Diverşi organizatori de evenimente de şah şi competiţii sportive au probleme în atragerea de sponsori. Aveţi un eveniment, sala perfectă de joc, participanţi puternici, dar de multe ori sponsorii renunţă în ultimul moment sau nu mai vin deloc.
Nu vă lăsaţi păcăliţi, motivul nu este actuala criză financiară. Dacă ne uităm la concursurile de top, sportul generează mai mulţi bani decât oricând, din cauza simplului fapt că, în situaţii de criză, publicitatea este singura modalitate de a lupta cu concurenţa şi de a ocupa nişele din ce in ce mai înguste de pe piaţă.
Şahul este un sport modern, care s-a dovedit a fi în ultimii ani un lider în audienţă şi participare. Cu toate acestea, o astfel de creştere a popularităţii trebuie să fie contrabalansată de o bună strategie de marketing. După cum spune un director de afaceri “Resursele umane sunt cheia pentru atragerea agenţiilor de publicitate, conexiunea dintre cele două asigură succesul marketingului.”
Indiferent ce aţi încerca pentru a “comercializa” şahul, filmuleţele amuzante, jocurile de dame, softballul, sau jocurile online, obiectivul este acelaşi – să prinzi ochiul clientului, să-i arăţi partea atractivă a evenimentului, să-i arăţi legătura dintre clienţi şi produs, şi să-i permiţi unei organizaţii să-şi concentreze resursele limitate pentru şansele cele mai mari de creştere a vânzările şi pentru atingerea unui avantaj competitiv durabil.
Şahul are nevoie de o strategie globală de marketing, care să sublinieze promovarea eficientă, pe care o asigură un joc de şah clasic care durează 5 ore, cu toate camerele de luat vederi aţintite pe jucătorii de top, şi cu masele care se adună la turnee. Furnizarea unei dovezi a puterii unui brand, produs, serviciu, sau firme, în raport cu ofertele competive (de exemplu, un element geografic de natură competitivă), poate prevala în actuala situaţie economică.
Şahul este destinat să fie unul din liderii sportului în lume, datorită faptului că este jucat în masă. Acum, trebuie doar să-şi găsească modelul de afacere de succes şi să se “vândă” ca un instrument de marketing.
Articol de Bundawa Krishnan, iDev Marketing-Traducere de pe chessdom.com
0 Comentarii