subiecte greu de evitat. Din lumea sahului nostru. Ader la cele spuse de domnii din fata mea in multe privinte. In sensul ca in fata mortii nu trebuie sa ramanem impasibili. Eu l-am cunoscut putin sau deloc. Mai mult ca jucator l-am vazut. Am citit insa multe despre el si nu am incercat sa imi fac o imagine decisiva. Daca citesti pe cei care nu l-au agreat afli toate defectele. Daca citesti pe cei care erau cu el, afli ca facea si bune. Mai este si grupul mediu. Care l-a judecat obiectiv cu bune si rele. Vreau sa spun insa, ca cei care organizeaza turnee chit ca le merge bine si ca vor sau nu sa recunoasca, stiu cat este de dura viata lor si ca intr-o buna zi poate veni partea de declin. Luati aminte la aceste jocuri politice! Aliantele va salta dar va pot si arunca in groapa dizgratiei! In esenta vreau sa spun ca toti cei care organizeaza, o fac pentru sah, o fac pentru ca sa traiasca (ajungand la concluzia ca asta stiu mai bine). Fiecare dintre noi care citim sau scriem despre sah, ne-am nascut evident cu placerea si pasiunea pentru acest joc. Intai speri sa ajungi maestru sau chiar mare maestru. Apoi vezi ca este prea sus. Cu experienta ta si cu cateva indemnuri, incepi sa organizezi turnee, dupa caz. Altii imbratiseaza cariera de arbitru sau antrenor. Luam cazul organizarii. Ai ambitii mari si te dai peste cap sa faci ceva. In ultimii ani s-a introdus chiar acreditarea FIDE. Entuziasmul te va purta uneori sa promiti mai mult decat “te tine”. Si incep problemele. Te aliezi cu cineva care nu ajunge nici el unde ai sperat si nici nu onoreaza promisiunile anterioare. De aici incolo esti pe firul de ata. Trebuie sa onorezi promisiunile, trebuie sa traiesti si resursele nu sunt suficiente. Iti mai da si viata o lovitura…Sau iti neaga sa continui… Roata se invarte. Cred ca nu este cazul sa negati respectul pentru o asa mare durere, familie sale si idealurilor in care au sperat. Un comentariu obiectiv asa cum am vazut pe facebook din partea multora, era o manifestare generoasa si de onoare pentru FEDERATIA ROMANA DE SAH. Nu stiu de ce si cum se utilizeaza numele domnului Secretar General ca s-ar fi opus. Domnul Anuta are probabil un adevarat Snowden in desaga sa, daca stie sigur acest lucru. Oricum, ma gandesc si sper ca in ultimul ceas, un comentariu sec (personaj controversat in lumea sahului romanesc), insotit de condoleantele catre familie, nu este niciodata pre tarziu de transmis. In fata mortii trebuie sa uitati cine sunteti, ce faceti si ce ganditi despre respectivul. Dupa un traseu mai mult sau mai putin reusit, toti ajungem acolo. Sa se odihneasca in pace!

    octombrie 9, 2016 - 11:17 am Raspunde
  • Anuta Laurentiu

    Domnule Tudorache, v-ati gandit sa va faceti politician ? Spuneti multe, fara a spune de fapt mai nimic. Spuneti multe fara a sti foarte multe lucruri. Tipic politicienilor. Nu v-am vazut nici la finalele de juniori in calitate de antrenor, nu v-am vazut nici la Superliga cu vreo echipa, macar in calitate de oficial, nu v-am vazut nici la Divizia A in nici o calitate si daca m-ati provocat, pe site-ul FIDE , in dreptul dvs. vad ca ati jucat doar 15 partide si acelea cu jucatori modesti, in ULTIMII 10 (zece) ANI ( 7 in 2008, 4 in 2011 si 4 in 2015 ), toate in Italia. Aveti in momentul de fata un ELO ceva mai mare ca al meu, ca vad ca vi l-ati “conservat” bine. Dar va intreb : ce informatii aveti dvs. despre sahul romanesc ( la masa de joc) , sa vorbiti de parca le-ati sti pe toate ?
    Eu daca vorbesc, macar am habar de ce spun. Faceti o remarca …dubioasa : “Nu stiu de ce si cum se utilizeaza numele domnului Secretar General ca s-ar fi opus. Domnul Anuta are probabil un adevarat Snowden in desaga sa, daca stie sigur acest lucru.” Dupa cum vedeti am pus ghilimelele, deoarece afirmatia va apartine. Daca ati fi citit cu atentie ultimul meu mesaj, ati fi remarcat ghilimelele pentru cel ce a afirmat pe facebook ceea ce a afirmat despre dl.Danilov si i-am precizat si numele. Daca dintr-o scapare din graba si ora inaintata, n-am inchis ghilimelele, orice om cu inteligenta medie ar fi sesizat unde se termina comentariul Dlui Georgescu, atata timp cat am scris : ” Data comentariului : 6 octombrie.”. Asadar, drept concluzie, nu am facut in acel mesaj decat sa alatur doua declaratii si sa remarc ca pe site-ul FRSah nu apare nimic despre decesul lui Dan Pasarelu, ceea ce confirma cele scrise de Dl.Georgescu.

    octombrie 9, 2016 - 12:33 pm Raspunde
  • Tudorache M

    Nu prea ar trebui, dar va raspund. Atat cat permite inteligenta medie… In primul rand politica. Nu multumesc! Nu am facut si nu cred ca o sa fac. Indemnul dvs. sarcastic, este urmat de o judecata comparativa, care insumate nu va pot face cinste. Este o jignire (exact, ce vedeti! In ziua de azi, a fi comparat cu un politic este o jignire. Sunteti de acord?) gratuita si fara sens. Daca va face sa va simtiti bine… toate cele bune va doresc! Nu vad de ce trebuia sa fiu prezent, acolo unde tot explicati dvs. Nu vad ce legatura are cu subiectul. Daca m-ati luat sarcastic, pot sa va intretin starea de spirit. La 50 de ani mai un neuron singur activ. De aceea joc putin. Sa nu il solicit. Dar el da randamentul maxim. Eu, cand cei ca dvs. care respira si traiesc sah, care se vad in vitrina si in filmele evenimentelor pe care le enumerati, care ati studiat cu sarguinta sahul, ei bine, eu nu am avut timp sa o fac. Serviciul meu a fost aiurea (si este). Orarul de lucru nu mi-a permis sa joc, cu atat mai putin sa ma pregatesc. Asta nu inseamna ca am ceva contra celor care au avut posibilitatea. Ma bucur pentru ei. Cand nu ai sambata, nu ai duminica libera, nici macar in week-end, nu poti face un turneu ca lumea. Am jucat mai mult decat ati gasit dvs. dar nu erau trimise la FIDE. Sau nu aveau ELO adversarii, ci doar rating intern Italia. Intr-adevar in afara de un turneu de blitz la Ploiesti (in gradina unui bar pe langa stadionul Petrolul) si un splendid turneu rapid la Giurgiu in acesti ani, restul am jucat tot in Italia. Si aici mai mult rapide netrimise la FIDE. Iata cum am “incercat” sa protejez ELO-ul meu grandios! Am ramas si eu surprins sa vad, ca jucand asa rar la timp lung, rezist inca pe acolo, pe unde mi-e locul. Un pic experienta, un pic antrenamentul indirect prin joc online (de fapt aici, nu un pic, ci mult!) si un pic socurile suportate de ultimul neuron, care isi reaminteste cate ceva de la sahul prin corespondenta. Am raspuns la prima parte. A doua parte se prea poate, sa aveti dreptate. Nu am reusit sa ma opresc unde era locul ghilimelelor, cum sa le spun? Virtuale, pentru ca nu… sunt. Intr-un viitor comentariu, va rog sa nu-mi cereti sa ghicesc si intonatia sau tonul pe care l-ati utilizat dvs. Desigur acestea exista in minte, cand scriem ceva. Si uneori nu le facem vedere corect. Eu sunt unul dintre primii care nu reusesc, asa ca nu “sariti” pe aceasta tema. Poate si de aceea, aveti “mancarici”, de cate ori scriu. Nu mereu fac vedere ce gandesc, datorita limitelor intelectuale. Totusi, daca nu dvs. aveati informatia sigura, atunci poate domnul precizat de dvs. o avea. Ati luat o cauza care era pe placul dvs. O fi si adevarat? Nu stiu. Ma gandeam ca puteti sa confirmati opunerea expresa a d-lui Secretar. Nu se poate face asa ceva in fata unei tragedii si cum ati observat, opinia mea este in sprijinul catorva randuri pe site FR Sah. In ultima instanta, va spun ceva curios: nu sunt asa departe de realitatea sahista romaneasca cum credeti dvs. Urmaresc atent ceea ce se scrie si fara sa fi solicitat vreodata ceva, ma vad cand si cand “improspatat”/informat cu situatii existente in sahul nostru. Imi pasa domnule Anuta! E rau?

    octombrie 9, 2016 - 6:32 pm Raspunde
  • Adrian Pamfil

    Imi cer scuze pentru intarziere, revin cu o analiza la ‘rece’ in mesajul urmator pentru ca cifrele nu mint. Si in acelasi timp revin cu o intrebare adresata FR Sah, si in special domnului Secretar General: aveti vreo strategie articulata in ceea ce priveste echipa feminina care sa va diferentieze intr-un mod PARTICULAR de predecesorii Dvs.?

    octombrie 9, 2016 - 11:48 pm Raspunde
  • Adrian Pamfil

    Atunci cand analiza rezultatului este facuta oameni implicati in fenomen, nu numai sah, dar si fotbal, handbal, etc. exista riscul ca acestia sa stie „prea mult“ (ceea ce in sine nu este rau), dar sa vina, sau chiar sa se piarda in detalii, ceea ce reprezinta un handicap major pentru obiectivitatea analizei rezultatelor si, mai mult, duce la aparitia unor motivatii aprope hilare de genul: „echipa (..) a jucat (..) marea majoritate a rundelor pe scena la primele mese“ sau „cel mai dificil parcurs al echipei nationale in ultimii ani“ (dl Nanu).
    Va propun aici o metoda de analiza simpla, bazata pe locul final si numarul de start, pe care ar face-o orice manager „nesahist“, dar care ar trebui facuta de toata lumea: se poate considera success (de principiu) atunci cand locul final este mai bun cu cel putin 1-2 pozitii decat numarul de start si invers, insuccess, atunci cand locul final este inferior mai mult de 1-2 pozitii numarului de start (analiza este bazata pe date publice culese de pe site-ul http://chess-olympiad.com ). Adica, ne-am depasit sau nu conditia initiala… Daca este amabil cineva, raman recunoscator pentru adaugarea numelor capitanilor (si antrenorilor, acolo unde este cazul) acolo unde lipsesc.
    42 Olympiad, Baku, AZE (2016), Loc Final 19, Nr de start 11 // Capitan & Antrenor: Ciprian NANU // ESEC
    Peptan Corina-Isabela
    Foisor Cristina-Adela
    Cosma Elena-Luminita
    Bulmaga Irina
    Dragomirescu Angela
    41Olympiad, Tromso, NOR (2014), Loc Final 11, Nr de start 6 // Capitan & Antrenor: Ciprian NANU // ESEC
    Peptan Corina-Isabela
    Foisor Cristina-Adela
    L’Ami (Motoc) Alina
    Bulmaga Irina
    Cosma Elena-Luminita
    40 Olympiad, Istanbul, TUR (2012), Loc Final 5, Nr de start 10 // Capitan & Antrenor Gergely SZABO // SUCCESS
    Foisor Cristina-Adela
    Bulmaga Irina
    Cosma Elena-Luminita
    L’Ami (Motoc) Alina
    Sandu Mihaela
    39 Olympiad, Khanty-Mansiysk, RUS (2010), Loc Final 13, Nr de start 14 // Capitan & Antrenor: Vladimir DANILOR // NEUTRU
    Foisor Cristina-Adela
    Cosma Elena-Luminita
    Voicu Carmen
    Motoc Alina
    Bulmaga Irina
    38 Olympiad*, Dresda, GER (2008), Loc Final 11, Nr de start 16 // Capitan: Ligia JICMAN Antrenor: Gergely SZABO // SUCCESS
    Peptan Corina
    Cosma Elena Luminita
    Voicu Carmen
    Paulet Iozefina
    Motoc Alina
    * pentru prima se joaca la 4 mese la fete
    37 Olympiad, Torino, ITA (2006), Loc Final 14, Nr de start 11 // Capitan: (Nec.?) // ESEC
    Peptan Corina
    Foisor Cristina Adela
    Bogza Adina Maria
    Calotescu Cristina
    36 Olympiad, Calvia,ESP (2004), Loc Final 20, Nr de start 10 // Capitan: Ovidiu FOISOR // ESEC
    Foisor Cristina Adela
    Peptan Corina
    Olarasu Gabriela
    Motoc Alina
    35 Olympiad, Bled, SLO (2002), Loc Final 14, Nr de start 6 // Capitan: (Nec.?) // ESEC
    Peptan Corina
    Foisor Cristina Adela
    Olarasu Gabriela
    Calotescu Cristina
    34 Olympiad, Istanbul, TUR (2000), Loc Final 11, Nr de start 11 // Capitan: (Nec.?) // NEUTRU
    Foisor Cristina Adela
    Cosma Elena Luminita
    Ionescu-Brandis Irina
    Sasu-Ducsoara Andreea

    octombrie 10, 2016 - 12:39 am Raspunde
  • Anuta Laurentiu

    Excelenta aceasta statistica. La olimpiadele lipsa, capitan de echipa a fost Ovidiu Foisor. Pentru o si mai buna imagine a evolutiilor reprezentantelor noastre, ar fi fost util de prezentat si rezultatele la “europene”. De asemeni, personal cred ca doar partial reflecta valoarea (potentialul ) media ELO a unei reprezentative ( rangul ). Cresterea sau scaderea de moment a ELO-urilor jucatoarelor sunt functie de multi parametri. Cred ca valoarea de ansamblu a jucatoarei, experienta si forma de moment prevaleaza. Pana la urma si la urma, locul final ocupat si lotul avut la dispozitie sunt ceea ce conteaza. In toti acesti ani, lipsa din lot a lui Peptan , Cosma sau Foisor au fost un factor perturbator important.
    Cum intre timp a aparut si Bulmaga , a patra certitudine in lot,se poate spune ca Nanu Ciprian a avut la dispozitie lotul ideal, comparativ cu ceilalti. A fost privilegiat. Cu toate acestea…

    octombrie 10, 2016 - 8:55 am Raspunde
  • Adrian Pamfil

    Rezultatele la European sunt ‘in sync’ cu cele de la Olimpiade (http://www.olimpbase.org), postez mai jos doar ultimele 4 CE:
    – 2015 Reykjavik, Loc 10 / Start Rank 8 (http://etcc2015.com) // NEUTRU
    – 2013 Varsovia, Loc 12, / Start Rank 10 (http://www.etcc2013.eu) // NEUTRU
    – 2011 Porto Carras, Loc 17 / Start Rank 9 (http://euro2011.chessdom.com) // ESEC
    – 2009 Novi Sad, Loc 11 / Start Rank 13 (http://www.chess-results.com/tnr24910.aspx?lan=1&art=0&turdet=YES&flag=30&wi=984) // NEUTRU
    Deci domnilor oficiali, fetele noastre nu si-au depasit conditia decat de 2 ori in ultimii 14-16 ani! Intamplator sau nu, in acele DOUA ocazii la echipa a fost implicat dl Szabo. “Bine” ca a fost indepartat ca sa nu mai avem nicio emotie ca prindem un loc in primele 10!
    In general insa, pe medie ,echipa feminina insa se claseaza MULT mai slab decat numarul de start! Din inaltul birourilor Dvs., vedeti oare vreo corelatie, sau chiar exista o explicatie de fiecare data pentru fiecare turneu major ratat…? Va sugerez dlor oficiali sa urmariti filmul MoneyBall cu Brad Pitt sa vedeti cum se alcatuieste o echipa.
    PS: vreau sa impartasesc aici iubitorilor de sah cateva amanunte ce tin de ‘bucataria interna”, cum spunea dl. Ghinda. Am jucat la un turneu paralel cu o olimpiada acum mai bine de 10 ani si, intr-o zi pe plaja, m-am intalnit cu rezerva echipei de fete (din ziua aceea). Intreband de ce nu joaca, mi-a marturisit printre lacrimi ca antrenorul / capitan a intrat urland in camera ei si a facut-o “c****” pentru ca fusese la disco cu o seara inainte (sau ceva asemantor), promitandu-i SI ca o va “exclude din sah la intoarcere”… Am ramas perplex, capitanul pseudo-pedagog tocmai isi distrusese 25% din resursele pe care le avea la dispozitie (se juca atunci in formula 3+1 la fete)!
    PS2: Din aceeasi gama, la o Superliga (proabil in 2013), dl. Nanu a urlat, IN TIMPUL RUNDEI si IN INCINTA SALII DE JOC la dsoara Morea, care tocmai ratase elementar. Invectivele adresate, limbajul folosit il descalifica atat ca pedagog, capitan, dar si ca barbat. De prisos sa spun ca nici macar nu a primit avertisment de la arbitrul de sala (deh, puterea!). In urma acestui exemplu de invidiat, dl. Nanu a fost numit la carma echipei de fete. Domnule Danilov, va amintiti incidentul? Sau aveti nevoie de sustinatori in perspectiva noilor alegeri?

    octombrie 10, 2016 - 4:49 pm Raspunde
  • Mizdrache

    Mie mi-e P.H.O.U.I
    https://youtu.be/0FOxxI5lZZ8

    octombrie 10, 2016 - 8:12 pm Raspunde
  • Mizdrache

    Jos cenzura!

    octombrie 10, 2016 - 9:04 pm Raspunde
  • Mizdrache

    https://youtu.be/C2t2ERWAJck

    octombrie 10, 2016 - 9:07 pm Raspunde
  • Mizdrache

    Pentru că nu sunt aprobate notele muzicale, tragem, adică, scriem :
    Muzica e prima voce!
    Ne-aude oare cineva?
    Ne stim bine drepturile:
    JOS CENZURA!
    Actiunile voastre ne alimenteaza ura.
    Cheloo:
    Exprimarea libera e castigata-n revolutie,
    E dreptul nostru si e garantat de Constitutie.
    Institutiile bruiaza undele:
    Romania intra-n Europa doar cu numele.
    Promisiuni – minciuni
    Emisiuni – presiuni
    Televiziuni – sanctiuni:
    Showtime la romani!
    Noi nu da-m bani la buget sa ne cenzurati,
    Jurnalistii sunt batuti, bruscati, amenintati.
    Tara asta incepe sa-mi provoace sila.
    Copii: parintii vostri doar isi plang de mila!
    Politizand cultura aratati lumii
    Marile probleme ale natiunii.
    Exact ca Inchizitia ati inchis OTV,
    Urmeaza ATOMIC, MTV, PRIMA sau PRO TV.
    Asta nu e o politica – e direct teroare.
    Oare emigrand in masa gasim vreo rezolvare?
    JOS CENZURA!
    Refren:
    Muzica e prima voce!
    JOS CENZURA!
    Ne-aude oare cineva?
    JOS CENZURA!

    octombrie 10, 2016 - 9:13 pm Raspunde
  • Mizdrache

    Eu dacă vreau să fluier, fluier…Domnule Secretar…Sac!!!

    octombrie 10, 2016 - 9:19 pm Raspunde
  • Anuta Laurentiu

    2013 -Budva (Muntenegru)- Campionatul European de juniori ; sef de delegatie si antrenor federal dl.Nanu Ciprian . Au avut loc si probele scurte inaintea sahului clasic, asa ca am avut 3 juniori ai clubului ( doua junioare antrenate de mine ) la aceasta competitie, deci informatii complete (confirmate ulterior si din alte surse). Urletele dlui Nanu, la “pregatirile” cu Toma Radu ( pe care il nominalizeaza in CV-ul de candidatura ca fiind elevul dansului – preluat fiind insa de la Dl.Sofronie ,dupa ce se afirmase din plin ca junior ), se auzeau in tot hotelul unde era cazata delegatia Romaniei. Insa incidentul care m-a deranjat a fost atitudinea revoltatoare pentru un oficial al FRSah, fata de junioara mea Coman Emilia.
    Dupa o evolutie foarte buna la blitz, locul 8 la fete 14 ani (din 30 ), desi abia implinise 12 si 2 victorii la clasic, una la Obolentseva, actuala vicecampioana mondiala la 18 ani, stimabilul Nanu ii face propuneri de racolare pentru propriul club. Cateva runde mai tarziu, cand oboseala intregii delegatii ca urmare a cazarii la peste 25 km de sala de joc incepe sa-si spuna cuvantul, junioara pierde ritmul si cedeaza puncte. Intr-o astfel de conjunctura, stimabilul Nanu C. incepe sa urle incalificabil la junioara mea , sa-i adreseze cuvinte grele si ceea ce s-a intiparit in memoria junioarei : “Nu ai nici o treaba cu sahul! Mai bine te-ai apuca de alt sport. De golf.” . Asta in conditiile in care junioara, la acea data castigase 2 titluri de campioana nationala si unul de vicecampioana nationala la sah clasic , un titlu de vicecampioana balcanica cu echipa Romaniei la fete 16 ani si obtinuse in total 20 de medalii. Copilul a venit, fara nici o exagerare traumatizat psihic de la Budva. Parintii imi tot povesteau ce mai aflau si erau extrem de revoltati. Am vrut sa fac plangere la federatie, dar tot parintii m-au oprit, temandu-se de represalii asupra copilului. Si toate acestea, in conditiile in care cu 2-3 luni inainte, ii imprumutasem o alta junioara a mea sa-si completeze echipa, cu care de altfel a obtinut 3 medalii la finalele de juniori pe echipe. Asta drept multumire!
    O alta junioara, pe care in acelasi CV de candidatura o prezinta drept junioara lui, Anusca Madalina, ar avea in mod sigur multe de povestit despre comportarea agresiva a antrenorului de moment. Zic de moment, deoarece, ca un patern, nici acest “produs” nu este al lui. Ce dovada mai clara poate exista, decat consultand CV -ul de candidatura al marelui antrenor, care declara negru pe alb ca si-a inceput activitatea de antrenor in 2010. Haideti sa facem un simplu calcul. In 2010, “eleva Anusca M.” avea 18 ani. Pai stimabilul Nanu a inceput s-o antreneze cand deja era o junioara consacrata, cu destule realizari. Nu stiu de cand a preluat-o, dar din martie 2013 , jucatoarea a jucat tot mai rar, iar caderea la ELO este edificatoare, purtand marca Nanu. Tot in CV, apare ca elev al sau Duca Alexandru, desi toti brasovenii mai maturi stiu ca tanarul a fost format de marele antrenor Corvin Radovici. De altfel, conform propriului CV, Nanu C. nu-l putea prelua mai devreme de 2010, cand Duca Al. avea deja 19 ani. Dar sa vedem care a fost evolutia lui Duca dupa 2010. In ultimii 4 ani a mai jucat doar 4 concursuri pentru ELO, iar la acest coeficient, din acelasi an, se vede o plafonare totala. Deci se cunoaste ca l-a antrenat Nanu.
    Cine i-a mai fost elev, conform CV-ului ? Pai marea noastra campioana Peptan Corina. E, aici poate a dat lovitura. Iata o mare realizare ! Dar cati ani avea marea noastra jucatoare in 2010 , cand si-a incepur cariera marele antrenor ? Sa tot fi avut vreo 32 de ani si pana atunci se saturase de cate titluri de campioana ( vreo 8 ) si vicecampioana castigase.
    Dar poate in urma colaborarii cu marele campion ( fortata de finantarea clubului la care Nanu este slujbas), a avut o evolutie frumoasa a ELO-ului. Pai sa vedem. In 2011 cand a inceput colaborarea, Corina avea 2421 , a urcat putin in iulie 2014 la 2453 , dupa care a urmat o scadere constanta pana la 2397. Sa nu uitam insa ca in iulie 2003, avea 2485.
    Deci care a fost castigul colaborarii, din punt de vedere al antrenorului ? Stimabilul Nanu C. se impauneaza cu medaliile cucerite cu echipele de fete, stranse de la diferite cluburi, junioare sau jucatoare de valoare al sahului autohton. DA ??? Chiar asa ? Pai anul trecut (2015), la Superliga feminina, CSM Bucuresti a avut drept capitan de echipa pe Dna Popescu Maria , care este doar un spectator intr-ale sahului si echipa a obtinut medalia de argint. In atari conditii, propun s-o desemnam pe dansa si la echipa olimpica, ca oricum nu se schimba rezultatele si in plus este o doamna placuta la vedere si calma.

    octombrie 11, 2016 - 2:58 pm Raspunde
  • Adrian Pamfil

    Stupefiant!

    octombrie 11, 2016 - 4:15 pm Raspunde
  • Adrian Pamfil

    Rececnt, un prieten mi-a atras atentia ca echipa de fete s-a clasat pe locul 8 la CE 2007 Heraklion (numar de start 11). Supriza insa pentru conducerea FR Sah: Capitan – Ligia JICMAN, antrenor: Gergely SZABO!!
    Domnule Danilov, aveti vreun raspuns la intrebarile care vi s-au adresat pe blog? Domnule Ghinda, acum considerati ca am mai calomniat pe cineva?

    octombrie 12, 2016 - 1:41 pm Raspunde
  • mihaighinda

    Doamnă/domnule ” Adrian Pamfil”,
    1) DE obicei NU discut cu anonimii lipsiți de ”cojones” morale, cu cei care NU au curajul opiniei SEMNATE. Imi produc repulsie, mai ales când atacă vădit sub centură la adăpostul unor nume de împrumut……
    2) NU imi place să contrariez doamnele, mai ales cele care s-ar putea să fi fost printre elevele mele. Cred, mai degrabă sunt convins că femininul ”AdrianA Pamfil ar fi fost mai aproape de realitate.
    3) Reaua-voință sau calomnia nu este/sunt dată/date de statistici. Statisticile ele sunt seci și obiective, interpretarea lor este tendențioasă. In toate echipele care s-au clasat bine a jucat și foarte talentata IM/WGM Alina Motoc-L’ami. O simplă coincidență? Evident că NU! Jucătoarele din echipă erau atunci sensibil mai tinere. Altă coincidență? Evident, NU!
    4) Fără a dori să minimalizez vreun pic meritele domnului Gyula-Andras-Gergely Szabo, cel care a fost mătrășit pe nedrept de la lotul feminin, țin să reiterez că echipa feminină a îmbătrânit continuu, ceea ce a scăzut tot mai mult potențialul și mai ales REZISTENȚA la efort a echipei. Cu excepția tinerei Irina Bulmaga, ”importată” inteligent din Moldova de peste Prut tot de ”ieșenii” cei atât de huliți, restul echipei feminine juca la Olimpiade incă de pe vremea mineriadelor și a guvernului Petre Roman. Ce ar putea face nu numai dl Costică Nanu, ci chiar Kasparov sau Dokhoian cu o echipă care face eforturi uriașe ca să țină pasul cu jucătoare mai tinere cu 20-25-sau 30 de ani mai TINERE și care, la finalul turneului, NU mai ai are resurse fizice?
    5) Este evident că aici, și acum se plătesc, nițeluș cam mârșav, niște polițe adunate de-a lungul anilor și acum NU mă refer la trollii de profesie care înjură ”imparțiali” pe oricine ii cășunează in dimineața respectivă. Atmosfera tensionată (adesea înveninată) de la loturile feminine, întreținută și de astfel de scandaluri, ca și de geloziile tipic feminine, m-a făcut să refuz constant orice funcție (selecționer, căpitan sau antrenor) la acest departament atât de periculos. De aceea nici NU comentez evoluția ”fetelor” la concursurile internaționale sau interne, individuale sau pe echipe. Mai degrabă aș jongla cu grenade amorsate. Nici ruleta rusească nu mi se pare o alternativă de ignorat. Admir curajul lui Szabo sau Nanu, dar nu-i înțeleg…..
    6) Când te vei hotărî să semnezi cu numele real, mai continuam să discutăm. NU mai scrie anonim, NU îți mai vărsa refulările pe ScC, lumea ar putea bănui de lașitate și persoane nevinovate….Dacă, EVENTUAL, vrei un loc în echipă muncește mai mult. Dacă vrei numai ca să stârnești vrajbă și ură, să-ți fie de bine. Ai reușit!

    octombrie 13, 2016 - 1:41 pm Raspunde
  • Adrian Pamfil

    Subscriu la punctele 3) si 4) si partial la 5), multumesc frumos pentru comentarii.

    octombrie 13, 2016 - 2:00 pm Raspunde
  • un parinte

    Am si eu o intrebare, cred ca la articolul acesta intra multa lume. Cand va avea loc campionatul national scolar in 2017? De obicei se tinea in februarie ,dar acum am vazut pe site-ul federatiei ca au mutat campionatul national in vacanta din feb (probabil din cauza eliminarii Scolii Altfel din aprilie). Presupun ca se tine in primele luni, din moment ce campionatul mondial are loc la Iasi in primavara.
    Multumesc.

    octombrie 19, 2016 - 6:29 pm Raspunde

Lasa un Comentariu

Adresa dvs de email nu va fi publicata.