Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
P. Sangla – Anatoly Karpov
URSS Champ. Riga 1968 · Torre Attack: Classical Defense (A46)
1. d4 Nf6 2. Nf3 e6 3. Bg5 c5 4. c3 cxd4 5. cxd4 Qb6 6. Qb3 Ne4 7. Bf4 Nc6 8. e3 Bb4+ 9. Nbd2
Negrul muta si castiga
3 Comentarii
9……g5 10.Ng3 (10. Nxg5 Nxd2+ 11.Cxd2 Cxg5 +-) g4 cu castig de figura ex:12. a3 Cxd2 +- sau Nd3 Cxg3 etc
august 17, 2012 - 8:05 amCorectare la 10.Nxg5 corect este 10…….Cxd2 11.Cxd2 Nxd2+ 12.Rxd2 Da5+ urmat de Dxg5..
august 17, 2012 - 5:00 pmIn partida s-a jucat linia din paranteza pana la 11.Cxd2 dupa care Karpov a jucat 11…Da5 si albul a cedat (10…Cxd2 era chiar mai bine, dupa cum ai zis).
august 17, 2012 - 7:49 pm