Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu partida intregrala, cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Russian Game: Modern Attack. Center Variation (C43)
1.e4 e5 2.Nf3 Nf6 3.d4 Nxe4 4.Bd3 d5 5.Nxe5 Be7 6.0-0 0-0 7.c4 Be6 8. Nc3 Nf6 9.c5 Nfd7 10.Qh5 f5 11.Re1 Nf6 12.Qe2 Bc8 13.Bf4 Re8 14.Qc2 g6 15.g4 Kg7
Albul muta si castiga
4 Comentarii
1. g:f5 ptr. deschiderea pozitiei,
septembrie 10, 2009 - 10:19 amurmat de Nh6+ cu ideea Cf7+ (daca 1. … – R:h6)
am vazut ceva gen 1.Nh6+ Rg8;2.g5 Ce4;3.C:d5;nu e mult,dar cred ca mi-ar ajunge 😉
septembrie 10, 2009 - 6:45 pmCred ca albul poate castiga in mai multe feluri, dar probabil cea mai buna mutare este
septembrie 10, 2009 - 7:39 pm16.gf.
In partida s-a jucat 16.gf Nh5 17.Bh6+ si negrul a cedat.
Este o pozitie usoara care se poate castiga in fel si chip…
septembrie 10, 2009 - 7:57 pmDe exemplu: 1.Nh6! Rg8 2.gf5 gf5 3.Rh1 Nf8 4.Tg1 Cg4 5.Tg4 fg4 6.Nh7 Rh8 7.Cf7 mat