Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu partida intregrala (cu eventualele comentarii aferente).
Indian Game: Lazard Gambit (A45)
1.d4 Nf6 2.Nd2 e5 3.dxe5 Ng4 4.h3
Negrul muta si castiga
4 Comentarii
4….-Ce3 5.f:e3-Dh4 6.g3-D:g3 mat
aprilie 13, 2009 - 8:48 amDin nou corect. Daca nu ma insel, am vazut intr-o partida o varianta “imbunatatita”, in sensul ca partida a continuat cu 4.Cf3 Ne7 5.h3?? Ce3! 6.fxe3 Nh4+ 7.Cxh4 Dxh4+ 8.g3 Dxg3#
aprilie 13, 2009 - 9:46 ammai puneti si alte capcane decat de gradinita
aprilie 13, 2009 - 5:56 pmPrietene, capcanele sunt, in general, pentru cei de “gradinita”, cum elegant te-ai exprimat(oricum nici nu aveam pretentia sa prind in ele pe cineva din familia Scophthalmidae).
aprilie 13, 2009 - 6:34 pmVoi mai pune si alte asemenea “capcane” pentru delectarea si invatarea aminte a celor, care ca si mine, au mintea tanara, si mai au multe de invatat din aceasta arta (sport/stiinta?). Eu nu am pretentia de a fi incadrat decat la rangul de “plevusca”, asa ca nu te simti vizat de aceste incercari puerile de a-i pune in tema pe altii mai putin pregatiti decat tine.