Actualizari ale blogului de sah “Sah cu Ceausescu”!



Update 15.12.2015 : Sondaje noi despre un program de pregatire comuna sahista cu participarea egala a iubitorii sahului de la antrenori importanti ( Mihai Ghinda, Vlad Jianu precum si alti antrenori)la antrenori activi, instructori sau amatori, sahisti legitimati, parinti de sahisti, juniori.

Votati si participati la sondajele blogului!

Parerea dumneavoastra conteaza! Sondaje noi in bara din stanga blogului de sah, unde puteti vota! Va multumim!

  • mosionroata

    Dupa 5 runde clasamentul este :

    Loc Nr.start Echipa Nr. partide + = – TB1
    1 1 GERMANY 5 3 1 1 14,0
    2 2 ROMANIA 5 1 1 3 11,0

    Cea mai penibila a fost prestatzia “juniorului” Lupulescu, care a pierdut 17 puncte ELO si a reusit 1p din 5p posibile! Performantza lui 2361 ! Nici macar de GM!
    Urmeaza apoi domnul Nevednichy cu o performantza de jucator de 2452! A pierdut doar 7 puncte ELO.

    Doar Deac a reusit sa spele rusinea echipei avand o performantza deosebita, cu un ELO de 2750, acumuland 20 de puncte la ELO!

    A murit regele Lupulescu, traiasca regele Deac!

    Pentru performantze in sahul romanesc la nivel de echipa trebuie sa mai asteptam vreo 30 de ani, sa apara o noua generatzie, dar cu nivelul competitional si cu infrastructura din sah din momentul actual, o sa asteptam mult si bine!

    Meciurile de sah la nivelul echipei nationale a Romaniei nu isi au rostul!
    Vechiul format cu staruri de nivel mondial nu isi avea rostul pentru ca numai avem un jucator bun sa ne reprezinte la nivel inalt!

    Cel mai bine ar fi sa organizeze un turneu Open cu premii mari la care sa poata participa totzi jucatorii romani, inclusiv juniorii!
    Cei mai buni sa i-a banii!
    Nu Lupulescu pentru figuratzie!

    noiembrie 3, 2015 - 3:01 pm Raspunde
  • ceausescuiulian

    Mos Ioane deghizate, de ce iti trebuies alte nickuri sa poti comenta atat de “frumos” si de negativist? Domnule Vasim, ar fi bine sa iti vezi de alte lucruri mai importante, inainte de a bate campii peste alti campi. Toata lumea stie sa comenteze politica, fotbal si sa isi dea cu parerea. Hai sa invatam sa fim verticali si sa avem simtul raspunderii pentru ceea ce facem si ce scriem. Inainte de a murdari valorile, atata cat ele mai sunt la noi si cat mai joaca pentru noi sah. Asa cum o pot ei face mai bine cu putinta. Imi pare rau sa scriu acestea aici, dar Alexandru Ioan Cuza nu va saruta de data aceasta pe Mos Ion ce o da Roata ci echipa nationala a Romaniei si realizarilor pozitive din sahul romanesc. Atat cat mai sunt si cat ele ne mai pot bucura.

    noiembrie 3, 2015 - 4:54 pm Raspunde
  • Mizdrache

    Să înțelegem că s-a ofuscat B Oierul de la Romgaz de comentariul pertinent al lui Mosionroata?😃😃😃

    noiembrie 3, 2015 - 8:38 pm Raspunde
  • Mizdrache

    Șahul e șah domnilor, nu e poezie!

    noiembrie 3, 2015 - 8:53 pm Raspunde
  • mosionroata

    Imi pastrez parerea, domnule Ceausescu!
    A fost o performanta penibila a domnului Lupulescu.
    Ma confundati cu altcineva, eu scriu pe acest blog doar sub acest nume.

    noiembrie 7, 2015 - 12:00 pm Raspunde
    • ceausescuiulian

      Parerea puteti sa ramaneti cu ea, fiecare trebuie sa aibe o parere, (dar si un IP) dar te tradeaza IP care este acelasi la toate comentariile. Nici Mos Ionii nu mai sunt ca pe vremuri, din pacate. Costica Lupulescu isi va reveni cand avem mai mare nevoie de el, adica la europene, adica la intalniri oficiale importante. Eu consider meciul acesta un util antrenament pentru aventura islandeza a echipei nationale masculine. Pacat pentru ca fetele nu prea au avut un antrenament la fel de util, inaintea acestei incercari din Islanda. Apoi ne trezim ca luam o basculanta de pietre si sa dam in x s y ca nu ne place de cum arata sau a avut un turneu mai slab.

      noiembrie 11, 2015 - 10:51 am Raspunde
    • ceausescuiulian

      AICI ESTE VERIFICAREA LUI MOS ION ROATA. Minciuna are picioare scurte, din pacate! Ti-ai dat seama de penibilul situatiei si ai comentat de pe alt IP acum, ca si cum nu stii nimic. Tarziu, foarte tarzie reactie.
      mosionroata
      mosionroata@hotmail.com
      194.25.90.66
      Postat pe 03-11-2015 la 15:01

      Dupa 5 runde clasamentul este :

      Loc Nr.start Echipa Nr. partide + = – TB1
      1 1 GERMANY 5 3 1 1 14,0
      2 2 ROMANIA 5 1 1 3 11,0

      Cea mai penibila a fost prestatzia „juniorului” Lupulescu, care a pierdut 17 puncte ELO si a reusit 1p din 5p posibile! Performantza lui 2361 ! Nici macar de GM!
      Urmeaza apoi domnul Nevednichy cu o performantza de jucator de 2452! A pierdut doar 7 puncte ELO.

      Doar Deac a reusit sa spele rusinea echipei avand o performantza deosebita, cu un ELO de 2750, acumuland 20 de puncte la ELO!

      A murit regele Lupulescu, traiasca regele Deac!

      Pentru performantze in sahul romanesc la nivel de echipa trebuie sa mai asteptam vreo 30 de ani, sa apara o noua generatzie, dar cu nivelul competitional si cu infrastructura din sah din momentul actual, o sa asteptam mult si bine!

      Meciurile de sah la nivelul echipei nationale a Romaniei nu isi au rostul!
      Vechiul format cu staruri de nivel mondial nu isi avea rostul pentru ca numai avem un jucator bun sa ne reprezinte la nivel inalt!

      Cel mai bine ar fi sa organizeze un turneu Open cu premii mari la care sa poata participa totzi jucatorii romani, inclusiv juniorii!
      Cei mai buni sa i-a banii!
      Nu Lupulescu pentru figuratzie!

      Actualizari ale blogului de sah „Sah cu Ceausescu”!
      Vezi articolul
      77 comentarii
      Selectează comentariul
      mosionroata
      mosionroata@hotmail.com
      194.25.90.66
      Postat pe 26-02-2015 la 12:54

      A inceput campionatul european de sah:
      http://www.eicc2015.com/
      clasament dupa runda a doua:
      http://chess-results.com/tnr157274.aspx?lan=1&art=1&rd=2&turdet=YES&flag=30&wi=821
      Lupulescu a inceput bine!
      Success tuturor reprezentantilor romaniei!

      Ganduri despre Openul Australian si Tata Steel
      Vezi articolul
      4545 de comentarii
      Selectează comentariul
      mosionroata
      mosionroata@hotmail.com
      194.25.90.66
      Postat pe 12-02-2015 la 12:52

      Am gasit urmatoarea partida si mi s-a parut foarte interesanta:
      http://www.redhotpawn.com/chess/grandmaster-games/viewmastergame.php?pgnid=127883&subject=Liviu-Dieter_Nisipeanu_vs_Gergely_Fugulyan
      Sa avetzi pofta de sah!

      Ganduri despre Openul Australian si Tata Steel
      Vezi articolul
      4545 de comentarii
      Selectează comentariul
      mosionroata
      194.25.90.66
      Postat pe 29-01-2015 la 15:45

      Nimic interesant in sah in ultimele 2 luni ?
      Parca lipsesc cateva articole!

      Marele Zid Chinezesc
      Vezi articolul
      7676 de comentarii
      Selectează comentariul
      vasim
      vasim2@hotmail.com
      194.25.90.66
      Postat pe 30-09-2014 la 17:07

      Nu conteaza ce loc a ocupat Florin Gheorghiu, ce conteaza este ca el alaturi de Dieter Nisipeanu au fost cei mai buni jucatori de sah romani din istorie pana in ziua de azi!
      Hai sa le aratam unpic de respect!
      Nu are importantza ca cei doi sa fie intr-o ordine anume, fiind in perioade diferite este greu sa ii comparam.
      Speram ca viitorul sa ne mai ofere asemenea satisfactii, adica sa avem jucatori romani in primii 30 ai lumii!
      Sau ca jucatorii romani sa castige partide la campionii mondiali!

      Durban, Africa de sud: Campionatele Mondiale de sah pentru juniori ( 8 -18 ani) – Rezultate promitatoare ale juniorilor romani.
      Vezi articolul
      9696 de comentarii
      Selectează comentariul
      vasim
      vasim2@hotmail.com
      194.25.90.66
      Postat pe 06-08-2014 la 18:00

      Azi e randul lui Mircea sa o faca lata :)!
      Oricum castigam la mare lupta cu 21/2 la 11/2 cu unpic de noroc 🙂
      Ne lipsesc vreo 3 jucatori 🙂
      Dieter, Istratescu, Lupulescu, Chirila (la 2650 ELO) si cu Mircea rezerva ce echipa puteam avea ???
      Doar daca la FRS era cineva care sa aprecieze valorile si sa gaseasca niste sponsori si altfel comentam astazi!!!
      Traiasca FRS si in special fostii presedintzi nu ? Ca astia din ziua de azi fac de 10 ori mai mult…

      Olimpiada de Sah. Tromso, 2-14 august 2014
      Vezi articolul
      469469 de comentarii
      Selectează comentariul
      vasim
      vasim2@hotmail.com
      194.25.90.66
      Postat pe 20-05-2014 la 11:22

      Felicitari organizatorilor pentru turneu!

      MI Mihai Lucian Grunberg castiga prima editie a „Memorialului Victor Butunoi”
      Vezi articolul
      2

      noiembrie 11, 2015 - 10:53 am Raspunde
  • Mizdrache

    Domnul Doctor Țacu Victor a plecat dintre noi. RIP Doctore!

    noiembrie 7, 2015 - 6:39 pm Raspunde
  • Mihai Ghinda

    Draga domnule Ceausescu,

    Mult timp am crezut ca ScC si-a dat obștescu’ sfârșit. A fost reactivat de curând, fără Nicu Valahu (de ce?!), cu putini cititori si, cu si mai putini comentatori. A mai trecut o vreme si iată, pe lângă reputatul solist Iancu aka Mamaia (sau invers, nu-mi dau bine seama) au mai început sa scrie câțiva nostalgici.

    Nu inteleg de ce, in loc sa-i incurajați pe cei care se străduiesc sa reaprindă flacăra ScC din putinii tăciuni rămași, ii luați la rost si faceți o întreagă demonstrație demna de serialul CSI pentru a demonstra ca dl Vasim se face vinovat de ….zuruit de tobe………DEEEEEEELICT de OPINIE.

    A scris critic la adresa unor jucatori din echipa României! EI SI? trebuia, devoalat, frecat bine cu nasul de covorul din sufragerie pe care a făcut puiuțul pipi, îndrăznind sa “atace” cativa corifei sau ar fi fost mai lucrativ, mai benefic pentru sahul romanesc ca sa fie discutat punctul sau de vedere. Nu subscriu neapărat la cele scrie de dl Vasim (desi de vede cu ochiul liber ca MMI Lupulescu + MMI Nevednichy au facut impreuna 2.5 puncte din 10 partide si “regele” MI Deac a facut singur 3,5 puncte din 5 partide, jucând EXACT cu aceeasi jucatori), scriu aceste randuri din solidaritate cu cei care au curajul sa aiba opinii divergente, cu aceia care, in tara capetelor rotunde, au, la fel ca celebrul OBLIO, capul tuguiat. La fel ca mine, dealtfel

    Daca il alungați pe Dl. Vasim si-l alergați putin si pe “comisarul” Mizdrache, care si el cam fluiera in biserica, veti schimba mesaje afabile de Crăciun si Paste, ca si condoleanțele de rigoare numai cu expertul de serviciu de pe Litoral, cel fără de categorie si, din păcate, cel fără haz. Si vai, iar voi intra pe ScC o data pe trimestru, iesind repede fluierand a paguba.

    Lăsați lumea sa revină pe ScC, sa se distreze, sa scrie liber, si pe urma, eventual, puteti modera cativa agresivi, din preaplinul de opinii………Eu unul, l-as asigura pe dl Vasim ca a fost un moment de neinspiratie si l-as reinvita sa scrie, indiferent de IP sau nick.

    PS. Trei dintre jucatorii germani promovati de un antrenor curajos, romanul MMI Dorian Rogozenco, sunt juniori de cate 18 ani, au impreuna 54 de ani, cam cat unul singur dintre jucatorii romani. Iar la noi, cel mai tanar MMI din istoria Romaniei (la 18 ani) Cristian Chirila a implinit 24 si sta pe tusa, nefiind invitat sa joace din motivul ca…….? Pregatiti-va sa radeti la “Comici vestiti ai ecranului”….. vroiam sa spun sa radeti de eventualele explicatii….este deeeeeeparte, o tine in chefuri pantagruelice non stop, multe femei misterioase, imposibilitatea de comunicare, nesiguranta zborurilor cu avionul, diferente de fus orar, repertoriu de deschideri necorespunzator, neras permanent de o saptamana-doua,cca 30 de puncte in minus la Elo (apropo,Bogdan Deac avea INAINTE de meci, cam 130-180 mai putin, de parca ar juca coeficientul).

    Mihai Ghinda

    noiembrie 12, 2015 - 7:33 pm Raspunde
    • ceausescuiulian

      Draga domnule Ghinda,
      Nu ati inteles de ce am aratat minciuna lui Mos Ion Roata. Pentru ca nu a recunoscut ca a comentat sub alte nickuri. Fiecare are dreptul la parere, nu la manipulare si la trucaje. Cum naiba se face, ca toti incep sa comenteze inainte sa joace nationala, ba Olimpiada, ba Europenele sau alte turnee importante. Nu prea imi place ca altii sa se creada destepti si sa comenteze chiar si impotriva sa pe alte nickuri. Credeti ca este mai important turneul Regilor decat Europenele pe echipe? Hai sa asteptam europenele si apoi sa il judecam pe Costica si pe ceilalti. O experienta aproape amicala, poate regla micile sau marile probleme ale unui jucator. Dupa batalia din Islanda, vom vedea cine este de vina si cine a jucat slab, cine a gresit si cine este de judecat. Mai bine sau mai rau, au trecut 8 ani peste Sah cu Ceausescu si inca exista. Nicu Valahu are contul deschis si poate scrie oricand pe blog. Alegerea este a lui cand poate si cand are timp si stare sa o faca, insa din cate stiu eu este dezgustat de ceea ce se intampla in sahul romanesc. Multe siteuri si bloguri au aparut si au disparut. Am ramas eu si Daniel Bujor, care duce greul cu rubricile zilnice. Alegerea este foarte diversa acum, sunt lectii de sah online sau offline tinute de mari maestri sau antrenori de frunte ai Romaniei, sunt multe posibilitati de a face antrenamente online sau materiale video si chessbase. Surprinzator este ca avem destule vizualizari si vizitatori, nu ca in vremurile de inceput, dar oricum foarte multe pentru ceea ce se publica la noi. Am publicat articolul astazi cu echipa Romaniei si sondajele si am vazut un vot cu 5 stele de apreciere, pana am terminat am vazut un vot de 1 stea si m-am gandit la doua lucururi in acel moment. Sa fi dusmanul propriei echipe nationale inseamna un minim patriotism si cum sa te exprimi asa pentru echipa nationala. As prefera sa mi se dea minimul articolului meu sau mie decat echipei nationale. In al doilea rand, imi aduc aminte de un articol publicat de dumneavoastra pe Sah cu Ceausescu. Dupa ce lumea a votat cu minim de stele, v-ati revoltat si ati retras imediat articolul fara concesii, desi poate cei mai multi apreciau acel articol. Nu l-am blamat pe Vasim ci gestul sau de a comenta de pe alte nickuri. Dupa aparitia doctorului Dan Vasiesiu pe Sah cu Ceausescu , cu cateva articole cu adevarat de exceptie, macar pentru noi sahistii amatori si muritori de rand, ati creat impreuna cu domnul Grunberg un front comun si pana acesta nu a renuntat sa mai scrie nu v-ati oprit. Ratingul nu era mult diferit fata de cel care este acum, atata timp cat facem munca aceasta voluntara, nu imi place scandalul si nevoia de a face rating din orice problema a sahului romanesc. Nu am inteles care a fost motivul, probabil ca dumneavoastra il stiti mai bine. Cine poarta raspunderea selectiei echipei nationale masculine si feminine? Federatia sau capitanul stie si alte puncte de vedere pertinente, cu privire la selectia facuta de ei? In rest numai de bine tuturor si echipele nationale sa fie cat mai bune in Islanda.

      noiembrie 12, 2015 - 10:53 pm Raspunde
  • Mizdrache

    IO dacă vreau să fluier, fluier😃
    Bine ați re venit, Domnule Ghinda!

    noiembrie 12, 2015 - 11:16 pm Raspunde
  • Mamaia 2015

    Domnule Ghinda Mihai ,

    Stau foarte prost cu sanatatea si intru foarte rar pe aici , ma iertati ca stau prost cu talentu’ si ca n-am valoarea dvs ,am recunoscut mereu ca sunt un jucator amator fara categorie ,un pasionat si atata tot.

    Numarati dvs pe degete comentariile mele din ultimile luni ,va asigur ca degetele de la mana stanga va sunt arhisuficiente.

    Multa sanatate va doresc , in caz ca veti nevoie.

    Cu aceeasi stima si respect ,

    Iancu Iancu aka Mamaia sau Mamaia aka Iancu Iancu , reputat solist ,expertul de serviciu de pe Litoral ,cel fără de categorie si, din păcate, cel fără haz.

    noiembrie 13, 2015 - 8:18 am Raspunde
  • Mamaia2015

    Domnule Ghinda Mihai ,

    Stau foarte prost cu sanatatea si intru foarte rar pe aici , ma iertati ca stau prost cu talentu’ si ca n-am valoarea dvs ,am recunoscut mereu ca sunt un jucator amator fara categorie ,un pasionat si atata tot.

    Numarati dvs pe degete comentariile mele din ultimile luni ,va asigur ca degetele de la mana stanga va sunt arhisuficiente.

    Multa sanatate va doresc , in caz ca veti nevoie.

    Cu aceeasi stima si respect ,

    Iancu Iancu aka Mamaia sau Mamaia aka Iancu Iancu , reputat solist ,expertul de serviciu de pe Litoral ,cel fără de categorie si, din păcate, cel fără haz.

    Domnule Iulian Ceausescu ,

    Mesajele mele daca au deranjat va rog sa ma blocati ,aveti IP meu , am scris din greseala Mamaia 2015 in loc de Mamaia2015

    Va multumesc

    noiembrie 13, 2015 - 8:25 am Raspunde
  • Gabi

    Eu sunt convins ca Lupulescu isi va ascuti iar coltii pana la Europene si il vom vedea jucand la potentialul lui.
    Votul meu? Niciun secret, locul 6-10 pentru echipa Romaniei.
    Incolo, fiecare sa scrie ce vrea, blogul oricum sufera de lipsa polemicii.
    Ce vremuri, cand unii luau “castane” in cap, altii “ghinde” … 🙂
    Salut in acest mod revenirea domnului Ghinda, evident.

    noiembrie 13, 2015 - 10:45 am Raspunde
  • Off

    Plecam de pe pozitia 20 la baieti si 8 la fete…Nisipeanu la masa 1, la noi surpriza la masa 3…Dle. Ceausescu, pe baza experientei acumulate la evenimentele anterioare va propun sa existe 2 sectiuni pe site pentru acest eveniment major. Prima in care pot sa comenteze evolutia numai profesionistii, iar amatorii au dreptul la lectura, si o a doua sectiune, “Open” sau “Cismigiu”, in care plebea poate comenta dupa cum o duce capul, si care (eventual) sa nu fie accesibila componentilor nationalei pe perioada desfasurarii competitiei.

    noiembrie 13, 2015 - 10:50 am Raspunde
  • Gabi

    Acum m-am uitat si eu la loturile nationale.
    Imi spune si mie cineva de ce lipseste Levi Vaida?

    noiembrie 13, 2015 - 10:52 am Raspunde
  • Mihai Ghinda

    Draga domnule Ceausescu,

    Ati scris cu mult “of” si patima, nu am priceput mare lucru din partea a doua a mesajului dvs.

    Deci, ca sa fie clar pt toata lumea, urmariti pana si I.P.-urile de la voturile stelelor? Si de fapt, cine da o stea, doua (dislike, adica) articolelor scrise de dvs DESPRE echipa națională, votează de fapt ÎMPOTRIVA echipei nationale si NU este patriot? Wow! Poate, zic poate, ar fi interesant sa luati in considerare ipoteza ca nu i-a placut CUM scriati despre echipa națională sau poate stilul dvs este cel rejectat. Prin extensie, daca dau un “dislike” articolului ezitant si incalcit al unui istoric referitor la Decebal sau Carol I, devin automat anti-roman si lipsit de patriotism?

    Si cum puteti sa puneti in aceiasi oala intepaturile de floreta dintre dl. Dan Vasiesiu cu mine, cu războiul atomic, de exterminare totala, desfășurat intre dnii Dan Vasiesiu si Sergiu Grunberg?

    Ma rog, trebuie sa inteleg ca incercarea mea (absolut neinspirata) de a va ajuta sa mentineti pe linia de plutire ScC a fost gresit interpretata!

    Pardon, scuzati, bonsoir!

    noiembrie 13, 2015 - 2:32 pm Raspunde
    • ceausescuiulian

      Mos Ion Roata aka Vasim nu ESTE REJECTAT!!! A fost pus sub observatie sa nu se intample minuni, cum tot s-au intamplat. Faceti martiri pe cei care nici nu sunt. PUR SI SIMPLU m-a intrigat cineva care este necinstit, cu un anume scop de manipulare inainte de europene, iar cel care descopera o ilegalitate, tot el este vinovatul? Mesajele au aparut bine merci si iar mutam directia si centrul de greutate unde ne convine si unde vrem noi. Nu am luat IP la stele, era un simplu fapt observat. Ipoteza ca ar fi cineva ar fi avut ceva cu mine si ar fi votat articolul meu si nu echipa nationala, cade! Este un articol simplu, tehnic, asa ca directia este clara spre echipele nationale.
      Domnule Ghinda, ultimele intrebari erau raspunsul la intrebarea dumneavoastra referitoare la neselectia lui Cristian Chirila. ” Cine poarta raspunderea selectiei echipei nationale masculine si feminine? Federatia sau capitanul stie si alte puncte de vedere pertinente, cu privire la selectia facuta de ei?”
      Ma indoiesc ca dumneavoastra nu stiti de ce a fost selectia facuta astfel, mai ales ca sunteti foarte bun prieten cu domnul Sergiu Grunberg.

      noiembrie 13, 2015 - 8:58 pm Raspunde
  • Mamaia2015

    @Off
    La cata cantitate de elucubratii elucubrate ai in matale poti sa deschizi balul in Cismigiu.
    Multe succese sau succesuri sahistule karpovian.
    Mai gandeste si cu capul de pe umeri inainte sa elucubrezi elucubratii ntelejente.

    noiembrie 13, 2015 - 6:08 pm Raspunde
  • Niki

    Nu intentionam sa mai revin pe blog, insa, ca in multe alte ocazii, Dl Ghinda m-a “starnit”. Evident, pozitiv.

    @Iulian
    Am oservat si eu cu mahnire ca de ceva timp, blogul sufera, tinde sa se stinga inertial. Subiecte/articole puitne, comentarii si mai putine, aproape nimic care sa te scoata din lincezeala. Intru constant pe blog cu speranta ca imi voi umple perioadele de relaxare cu informatii noi si comentarii care sa nu te adoarma.
    Ca sa spun asa, sunt cititor fondator si ma dezamageste faptul ca blogul odata viu si dinamic e acum palid si adormit.
    Sper sa fie vorba doar de o temporara lipsa de resurse umane si ca va veti apuca din nou sa ne starniti “pofta de viata si de sah”.
    Altefel, ca sa intru in zona antrenanta a comentariilor la subiect, cred ca i-ai bagat pumnul in gura lui Vasim, ceva mai elegant decat alte dati, ce-i drept. 🙂
    A avut dreptate in multe din ce a spus si nu cred ca patriotismul inseamna sa punem sub pres prestatiile neconvingatoare ale membrilor lotului national. Nu le dam un mesaj motivant daca le transmitem ca “merge si asa”. Personal m-as simti motivat mai degraba de criticile venite in urma unui rezultat slab decat de o tacere complice.
    E minor pentru mine ca publica sub mai multe nickuri. L-am “amendat” pe Vasim din vremuri stravechi pentru “inocenta” sa in ale sahului, insa ii admir pasiunea si cred ca are si el ca oricine loc printre comentatorii si asa putini ai blogului.
    Dupa cum am mai spus in multe cazuri, sunt partizanul dinamismului pe blog, cu exceptia limbajului vulgar. Este poate mai bine acum decat in vremurile duelurilor Vasiesiu-Grunberg/Ghinda? Nicidecum. Faptul ca Dan Vasiesiu a disparut ca si comentator i se datoreaza in mare masura. Probabil invalidarea chiar si partiala din partea unor persoane cunoscute si (probabil) prietene cred ca l-a afectat. Insa pentru marea masa a cititorilor discutia a avut miez, ideile lui Dan fiind extrem de interesante. Pana la urma cu asta ramanem, cu niste subiecte dezbatute, cu pareri pro si contra.
    In final, intreb si eu: care e miezul intrebarii referitoare la selectia echipelor nationale?

    @ Mihai Ghinda

    Ave Mihai, morituri te salutant! O parafrazare in semn de respect si bucurie a prezentei dvs pe blog.
    Decat situatia actuala, mai bine cu comentariile lui Mamaia. 🙂
    Astept sa inceapa Europenele ca sa avem ce comenta la concret.

    @Off

    Era nevoie de buna dispozitie.
    Apropo, cum te-ai gandit sa fie diferentiata plebea de profesionisti?
    Trimitem carnetul de legitimare cu categoria detinuta de fiecare? 🙂
    Tare de tot idea cu sectiunea inaccesibila domnisoarele timide/impresionabile din echipa nationala(ma refer la baieti aici). 🙂
    Daca iese prost, vom deveni responsabili in fata FRSah. Cine stie, astia carcotasi care ii demotiveaza pe baieti, vor fi chemati la comisie si sa fie fericiti daca scapa cu suspendare(virtuala).

    A bien tout!

    noiembrie 13, 2015 - 8:28 pm Raspunde
  • Niki

    Erata: Am observat si eu cu mahnire ca de ceva timp blogul sufera, tinde sa se stinga inertial. Subiecte/articole putine……

    noiembrie 13, 2015 - 8:31 pm Raspunde
  • Mamaia2015

    Buna Seara

    Rog un expert sa ma lumineze , tocmai am vazut partidele pe Playchess , la GM Lupulescu a fost teorie cumva ?

    La cat de necalificat sunt va pot spune cu referire la partida GM Marin ca a jucat cu teama.
    De ce sa joci cu nebun pe nebun cand poti sa joci cu pereche de nebuni contra cal si nebun in pozitie deschisa ?

    Juniorul sper sa castige cam greu dar este foarte talentat.

    noiembrie 13, 2015 - 9:14 pm Raspunde
  • mosionroata

    Domnule Ceausescu, suntetzi penibil!
    Odata pentru ca ma acuzatzi ca sunt necinstit!
    A doua oara cum ca as vrea sa manipulez opinia nu stiu cui, pentru ca nu am inteles a cui opinie ?
    Doar nu credetzi ca acest blog este citit de toate suflarea sahului romanesc ? Oare a-ti perdut orice legatura cu realitatea ?
    Va spun ca avetzi o atitudine complet exagerata si cu acest post a-ti reusit sa mai indepartatzi o mana de iubitori a-i sahului de ce acest blog.

    In legatura cu umila mea parere despre domnul Lupulescu o sa vedem la aceste Europene daca am avut dreptate…
    Sa numai negati ca nu v-a deranjat opinia mea de bun simt dupa multzi alti blogeri:
    ” ar fi bine sa iti vezi de alte lucruri mai importante, inainte de a bate campii peste alti campi. Toata lumea stie sa comenteze politica, fotbal si sa isi dea cu parerea.”
    Este clar va deranjeaza ca am avut curajul sa comentez despre sah …

    Este total neprofesionist din partea dumneavoastra sa facetzi publice adresele de IP ale user-urilor doar pentru ca dumneavoastra vretzi sa facetzi conexiunea dintre useri.

    Va promit solemn ca nu va mai deranjez in viatza mea!

    noiembrie 15, 2015 - 10:26 am Raspunde
    • ceausescuiulian

      Eu despre trisori nu am decat o parere. De rau! Nici cand esti prins cu mata-n sac nu recunosti, atunci restul nu mai conteaza. Atitudine exagerata ca spun lucrurilor pe nume si ca trisezi pe mai multe nickuri? Nici macar nu comentezi cu numele real, dar ce mai conteaza. Ai prins curaj, ca lumea nu stie cine esti…si ti-au luat toti apararea. Nu se vede clar ca este si aceeasi adresa de email? Normal ca eu acuz necinstit… Ma intreb de ani de zile, de unde apar toti sa comenteze despre echipa nationala, tocmai inainte de un eveniment important, Olimpiada, europene. Prea multe coincidente, intre care cea mai mica este cea ca sunteti aceeasi persoana. Din punctul meu de vedere, tineti-va promisiunea, nu vreau sa am de-a face cu oameni cu mai multe fete.

      noiembrie 15, 2015 - 4:55 pm Raspunde
  • Finutzu

    Astazi merg pe un 2 solitar(scor final 1-3).Intotdeauna am mers bine cu cei mici. Nene Iancule, multa sanatate!

    noiembrie 15, 2015 - 2:18 pm Raspunde
  • Finutzu

    Aveti idee ce se intampla cu Bulgaria?

    noiembrie 15, 2015 - 8:26 pm Raspunde
  • nelu

    Respect D-le Ghinda!
    Un singur comentariu si blogul este aproape relansat…
    NOTA BENE!

    noiembrie 16, 2015 - 11:24 am Raspunde
  • Sergiu Grunberg

    Stimati comentatori
    Imi cer scuze pentru mizera mea intruziune pe un asemenea site de elita .
    Vreau sa fac cateva precizari:
    1. in ceea ce priveste selectia : exista niste criterii obiective cunoscute care au fost respectate
    2. Selectia se face dupa consultari serioase cu oameni competenti
    3 Niciun selectioner nu poate fi iresponsabil, incat sa sa nu isi caute formula de echipa cea mai buna
    4.Evident fiecare comentator poate avea opinia proprie, dar explicatiilepentru fiecare nu isi au locul

    In ceea ce priveste critica dura la adresa unor jucatori , mi se pare deplasata, atata timp cat nu se cunosc niste amanunte si nu se intelege faptul ca orice sahist cunoaste momente de criza pe care la depaseste mai usor sau mai greu.
    Daca va propuneti sa desfiintati niste jucatori ,ignorand realizarile lor de pana acum, e treaba voastra .
    In viata conteaza mult timing-ul ; daca credeti ca acum e momentul sa dati cu pietre, in timpul Europenelor , atunci perseverati !

    Sunt surprins de interventia domnului Ceausescu , care macar in ultimul ceas isi dezvaluie adevaratele sentimente fata de mine :
    Daca citeati cu atentie polemica mea cu domnul Vasiesu , ati fi observat ca nu eu am inceput cu ironiile si sarcasmul .
    Am considerat ca si acum ca teza in speta este nociva si cred ca partial am si dovedit-o!
    Probabil altul mai destept si mai documentat ca mine, arfi desfiintat-o complet

    Atunci,dar si cu ocazia catorva articole care au starnit ceva interes, nu mi-am dat seama ca obstructionez publicarea unor articole de mare valoare, produse de multi oameni talentati.
    Probabil interventiile si articolele mele au incetinit drumul site-ului spre limita perfectiunii .
    Apreciez delicatetea domnului Ceausescu , care a ezitat sa ma atentioneze in diverse ocazii, sa nu mai scriu pe blogg
    Ce nu inteleg, este : de ce acum cand m-am retras, nu revine pe site toata lumea buna ?

    Cerandu-mi scuze respectuase pentru interventile mele neavenite, va promit ca nu mai revin si sper ca temele urmatoare sa faca uitate scrierile mele inoportune si pagubitoare pentru renumele bloggului.

    Cu stima
    Sergiu Grunberg

    noiembrie 16, 2015 - 1:09 pm Raspunde
    • ceausescuiulian

      Stimate domnule Grunberg, sarcasmul va caracterizeaza de fiecare data, dar intrebarile referitoare la selectie erau puse de domnul Mihai Ghinda, nu de mine. Se referea la neselectia lui Cristian Chirila si poate a lui Levente Vajda la echipa nationala masculina. Sunt sahisti care intreaba ce se intampla cu Levente, de ce nu a fost selectionat.
      Referitor la animatia de aici, totul a plecat de la un cititor sahist, care il atacase pe Costica Lupulescu si incerca sa comenteze de pe mai multe nickuri. Probabil ca ati sters cu buretele pozitia mea fata de echipa nationala de fiecare data, mai ales atunci cand nu s-a mers la Olimpiada si probabil in mai multe randuri, dar va aprindeti prea repede stiu ca in esenta sunteti un om bun si un profesionist desavarsit.
      Domnul Ghinda a scris: “Si cum puteti sa puneti in aceiasi oala intepaturile de floreta dintre dl. Dan Vasiesiu cu mine, cu războiul atomic, de exterminare totala, desfășurat intre dnii Dan Vasiesiu si Sergiu Grunberg?”
      Eu mi-am exprimat o parere despre aceste luari de pozitie ale dumneavoastra fata de Dan Vasiesiu si cred ca pana la urma conteaza rezultatul final: Dan Vasiesiu nu a mai scris de atunci aici, unde incepuse foarte interesant si promitator. Vreti sa facem un sondaj si o dezbatere pe tema aceasta sa vedeti perceptia cititorilor despre acea disputa? Nimic mai usor sa stiti.
      Din cate stiu eu, nu v-am atacat niciodata si nici acuzele aduse aici nu isi au locul. Va respect la fel de mult , ca si pe jucatorii din echipa nationala, oricare ar fi selectia facuta. Ganditi-va bine, ca nu am inchis usa blogului atunci cand ati avut nevoie sau ati vrut sa publicati ceva important in vremuri cu evenimente importante. Si nu cred ca am inchis-o nimanui, atunci cand a avut nevoie sa ia pozitie fata de ceva si fata de cineva.
      Domnul Mihai Ghinda considera ca atacul facut de un cititor este indreptatit asupra lui Costica Lupulescu si pentru altii. Uitati-va pe comentarii si pe fapte, inainte sa ma acuzati pe mine de ceva ce nu am facut si nu fac. Aici este un loc de comentarii si de opinie pentru cititori din sahul romanesc, nu neaparat un loc de elita si articole sofisticate sau de inalt nivel. Dupa cum spune domnul Ghinda si Nicki, blogul este in inertie, pentru ca mai suntem decat Daniel Bujor si uneori eu care incercam sa postam despre sah. Nu am castigat si nu castigam nimic din asta, facem voluntariat de aproape 8 ani si putini dintre cei ce ar putea au apelat la fel de voluntari sa publice un articol, o partida comentata aici. Probabil ca multi ar dori ca blogul “Sah cu Ceausescu” sa dispara si sa fie liniste in sahul romanesc. Poate ca se si va intampla, mai devreme sau mai tarziu…
      Nicki:Cu parere de rau, dar ai dreptate in cam tot ce spui. Am un respect pentru parerile tale, in mare parte argumentate pe masura si sper sa continuam. Pana la urma toti vom fi gasiti “vinovati” de nerealizarile altor, ca am comentat aici. Se pare ca eu sunt principalul “vinovat” ca am atras atentia cuiva, cu dovezi, ca a comentat pe mai multe nickuri, desi a comentat de mai multe ori de atunci, iar voi il considerati blocat sau ca nu poate comenta. Daca tot pagubasul a ajuns sa plateasca si nu cel care este vinovat, inseamna ca traim timpurile pe care vrem sa le traim.
      Domnule Mihai Ghinda: Recunosc ca am gresit pentru ca nu am spus si aportul dumneavoastra, subtil si cu “intepaturi de floreta” in disputa cu Dan Vasiesiu. Insa nici contrariul nu am afirmat, insa aveti dreptate aici, ati fost discret fata de disputa de proportii dintre domnul Grunberg si Dan Vasiesiu.
      Sper ca pana la final ambele echipe romanesti sa faca o figura frumoasa la europene si chiar baietii pot reveni dupa o victorie astazi si un moral bun pentru rundele celelalte, mai ales ca nu mai au nimic de pierdut. Fetele sunt in grafic si sunt aproape de podium, pe care sper sa il prinda la finalul competitiei. Hai Romania! Hai fetele! Hai baietii!

      noiembrie 16, 2015 - 3:01 pm Raspunde
  • Mamaia2015

    @ Finutzu multunesc frumos ,asemenea si tie si la toata lumea.

    noiembrie 16, 2015 - 1:55 pm Raspunde
  • Mihai Ghinda

    @ Niki, Gabi, Nelu et ejusdem farinae

    Va mulțumesc pentru căldura mesajelor dvs.

    Pentru dvs si cei ca dvs,, am încercat sa readuc pe linia de plutire ScC. Dar, proprietarul blogului m-a readus rapid cu piciorele pe pământ printr-o postare …..sa-i zicem nedigerabilă, chiar agresiv, care m-a indispus profund. Se pare ca dlui Iulian Ceausescu îi place starea de profundă letargie in care alunecase blogul.

    Am să-i las sa moțăie impreună…blog si ”apropitar”

    noiembrie 16, 2015 - 2:21 pm Raspunde
  • nelu

    D-le Grunberg, salutam de asemenea, cu respect interventia Dvs. chiar din Islanda!
    Ne lipsesc foarte mult cronicile si analizele post-mortem cu care ne-ati obisnuit pentru competitiile la care participă echipa nationala.
    Iar în aceste momente, sa nu uitam totusi, HAI ROMANIA!
    P.S. Cred ca un semn pe blog si de la D-l Vasiesiu ar fi la fel de binevenit…

    noiembrie 16, 2015 - 3:03 pm Raspunde
  • Sergiu Grunberg

    Domnule Ceausescu
    Un sondaj nu reprezinta o proba a obiectivitatii si asta nu datorita diversitati subiectilor , ci modul in care au adancit tema si comentarile.
    Teza domnului Vasiesu stralucea prin forma documentare si eruditia autorului, nemaivorbind de verva si spontaneitatea raspunsurilor domnului Vasiesu.
    Insa primul postulat al omului de stiinta este indoiala care lipsea cu desavarsire in orice argumentatie .
    Eu am mers doar pe logica si chiar am oferit ideea generoasa a unui compromis si anume : chiar daca teza ar fi adevarata( si nu e) ea nu ar trebui popularizata find nociva ! Daca imi permiteti o comparatie e ca si cum ar veni cineva si ar spune : oameni buni nu va mai rugati degeaba fiindca nu exista Dumnezeu ! Nu o sa stim niciodata , dar de ce sa ne ia cineva speranta?
    Poate lucrurile au mers cam departe, dar asta nu cred ca justifica abandonul , mai ales ca pentru mine , Dan ramane un tip de exceptie.
    Dumneavoastra putetiavea orice parere buna sau gresita (vezi cazul domnului Valahu) , dar nu mi se pare corecta referirea la mine, atata timp cat nu va mai deranjez in niciun fel.

    Va multumesc insa pentru amabilitatea aratata fata de mine atata timp .
    Comentatorilor le atrag doar atentia ca sansa joaca un rol deosebit in judecata ulterioara :
    -in meciul contra Ukrainei , Bogdan a jucat excelent si trebuia sa castige , avand doua scapari in criza .
    Domnul Mihail Marin a avut si el sanse mari de castig inversand doar o ordine de mutari!
    Rezultatul : am pierdut cu 3 la1 .
    In meciul cu Islanda Vladik a avut castig elementar intr-o mutare si a pierdut .Am pierdut cu 2,5 la 1,5!
    Meciul cu Germania de la Medias putea fi usor castigat daca nu apareaudoua trei gafe incredibile .
    Daca rezultatele erau conforme cu pozitiile , care ar fi fost comentariile voastre?
    Ramane totusi o mare bucurie si un mare castig prezenta lui Bogdan Deac in nationala .
    Cred ca performanta lui exceptionala de la Medias merita mai multe cuvinte bune .
    Oameni buni, aratati-le sahistilor nostri mai multa dragoste si intelegere; pana la urma sunt si ei oameni, au nevoie de sprijin , incurajare si nu uitati ca :sunt ai nostri!

    Cu bine

    noiembrie 16, 2015 - 5:19 pm Raspunde
  • Mihai Ghinda

    Domnule Ceausescu
    Domnule Grunberg

    Nu am nicio dorință ca sa reincep o polemica inconsistenta pe ScC despre dreptul la opinie si despre libertatea de exprimare intr-o democrație.

    Nu o veti aprecia; dl Ceausescu o tine mortis pe a lui, dl Grunberg vine cu argumente patetice, firave, amuzante in care nu crede nici el, despre sensibilitatea de mimoza a șahiștilor domniei sale, despre care nu se poate spune nimic: inainte, in timpul sau dupa turneu. Si cum in orice zi a anuluii este INAINTE, IN TIMPUL sau DUPA TURNEU…….criticile si sfaturile constructive sunt permise la Sfantu’ Asteapta.

    Dl Ceausescu direct si dl Grunberg mai voalat, indirect, m-au criticat pentru “curajul” a a avea o opinie proprie si de a sprijini dreptul la opinie a dl Vasim, desi nu subscriu la opiniile sale decat in mica măsura, cu atat mai putin la limbajul dlui Vasim si la excesiva sa prietenie cu cratima. Mi-am luat in mod obraznic si libertatea de a-mi exprima nedumerirea pt lipsa constanta de la selectie a lui Cristi Chirila, un ” sahist oarecare” care la 18 ani era deja MMI (cel mai tanar din istoria Romaniei) si impartise 2 ani consecutivi locul I la Campionatele Mondiale de juniori MARI. Iu-huuu CAMPION MONDIAL LA JUNIORI MARI! Acum, la 24-25 de ani este deja prea batran si …….nu se încadrează la “criterii obiective” emise de “specialisti reputati” si “selectioneri responsabili” . Wow!

    Vreau numai sa va readuc aminte ca Bogdan Deac a aparut in echipa NU datorita “criteriilor obiective” (sa-si aduca aminte dl Grunberg cate discutii staruitoare am avut noi doi pe tema introducerii lui Bogdan in echipa si cum i-am fluturat pe la nas nenumăratele avantaje si ca forta de soc pt echipa si ca imagine pentru selectioner si ca bonificatie uriasa de autoincredere pentru Bogdan), ca aceste “consultari serioase” invocate la punctul 2 din # 28 constituie un oximoron in sahul romanesc si ca sunt destui “selectioneri ranchiunosi, iresponsabili” (punctul 3 din # 28) care NU au selectionat, impotriva intereselor nationale, jucatori “obraznici”, “bascaliosi” si “antipatici” in echipa Romaniei. Printre NEselectionati au fost si Sergiu Grunberg si Mihai Ghinda…..Iar printre “selectionerii obiectivi” care l-au lasat pe Sergiu acasa sunt si Em. Reicher si Dolphi Drimer, care nu pot fi acuzati de antisemitism. Eventual de lipsa de umor sau de alte interese, de gasca, de clan. Nu-i asa?

    Nu are rost sa mai continui. “Nimeni nu este mai surd, decat cel care nu vrea sa auda” si, in sahul romanesc, NIMENI nu este dispus sa recunoasca atunci cand greșește si sa dea dreptate intr-o polemica. Dl Grunberg menționa cândva pe ScC ca NU A pierdut vreun duel verbal”, asa ca, precaut fiind renunț inainte de a-i da suficient material de atac.

    Dar retinem parerea, explicatia finala a dlui Grunberg: – De vina pentru inseccesele (repetate) este intotdeauna, fiti atenti: GHINIONUL.

    WOW! De parca, pierderea intr-o mutare a unei poziții castigate ar avea vreo legatura cu ghinionul. Mai degraba cu prostia sau cu nervii slabi….mai ales cand se repeta, se repeta si iar se repeta….Suficient cat sa pierzi, iar si iar, meciuri, titluri si locuri la marile turnee. Eu unul inclin sa incriminez Prostia, care se stie, este molipsitoare.

    Mihai Ghinda

    noiembrie 16, 2015 - 8:13 pm Raspunde
  • Gabi

    Acum nu mai am dubii. Daca si domnul Grunberg se refera la rolul pe care il are sansa in sah, asa este. Ghinion de nesansa am vazut chiar si eu in cateva partide.
    Nicio problema, Hai Romania in continuare!
    Mi-a placut mult partida dintre cei doi preferati ai mei, Lupu si Chucky sau invers:).
    Ca imparatul din poveste, cu un ochi am ras, cu altul am plans.

    noiembrie 16, 2015 - 8:16 pm Raspunde
  • Gabi

    WOW, acum am citit interventia domnului Ghinda.
    Pe cine sa cred in chestia cu sansa in sah?
    Eu ce-oi fi? Cel mai mare ghinionist al sahului de placere sau cel mai mare prost? 🙂

    noiembrie 16, 2015 - 8:22 pm Raspunde
  • Gabi

    Ia uite, am ramas chior de ochiul care plange 🙂 Bine, Deac, superb, Mihaela Sandu!
    Ce-o mai fi in runda asta, oi vedea (cu ochiul care mi-a mai ramas).

    noiembrie 16, 2015 - 8:51 pm Raspunde
  • Mamaia2015

    Vorbe multe si nimic despre Levente Vajda ?
    Bodgan Deac un jucator fabulos dupa umila mea parere.
    Chirila Cristian joaca mult in America si este foarte talentat , din nou ,umila mea parere , merita 1 sansa.
    Cine face selectia desigur ca stie mai bine de ce Leventa Vajda sau Cristian Chirila urmaresc astazi echipa nationala ca si mine , pe PlayChess sau pe pagina oficiala a Europenelor.
    Ma iertati , dar de ce Vlad Jianu e absent ?
    Sau Gergely Szabo?
    Marius Manolache chiar asa de slab este sa priveasca si el Europenele din fata PC sau al tabletei ?
    Sunt jucatori foarte talentati care merita sa joace ,parerea mea.
    Umila.
    De sahist amator.
    Fara categorie.
    Si foarte bolnav pe deasupra.

    noiembrie 16, 2015 - 9:00 pm Raspunde
  • Mizdrache

    Dacă am bătut pescarii la șah mai rău decăt la fotbal, suntem în grafic!

    noiembrie 16, 2015 - 9:26 pm Raspunde
  • Mamaia2015

    GM Nedevnici 1/2 cu un jucator de 2197 Elo ??????
    GM Marin 1/2 cu un jucator de 2215 Elo ?????????
    Domnilor SELECTIONERI va rog frumos de URGENTA selectionati in echipa pe maestrul Vlad Tomescu sa va arate cum se executa asemenea jucatori cu Elo minuscul !!!
    Stau prost cu sanatatea ca maine ma legitimam la orice club din Romania si PARIU pe ce vreti dvs ca facem 2-0 singur daca jucam pe mesele respective.
    Sa ai GM ca Gergely ,Chirila ,Manolache ,Vajda, Jianu etc si sa folosesti jucatori care remizeaza cu jucatori de asemenea Elo MINUSCUL , va rog frumos , mademoiselle chante blues.
    Cum Dumnezeu sa faci remize cu asa jucatori slabi????????
    Si daca mai traiesc 10 ani PARIEZ cu cine vreti dvs ca la fel va fii si la Olimpiade si la Europene etc.
    Scuze ,motive ,etc si etc

    noiembrie 16, 2015 - 10:10 pm Raspunde
  • Niki

    Chapeux bas, Monsiuer Ghinda!

    Achiesez 100% la argumentatia din postarea 34. Chiar daca au mai fost sarje acide si in trecut, invalidarea in public a unora dintre principiile de selectie enuntate de Dl Grunberg a fost mai drastica de aceasta data. As asemui argumentatiile ca fiind un acoperitor 1 fara atu al d-lui Grunberg, fata de un potential slem mic in forta al d-lui Ghinda. 🙂
    Succes echipelor noastre!

    noiembrie 16, 2015 - 10:17 pm Raspunde
  • Sergiu Grunberg

    Nu voi continua nicio polemica .
    Am mentionat ca respect opinia fiecaruia in materie de selectie si nu am facut nicio referire la persoane .
    Alegerea am facut-o pe raspunderea mea si voi platidaca am gresit.
    Ar fi nedemn si indecent sa dezbat pe blogg fiecare caz .
    Raman la patetismul meu si la ideea ca sahistul e si om , iar eventualele greselile nu au numai cauze de natura sahista .
    E ultimul mesaj postat si va urez succes in dezbateri

    noiembrie 16, 2015 - 10:18 pm Raspunde
  • Mihai Ghinda

    Romania strikes again!

    Mihaela (4/4 !!) si cu Irina (3/4) au castigat fara probleme si azi, Luminita a facut remiza si fetele au castigat un meci greu, important cu Germania. Am urcat pe locurile 2-3 si maine jucam cu puternica echipa a Ucrainei, unde pe masa I evolueaza campioana mondiala Mariya Muzichuk. Sa le uram mult succes fetelor noastre, care demonstreaza inca o data ca ambitia si curajul fac casa buna cu marea performanta. Intotdeauna am spus ca echipa de fete poate sa invete sah, la nivel de cunostinte tehnice de la baieti, lucru care ar putea fi folositor. Baietii ar TREBUI sa invete obligatoriu de la fete, daruirea, onestitatea si ambitia cu care joace ele, indiferent de adversari/e. Din pacate, in proportie covarsitoare, baietii noștri se uita mai intai la Elo, apoi la ce deschideri joaca adversarul, pe urma se scarpina in cap sa vada cam cu ce deschidere ar putea sa-l surprinda, sa-l smechereasca si pleaca la partida hotariti sa nu ….piarda. Fetele se gândesc numai cum sa castige….

    @ Niki

    Ce am scris eu despre selectia jucatorilor in echipele nationale si criteriile aproximative dupa care s-a facut/ se face/ si se va face sunt lucruri evidente pentru cineva care, la fel ca mine, a petrecut o viata intreaga (peste 50 de ani) in lumea sahului.

    Nu trebuie sa fii vreun geniu sa deduci, uitându-te la partidele publicate, la repertoriul de deschideri, la numarul de partide decise si la frecventa greselilor mari (neobligate) ca sa stii daca jucatorul X sau Y are stofa de selecționabil. Desigur, pentru aceasta trebuie sa tii la zi fișe ale primilor 10-12 jucători din Romania (sau Patagonia) sa le analizezi partidele in detaliu – neapărat in ordinea si cat mai aproape de momentul in care au fost jucate – sa faci stagii de pregatire in care sa conduci tehnic personal antrenamentele, incercand sa corectezi greselile decelate. In plus, trebuie sa stai cu ochii ca pe butelie la cei mai buni 6-8 juniori din tara, sa-i urmaresti, sa vorbesti cu antrenorii lor si sa ai grija ca federatia sa-i includa in programul de pregatire centralizat si sa-i trimita la toate turneele unde pot progresa, iar in momentul in care devin potentiali selectionabili sa-i introduci imediat in echipa sau macar in lotul largit. Dupa Bogdan Deac, acum trebuie urmarit si eventual introdus in echipa mare o alta certitudine, Mihnea Costachi. Acest lucru, pe langa impulsionarea fantastica a dezvoltarii lui Costachi, i-ar trezi din “dolce far’ niente” pe matadorii care se cred titulari pe viata si moțăie la partide. Eu am propus deja lucrul acesta, la fel ca pe Deac dupa Europenele de seniori, dar lumea trebuie sa se obisnuiasca cu ideea. Ce caracterizeaza conducerea inca din preistorie a sahului nostru este conservatorismul si lipsa de perspectiva. Hic et nunc! Here and Now! Ce va fi maine va fi treaba urmatoarei administratii a FRSah, a Romaniei. bla-bla-bla. ACUM se cer rezultate …..Lasa sa incerce sa promoveze talente altii …..mai curajosi

    Mai trebuie apoi sa te ocupi permanent de educatia ta sahista, ca antrenor si tehnician! Trebuie sa urmaresti si tu zilnic marile turnee internationale, sa fii la curent cu deschiderile la moda, cu partidele semnificative, sa manuiesti ca un artist Chess Base-ul si sa anticipezi trendul in teoria deschiderilor pentru a-i putea convinge cu argumente SAHISTE, tehnice pe MMI pe care-i conduci. Si uite asa, ti-am spus ce munca de Sisif ar trebui sa depuna un antrenor/selectioner/capitan de echipa de performanta. Pai stai! ai sa-mi spui, asta este munca in regim de exterminare, 40-50 de ore saptamanal! De ce ar face-o cineva? Sa-ti spun unul dintre secretele lui Polichinelle : lumea sportului in general si a sahului in mod special este plina de gargaragii, sunt foarte putini cei care muncesc cu adevarat….restul sunt ca musca la arat. Dau sfaturi si bâzâie obositi la sfarsitul zilei! Dar acum, pe bune, cine s-ar inhama la o astfel de corvoada? Eu am fost intre 1994/1995 in aceasta postura si stiu cat a fost de greu…..Noroc ca a venit administrația Margareta Muresan si Alexandru Crisan si am putut sa-mi dau demisia cu inima împăcata, din motive de incompatibilitate totala.

    Mihai Ghinda

    PS Multa sanatate Mamaia2015! Imi pare tare rau sa aud ca esti serios bolnav, sper sa te faci bine cat mai curând, ce se va face dnul Iulian Ceausescu fara majoritatea cititorilor sai 🙂
    Vezi, fii mai atent cu simultanele câștigate cu 2-0 la adversarii de azi ai MMI Marin si MMI Nevednichy. Eu am vazut partidele, kosovarii aia chiar stiu sa puna piesele pe tabla si se pricep foarte bine sa schimbe toate figurile. Ar trebui sa iei in calcul si posibilitatea, ce-i drept improbabila 🙂 ca simultanul pe care-l vei da cu cei doi albanezi kosovari sa se termine cu 2 remize, poate-poate ca nu o sa poti trece de apararea lor.

    noiembrie 17, 2015 - 12:50 am Raspunde
  • Mamaia2015

    Multumesc frumos Domnule Mihai Ghinda si va doresc si dvs multa sanatate !

    Mihnea Costachi este de asemenea un tanar jucator foarte talentat si merita si el o sansa ,apropo la cat de frumos joaca Mihnea pariu cu dvs ca facea el singur 2-0 cu cei doi albanezi kosovari , in 2 ore erau gata , 1 ora fiecare , si fetele ii bateau pe piticii aia , si dvs care sunteti retras din activitatea competitionala ii distrugeati pe piticii aia dupa 1 tigara + 1 ceasca de cafea + alta tigara.
    Eu ori ii bateam ori pierdeam , remiza pentru mine este o infrangere.

    Majoritatea cititorilor acestui blog suntem noi cu totii , toata lumea citeste acest blog chiar daca comenteaza din ce in ce mai rar asa cum fac eu sau dvs din varii motive.

    Mult succes echipelor noastre !

    noiembrie 17, 2015 - 8:28 am Raspunde
  • Finutzu

    Revin cu intrebarea: aveti idee ce se intampla cu echipele m/f ale Bulgariei ? Si cu o intrebare noua: cine este Georgescu Lena, din echipa Elvetiei ?

    noiembrie 17, 2015 - 7:06 pm Raspunde
  • Mamaia2015

    @Finutzu
    Pe Chessdom azi a aparut 1 articol despre echipele Bulgariei mergi acolo si citeste e scandal mare.

    noiembrie 17, 2015 - 8:08 pm Raspunde

Lasa un Comentariu

Adresa dvs de email nu va fi publicata.