In acest set de probleme, trei la numar, va propun nu atat probleme compuse cat niste diagrame de nivel intermediar, in care trebuie sa gasiti planul sau planurile de joc, cel/cele mai bune.
Spor la rezolvat!
Diagrama 1.
Albul muta. Gasiti planul cel mai bun de joc. Exemplificati prin 3-4 mutari.
Diagrama 2.
Albul muta. Care este cea mai buna mutare: 1. d6, 1.dxc6 sau 1.f4 ?
Diagrama 3.
Albul muta; poate obtine ceva din aceasta pozitie? Sau este pierdut? Exemplificati prin 3-4 mutari.
7 Comentarii
D2.Cred ca 1.d:c6! este cea mai buna cu continuarea fortata 1…T:d2(…Te7/Tc7 pierd rapid) 2.c:b7! Td8(fortat) 3.c6! f4/Re7(calul nu poate muta la c7 din cauza 4.Nb6! iar 3…Cd6/Cf6/Cg7 4.c7! +-)4.Nb6! Tb8 5.Na7! Td8 6.b8D T:b8 7.N:b8 +-
iulie 11, 2010 - 10:31 amD1.La 1.T:f5/T:c5 negrul are …Td2+! 2.Rg3 T:b2! si pionul b da contrasanse bune!
iulie 11, 2010 - 11:14 amCred ca mai bine este 1.Td5! cu schimbul turei.
La 1…Nb7? 2.T:d4 c:d4 3.c5! Nc8 4.Te5! urmat de f4 sau Nc4 in functie de raspunsul negrului!
1…Rf6 2.T:d4 c:d4 3.f4! g5(3…Nb7+ 4.Rg3! urmat de 5.Te5! sau c5! etc.)4.Rg3! g:f4 5.R:f4 urmat de 6.Te5!
1…g5 2.Te5! g5 3.f4! g:f4 4.Rf3! urmat de R:f4 ,c5 etc. in functie de raspunsul negrului! cred!
La 1…T:d5 2.c:d5! +- iar la 1…Ta6 2.Te5,f4 etc.
D3.La 1.c4 cu amenintarea c5 sau alte mutari pasive negrul are 1…Th4! 2.Dd8+ Rh7 si amenintarea 3…Nh3! cu mat sau prinderea damei decide!
iulie 11, 2010 - 12:11 pmLa 1.C:c5 Th4 2.Dd8+ Rh7 3.De8! cu joc egal cred!
La 1.C:c5 b:c5 2.Dd8+ Rh7 cu amenintarea 3…Nh3! -+ sau 2.f3 Tg5!3.Df2 Nh3! -+
La 1.f3 Th5 2.Df2 Nh3!3.Rh1 cu joc complicat dar negrul este mai dezvoltat!
E destul de greu pentru alb!
Presupun ca Ghita asteapta un raspuns…
iulie 22, 2010 - 10:40 pmProbabil raspunsul vine la postarea urmatorului set de probleme!
iulie 26, 2010 - 8:06 pmProbabil ca da…George este un om foarte corect, iar acum cred ca nu e in posibilitate sa comunice cu noi…
iulie 27, 2010 - 8:00 amAm avut cateva probleme cu calculatorul, si inca mai ceva de rezolvat, si nu am putut raspunde in timp util.
D1-poata pozitiei o reprezinta mutarea 1.Td5!, dupa cum bine a observat Ghita. Negrul insa refuza sa schimbe si isi imbunatateste pozitia regelui cu 1…Rf6.
Dupa 2.Txd4 cxd4, urmeaza o mutare cheie 3.f4!, prin care albul blocheaza flancul de pioni ai negrului si obtine avantaj pozitional.
[linia de joc a fost rezolvata cu succes de Ghita]
D2-aici am pregatit o mica surpriza, in sensul ca o mutare aparent linistita, si pe care nu am mentionat-o in speranta ca va fi gasita de cineva, detoneaza pozitia negrului : 1.Tb2!.
Bineinteles ca si celelalte variante expuse sunt bune ca linii de joc iar varianta propusa de Ghita este foarte buna. Eu as fi propus linia :1.Tb2! cxd5 2.cxd5 f4 3.Nd4 [aici nu merge 3…Txd5 datorita 4.Txb7+ cu patrunderea turnului pe linia a 7-a i distrugerea insulei de pioni b7 si a6.]3…Cd7 4.d6, si albul controleaza flancul damei.
D3-in aceasta pozitie licarul de speranta poate fi pus pe seama lui 1.f3, cu linia 1…Th5 2.Df2 [nu merge 2…Nh3 datorita 3.a4! b4 4.a5, si albul obtine avantaj pe diagonala a2-g8 datorita pin-ului regelui negru], asadar 2…Rh7 3.Tfc1 Nf5 4.c3 Tb8, cu pozitie aproximativ egala.
august 5, 2010 - 1:14 pm