Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Johannes Zukertort – Adolf Anderssen
Berlin – 1865 · Spanish Game: Cozio Defense. General (C60)
1.e4 e5 2.Nf3 Nc6 3.Bb5 Nge7 4.c3 d6 5.d4 Bd7 6.0-0 Ng6 7.Ng5 h6 8.Nxf7 Kxf7 9.Bc4+ Ke7??
Albul muta si castiga
4 Comentarii
10. Dh5!
martie 29, 2010 - 11:20 amla 10..Ne8 11. Ng5+ h:g5 12. D:g5+ Rd7 13. Df5+ Re7 14. De6#
la 10..De8 11. Dg5+ h:g5 12. N:g5#
la 10..Cf4 11. Df7#
la 10..Ne6 11. N:e6 R:e6 12. d5+ Re7 (la 12..Rd7 13. d:c6+ si 14. D:g5 si albul ramane cu o figura in plus; la 12..Rf6?? 13. Df5+ Re7 14. De6#) 13. D:g5 iar pt a evita matul, negrul trebuie sa renunte si la calul din c6
1.Dh5 Ne8 [De8 2.Dg5+ hg 3.Ng5#] 2.Ng5+ hg 3.Dg5+ Rd7 4.Df5+ Re7 5.De6#
martie 29, 2010 - 11:21 am1.Dh5! d5(…Cf4 2.Df7# sau …De8 2.Ng5+ h:g5 3.D:g5# sau …Ne8 2.Ng5+ h:g5 3.D:g5+ Rd7 4.Df5+ Re7 5.De6# sau …Ca5 2.Ng5+ h:g5 3.D:g5+ Re8 4.D:g6+ Re7 5.Df7#) 2.e:d5! Ne8(2…Ca5 3.Ng5+ h:g5 4.D:g5+ Re8 5.D:g6+ Re7 6.d6+! c:d6 7.Df7#) 3.d:c6! Dd6(3…b:c6 4.Ng5+ h:g5 5.D:g5+ Rd6 6.d:e5+ C:e5 7.Td1+ ++-)4.c:b7 Tb8 5.Te1 +-
martie 29, 2010 - 4:03 pmCorect, 1.Dh5 rezolva problema castigatorului. Partida a continuat cu 1…De8 2.Dg5+! hxg5 3.Nxg5#.
martie 29, 2010 - 7:55 pm