Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu partida intregrala, cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Caro-Kann Defense: Exchange Variation (B13)
1.e4 c6 2.d4 d5 3.exd5 cxd5 4.Bd3 Nc6 5.Nf3 Bg4 6.Nd2 Nxd4
Albul muta si castiga
7 Comentarii
1.C:d4, N:d1
mai 21, 2009 - 7:23 am2.Nb5+, Dd7
3.N:d7+, R:d7
4.R:d1, cu avantajul unei figuri pentru negru
Sunt mutari nescrise , iar la urma parca albul are avantaj.
mai 21, 2009 - 7:55 amE varianta 1.e4 e6 2.d4 d5 3.e:d5 c:d5 4.Cd2 Cc6 5.Cf3 Ng4 6.Nd3 C:d4 ?
@ Petrosian75
Corecta solutia.
@ Vasile Dragomanu
mai 21, 2009 - 8:12 amVarianta am scris-o deasupra diagramei (impreuna cu deschiderea).
Petrosian75:Avantajul e pentru alb….o mica eroare de ediatare banuiesc :).
mai 21, 2009 - 9:00 amPai sunt unii (eu nu sunt in mod neaparat inclus), care cu o piesa in plus ar castiga partida (sau ar ceda-o in cazul partii in dezavantaj, si am vazut destule exemple).
mai 21, 2009 - 10:01 amCum bine a remarcat Vasile Dragomanu, (si tin sa-i multumesc pentru avertizare) mancasem din mutarile de inceput ale capcanei (am remediat acum problema).
mai 21, 2009 - 10:44 amCorect, in loc de alb am scris negru. Boala internetului.
mai 21, 2009 - 7:35 pm