Durban, Africa de sud: Campionatele Mondiale de sah pentru juniori ( 8 -18 ani) – Rezultate promitatoare ale juniorilor romani.

Mihnea Costachi – medalie de bronz la Campionatele Mondiale de juniori!

mihneacostachi_2014Update 01.octombrie 2014

Prima declaratie a lui Mihnea Costachi dupa festivitatea de premiere

Vă prezentăm prima declaraţie a medaliatului cu bronz la mondialele de juniori din Africa de Sud, Mihnea Costachi, transmisă de campionul nostru luni seară, după festivitatea de premiere:

“Acest campionat mondial din Africa de Sud a reprezentat mai mult decât un turneu pentru mine. Am jucat partide interesante, cu multe răstunari de situaţie, în care jucătorul cu nervii mai tari a avut âştig de cauză. Dar în acelaşi timp am trait şi experiente de neuitat. Am înnotat în Oceanul Indian printre rechini, e adevărat într-o cuşcă în care eram bine protejat, am fost în safari, am vizitat stadionul din Durban pe care s-au jucat în 2010 meciuri la Campionatele Mondial de fotbal şi am învăţat să cânt la vuvuzea. :-)

Sunt mulţumit de rezultatul obţinut, mereu visam să fiu pe podiumul mondial şi astăzi a venit în sfârşit aceasta zi minunată pentru care m-am pregătit aproape zilnic de la vârsta de 5 ani. Aş vrea să le mulţumesc părinţilor care m-au susţinut permanent în toţi aceşti ani, antrenorului meu Marius Ceteraş, care m-a ajutat foarte mult, fostului meu antrenor Mihai Ghindă, cu care m-am pregătit câţiva ani în Bucureşti, tuturor celor care m-au susţinut prin mesajele lor şi prin sutele de like-uri de pe Facebook. Aş fi vrut ca şi primul meu antrenor, maestrul Mihail Breaz, să se fi bucurat astăzi pentru succesul meu, dar sper că a zâmbit acolo sus în ceruri, de unde sunt sigur că m-a susţinut.

*****

Mihnea Costachi merita o medalie dintr-un metal mai pretios, dar cum este singura medalie,a delegatiei Romaniei la campionatele mondiale desfasurate la Durban, Africa de sud, cred ca este foarte bun acest rezultat. Medalia de bronz salveaza rezultatele j delegatiei Romaniei, care au avut evolutii bune si satisfacatoare la Durban. Probabil ca era important ca sa participe aici si Mihnea Ognean, cu sanse reale de a cuceri o medalie. Si alti mici sahisti puteau fi aruncati in joc la categoriile de 8 si 10 ani, insa s-a considerat ca e mai bine fara, de factorii raspunzatori sau nu au fost bani pentru aceste deplasari. Dar conditia prima, in sport ca si in scoala, de a reusi la o competitie sau examen, este sa participi. Discutii pe marginea acestor mondiale de juniori, au fost, sunt si vor fi. Important este sa tragem concluziile cele mai clare si bune, pentru a continua profesionist viitoarele competitii internationale ale juniorilor si de a reusi ceea ce ne dorim cu totii: cat mai multe medalii si juniori care sa se bata pentru medalii la competitiile de profil ale juniorilor.

Rezultatele finale ale juniorilor romani

ROU

SNo Name RtgI FED 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Pts. Rk. Rp K rtg+/- Group
38 Popa Roxana-Maria 0 ROU 1 0 1 0 0 1 0 1 ½ 1 0 5.5 29 1017 0 0.00 8G
10 Anghel Maria 1622 ROU 1 1 0 1 0 1 ½ ½ 0 1 0 6.0 24 1356 40 -100.80 10G
16 CM Gavrilescu David 2056 ROU 1 1 1 1 0 ½ 0 ½ 1 1 ½ 7.5 11 2114 40 48.00 12B
26 Aciu Malina-Andreea 1648 ROU 1 0 0 1 1 0 1 1 0 1 1 7.0 14 1592 40 1.60 12G
6 FM Costachi Mihnea 2356 ROU 1 1 1 1 ½ ½ 1 ½ ½ 1 ½ 8.5 3 2405 20 22.40 14B
30 Coman Emilia-Florentina 1718 ROU 1 0 ½ 1 0 0 0 ½ 0 1 1 5.0 48 1476 40 -82.00 14G
24 Nastase Robert-Paul 2255 ROU 1 1 ½ 0 ½ 1 0 1 ½ 0 ½ 6.0 31 2191 40 -18.00 16B
42 Ciungan Diana-Alexandra 1762 ROU 0 1 ½ 0 1 0 0 0 1 1 1 5.5 49 1473 40 -50.40 16G
22 FM Bida Mihai-Eugen 2323 ROU 1 1 ½ 0 ½ 1 0 ½ ½ 1 1 7.0 17 2177 20 -8.40 18B
19 Cosman Andreea-Marioara 2018 ROU 1 0 1 0 1 1 1 ½ 0 0 1 6.5 15 2050 40 28.80 18G

S-au încheiat partidele Campionatului Mondial de juniori, desfășurate în Africa de Sud, la Durban (19-30 septembrie 2014). După un parcurs excepțional, cu 6 victorii, 5 remize și nicio înfrângere, talentatul nostru junior, tânărul Maestru FIDE Mihnea Costachi a reușit să ocupe locul al III-lea, cu 8,5 puncte din 11 posibile, la egalitate cu locul al II-lea.

Mihnea a fost implicat în permanență în lupta pentru titlul mondial, fiind complet câștigat în partida cu Liu Yan, noul campion mondial al grupei de 14 ani și dominându-l pe ocupantul locului al II-lea, Tabatabaei Amin.

Demonstrând o stăpânire de sine și o înțelegere a jocului demnă de un senior, după ce la Campionatul European pe echipe sub 18 ani din luna iulie a realizat 5,5 puncte din 7 posibile, Mihnea Costachi își vede în sfârșit răsplătite munca, pasiunea și talentul printr-o medalie mondială!

Felicitări antrenorului său personal Marius Ceteraș și căpitanului delegației României, Grigore Nicolae Petre!
Bravo Mihnea!

Sursa: Frsah.ro

Debut frumos al juniorilor romani: Ducu Gavrilescu si Costachi Mihnea au inceput cu 4 din 4! Sperante avem si de la feminin: Anghel Maria si Andreea Cosman au 4 p din primele 6 runde.

În perioada 19 – 30 septembrie 2014 oraşul Durban din Africa de Sud gazduieste  Campionatele Mondiale de şah pentru juniori (grupele 8-18 ani). România este reprezentată la această prestigioasă competiţie de următorii sportivi: Cosman Andreea-Mărioara (F18), Ciungan Diana-Alexandra (F16), Coman Emilia-Florentina (F14), Aciu Mălina-Andreea (F12), Anghel Maria (F10), Popa Roxana-Maria (F08), Bidă Mihai-Eugen (B18), Năstase Robert-Paul (B16), Costachi Mihnea (B14) şi Gavrilescu David (B12).
Tehnicienii care însoţesc sportivii români sunt antrenorii: Grigore Nicolae-Petre – conducătorul delegaţiei şi Mateuţă Gabriel.

Click aici pentru site-ul oficial »
Click aici pentru rezultate »

Juniorii romani – rezultate dupa 6 runde

ROU

SNo Name RtgI FED 1 2 3 4 5 6 Pts. Rk. Rp K rtg+/- Group
38 Popa Roxana-Maria 0 ROU 1 0 1 0 0 1 3.0 24 1000 0 0.00 8G
10 Anghel Maria 1622 ROU 1 1 0 1 0 1 4.0 11 1389 40 -32.40 10G
16 CM Gavrilescu David 2056 ROU 1 1 1 1 0 ½ 4.5 9 2145 40 38.40 12B
26 Aciu Malina-Andreea 1648 ROU 1 0 0 1 1 0 3.0 35 1412 40 -42.00 12G
6 FM Costachi Mihnea 2356 ROU 1 1 1 1 ½ ½ 5.0 5 2420 20 14.60 14B
30 Coman Emilia-Florentina 1718 ROU 1 0 ½ 1 0 0 2.5 48 1565 40 -36.40 14G
24 Nastase Robert-Paul 2255 ROU 1 1 ½ 0 ½ 1 4.0 23 2208 40 5.60 16B
42 Ciungan Diana-Alexandra 1762 ROU 0 1 ½ 0 1 0 2.5 55 1549 40 -40.00 16G
22 FM Bida Mihai-Eugen 2323 ROU 1 1 ½ 0 ½ 1 4.0 15 2109 20 -2.40 18B
19 Cosman Andreea-Marioara 2018 ROU 1 0 1 0 1 1 4.0 14 2037 40 14.00 18G

Pairings of the next round for ROU

Rd. Bo. No. Name Typ FED Rtg Pts. Result Pts. Name Typ FED Rtg No.
7 14 38 Popa Roxana-Maria U08 ROU 0 3 3 De Villiers Anri U08 RSA 0 20
7 9 28 Ananya Rishi Gupta U10 IND 1395 4 4 Anghel Maria U10 ROU 1622 10
7 6 16 CM Gavrilescu David U12 ROU 2056 CM Peng David T U12 USA 2011 21
7 18 47 Cho Hung-Ling U12 TPE 1393 3 3 Aciu Malina-Andreea U12 ROU 1648 26
7 4 43 Poleg Dan U14 ISR 1988 5 FM Costachi Mihnea U14 ROU 2356 6
7 24 30 Coman Emilia-Florentina U14 ROU 1718 Lymysalo Venla U14 AUT 1627 42
7 9 5 FM Rambaldi Francesco U16 ITA 2456 4 4 Nastase Robert-Paul U16 ROU 2255 24
7 28 42 Ciungan Diana-Alexandra U16 ROU 1762 Kolver Michelle U16 RSA 0 73
7 7 11 FM Csonka Balazs U18 HUN 2412 4 4 FM Bida Mihai-Eugen U18 ROU 2323 22
7 7 19 Cosman Andreea-Marioara U18 ROU 2018 4 4 WFM Xiao Yiyi U18 CHN 2168 8

final

  • Stefan Axinte

    Succes tuturor azi si in special lui MIhnea !

    septembrie 26, 2014 - 1:21 pm Raspunde
  • Javert

    Ştie cineva motivul pentru care celălalt Mihnea nu participă? Sper că nu din cauza bugetului limitat al FRS.

    septembrie 27, 2014 - 12:07 am Raspunde
  • Mihai Ghinda

    @Javert

    Deoarece domnul Ognean este, deocamdata, finantatorul lui Mihnea a hotarat, dupa ce s-a sfatuit si cu mine, ca Mihnea sa participe la Europenele de la Suhumi, evident din considerente financiare.

    FRSah, este in continuare cu punga stransa si se pare ca nu este interesata de eventuale medalii la Campionatele Mondiale. Daca Mihnea Ognean ar fi fost din “dulcele targ al Iesilor” probabil sa s-ar fi gasit bani la FRSah si pentru deplasarea lui la Mondiale.

    Pentru o alta eleva a mea, Andreea Cosman care a luat trei medalii de aur la campionatele nationale de juniori de anul acesta, a platit deplasarea la Mondiale clubul nostru, AEM-Luxten Timisoara, cca. 1000 de euro.

    Somn usor, FRSah!

    septembrie 27, 2014 - 4:24 pm Raspunde
  • stejarel

    La Iasi se mai gasesc sponsori adica oamenii harnici de sah de acolo gasesc solutii si nu FRSah are solutii pentru ei. Este bine de invatat exemplul lor!
    Succes la finis lui Costachi si celorlalti!

    septembrie 27, 2014 - 8:18 pm Raspunde
  • Javert

    @ Mihai Ghindă

    Vă mulţumesc pentru precizări.
    Este într-adevăr neplăcută situaţia actuală, în care Federaţia nu poate trimite la un CM decît un singur copil la cîte o categorie. Văd că la fete lista e completă, în schimb la băieţi nu avem reprezentanţi la categoriile de vîrstă sub 10 şi sub 8 ani.
    În aceste condiţii, nu văd rostul lamentărilor, des întîlnite, cum că nu vine nimic din urmă. În cazul juniorilor e foarte riscant să investeşti într-o singură carte. Acum vreo 20 de ani FRT a investit mult în Dinu Pescariu în urma unor rezultate deosebite obţinute de acesta la turneele juniorilor, în dauna unui Adrian Voinea sau Andrei Pavel. La 24 de ani Pescariu era deja personaj monden iar ceilalţi făceau sferturi de Grand Slem sau cîştigau turnee Masters Series. Iar dacă micuţii reuşesc să ajungă in top datorită exclusiv susţinerii părinţilor, atunci nu-i mai putem acuza de lipsă de patriotism dacă la 20 de ani doresc să reprezinte alte ţări. În fine, le doresc mult succes juniorilor şi junioarelor noastre, iar celor din FRS le doresc să le dea Providenţa inspiraţie în a obţine sponsorizări – măcar de la firmele de IT – astfel încît la următoarele competiţii majore să putem avea mai mulţi reprezentanţi.

    septembrie 27, 2014 - 11:45 pm Raspunde
  • Gigi

    Domnule Ghinda,

    ziceti ca “celalalt” Mihnea este juniorul dvs. ? Saracul copil ! Dvs. il trimiteti sa joace la “Suhumi”. O sa ii ia ceva timp pana sa se dumireasca ca de fapt competitia se desfasoara la BATUMI.

    septembrie 29, 2014 - 7:35 am Raspunde
  • Gabriel Obada

    Constat că în continuare persistă o idee eronată precum că Federația ar trimite sportivii la diverse campionate (mondiale, europene sau UE) pe banii ei. De fapt organizatorul campionatului are obligația (impusă de FIDE pentru mondiale sau de ECU pentru europene) de a asigura cazare si masă gratuit pentru 1 sportiv pe categorie pentru fiecare țară: asa numiții ”official player” sau ”invited player”
    Federatia trimite doar nominalizările din partea României în urma rezultatelor de la campionatele naționale, după consultarea părinților. Parinților le rămane in sarcină cheltuielile de deplasare, eventual și toate cheltuielile insoțitorului pentru copiii de vârste mici. Din ceea ce cunosc au existat cazuri in trecut în care federația a decontat cheltuielile de deplasare pentru sportivii care au intrat in primii 10.
    Uneori mai sunt și situații fericite în care unii sportivi au fost susținuți financiar de către primării, cluburi sau diverși sponsori. Personal n-am avut acestă bucurie, ambele participări pe care le-am avut cu fiica mea fiiind suportate integral din venituri proprii, chiar dacă rezultatele au fost cel putin onorabile.

    Dl. Ghida: d-voastră cunoașteți situații în care șahiști ieșeni au plecat pe banii Federației?

    septembrie 29, 2014 - 1:52 pm Raspunde
  • Mihai Ghinda

    Nu discut in contradictoriu cu anonimi, necunoscători ai fenomenului șahist din Romania si nu numai si cu cei care vaneaza greseli minore, ocolind fondul problemei.
    @ Gabriel OBDA/Obama
    Da!

    septembrie 29, 2014 - 2:50 pm Raspunde
  • vasim

    Inca odata se confirma parerea generala cum ca FRS nu vrea sa investeasca in juniori!
    Sincer daca in ei nu investim atunci in cine ?
    Ca in seniori vezi cazul lui Dieter N. sau al lui Andrei I. cu sigurantza investesc doar de forma!

    Asta e asteptam sa vedem daca Mihnea reuseste sa prinda o medalie.
    Inainte de runda a 11-ea este pe locul 2 cu sanse foarte bune la medalii.
    Ii tinem pumnii!

    septembrie 29, 2014 - 3:05 pm Raspunde
  • rocadamare

    S-au facut cantonamnente, cei mai buni juniori sunt sustinuti sa participe la cele mai tari openuri din tara, FRS a contribuit la onorariile unor antrenori pentru programul individual de pregatire.
    niciodata nu e suficient dar hai sa fim onesti sau mai bine informati si sa vedem ca lucrurile au mers.

    septembrie 29, 2014 - 3:40 pm Raspunde
  • Mihai Ghinda

    @ Vasim
    La ora cand ai scris comentariul runda a XI-a era aproape terminata, s-a jucat dimineață. Mihnea a făcut remiza cu albul si împarte locurile 2-3 cu iranianulTabatabaei; are medalia de argint sau bronz in functie de cum sta la criteriile de departajare la sfarsitul rundei…..

    septembrie 29, 2014 - 4:00 pm Raspunde
  • vasim

    Se pare ca Mihnea a luat medalia de bronz!
    Felicitari si la mai mare!
    Locul antai a fost de neatins, jucatorul chinez reusind 9.5/11 o adevarata performantza!

    Tanand cont de cati sportivi am reusit sa trimitem, este o prezentare onorabila dar cam atat!
    Eu consider ca Romania poate mult mai mult, daca ar fi bani si organizare mai buna din parte FRS!
    Avem nevoie la FRS de manageri mai buni pentru a atrage fonduri!

    Am remarcat prezenta romanilor care candideaza pentru alte tari inca de copii:
    Rogozenco Teodora pt Germania,
    Navrotescu Andreea-Cristiana pt Franta
    si probabil ca lista este lunga …
    Sa avem grija de cei care sunt inca in tara…

    septembrie 29, 2014 - 4:52 pm Raspunde
  • Mihai Ghinda

    Din păcate, deși a jucat foarte, foarte bine acest CM, Mihnea Costachi a trebuit sa se “mulțumească” cu medalia de bronz. Tabatabaei a avut Bucholtzul mediu mai bun. Rămâne sa speculam ce s-ar fi întâmplat dacă Mihnea ar fi realizat avantajul decisiv din runda a IX-a la medaliatul cu aur Liu Yan. Probabil ca acum la Alba Iulia s-ar fi sărbătorit un campion mondial la U 14B 🙂

    septembrie 29, 2014 - 5:59 pm Raspunde
  • Marius Ceteras

    Obiectiv vorbind, cred ca Liu Yan a jucat mai bine de-a lungul celor 11 runde, deci merita victoria. Chiar si in partida cu Mihnea, avantajul a trecut dintr-o parte in alta, asa ca remiza a fost un rezultat echitabil. Sigur, ar fi fost superb sa sarbatorim un aur mondial, dar vom sarbatori si bronzul cu aceeasi bucurie. 🙂

    septembrie 29, 2014 - 8:37 pm Raspunde
  • Radu Deseu

    Juniorul Costachi pare lansat bine. Acum problema arhicunoscuta ‘Florin Gheorghiu’. Dupa un juniorat foarte bun, sa nu ramanem cu un mare maestru de prestigiu de 2500 si atat.
    O adevarata cheie aceasta problema.
    Junior bun-senior mediu este boala tipica a sahului romanesc. Mihnea, depaseste sistemul!

    septembrie 30, 2014 - 8:25 am Raspunde
  • rocadamare

    Florin Gheorghiu a fost ani la rind in primii 10 jucatori ai lumii cind jucau toti granzii si nu exista sistem ko.
    Felicitari Mihnea si antrenorilor sai!

    septembrie 30, 2014 - 9:05 am Raspunde
  • Mihai Ghinda

    @ Rocada Mare

    Flprin Gheorghiu NU A FOST NICIODATA in primii 10 jucatori ai lumii, am fi vrut noi.

    Poti sa indici măcar un singur an unde a fost măcar in primii 25, bazat pe coeficientul Elo de atunci sau tu creezi legende urbane neverosimile, la fel ca celebra statuie de la Manila construita in cinstea lui Florin Gheorghiu de filipinezii recunoscatori, statuie pe care a vazut-o numai Gheorghiu in his wildest dreams, dar care nu are nicio fotografie sau articol de ziar cu ea.

    Asa si eu pot pretinde ca am fost primii X….. din lume, ca as fi putut fi campion mondial daca m-as fi nascut in Rusia (Gheorghiu a afirmat in interviul dat la 70 de ani ca juca la fel de bine precum Karpov si Kasparov 🙂 ) si ca eu Mihai Ghinda am cate o statuie la Los Angeles, Santiago de Chile si …..Mexico City, sa zicem. Va rog sa-mi demonstrati ca nu am fost si ca nu am statuie. Verificati cele peste 10 -20.000 de intersectii si parcurile din orasele mentionate si o sa gasiti toate dovezile…..:-)

    Cum zicea odata Mircea Pavlov: “Sunt satul de tromboanele mele, nu mai am nevoie si de cele ale altora….” Auzi dumneata, coana Veto …primii 10 din lume! Poate la tromboane….

    septembrie 30, 2014 - 3:10 pm Raspunde
  • Radu Deseu

    Am tot respectul pentru persoana d-lui Gheorghiu, pentru performantele sale, pentru victoria la Fischer din 1966 si pentru ca a jucat la nivel inalt cu steagul Romaniei pe masa decenii de-a randul.
    Dar de la campion mondial de juniori, a ajuns doar un mare maestru bun si atat.Saltul spre marea performanta e ceea ce lipseste sistemului romanesc, unde ‘las-o ba ca merge si-asa’ e sloganul victorios.
    Nu e clar daca tine de antrenori sau de sistem. Problema e de atitudine.Nu, NU E DE AJUNS 2500 si dupa aia ne culcam pe o ureche…Vrei in top 10-20, trebuie 2700. Adica putin mai bun decat cei buni.

    septembrie 30, 2014 - 3:19 pm Raspunde
  • rocadamare

    Ok, rectific, nu a fost in primii 10, a fost in primii 26 :)) Asta inseamna MM foarte bun si mare performanta. Mai jos turneul de la Moscova 1981. Au lipsit 2-3 gen Korcinoi, Spasski, Larsen poate.
    Nu exista sindromul Florin Gheorghiu din acest punct de vedere. Sint alti campioni de juniori cu seniorat mediocru sau ratat (de ex. Negulescu).

    01 Karpov 9/13 * ˝ ˝ 1 ˝ ˝ 1 1 ˝ ˝ ˝ 1 ˝ 1

    02 Polugaevsky 7.5/13 ˝ * ˝ ˝ ˝ ˝ ˝ ˝ 1 ˝ ˝ ˝ 1 ˝

    03 Kasparov 7.5/13 ˝ ˝ * ˝ ˝ ˝ ˝ 1 0 ˝ ˝ ˝ 1 1

    04 Smyslov 7.5/13 0 ˝ ˝ * ˝ ˝ ˝ 1 ˝ ˝ ˝ 1 1 ˝

    05 Gheorghiu 7/13 ˝ ˝ ˝ ˝ * ˝ ˝ ˝ ˝ ˝ ˝ 1 ˝ ˝

    06 Portisch 7/13 ˝ ˝ ˝ ˝ ˝ * ˝ 0 ˝ 1 1 0 1 ˝

    07 Balashov 6.5/13 0 ˝ ˝ ˝ ˝ ˝ * ˝ ˝ ˝ 1 0 ˝ 1

    08 Beliavsky 6.5/13 0 ˝ 0 0 ˝ 1 ˝ * 1 1 ˝ ˝ ˝ ˝

    09 Petrosian 6/13 ˝ 0 1 ˝ ˝ ˝ ˝ 0 * ˝ ˝ ˝ ˝ ˝

    10 Andersson 6/13 ˝ ˝ ˝ ˝ ˝ 0 ˝ 0 ˝ * ˝ ˝ ˝ 1

    11 Smejkal 5.5/13 ˝ ˝ ˝ ˝ ˝ 0 0 ˝ ˝ ˝ * 1 0 ˝

    12 Timman 5.5/13 0 ˝ ˝ 0 0 1 1 ˝ ˝ ˝ 0 * 0 1

    13 Torre 5.5/13 ˝ 0 0 0 ˝ 0 ˝ ˝ ˝ ˝ 1 1 * ˝

    14 Geller 4/13 0 ˝ 0 ˝ ˝ ˝ 0 ˝ ˝ 0 ˝ 0 ˝ *

    septembrie 30, 2014 - 4:16 pm Raspunde
  • vasim

    Nu conteaza ce loc a ocupat Florin Gheorghiu, ce conteaza este ca el alaturi de Dieter Nisipeanu au fost cei mai buni jucatori de sah romani din istorie pana in ziua de azi!
    Hai sa le aratam unpic de respect!
    Nu are importantza ca cei doi sa fie intr-o ordine anume, fiind in perioade diferite este greu sa ii comparam.
    Speram ca viitorul sa ne mai ofere asemenea satisfactii, adica sa avem jucatori romani in primii 30 ai lumii!
    Sau ca jucatorii romani sa castige partide la campionii mondiali!

    septembrie 30, 2014 - 5:07 pm Raspunde
  • Mihai Ghinda

    @ Vasim

    Nu este adevara! Mihai Suba este cel putin la fel de meritos, jucând pe masa întâi, inaintea lui Florin Gheorghiu pana la plecarea sa din Romania in 1988 si fiind vioara intaia a echipei Romaniei la cele mai bune rezultate ale echipei noastre din istorie. Asta atat ca masa intai cat si ca performante Elo si umar de puncte.

    Iar indemnurile pripite la respect ale celor “inocenti in ale sahului” (asta ca sa fiu delicat cu dumneata!) adresate celor care au facut istorie efectiv, jucand an de an, timp de un sfert de secol cu steagul Romaniei pe masa (adica eu), sunt cam insolente.

    Fii matale un pic respectos si indeamna-i pe cei de același calibru (mic pistol de poșetă) la respect, lasă tunurile de mare calibru sa faca cat zgomot vor, atunci cand vorbesc despre timpurile pe care le-au trait in miezul evenimentelor, nu pe tușa. Stii cati jucatori are Romania in “topul celor mai corupti jucatori din toate timpurile” si care a fost jucatorul roman care a fost boicotat de Miles, Timman, Nunn, Short, Huebner,Chandler, Andersson, etc si care nu a mai fost invitat sa joace in Europa occidentala ani de zile, decat in Elvetia? Cel care a pierdut partide “clasice” la Mecking de pilda,la interzonal, starnind scandaluri monstru la vremea respectiva. Si care pierdea sistematic banii de premiu care trebuiau adusi acasa sau era jefuit toata ziua buna ziua de premii? Il regasesti oare in fraza din # 20 :

    Vasim dixit:

    “Nu conteaza ce loc a ocupat Florin Gheorghiu, ce conteaza este ca el alaturi de Dieter Nisipeanu au fost cei mai buni jucatori de sah romani din istorie pana in ziua de azi!”

    Poti fi un mare șahist, dar pentru a fi un mare sportiv si pentru a ramane in istorie, ai nevoie si de fair-play si de corectitudine. Si Lance Armstrong a fost un mare ciclist, dar a trisat ingrozitor, ceea ce l-a trecut in rândul escrocilor si i-a anulat mai toate meritele sportive…… Nicht wahr, Herr Kommissar?

    septembrie 30, 2014 - 6:25 pm Raspunde
  • Mihai Ghinda

    Cifric, statistic, cum vreti, indiferent de perioadele diferite, cele mai bune rezultate din istoria șahului romanesc, le are de departe GM Dieter Nisipeanu, care a fost Campion European de seniori, locul III in lume la Campionatul Mondial de la Las Vegas si a jucat de multe ori in ciclurile superioare ale Campionatelor Mondiale de seniori. si a fost in primii 15 din lume intr-o perioada foarte” încinsă”, de mare explozie a șahului pe plan mondial. Nemaivorbind de corectitudinea si fair-play-ul lui Dieter Nisipeanu in fata eșichierului, pe care nu i le-a contestat nimeni pe plan național sau international.

    Nu incape nicio comparatie cu Florin Gheorghiu, stimați “inocenți” intr-ale șahului. GM Florin Gheorghiu lpe ocul 10 in lume, ai? Nu stiu daca Larsen, Timman si Andersson încăpeau de atatia sovietici in primii 10 din lume. Hai, treceti in pătuțurile voastre dnilor Vasim si Rocadamare; fiți băieței cuminți, faceți-va ghiozdănelul pentru maine la scoală si beți-va lăpticul inainte de a face nani. Maine, cu capul limpede, puneti mana si mai cititi pe net cate ceva din istoria concreta si REALA a șahului, înainte de a cita din “o Mie si Una de Nopți” șahiste…..

    septembrie 30, 2014 - 6:56 pm Raspunde
  • CID

    Lista ELO din 1980
    FIDE Rating List :: January 1980 previous list | home | next list
    Sorted by Elo rating

    pos Player_ID Name Title Fed Rtng +/- gms Birthday Sex Flag
    1 Karpov, Anatoly g URS 2725 +20
    2 Tal, Mikhail N. g URS 2705 +90
    3 Korchnoi, Viktor g SUI 2695 0
    4 Portisch, Lajos g HUN 2655 +15
    5 Polugaevsky, Lev g URS 2635 +10
    6 Mecking, Henrique g BRA 2615 0
    6= Petrosian, Tigran g URS 2615 +5
    6= Spassky, Boris V. g URS 2615 -25
    9 Ribli, Zoltan g HUN 2610 +15
    10 Gheorghiu, Florin g ROM 2605 +65

    link:http://www.olimpbase.org/Elo/Elo198001e.html

    septembrie 30, 2014 - 8:50 pm Raspunde
  • CID64

    Florin Gheorghiu era numarul 10 in lume in 1980.
    FIDE Rating List :: January 1980 previous list | home | next list
    Sorted by Elo rating

    pos Player_ID Name Title Fed Rtng +/- gms Birthday Sex Flag
    1 Karpov, Anatoly g URS 2725 +20
    2 Tal, Mikhail N. g URS 2705 +90
    3 Korchnoi, Viktor g SUI 2695 0
    4 Portisch, Lajos g HUN 2655 +15
    5 Polugaevsky, Lev g URS 2635 +10
    6 Mecking, Henrique g BRA 2615 0
    6= Petrosian, Tigran g URS 2615 +5
    6= Spassky, Boris V. g URS 2615 -25
    9 Ribli, Zoltan g HUN 2610 +15
    10 Gheorghiu, Florin g ROM 2605 +65

    septembrie 30, 2014 - 9:01 pm Raspunde
  • Finutzu

    http://fidelists.blogspot.ro/2008/02/january-1980-fide-rating-list.html Din cate imi amintesc la un moment dat avea si un palmares de egalitate impotriva lui Karpov. Iar cartea “Partide alese” este o bijuterie….As mai aminti pe langa titlul de campion mondial de juniori si pe cel de vicecampion mondial de juniori. Si as incheia cu un fragment din wiki “Il obtient le titre de maître international la même année (1963), puis celui de grand maître international en 1965, devenant, à 21 ans, le plus jeune grand maître à l’époque (il était un an plus jeune que Bobby Fischer et trois mois plus jeune que Vlastimil Hort).”….Q.E.D.

    septembrie 30, 2014 - 9:21 pm Raspunde
  • Mihai Ghinda

    Pe vremea aceea, fara computere, greșelile de calcul erau frecvente si erau corectate automat in lista Elo din anul următor . Evolutia la ELO pe 10 ani a lui Florin Gheorghiu este următoarea:

    In 1976 Florin Gheorghiu locul 41 cu 2540
    In 1977 Florin Gheorghiu locul 41 cu 2540
    In 1978 Florin Gheorghiu locul 70 cu 2520
    In 1979 Florin Gheorghiu locul 45 cu 2540;
    In 1980…………………………………………???
    In 1981 Florin Gheorghiu locul 36 cu 2545
    In 1982 Florin Gheorghiu locul 45 cu 2540
    In 1983 Florin Gheorghiu locul 92 cu 2495
    In 1984 Florin Gheorghiu locul 84 cu 2495
    In 1985 Florin Gheorghiu locul 56 cu 2530

    Este evident ca Elo-ul lui Florin Gheorghiu din 1980 este fie o eroare de calcul (stiu ca au fost mai multe scandaluri monstru la FIDE in acea perioada-pana si eu am facut un memoriu pentru vreo 10-15 puncte “șterpelite” 🙂 ) fie o simpla intamplare, desi o variatie de 125 de puncte pe doua liste consecutive era absolut imposibila, la elourile foarte mici si stabile de atunci si la frecventa scăzută a turneelor.

    Faceți domniile-voastre media Elo si media locurilor ocupate in top 100 in perioada 1976-1985 de Fl. Gheorghiu si o sa va lamuriti singuri. Cam 2535 Elo si appr. locul 50 in lume, ceea ce corespundea cu realitatea de pe tabla de sah.

    Sper sa incheiem aici disputa pe tema “legendelor urbane” create de folclorul șahist -seara la o bere si doi mici-, legende fara acoperire in realitate.

    PS Ca sa fiu absolut sincer, eu unul, din TOTI jucatorii care au evoluat in echipele masculine ale Romaniei intre anii 1970-1990 il admir numai pe Mihai Suba. Mihai friza geniul nu numai la sah; orice discutie cu el era extrem de incitanta, indiferent de domeniul abordat. Logica si argumentele lui, fantezia si cultura mi-au impus respect si admiratie, …. Restul jucatorilor au fost sahisti buni, dar nimic deosebit, meseriasi solizi si decenti. Gheorgiu fiind primul dintre restul calfelor, dar Suba era cu totul si cu totul aparte. Si cartile lui au facut valuri in lumea sahului. Cititi “Dynamic Chess Strategy” (daca nu ati facut-o deja) si o sa fiti de aceiasi parere cu mine

    Mihai Suba a fost (si este) un CREATOR adevarat, un CREIER cu majuscule.

    Chapeau Mihai!
    Am fost onorat sa joc cu tine anii ’70-’80 in echipele Romaniei si la “Universitatea” Bucuresti.

    PS 2 Numai Mihai Suba era in stare, ca atunci cand Kasparov cu albele i-a propus remiza la Olimpiada de la Dubai 1986 sa se intoarca spre mine (care jucam cu Jussupow) si sa ma intrebe: – Ce-a zis? Eu: – Cică vrea remiză. Mihai Suba (vadit plictisit) I-auzi domne…Da’ ce, nu-i mai place sa joace cu mine?. Către Kasparov: – “Nay, we shall play”. Din pacate, in criza moderata de timp Mihai a ratat castigul destul de evident si jupan Kasparov a ramas cu pielea pe el. Despre discutia din timpul partidei dintre Karpov si Kasparov, chipurila facand coada la cafea si reactia mea ȚamabilaȚ la sirul de variante care curgea din ei amandoi, cu alta ocazie….

    Si vazand zorile, Sheherazada tacu sfioasa…………

    septembrie 30, 2014 - 11:35 pm Raspunde
  • Mihai Ghinda

    ….reacția mea “amabila”….

    septembrie 30, 2014 - 11:38 pm Raspunde
  • Gigi

    ” Hai, treceti in pătuțurile voastre dnilor Vasim si Rocadamare; fiți băieței cuminți, faceți-va ghiozdănelul pentru maine la scoală si beți-va lăpticul inainte de a face nani. Maine, cu capul limpede, puneti mana si mai cititi pe net cate ceva din istoria concreta si REALA a șahului, înainte de a cita din “o Mie si Una de Nopți” șahiste…..”
    Domnilor “arbitrii”, nu credeti ca este cazul pentru cel putin un “cartonas galben” ? Pe Nisipeanu l-a oripilat pana ce acesta i-a raspuns suparat sa pastreze distanta, in Florin Gheorghiu arunca cu acuzatii extrem de grave , nedovedite ( calomnii cumva ?) . Daca intrebi pe romanii trecuti de 40 de ani , sigur 8 din 10 stiu de Florin Gheorghiu, in timp ce de altii… nici nu au auzit. Florin Gheorghiu este un “brand” romanesc, chit ca ne place, chit ca nu. Doar un antiroman poate arunca cu noroi intr-un “brand” romanesc. Domnilor moderatori, va asociati la asa ceva ?

    octombrie 1, 2014 - 8:07 am Raspunde
  • Radu Deseu

    @finutzu

    da,mare maestru la 3 ani, campion de juniori la 5 ani…si apoi?
    Si Halep e overrrated acum in acelasi stil.
    Facem eroi din ce avem, pentru ca altii nu avem.
    Constructia mitului, vezi psihologie.

    octombrie 1, 2014 - 8:35 am Raspunde
  • CID64

    Domnule Deseu vi se pare putin sa fii numarul 10 in lume ? In momentul de fata Kramnik este numarul 11 in lume,iar in lista ELO de ani buni nu mai exista un sahist roman in primii 100 (exceptie Nisipeanu).Sa fii in primii 100 timp de probabil peste 10 ani e putin ? Repet,cu un varf in 1980 cand ajungi numarul 10 mondial.
    In primii 100 a mai ajuns si Istratescu,dar din pacate scria deja FRA pe coloana nationalitate.
    Intr-o discutie avuta mai demult cu conu’ Pessi , acesta sustinea ca cel mai mare sahist roman al tuturor timpurilor este Gheorghiu.Eu il sustineam pe Nisipeanu…
    Si ganditi-va la inca ceva,la perioada si regimul din Romania cand juca Gheorghiu.Ce rost are sa castigi turnee cand la intoarcerea in tara banii iti sunt luati de stat.Care stat,foarte corect, iti dadea 4 lei pentru un dolar atata doar ca un dolar valora aproximativ 20 de lei.
    In aceasta situatie ce ati face ?
    Atentie,nu sustin ca Gheorghiu ar fi facut asa ceva.
    Nu ati fi preferat sa acordati o remiza sau poate chiar punct unei tinere sperante care apoi va asigura o invitatie-toate cheltuielile platite-la un turneu international,sau poate cateva sesiuni de antrenament bine platite si neimpozabile cu tanara speranta ?
    Arati o data ce poti(1980),ca toti sa iti stie de frica.Apoi te multumesti sa stai in primii100,lucru care inca o data nu l-a reusit decat Nisipeanu (dintre sahistii romani) pe o perioada atat de lunga.

    octombrie 1, 2014 - 9:46 am Raspunde
  • Finutzu

    As vrea sa subliniez un lucru….in opinia mea (si cred ca se poate constata si statistic) perioada de varf a carierei sahiste este inaintea varstei de 40 de ani. Iar in 1984 Gheorghiu avea deja 40 de ani. Haideti sa ne uitam la perioada 1960-1980 si vom vedea succese remarcabile ale MMI Florin Gheorghiu. Iar faptul ca se invartea in jurul mediei ELO de 2550 ar trebui privit in contextul perioadei respective, cand ELO-urile de 2600 se numarau pe degete. De curiozitate, parcurgeti lista pe care am mentionat-o intr-un post anterior si vedeti ELO-urile unor superjucatori ai perioadei respective.

    octombrie 1, 2014 - 10:55 am Raspunde
  • vasim

    Sincer cine mediaza acest site nu citeste postarile anumitor useri de exemplu comentarul 22 (Iulian , Nicu ) ?
    Adica sincer jignirile in mod repetat ale anumitor useri doar pentru ca sunt cunoscutzi in lumea sahului pot sa fie asa usor trecute cu vederea ?
    Eu unul nici macar nu i-am raspuns, pentru ca e pe lista de ignore de mult dar daca cineva de pe acest site nu i-a masuri impotriva celor ce jignesc atunci, o sa imi vad de treaba mea si nu o sa mai postez pe acest site/blog.
    Sincer nu am ajuns sa studiez o facultate si sa ma aproprii de 40 de ani si sa ma las jignit de un om care se pare ca are nevoie de o consultatie la medic!
    Citez din comentarul nr. 22 :
    “Hai, treceti in pătuțurile voastre dnilor Vasim si Rocadamare; fiți băieței cuminți, faceți-va ghiozdănelul pentru maine la scoală si beți-va lăpticul inainte de a face nani. Maine, cu capul limpede, puneti mana si mai cititi pe net cate ceva din istoria concreta si REALA a șahului”

    Adica acest domn nu stie ce insemna respectul pentru o parere diferita de a dansului ?
    Cum adica am trait prea mult in comunism si pluralismul trebuie demolat cu buldozerele cum demola dictatorul casele oamenilor?
    Dansul nu stie sa discute civilizat, fara sa jigneasca partenerul de discutie, folosind doar argumente logice ca orice om normal si cu “capul limpede” vorba domniei sale ?
    Asa stie dansul sa vorbeasca cu alti oameni poate de doua ori mai cultivati si mai destepti ca dansul ?
    Faptul ca ai jucat sah iti da dreptul sa te crezi superior ?
    Sau din frustrare de a nu te ridica la nivelul altor jucatori ca Florin Gheorghiu, Victor Ciocâltea sau Suba Mihai sa jignesti oameni si sa renegi valorile ?

    Poate va ajuta urmatoarele spicuiri:
    “Aproape fiecare om isi faureste o imagine imbunatatita despre sine.Cand ne credem ceea ce nu suntem inca, vom avea numai de patimit, atat sezand in singuratate, cat si petrecand langa ceilalti. Privim cu mandrie spre cei de langa noi, suntem irascibili, cand ceilalti nu ne recunosc valoarea inchipuita, dar mai ale ne cuprinde mania, cand ni se spune cu adevarat cine si cum suntem de fapt. Acestea sunt roadele unei pareri de sine inchipuite.De cele mai multe ori, aceasta parere inchipuita de sine se ascunde in subconstient, scapand incercarilor noastre firave de a vedea daca stam in adevar sau in inselare. Pentru aceasta, credem cu toata inima ca suntem asa cum ne vedem si sunt foarte dureroase trezirile la REALITATE.”

    Treziti-va domnule!
    Numai privitzi cu mandrie spre ceilalti, numai fitzi irascibil, numai jignitzi oamenii chiar si pentru lucruri marunte!
    Revenitzi la realitate!

    octombrie 1, 2014 - 11:09 am Raspunde
  • cid64

    Am zis doar primii 100 ? Mea culpa,mea maxima culpa,in perioada 1971-1982 domnul Florin Gheorghiu era in primii 50 din lume,afara de 2 sincope una in 72 si una in 78.Iar in perioada 1971-1987 a fost in primii 100 cu varfuri in 1973 (locul 36),1975 (locul 37),1980 (locul 10),1981 (locul 38),1982(locul 36).

    octombrie 1, 2014 - 11:09 am Raspunde
  • rocadamare

    E de bine ca discutam cine a fost cel mai cel sahist…
    Performanta lui Mihnea la CM juniori (locul III) cred ca este cea mai mare de la titlul lui Cristian Chirila.

    octombrie 1, 2014 - 1:38 pm Raspunde
  • Gabi

    Ne-o mai povesti ceva Seherezada si in noaptea asta sau va tacea sfioasa? 🙂
    Domnu’ Comisar, raportez: Eu am trecut la caju, ce fistic …

    octombrie 1, 2014 - 4:36 pm Raspunde
  • Mihai Ghinda

    @ Vasim, Stejarel, Gigel, Costel, Mamaia 2014,Tataia 2015, Finutzu, Grosutzu, ejusdem farinae (adicatelea si ceilalti de aceiasi fel)

    Numai va văicăriți ca nu sunteți respectați. Pentru a fi respectat trebuie:
    1) Sa aveti curajul sa semnați cu numele daruit de parinti.
    2) Sa nu mai spuneți obraznicii la adăpostul anonimatului.

    Pana când o da o faceți suportați ironiile sau sarcasmele de rigoare. Sau nu mai scrieti prostioare si aiureli nascocite din burta.

    PS. Nu va mai plângeți la d-na invatatoare. pentru ca elevul Mihai Ghinda va ia peste picior. Mai bine uitati-va in catalog (sau pe pasaport/CI/ buletin ce nume purtati in realitate si nu mai scrieti bazaconii anonime pe ScC.

    octombrie 1, 2014 - 5:07 pm Raspunde
  • Mihai Ghinda

    Salut Gabi,
    Depinde in ce dispozitie va fi Seherazada, pen’ ca fuse cam nervoasa recently din cauza anonimilor insolenti de pe acilea. Na, ca o dadui pe olteneste de nervi…..:-)

    octombrie 1, 2014 - 5:11 pm Raspunde
  • Mihai Ghinda

    @ Rocadamare

    Cred ca locul I-V la mondialele de U18 din 2008 (un an dupa titlul din 2007) obținut tot de Cristi Chirila, a fost ceva mai greu la cantar si ceva mai greu de obținut, chiar daca Bucholzul mediu l-a dusmanit pe Cristi de data aceasta si l-a scos de la medalii……

    octombrie 1, 2014 - 5:41 pm Raspunde
  • Gabi

    Va salut si eu, domnu’ Ghinda.
    Fara a va “peria” ca nu sunt genul, as zice ca ati ramas “sarea si piperul” acestui blog sau daca vreti, “sarea in bucate” din povestea romaneasca.
    Asa ca i-as ruga pe ceilalti sa nu se supere, mie mi-e clar ca spusele dvs. suna mai mult a pamflet decat a ofensa.
    Asa ca “jos cenzura” :), dar fara atacuri la partile moi:), acolo unde-i este mai drag voinicului.
    Sa ne asezam deci pe divane, o noua poveste a blandei Seherezada poate sa inceapa.

    octombrie 1, 2014 - 7:23 pm Raspunde
  • Mihai Ghinda

    @ Vasim # 32

    Mihai Ghinda dixit: # 22

    “Hai, treceti in pătuțurile voastre dnilor Vasim si Rocadamare; fiți băieței cuminți, faceți-va ghiozdănelul pentru maine la scoală si beți-va lăpticul inainte de a face nani.”

    Asa, si care este jignirea? “beti-va lapticul” “baietei cuminti”, “ghiozdanel” “nani”…..? Haide sa fim seriosi, te-am rasfatat cu o ironie blanda, comparativ cu desele erori sau cugetari demne de Murphy pe care le faci frecvent. Si pe care le “comiti” cu aerul doct al unui sahist de mare clasa….al unui expert de top mondial….cand de fapt nu ai nici macar curajul sa-ti spui numele.

    octombrie 1, 2014 - 7:27 pm Raspunde
  • Mihai Ghinda

    @ CID64 dixit:

    “Nu ati fi preferat sa acordati o remiza sau poate chiar punct unei tinere sperante care apoi va asigura o invitatie-toate cheltuielile platite-la un turneu international,sau poate cateva sesiuni de antrenament bine platite si neimpozabile cu tanara speranta ?”

    Nu domnule Dobrin, NU ESTE DE PREFERAT’ Indiferent de considerente, infracțiunea ramane infracțiune. Foamea nu scuza furtul si nici excesul de hormoni – violul. Cu atat mai putin lacomia nu scuza furtul si inselaciunea.

    Atunci cand, pana in 1989, accepti ca sportiv plata a peste o suta de bileter scumpe de avion la toate turneele internationale -din Australia pana in Los Angeles si Manila pana in Cleveland, atunci cand beneficiezi anual de multe săptămâni de cantonament in condiţii de lux, atunci cand primesti consistente indemnizatii de efort lunar, cand esti scos din productie cu salariul platit integral 10 luni pe an, atunci trebuie sa-ti aduci cota parte din premii acasa si sa te conformezi legilor jocului in care ai intrat de buna voie. Asta se numeste CINSTE. Regulile jocului trebuiesc respectate, furtul nu face parte din reguli.

    NU trebuie sa minti la drumul mare ca ai fost jefuit pe Copacabana de multe mii de dolari, nu trebuie sa spui ca ai pierdut banii la WC, nu trebuie sa faci aranjamente ca sa vinzi puncte si sa cumperi puncte, compromitand pe toti ceilalti jucatori romani care purtam stigmatul aranjamentelor tale si nu mai eram invitati la turnee pentru ca eram si noi romani, la fel ca……

    Ma rog asta este parerea mea, de sahist care a adus la centima toate cotele cedabile din premii acasă, care nu a fost jefui niciodata, si care nu a vandut si cumparat puncte, care a adus numai scrisori de apreciere pe adresa FRSah, referitoare la comportamentul meu peste hotare.

    Voi, educatorii de azi, ganditi si faceti cum vreti, dar scuzand delictele altora cautand justificari pentru lucruri sau fapte imorale, otraviti sufletele noilor generatii din sah. Cu o singura exceptie notabila, elevii mei nu au facut aranjamente, si-au obtinut toate titlurile si premiile strict pe meritul lor. Asa i-am educat timp de 40 de ani!

    Cum se uita oare in ochii elevului lui, un antrenor care tocmai i-a dat punctul la un turneu, pentru a spori Eloul elevului sau sa-i faca o norma de….. ceva, acolo? Din spusele dumitale, se va uita plin de mandrie! Aferim, halal gandire! Bravos natiune!

    octombrie 1, 2014 - 8:08 pm Raspunde
  • Finutzu

    Inteleg ca va referiti la MMI Florin Gheorghiu. Spuneti ca a si cumparat puncte. Stiti cumva si cine i le-a vandut ? Titlul de MMI sau titlurile nationale obtinute sau turneele castigate intra in aceeasi categorie a meciurilor trucate? Oricum, e un amanunt interesant faptul ca aranjorii si bisnitarii de puncte erau invitati la marile turnee in timp ce alti jucatori onesti si de aceeasi valoare erau ignorati.

    octombrie 1, 2014 - 9:35 pm Raspunde
  • Mihai. Ghinda

    @ Finutzu…etc

    Daca chiar nu cunosti nimic din sahul romanesc, nici macar cele mai banale informatii din culisele si istoria lui, nu are rost sa discutam. Este greu sa explici unui sufler inocent si pur, cum se pare ca este sufletul dumitale, istoria plina de pacate a sahului romanesc.

    Si pana nu te hotarasti sa-ti porti cu demnitate numele si sa-ti semnezi mesajele ca un barbat decent, nu am sa-ti mai raspund, am asa, o vaga banuiala ca s-ar putea sa fi una dintre tzatzele intrigante si certarete de care m-am ferit toata viata. Vrei dialog, trebuie sa ai demnitatea si decenta sa-ti faci cunoscuta identitatea. Daca NU vorbeste cu Gigel si Costel, Finutzu si Grosutzu……

    octombrie 1, 2014 - 10:55 pm Raspunde
  • Mamaia2014

    Domnule Ghinda,

    In aceasta seara am citit cum dvs ati adus inutil in discutie nickul meu…si ma jigniti gratuit….ptr dvs si ptr toata lumea eu sunt Iancu Iancu ,Cule la patrat,Iancu 6-6 ,sahist amator si atata tot ok?. Ce ma bagati pe mine in razboiul dvs cu GM Florin Gheorgiu????????????????
    Eram un pusti si va admiram scurta dvs remiza de salon urmata de pupaturi si strangeri de maini cu fostul dvs inamic GM Florin Gheorgiu ,partida jucata la Eforie Nord anii 89′ sau 90′ ceva de genul ,pac un Grunfeld si o remiza de salon cateva mutari acolo….am si luat un autograf de la GM Florin Gheorgiu ,de la dvs nu am indraznit si stiti de ce ? Ptr ca ,lasati impresia ca sunteti un jucator de pe alta planeta ,fabulos ,extraordinar de distant si cum se spune pe romaneste plin de fitze.
    Apropo ,am autografe si de la Dr.John Nunn ,Dr.Nigel Short,Jon Speelman,Silviu Lung,Ilie Balaci,Boris Spassky,si de la Karpov ,nici unul dintre ei nu au fost nepoliticosi cand am cerut un autograf,cu Speelman am si o poza,e doctor in matematica la fel ca si Nunn,si nu am auzit in nici o tara din lumea asta ca jucatorii de sah sa se muste de fund asa cum se musca la noi,ba pardon stiu o poveste intre Short si Miles dar la mijloc era vorba de o femeie :-)…..atata loviti in Florin Gheorgiu de parca sarmanul om ajuns la venerabila varsta de 70 de ani v-a impiedicat pe dvs sa ajungeti in top 10 sau top 25 sau top 100 sau sa castigati vreun capionat mondial etc
    In concluzie ,va rog respectuos sa nu mai pomeniti de Iancu Iancu ptr ca eu nu v-am atacat cu nimic,ok?
    O seara buna

    octombrie 2, 2014 - 12:37 am Raspunde
  • Mamaia2014

    Si inca ceva…….si cine a fost vreodata in Brasil si pe Copacabana stie si cunoaste….ptr 10 parai 10 $ risti sa fii impuscat ,omorat,lasat in fundu’ gol in Brasil,tara cu o rata a criminalitatii infioaratoare,am fost in Brasil ,am fost si in Africa de Sud ,si daca GM Florin Gheorgiu a fost jefuit de bani in Brasil eu cred asa ceva,fratilor aveti google,cautati,cercetati,vedeti rata criminalitatii in Brasil,Brazilia pardon,pai pe Copacabana ramai fara viata ptr 5 parai ,domnul Ghinda a fost acolo stie despre ce vorbeste ????????????

    octombrie 2, 2014 - 12:53 am Raspunde
  • Gigi

    Sa inteleg din mesajul #43 ca atunci cand a trimis comentarii in paralel sub pseudonim, ca nu era barbat decent.

    octombrie 2, 2014 - 8:26 am Raspunde
  • coseru ionel

    Felicitari Mihnea Costachi…esti un mare campion …nimeni nu ti dadea vreo sansa la medalie inainte de C.M.

    octombrie 2, 2014 - 8:26 am Raspunde
  • nelu

    #46
    Ai putea sa intelegi ca a fost o gluma, o farsa, un amuzament…. Dovada? D-l Ghinda “de buna voie si nesilit de nimeni” s-a deconspirat…

    octombrie 2, 2014 - 8:57 am Raspunde
  • Gigi

    Citind mesajul # 41, mai mai sa-ti dea lacrimile de cata corectitudine poate fi capabila respectiva persoana. Partea nefericita este ca cei din jur mai si gandesc si vad faptele, care contrazic in mod flagrant poza de inocenta si corectitudine a respectivului. Un om corect nu poate sa-i desconsidere pe interlocutori, cu atat mai mult cu cat nu stie cu cine discuta.
    Un om onest, asa cum doreste sa pozeze respectivul, nu isi aduce brusc aminte la batranete de presupuse nereguli facute de cei net superiori lui, greu verificabile, daca la vremea comiterii lor nu a luat atitudine. Invidia si frustrarea musteste prin toti porii respectivului, simultan cu desconsiderarea celor asupra carora crede subiectiv ca detine superioritatea cunoasterii sahiste.
    Afirmatia ca “Voi, educatorii de azi, ganditi si faceti cum vreti, dar scuzand delictele altora cautand justificari pentru lucruri sau fapte imorale, otraviti sufletele noilor generatii din sah. Cu o singura exceptie notabila, elevii mei nu au facut aranjamente, si-au obtinut toate titlurile si premiile strict pe meritul lor. Asa i-am educat timp de 40 de ani! ” se izbeste in mod grotesc cu situatia in care doi dintre elevii domniei sale, poate cei mai valorosi, se susotesc in mod suspect in timpul competitiilor mult prea des. Arbitrilor le este jena sa-i atentioneze, fiind vorba de niste valori ai sahului autohton , iar adversarii stiu ca nu au nici o sansa de stopare a situatiei. Asa ca, stimatul Ghinda Mihai, ar face mai bine sa si puna in practica asa zisa corectitudine, sau sa se uite in gradina proprie.
    In ceea ce priveste afirmatia referitoare la Florin Gheorghiu ca “a fost jucatorul roman care a fost boicotat de Miles, Timman, Nunn, Short, Huebner,Chandler, Andersson, etc si care nu a mai fost invitat sa joace in Europa occidentala ani de zile”, stimabilul Ghinda Mihai ar face bine sa-l contacteze pe Dl.Pavlov, sa-i mai povesteasca o data intamplarea cu Gheorghiu din Argentina, de la petrecerea data de Miguel Najdorf in cinstea participantilor la turneu. Poate atunci va intelege ( cu mare greutate) adevarul, asta daca nu cumva il stie, dar in “onestitatea” sa il manipuleaza pentru necunoscatori.

    Apropo : Un om corect si onest nu manipuleaza adevarul.

    octombrie 2, 2014 - 9:32 am Raspunde
  • Gigi

    @ nelu : SERIOS ?????? Si ai ras mult ?

    octombrie 2, 2014 - 9:35 am Raspunde
  • Gabi

    Ocupati garile! Ocupati garile 🙂

    octombrie 2, 2014 - 9:50 am Raspunde
  • nelu

    Sincer, eu asa am perceput faptul respectiv, ca un amuzament. Este evident in cazul dumnealui nu are nevoie de vreo “perdea” ca sa-si exprime punctele de vedere.

    octombrie 2, 2014 - 10:07 am Raspunde
  • Costel

    Dl. Ghinda,

    Daca Dvs. sunteti cel far de pacat, de ce nu sunteti obiectiv si spuneti cum a ajung campion national in 2002 Mihaita Grunberg? Daca nu ne spuneti Dvs. poate ne vor povesti Bogdan Dan si Navrotescu Catalin colegii de echipa a lui Mihaita de la AEM din acea perioada cum a fost la acea finala 🙂

    octombrie 2, 2014 - 2:02 pm Raspunde
  • Mihai Ghinda

    Mamaie,

    V-au lasat ochelarii: pe jucătorul cu pricina, pe idolul ‘mneavoastra il cheama Florin GheorgHiu nu Gheorgiu. Ii datorati vreo 3 miei pentru botez repetat. Ce legatura are colectia frumoasa de autografe cu moralitatea altora? Prefectura cu…….

    Si DA, si eu am fost pe Copacabana, Am avut in buzunar numai cativa dolari, restul erau in seiful hotelului (fiecare camera de hotel are seiful propriu in Brazilia) Nu am facut plaja cu borseta ticsita cu toti banii la mine (recte 4-5 mii de dolari) si nici nu m-am bagat in apa lasand borseta singura-singurica invelita doar in prosop, asa cum a fost scenariul de acum “X” ani. Come on! Care tampit si-ar cara TOT premiul pe plaja, intr-o tara in care hotii romani ar parea niste ingerasi neprihaniti? Si care ar fi motivul sa care o suma atat de mare de bani/ Sa-si ia cola? 🙁

    Si am stabilit amândoi, cu lista CIV in mana, ca nu exista niciun sahist Iancu Iancu in Romania. Acuma, ce sa-i faci, ti-a iesit porumbelul pe gura, trebuie un alt “aka”. Incearca din nou sub alt nume, pt ca ai si condei, si cunostinte despre lumea sahului. Chiar daca cunostintele sunt uneori aproximative: Ultima data am jucat cu Fl, Gheorghiu la Timisoara la Finala din 1987 si a fost o Spaniolă lunga-lunga ca s-a terminat remiza destul de tarziu. Nici vorba de vreun Gruenfeld si vreo remiza rapida a Eforie Nord in 1989. Nu am jucat la Eforie decat in 1988 si 1991 si la nici unul dintre concursuri nu a participat Gheorghiu. Nu prea juca prin tara, premiile erau insignifiante si riscul de a pierde Elo foarte mare.

    Merci pentru informațiile despre Nunn si Speelman, eu am jucat cu ei si NE-AM DAT reciproc autografe pe fisele de concurs si nu numai o data. Prima data in 1978 la OL Buenos Aires unde am facut remiza in pozitie ceva mai buna cu John Nunn pentru fixa scorul Romania -Anglia 2,5-1,5 – din ultima runda. Scor cu care echipa noastră a iesit pe locul 5 (cinci) in lume, in detrimentul Angliei. Atunci Mihai Suba l-a tavalit rau pe Anthony Miles, dar ce rau….Tony facea ca trenu’ dupa partida..

    @ Gigi

    Si cum spuneai ca te cheama, stimabile si onorabile? Sau mai degraba stimata doamna, la cat esti de veninoasa , precis ca apartii grupului social al “cumetrelor de mahala” Esti cumva din Ploiesti? Si chiari insinuezi ca Mircea Parligras se consulta cu Costica Lupulescu. Deci, daca Parligras ar fi fost si el la Baku, Costica ar fi castigat turneul cu 2 puncte avans. Ru-si-niiiiii-ca, ca te vaz “fumeie serioasa”!

    Ma intreb de ce voi, anonimii dedicati soparlelor, suportati atat de greu adevarul? Sa fie oare din acelasi motiv pentru care sunteti chiar ATAT de anonimi? sa fie obiceiul pastrat de pe vremea Securitatii, timp in care va denuntati colegii de breasla?

    Ma intreb cat de tare ati lesina daca as aduce in discutie perioada dinainte de 1989, cand principala ocupatie a multor sahisti de varf, era sa-si toarne colegii la Securitate?
    Cred ca ati da ochii peste cap, unul cate unul, in special cei care ati jucat la Dinamo, nu-i asa puișorilor, neicusorilor sub acoperire?

    Aduceti-va aminte cuvintele din Scriptura: “Sa nu-ti faci chip cioplit!” Si adaug eu: Si nici legende urbane! Nu exista sahisti printre sfinti si nici sfinti printre sahisti!

    Nu va place ce scriu, combateti-ma cu argumente NU cu sentimentalisme ieftine si, daca o sa va semnati epistolele, o sa va raspund. Dar, cum nu aveti “cojones” sa scrieti in nume propriu, cel daruit de parinti, ma indoiesc ca o sa primesc vreun raspuns semnat altfel decat Gigel, Costel, Ionel. Georgel sau ….escu. Pe vremuri ati fi semnat un “Grup de tineri comunisti” sau “Mamele indignate din scara A”. Semnati si acum “Liga orfanilor de razboi pentru dreptul de a scrie ANONIM” 🙂

    PS Gabi, mai lasam cateva zile sa se linisteasca apele si apoi Seherazada o sa va povesteasca despre participarea in Cuba la Memorialul Capablanca si “Istoria Premiului II si a celor 2.000 de dolari premiu transformati in pesos” si care au dat peste cap regulamentele Bancii Romane de Comert Experior, care nu stia ce sa faca cu cecul cubanez…..

    PS2 Ai dreptate Nelule, Cat am scris ca Blackie, m-am distrat sa-i joc o festa unui vechi prieten, IM Dan Vasiesiu. Am comunica singur lucrul acesta, nesilit de nimeni si nimic si nici nu am facut nicio insinuare la adresa colegilor mei din sahul de performanta. A fost un “prank” a practical joke.

    octombrie 2, 2014 - 2:54 pm Raspunde
  • Mihai Ghinda

    @ Costel

    Eu nu am fost antrenorul lui Mihai Grunberg in mod sistematic, i-am fost secundant din partea clubului nostru AEM-Luxten Timisoara la unele din turneele de mari maestri, unde si-a facut cele 2 norme de GM jucând foarte bine. Habar nu am despre ce vorbesti, nu am fost acolo la Finala, dar interventia ta nu ma mira. Este “normal” ca orice partida sau meci castigate la colegii de club sa creeze suspiciuni, intr-un sah măcinat de corupție in care sindromul “Dinamo Brasov” a devenit endemic. Eu stiu exact ce am trait si am vazut, nu ma bizui pe povestirile altora. De multe ori sunt “povesti vanatoresti”.

    Exprimarea “cel fara de pacat” este malitioasa pe de o parte sau prea pretențioasa pe de alta parte. Mie mi se pare normal sa fi cinstit, nu am pretenție ca este ceva special. NU merita vreo lauda sau statuie cei corecți, este normal si in firea lucrurilor sa fim asa. Este ca si cum ne-am lauda ca nu dam oamenilor seara cu parul in cap si nu furam lanțurile de aur de la gatul femeilor mai in varsta.

    Daca mai vrei raspunsuri pe viitor, va trebui sa capeti si un nume de familie. Ti-am raspuns acum, dar pe viitor….. Sorry. Pe Gabi, Niki, Nelu,Rocadamare, etc ii cunosc foarte bine, stiu cine sunt.
    Costel?……..X

    octombrie 2, 2014 - 3:32 pm Raspunde
  • Mamaia2014

    Asa o fii daca Iancu Iancu nu apare in lista nustiu care atunci Cule nare voie sa fie sahist amator de parca toti amatorii care joaca pe plaja sau prin parcuri e musai sa fie si legitimati la vreun club,ce sa fac si eu acuma ,mai am putin si plang ca nu ma crede domnul Ghinda.
    Despre miei datorati lui GM Gheorghiu o sa iau legatura cu dumnealui poate prefera un peste ,un guvid,chefal,lufar cat tot e la bataie acum pe mal si carnea de miel cade greu la persoanele in varsta.
    Cat priveste partida dvs cu GM Gheorgiu ce sa mai zic ,poate colegii dvs de echipa isi aduc aminte,mai exact fostii colegi de echipa ,prin ce an ati jucat o divizie la Eforie Nord,la Hotelul Europa, dvs ati jucat cu negrul,Grunfeld,10-15 mutari,aveati in echipa un junior mic cu parul cretz sarma,juca cu Decebal Vlad,pe masa de juniori,cred ca juniorul era Istratescu si au jucat baietii un Najdorf Sozin ceva de genul, meciul Politehnica ITB sau ITB vs Politehnica ceva de genul, anii 87-88-89-90 inainte sau dupa revolutiune,am imbatranit si eu nu numai dvs si am scapari la doamna memorie, dar stiu sigur ca ati remizat scurt in cateva minute cu GM Gheorgiu,am fost acolo,si au mai fost destui care erau spectatori sau jucatori si pot confirma.
    Cat priveste razboiul dvs personal cu GM Gheoghiu ma interseaza fix de mult cata zapada e acum in Guadalupe sau cu cine a facut Pamela Anderson dragoste azi noapte, adica mai pe romaneste,nu e razboiul meu si nu inteleg de ce aduceti numele meu in discutie ce treaba a eu cu razboiul dvs ??
    Oricum e jenant sa loviti intrun fost coleg ,septuagenar, despre care se spune,Dan Mitzaru parca spunea in prosport ,ca are statuie in Philipine.
    Ca o exista sau nu o statuie acolo este la fel de probabil sau improbabil cu jaful banilor de pe Copacabana, eu nu am fost cu GM Gheorghiu la plaja daca omul a fost singur si a avut si banii la dansul si vorbim de anii 60-70 banuiesc probabil ca la acea vreme brazilieni erau mai cumsecade si daca vreun ametzit drogat a furat banii atunci asa o fii,la fel de adevarat sau neadevarat ca si statuia respectiva, dar inca o data ma repet (cu dvs trebuie sa ma repet ca sa va aduc aminte) ca Iancu Iancu nu are nici o treaba cu razboiul dvs ,ca nu apar pe nici o lista de sah si culmea chiar exist ca sahist amator spre stupefactia dvs ,si inca un amanunt CIUDAT ,eu niciodata nu lovesc in prieteni sau fosti prieteni cu care fie am mancat un peste prajit ,fie am halit o paine neagra si amara impreuna.
    O sa va urez mult succes dvs si la toti elevii dvs,si multa sanatate ptr dvs,ca tocmai ati deschis o cutie a pandorei si probabil lumea o sa va solicite sa scrieti o carte despre sahul romanesc.

    octombrie 2, 2014 - 4:13 pm Raspunde
  • Gabi

    Dl Ghinda: Povestea incepe spumos, m-ati pus deja pe jar mai ceva ca pe sultanul Şahryar:)
    Na ca rimeaza.
    Mamaia 2014: I like your style. Eh mamaie, daca am fi mai tinerei, ce partide salbatice am face amandoi pe plaja, sub lumina stelelor … pana ne-ar intra nisipul in …
    Discretia persoanei dvs. ar fi garantata cu mine 🙂

    octombrie 2, 2014 - 5:45 pm Raspunde
  • Mamaia2014

    Gabi eu sunt hetero ma ierti ca te dezamagesc

    octombrie 2, 2014 - 5:59 pm Raspunde
  • Gabi

    🙂 Idem dle Iancu, altfel e cah. A fost o simpla verificare de identitate si sex.

    octombrie 2, 2014 - 7:23 pm Raspunde
  • Mamaia2014

    Prefer sirenele si beau vinu’ cu borcanu’ 🙂

    octombrie 2, 2014 - 7:51 pm Raspunde
  • Mihai Ghinda

    “Amicus Plato, sed magis amica veritas” a spus Aristotel, Daca adevarul este plăcut sau incomod, nu este treaba mea sa judec. M-au enervat toată viata minciunile si “tromboanele” răspândite si transformate in legende urbane despre ei însăși de catre unii dintre corifeii sahului romanesc si international. Dar pe ei i-am inteles, cautau sa se împodobească cu pene de paun suplimentare, chiar daca erau pene de furat sau false.

    Nu-i inteleg pe cei care le propaga tromboanele si minciunile, fara discernamant si fara sa aiba habar de realitatea de pe “teren”. Nu duc razboaie personale cu nimeni, ma amuz doar sa va spun adevarul , chiar daca adevarul este neplacut (sau mai ales daca este neplăcut pentru emuli si epigoni) si sa rup bucati mari din tronurile de lut cladite de credului laudatori. Vreti neaparat sa aveti zei, cautati-i in alta parte, NU in sahul romanesc. V-ati pune mainile in cap si ati fugi tipand, daca ati sti macar jumatate, un sfert din cate am vazut si stiu eu ca s-a intamplat in ultimii 50 de ani in sah.

    Pana cand nu veti stii macar aceasta jumatate sau sfert, pana nu veti sti măcar 1/10 din aranjamentele de culise, denunțurile la securitate, turnatoriile, piedicile puse, carierele distruse intenționat si sforile trase, NU mai ma invinuiti ca duc razboaie personale.

    Învinuiți-ma eventual ca ma binedispune sa spun adevarul si sa vanez trombonistii. Si eventual ca am memorie buna …..

    octombrie 2, 2014 - 7:52 pm Raspunde
  • Mihai Ghinda

    @ Costel # 53

    Domnule “Costel” dar daca ar fi castigat Catalin Navarotescu meciul final la Mihaita Grunberg, ce m-ai fi intrebat? Probabil:

    “Nu-i asa, domnule Ghinda ca M. Grunberg i-a dat meciul lui C. Navrotescu, pentru ca erau colegi de club la AEM?” Ce zici, m-ai fi intrebat asa?

    octombrie 2, 2014 - 8:33 pm Raspunde
  • Mamaia2014

    Pai si ce va opreste sa spuneti ADEVARUL ?….

    octombrie 2, 2014 - 8:35 pm Raspunde
  • Gabi

    Mamaia 2014: Am uitat sa va zic, ma refeream la partide de sah, dar imi place cum ganditi:)

    Dl. Ghinda: Ne puteti spune daca sahistii care jucau afara erau obligati sa intocmeasca la venire, macar de complezenta, niste rapoarte? Astea ajungeau si la organe?
    Pentru ca, in opinia mea, aici era buba, in toate domeniile.
    Unii faceau aceste rapoarte ca sa scape cat mai repede de ele, din obligatie de serviciu, iar altii isi manifestau pe deplin lichelismul si cu aceste ocazii.
    Unii deveneau informatori prin santaj sau pentru diverse avantaje, dar nu faceau rau nimanui, iar altii erau turnatori sadici de profesie.
    Mediul scriitoricesc este, cred, cel mai bun exemplu in acest sens, mancatorii ca acolo mai rar. Daca si in sah o fi fost la fel … atunci e jale.
    Parca ar fi avut nevoie Securitatea sa stie care s-a imbatat ca porcu’ sau a avut vreo aventura. Majoritatea dosarelor Securitatii sunt pline de idiotenii d-astea.

    octombrie 2, 2014 - 8:42 pm Raspunde
  • Mamaia2014

    Gabi si eu ma refeream la ce frumos e afara acum ,hai sa fim seriosi si astia mici juniorii inteleg mesajul cu tenta erotica porcoasa plina de vrajeala ieftina 🙂 …domne nu sunt nici Tarky si nici travestit ,iubesc femeia si femeile ma iubeste pe mine 🙂

    Deci pana la urma Domnul Ghinda a remizat scurt cu GM Gheorghiu la divizie la Eforie Nord sau Cule e nebun la cap si vorbeste tampenii ?…cred ca face parte din adevarul adevarat al istoriei sahului romanesc pe echipe,si sa ma ierte domnul Ghinda daca nu am nimerit anul.

    octombrie 2, 2014 - 9:04 pm Raspunde
  • Javert

    Ar fi prea frumos ca memoriile marilor şahişti ai României să fie vîndute în tiraje de mii de exemplare. Fiind aproape imposibil, trebuie să ne mulţumim cu povestirile interesante şi uneori spectaculoase ale d-lui Ghindă. Sau din memoriile şahiştilor străini care fac referire la meciurile cu ai noştri. Poate vom auzi la Poveştile Sheherezadei pe d-l Ghindă povestind paragraful evocat de Nunn în cartea sa ,,Secrets of Grandmaster Chess”, cu privire la un meci de la turneul de la Hamburg din 1984, avîndu-l ca protagonist pe…d-l Ghindă.

    octombrie 2, 2014 - 9:20 pm Raspunde
  • Finutzu

    Dle Ghinda, de ce amestecati (intentionat sau nu) rezultatele sahiste cu defectele de caracter/personalitate? Oricum, atata timp cat nu este posibil “audiatur et altera pars”, aceste defecte nu sunt decat niste pareri personale. Cert este ca MMI Florin Gheorghiu este dpv. al rezultatelor sportive in Olimpul sahului romanesc, intr-o companie foarte restransa.

    octombrie 2, 2014 - 9:55 pm Raspunde
  • Mihai Ghinda

    @ Iancu Iancu aka Cule aka Mamaia 2104 aka 6-6 aka……

    Pai, desi il distribui pe ScC in doze mici, homeopatice, ai văzut ce reacții alergice, vehemente au oamenii la adevăr. Gândește-te putin ce catastrofa ar fi dacă as spune ADEVARURI in doze mari. Ati muri unii de “oftica”, alții de inima-rea si alții de consternare si o buna de atata ras.. Societatea noastra nu este pregatita sa superte adevaruri majore si prin extrapolare, nici lumea sahului.
    Imaginați-va ca înainte de a fi băgat la pușcărie pentru un “swindle” de 1.000.000 de dolari la transferuri de jucatori in Turcia (cred?!), ar fi îndrăznit vreun ziarist curajos sa-l atace pe “baciul” Gheorghe Popescu, fundașul “nationalei de aur”. Ar fi fost linșat pe loc de fanii indignați Si totuși, desi juca fotbal minunat, baciul gentleman, fair-play-ul întruchipat, Gica Popescu a furat cu nerușinare 1 milion de dolari. 1 MILION! Ce legatura este intre fotbal si sah?Aparent niciuna! Ce diferenta este intre fanii sahisti si cei fotbalisti? Tot niciuna!

    Continund spuselor lui CID64 in # 30 baciul GP “ar fi redirijat niste bani de la “statul hraparet” spre un “elev dotat”, recte un fost fotbalist de mare talent Gica Popescu care ar fi putut deschie o scoala de fotbal pentru copiii cu acest milion si ar fi pregatit,….bla-bla-bla.

    Amintiti-va atatea cazuri de dopaj facute de mari sportivi, care erau in topul mondial, dar vroiau si mai mult! V-am spus-o când am discutat despre Dieter Nisipeanu (unde ati sarit din nou cu gura pe mine) si o repet: Calitatea de mare sportiv nu garanteaza si un om de calitate. Uitati-va la Gascoigne sau la Oscar Pistorius. Sportivi emblematici, nu-i asa? Si totusi…..Asta nu inseamna, Doamne Fereste, ca l-as acuza pe GM Gheorghiu de alcoolism sau crima pasionala, nu săriți iarasi la cearta…

    Cred ca DA, ai dreptate Mamaie, Cule este intreg la cap: am facut destule remize scurte cu Florin Gheorghiu pe echipe si in finalele masculine. Lui nu-i placea sa joace cu mine -stiam prea multa teorie si eram agresiv de felul meu-, iar eu imi invatasem lectia dupa ce am fortat cateva partide si am pierdut: Nu este bine sa iti bagi mana goala in gura unui tigru, chiar daca pare bleg. Este doar o aparenta

    @ Javert
    John
    Jucata in penultima runda, partida aceea a fost singura partida pierduta la Nunn si are o explicatie sahista simpla si reprezinta si o pierdere “dureroasa” (pentru mine) de multi “solzi din sarpele monetar occidental”. Jucasem in 1979 la un turneu la Dortmund cu Nunn, in care avusesem tot piesele negre si l-am facut praf intr-un Scheveningen. Aveam pozitie complet castigata [+ 4.12] la mutarea 37, dar in criza de timp am dat un singur sah in plus si s-a terminat remiza (o veche meteahna de-a mea, ratarile in pozitii complet castigate in criza de timp). La Hamburg eram amandoi la egalitate in runda a 10 (cred ca aveam amandoi 7,5 din 9), eu deja mai castigasem 2 editii ale acestui turneu, am avut joc placut in partidele cu Nunn si am vrut sa castig cu orice pret. Am incercat (complet neinspirat) sa-l surprind cu un Alehin pe John, dar mi-am prins singur urechea in usa; a fost bine pregatit teoretic, a obtinut un mic avantaj pozitional, si m-a “frecat” pana cand mi-am dat duhul, in ciuda zvarcolelilor mele tactice isterice. Si uite asa, am ajuns un exemplu didactic, ce-i drept in cartea unui autor de exceptie, unul dintre cei mai buni dintre cei cititi de mine. Aceasta este partea sahista, daca este si o intrebare capcana, legate de comentariile lui Nunn, astept sa-mi fie pusa mai clar….

    @ Finutzu

    Fac o excepție si iti răspund, pentru ca, ai invocat un princiu legal vechi de 2000 de ani si ai pus o întrebare interesanta si, lucru rar, fara urma de rautate.

    Parerile oricui sunt strict personale, este un truism. Din pacate, toate defectele mentionate sunt common knowledge printre jucatorii puternici, atat romani cat si straini din anii 1965-1990. Ar fi interesant sa-l intrebati pe IM Mircea Pavlov, de ce umbla Florin Gheorghiu cu un ochi vanat la zonalul din 1982 de la Baile Herculane….

    DA, este perfect adevarat, din punct de vedere strict sportiv, Florin Gheorghiu face parte din super elita sahului romanesc, cred sincer ca a fost, impreuna cu Istratescu, Nisipeanu si Suba (fara vreo ierarhie) parte a unui patrulater de mari talente, de departe fara egal printre ceilalti sahisti romani. Si NU nu sunt invidios, frustrat sau mai stiu eu ce. Eu m-am realizat si dupa ce nu am mai fost jucator activ la tabla de sah: am facut campioni mondiali, europeni, nationali si destui mari maestri, cat sa ajunga pentru 10 antrenori obisnuiti. Asta in timp ce Gheorghiu isi mananca anonim pensia. Am fost (din pacate) mult prea mult, 20 de ani in aceiasi echipa nationala si in aceleasi campionate ale Romaniei cu Fl. Gheorghiu, si Slava Domnului, am ajuns sa-l cunosc mult mai bine decat mi-as fi dorit. El esteprobabil frustrat, pentru ca fiind inteligent isi da seama ca arghirofilia lui, frica de a nu pierde verzisorii din premiu, l-au facut fricos si ultraprudent, mâncându-i o cariera care ar fi putut fulminanta. Dumnezeu iti da, dar nu-ti baga in traista, spune o zicala vecheeeeee

    Nu stiu de ce tot argumentati in contradictoriu cu mine; am petrecut sute si sute de zile jucand impreuna, cot la cot si tipul imi displace profund ca material uman. (la fel si eu ii displac lui) Am 1001 de motive. Dat fiind ca nu poate sa-si expuna punctul de vedere, fiind prea boier sa se amastece cu vulgul, este normal sa nu mai continuam discutia pe aceasta tema. Daca vreti mai multe detalii, le gasiti in interviul meu dat pe situl FRSah acum 4-5 ani, este in arhiva. Nu aveti decat sa citi presa vremii sau printre randuri. Sau sa-i intrebati pe contemporanii lui. Vi l-am oferit pe MI Pavlov ca sursa de verificare. Am pus acum punct final, nu mai discut nimic despre el. Daca nu-i venea Rocademari ideea aiuritoare ca Gheorghiu era o prezenta constanta in primii 10 din lume, nici nu abordam subiectul cu pricina. Va rog, nu-mi mai puneti nicio intrebare pe aceasta tema! Nici nu o mentionati macar, m-ati trezit o serie lunga de amintiri dureroase,, de rani, pe care le credeam cicatrizate.

    octombrie 3, 2014 - 12:38 am Raspunde
  • Mihai Ghinda

    Scuze pentru BOLD-ul de la sfarsit, mi-au obosit ochii si am gresit la formatarea textului; probabil si la ortografie. Sorry!

    octombrie 3, 2014 - 12:39 am Raspunde
  • Mihai Ghinda

    @Gabi

    La întoarcerea in Romania, conducătorul delegației primea in momentul returnării pașaportului de serviciu la Ministerul tineretului si sportului un formulat de format mare, cred ca era A4, cu cca 8 pagini de chestionar. Atenție!! pașaportul era DE SERVICIU, deci erai in MISIUNE, dacă fugeai erai declarat trădător si familia ta o încurca, Începea banal:

    Nume, prenume, data nașterii, starea civila, data plecării, scopul deplasării, locul, perioada, membrii delegației, mijloc de deplasare, unde s-a locuit, data si ora de placare din țară, data si ora de intrare pe teritoriul României, bla-bla-bla. Pe la mijlocul formularului apăreau întrebările otrăvite:

    -dacă s-a întâmplat ceva “deosebit”
    -dacă vreunul dintre membrii delegației a fost contactat de straini
    – ce s-a discutat cu aceștia
    – care a fost atitudinea sportivului fata de acești străini
    -care a fost atitudinea străinului fata de Romania si fata de conducerea pe partid si de stat.
    -dacă s-a discutat ceva subversiv
    -dacă conducătorul delegației are ceva suspect de raportat….
    – care au fost relațiile cu organizatorii..
    -daca s-au purtat civilizat sau nu si daca au pomenit ceva despre Romania…etc
    DACĂ ESTE CEVA, ORICE DE SEMNALAT ORGANELOR…..
    Apoi trebuia semnat de veo 2 ori, trebuia sa-ti asumi răspunderea pentru cele declarate si gata.

    Eu știu toate acestea pentru ca dacă plecai singur peste hotare la vreun turneu la Ruse sau Sidney, deveneai automat sef de delegație,delegație formata dintr-un singur membru. Am tot completat la drăciile astea de mi s-a aplecat, dar erau numai referitoare la delegația Mihail Ghinda si se refereau numai la sportivul Mihail Ghinda . Eu le terminam repede, in cca.1/2 ora pentru ca trageam vesel liniute peste tot, iar in zona “minata” scriam pe pilot automat: NU A FOST CAZUL.

    Mai greu era de completat pentru șefii de delegații la Olimpiade cu doua echipe sau deplasări cu formații mari de 10-15 sportivi, pentru ca trebuiau sa dea socoteala pentru ei. Dat fiind ca nu am fost niciodată sef de delegație, (eram si prea tânăr si prea zurbagiu, iar șefii de delegație erau mai mereu aleși dintre politruci), Nu știu dacă șefii de delegație “mare”, primeau aceleași formulare, Se completau in condiții de izolare si noi nu aveam acces si nici nu ne interesa. Din conținutul celor completate de mine, reiese ca se potriveau si pentru delegațiile mari, pe langa textul tiparit puteai adauga cate pagini albe vroiai pt completarea rubricii.

    Ei, aici intervine partea cu “băgatul degetului” in…… Când plecai singur, nu puteai sa te “torni”, ca doar nu erai nebun, si nici nu puteai in raportul de serviciu sa torni pe cineva care nu fusese prezent la turneul tau. Nu făcea obiectul raportului. Deci practic sportivii nu puteau sa se toarne intre ei in acest raport.
    De turnat sau de încondeiat sau de distrus o cariera o putea face numai șeful delegației, care ar fi putut teoretic scrie orice ii trecea prin cap despre ceilalți. Ei bine, nu era chiar asa de simplu, In delegație erau întotdeauna câteva “ciripitori” care scriau rapoarte separate, direct la Securitate. Nu mai erau anii ’50, ’60, teoretic, pentru a fi băgat la apa trebuia ca delictul sa apară in cel putin 2-3 rapoarte, asigurând Securitatea ca intrade var a fost un delict si nu o simpla răzbunare personala. Cel putin asa am dedus noi, impreuna cu Sergiu Grunberg, Mihai Suba, Costica Ionescu ( ca sa menționez o parte din cercul meu de oameni siguri) la vremea respectiva, când făceam schimburi de informații despre “ciripoii” dovediți sau noi dovezi, uneori chiar hazlii, despre activitatea lor.

    Ori de cate ori plecam cu echipa conduita mea era simpla:
    1) Ma feream sa stau lângă “ciripitorii” voluntari Ii cunoșteam deja, dar nu ma pune sa dau nume,căci iar o sa aud urlete îngrozitoare si nici nu mai are rost. O buna parte sunt deja morti sau se pregătesc sa o faca.
    2) Plecam in oraș singur sau cu cei 2-3 oameni de care eram sigur ca sunt OK.
    3) In momentul in care vreunul/vreuna din “ciripitori” aduce subiecte politice in discuție, il/o întrebam candid dacă este in lipsa de subiecte de raportat si dacă continua, evacuam in mare graba “terenul de joc” lăsându-l/lăsând-o sa vorbească de unul singur/singura, ca sa nu posta scrie ca am dat semne de aprobare sau dezaprobare tacita.

    Si uite asa, cu chiu cu vai, in ciuda atitudinii mele “recalcitrante, si a faptului ca nu am fost pionier, utecist sau comunist (m-am fofilat cu mare îndemânare), si nu prezentam “garanții morale” am scăpat cu pielea pe mine,; desi am fost turnat in repetate rânduri am scăpat numai cu cicatrici normale, nimic înfiorător, cateva turnee îmbietoare pierdute, cativa ani de sta pe bara. II stiu cam pe toti care turnau, desi se jurau si se băteau cu tinicheaua in piept ca ei NU..dar x,y,z DA. Mi-au provocat intodeauna un sentiment confuz, parte repulsie, parte compatimire. Banuiam ca nu este usor sa fii ticalos, sa-ti tragi de limba colegii, turnandu-i ulterior, ca sa le poti lua locul la turneele de peste hotare.

    Unii ii scuza acum, spunând ca ‘ciripoii’ nu au avut încotro, ca au fost șantajați de Securitate, ca si-au salvat nu stiu ce rude. (Iar nu dau nume) Aiurea, pe mine de ce nu m-a santajat Securitatea sa torn? Eram mai inteligent decat majoritatea si vorbeam mai multe limbi străine. OK eram nesigur, instabil politic si emotional, dar puteau incerca! Nici macar nu ma pot plange acum ca am fost persecuta de Securitate. Nici macar nu m-au băgat in seama. Asa ca, extrapolând in urma discutiilor cu prietenii mei am ajuns la concluzia (evidenta) ca de fapt, marea majoritate turna din plăcere, din voluptatea de a face rau, din dorința de a “egala scorul cu societatea” , cu viata “nedreapta” care nu le dăduse suficient talent sau inteligenta,de a-i trage in mocirla langa ei si pe cei care nu se afundaseră. Sau pur si simplu pentru avantajele materiale si prioritatile obținute. Inainte de 1989 mi-eragroaznic de greata de ciripoi, La fel si acum, 🙂

    OK Gabi, sper ca te-am lamurit despre tot ce se putea face in sah in materie de turnatorie. Daca cineva iti spune ca nu a avut incotro si a TREBUIT sa toarne, scuipa-l linistit. Sunt destui cei care nu au trebuit sa toarne, ii cunosc si pe acestia, Oameni decenti au existat intodeauna indiferent de vremuri. La fel si ticalosii………

    octombrie 3, 2014 - 3:13 am Raspunde
  • Gabi

    Cule sau cum v-o chema: Ca sa terminam cu vrajeala, folositi numele real sau macar schimbati-va domnule nickname-ul, de pilda in Eforie. Si acolo sunt guvizi, iar sezonul Mamaia 2014 a trecut, la fel si carul alegoric cu animatoarele lui Mazare. Nu mai are niciun haz asa.
    Chestia ca ar citi copiii oripilati acest blog e “fumata”, s-a mai discutat despre asta. Care copii si de unde atata citit pe blogul asta?

    octombrie 3, 2014 - 3:32 am Raspunde
  • Gabi

    Va multumesc pentru raspuns, domnule Ghinda, a fost cat se poate de clar.
    Nu am cerut nume, nici nu cred ca e cazul.
    Fenomenul in sine este interesant. In sah nu putea fi altfel ca in celelalte domenii, micimea umana apare peste tot.

    octombrie 3, 2014 - 3:42 am Raspunde
  • dancostea64

    Nu am remarcat ca Florin Gheorghiu a avut un ochi vanat la zonalul de la Baile Herculane din 1982. Am remarcat insa ca era rosu ca sfecla dupa o partida foarte scurta. Gheorghiu cu albele (nu retin cine era cu negrele):
    1. c4 – e6
    2. e4 – c6
    3. e5 – c5
    (… aici rosu ca sfecla, a comandat cafea, se foia pe scaun, se uita nervos la juniorii zambeau pe margine…)
    si dupa inca vreo 3-4 mutari partida s-a dat remiza la propunerea insistenta a albului.

    octombrie 3, 2014 - 5:45 am Raspunde
  • Finutzu

    http://www.365chess.com/game.php?gid=2339293

    octombrie 3, 2014 - 8:16 am Raspunde
  • Mamaia2014

    De curiozitate am deschis cartea lui John Nunn ( e pe google) si am citit (e in engleza evident )

    ” Two rounds before the end, the Romanian player Ghinda needed 1.5/2 to reach the GM norm. I was bound to play him in the next round, but it was not clear who would be white. Ghinda offered me a draw the day before the game. I declined. Then, when I visited the shopping centre next to the hotel, Ghinda popped up and offered me a draw again, pointing out that he might be white, and I could not really expect to win with black against him. I pointed out that I might be white, in which case my expectations might be increased. When the pairings were made, I was given white and draw offers ceased. I won the game, which left me a point ahead of the field.”

    Source: Secrets of Grandmaster Chess by John Nunn

    Domnule Ghinda ,daca tot ati vrut sa castigati cu orice pret de ce ati propus remiza de 2 ori inainte ca ceva nu se leaga, again la fel ca la salata de icre de peste.

    Adevarul trebuie spus ,asa mai aflam si noi necunascatorii istoria sahului romanesc,bagati material cum se spune ,deja e un subiect interesant.

    Ptr domnu’ Gabi ,nu stiu care Gabi ,Gabi Lunca sau Gabi de la Orastie sa fii sanatos matale cu tot nickul tau si locatia matale ,eu nu schimb nici numele nici nickul nici locatia si nici gagica ca asa vrea muschii mei care e problema, still fancy me wtf ? 🙂

    octombrie 3, 2014 - 8:37 am Raspunde
  • Gabi

    Mamaia, un singur motiv ar fi: induci in eroare, sa nu te ia vreun new entry de baba batrana cu braul de lana si sa-ti zica: Lasa-ne mamaie cu guvizii tai cu tot 🙂

    octombrie 3, 2014 - 8:59 am Raspunde
  • Gabriel Radulescu

    Nu ca ar insemna ceva, dar Gabi nu este nick, drept pentru care ma semnez

    octombrie 3, 2014 - 9:27 am Raspunde
  • rocadamare

    Adevarul este ca puteminvata multe din partidele lui Gheorghiu sau Ghinda! Apropos dl Ghinda si-a publicat partidele comentate? Si nu este o rautate dar am cautat in Partide Alese ale lui Florin Gheorghiu si pe cea pierduta in fata lui Fischer dar din pacate nu apare – era interesant de parcurs cu analizele lui FG.

    octombrie 3, 2014 - 11:55 am Raspunde
  • Mihai Ghinda

    Mamaie au trecut 30 de ani de atunci, nu-mi aduc aminte exact in ce ordine s-au desfășurat evenimentele, dar in mod sigur imi trebuiau 2 remize pentru norma de GM. Relația mea cu Nunn era amicala, cel putin asa credeam eu, de aceea l-am întrebat O DATA daca are intenții războinice. Acum dacă tot ma întrebi, imi aduc mai precis aminte timingul: Ideea de a-l bate, si a realiza norma dintr-un fos si de aa castiga si turneul mi-a venit dupa ce refuzase oferta mea conform principiului “Si vis pace para bellum”.

    Discuția nu s-a desfășurat deloc asa cum o descrie John; de fapt, nici-un autor nu rezista sa înfrumusețeze, sa cosmetizare puțintel adevarul, descriindu-se in cel mai favorabil mod. Tot este bine ca nu s-a ajuns la nicio oferta de cumpărare/vânzare de punct, Ma repet. John Nunn se bucura in continuare de admirația mea, atat el, cat si cărțile lui. Faptul ca in cărțile lui, balaurii sunt mult mai mari decât in realitate, iar spada lui trebuia mânuita cu amândouă mâinile, nu le diminuează cu nimic valoarea tehnica.

    PS Va mulțumesc, tie Mamaie si lui Javart pentru ca faceți tot posibilul sa ma simt bine si ca efortul meu de va scrie sa fie răsplătit cum trebuie. Oricum, nu am evitat întrebările si v-am răspuns onest, chestie care domniilor voastre nu la reușește aproape niciodată. Cine se străduiește cu adevarat, găsește pete si in soare, si v-am spus ca nu exista sfinti printre sahisti.

    octombrie 3, 2014 - 11:57 am Raspunde
  • Mamaia2014

    Cu placere ,eu unul astept noi dezvaluiri din istoria sahului romanesc ,adevarul trebuie spus iar dvs ati deschis Cutia Pandorei.

    octombrie 3, 2014 - 12:20 pm Raspunde
  • Finutzu

    Just in case, poate mai exista pe aici si ceva tineri care nu au citit cartea lui Florin Gheorghiu: http://www.stere.ro/wp-content/uploads/2014/04/stere_sah_istoria_sahului-Gheorghiu-Partide-alese.pdf . Iar pentru dl. Ghinda, pentru a-si aminti ce inseamna o participare a Romaniei la Olimpiada http://www.stere.ro/wp-content/uploads/2014/09/stere_sah_istoria_sahului-RRS-1984.12.pdf (apropos de discutiile de asta vara despre rezultatele de la Tromso). De remarcat faptul ca Romania a dat piept cu 11 nationale din primele 13 clasate, fapt neintalnit la niciuna dintre celelalte nationale.

    octombrie 3, 2014 - 12:39 pm Raspunde
  • Mihai Ghinda

    Mamaie, NU am deschis nicio cutie, iar pe Pandora asta nu o cunosc.

    Mulțumesc “Finutzu” pentru acest memento plăcut, Abstracție facand de stilul festivist, usor lătrător, caracteristic articolelor din aceea vreme, pline de elan patriotic, dăruire si de ….bla-bla-bla, autorul ne arata ca nu prea era la curent cu performantele sahului masculin romanesc si ca antrenorul Em. Reicher mintea ca o gazeta de perete comunista. Așezarea cu Suba pe masa intai si Gheorghiu pe a masa a doua, nu a fost o tactica inteligenta a lui Reicher. A rezultat in urma unui tărăboi monstru făcut de Mihai Suba, care avea performante net superioare la ora aceea. Iar nu intru in detalii, evident ca eu am tinut partea lui Mihai…Avea perfecta dreptate

    Cum-necum, la Salonic a fost bine, ne-am simtit si noi facand cu adevarat parte din elita sahului mondial, confirmând excelentele participări de la OL Buenos Aires 1978 si OL Malta 1980.

    Dar aceasta este istorie straveche, de pe timpul faraonilor, vor spune cârcotașii de serviciu. Si au dreptate: – Nu are rost sa trăim in trecut, ce a fost a fost; contează numai ce FACEM si ce VOM FACE. Si, sunt multe de făcut, perspectiva la juniori este destul de sumbra iar la junioare este catastrofala. Echipele noastre olimpice, in special cea de fete, sunt printre cele mai vârstnice de la ultima olimpiada (ma refer la cele din primele 30-40 de echipe) iar schimbul de maine nu se vede, Cu cateva flori la băieți si practic, niciuna la fete, primăvara este tare departe.

    octombrie 3, 2014 - 2:51 pm Raspunde
  • Mihai Ghinda

    @ Dan Costea # 73

    Am cercetat putin circumstanțele, am” săpat prin vecini” si aveti dreptate cu Herculane 1982 si ochiul vanat. La Herculane a apărut cauza, efectul s-a petrecut tot acolo, dar 1-2 ani mai tarziu la un cantonament pentru OL, .atunci când a fost refuzata o cerere de retrocedare a unui “punct temporar închiriat” 🙂 .

    @Rocadamare #78

    Nu s-a arătat pana acum cineva interesat in Romania de publicarea modestelor mele partide. Nu cunosc editurile si este jenant sa ma prezint cu manuscrise care sa fie potențial refuzate de edituri. Si apoi, cine ar cumpăra cartea cu partidele mele? cateva zeci de sahisti? poate o suta?

    Pe vremea lui Ceausescu era mult mai simplu: Cautai pe cine influent din Secția Sport a Comitetului Central al PCR (de regula Emil Bobu prin intermediul lui Cornel Pacoste, [ex ministru de externe, ex prim secretar al centrului universitar PCR București, ex prim secretar al PCR Timiș] si acela dădea o dispoziție editurii Sport-Turism si GATA! PUF! aparea cerea din partea editurii. Au fost destule cărți de șah publicate astfel, unele foarte bune, altele mediocre. Bineînțeles ca acest lucru, relațiile sus-puse in Olimpul Comitetului Central, s-au dovedit a fi de multe ori foarte benefice pentru șahul nostru. Cornel Pacoste sau ministrul economiei Gigea au făcut multe lucruri bune pentru sahul romanesc, inclusiv sediul superb de la vila Matilda, sterpelit apoi de COR dupa 1989……

    Au fost si carti excelente de sah apărute pe filiera normala, Mititelu, Misu Radulescu, Samarian, Urseanu după ani lungi de așteptare prin anticamere si multe ploconeli. Desigur ca nu a fost cazul pentru corifeii șahului si curtenii lor, care si-au publicat cartile on the spot, in urma unui telefon scurt pe “firul scurt”.

    octombrie 3, 2014 - 11:51 pm Raspunde
  • dancostea64

    @ Mihai Ghinda

    Carti de analize de partide exista din belsug. Dar o carte despre analiza activitatii de antrenor ar fi ceva rar, mai ales ca nu poate fi scrisa de cei ce sunt sau au fost doar jucatori (de exemplu, de “cei mai buni doi jucatori romani din toate timpurile”). Si in orice caz nu ar trebui scrisa doar pentru uz intern.

    octombrie 4, 2014 - 8:24 am Raspunde
  • Finutzu

    Eu mi-as dori o carte care sa aiba si o componenta artistica, care sa redea atmosfera concursurilor, intamplari picante, bucurii si tristeti din timpul partidelor cu incarcatura emotionala, pe langa cea strict sahista , cu comentarii si analize ale partidelor. Gasesc interesanta si prezentarea cadrului in care se desfasoara o partida, nu numai aspectul ei pur teoretic. Carti grele, pline de diagrame si teorie sahista se gasesc pe toate drumurile, dar care sa aiba si o componenta beletristica romaneasca, mai putin.

    octombrie 4, 2014 - 8:41 am Raspunde
  • Mihai Ghinda

    Mi-as dori eu eu o carte din aceasta, dar anii trec, amintirile se axează numai pe punctele de reper principale, Iar “întâmplările picante, bucuriile si tristețile din timpul partidelor” ca sa-l citez pe Finutzu, sunt tot mai distorsionate, se apropie tot mai mult de SF sau de poveștile cu balauri si zâne. Vezi “n” cazuri cu amintiri, inclusiv întâmplarea cu John Nunn, relatata de el si de mine. Cine poate tine minte EXACT ce s-a întâmplat sau ce ai gândit acum 5 ani? Ti minte scheletul lor , iar restul comentariilor este brodat in functie de fantezia autorului; “rest” in care balaurii sunt mai intotdeauna de trei ori mai îngrozitori si autorul de trei ori mai viteaz si printesa de trei ori mai frumoasa si dornica.

    octombrie 4, 2014 - 3:30 pm Raspunde
  • Mihai Ghinda

    @ Dan Costea

    O carte din aceasta, pentru antrenori, trebuie publicata peste hotare pentru a justifica tirajul. Si apoi, lumea nu mai prea mai cumpăra cărți, descarca de pe net PE GRATIS carti in format PDF sau in alte forme de copiere. Ati citit acum vreun an pe ScC, cineva se lauda ca are peste 6.000 de titluri șterpelite de pe net. Are de citit pentru 1 mie de vieti, socotind generos cate 6 carti pentru fiecare viata a 1950 Elo, fiecare dintre ele.

    Jucatorii si antrenorii nu mai prididesc citind gratuit miile de titluri deja existente pe internet. Ce rost ar avea sa pierd un an scriind o carte? Gloria postuma ma lasa rece, iar cele câteva mii de euro, prezumtivul onorariu, le pot castiga mult mai plăcut muncind normal cu juniorii. Si de ce i-as învăța pe cei care ma înjură anonim pe ScC [sau in bârfele tradiționale din fata sălilor de jos, atunci cand isi așteaptă copii sau elevii], cum sa predea mai bine si mai eficient. Nici măcar nu ar plați cartea, ar fura-o de pe internet. Pe cand traia Emil Pessi, care ar fi distribuit-o, am cochetat cu ideea de a publica. Acum, chiar nu mai are niciun rost….

    Cui prodest?

    octombrie 4, 2014 - 6:54 pm Raspunde
  • nelu

    Nu se mai comenteaza pe acest thread, dar un fragment din finalul interviului cu D-l Pavlov din aprilie 2007, publicat pe site-ul RFS, este potrivit cu ultimele comentarii:
    “Rep: Va ganditi sa semnati si o carte de memorialistica sahista?
    Mircea Pavlov: Cand ma uit cat de putin interesati sunt tinerii in general fata de sah, nu stiu in ce masura ar mai fi utila o asemenea carte. Deocamdata vreau sa-mi termin volumul 3 si vreau neaparat, o consider o datorie morala, sa scriu o carte despre Balanel. Dupa aceea, mai vorbim…”
    (Interviu realizat de Stefan Baciu) Federatia Romana de Sah

    Daca D-l Ghinda vede aceasta, poate ne mai spune cate ceva despre Ion Balanel, multiplu campion national.
    Mai ales ca am citit in interviul Dvs. pe acelasi site, urmatoarele:
    “Aici am vazut pentru prima oara in viata un sahist adevarat, in carne si oase: pe marele campion Ion Balanel. Intrat deja intr-un con de umbra (a parasit sahul de mare performanta din cauza unei boli nedrepte provocata de persecutiile suferite, in care un rol important l-a jucat Securitatea starnita de cativa delatori gelosi pe talentul sau) juca inca un sah fenomenal pentru mine. Jucand cu el, am vazut in premiera mondiala varianta care incepe cu 9…Nb7 in Spaniola clasica, care a fost ulterior botezata varianta Zaitev.”

    octombrie 10, 2014 - 9:25 am Raspunde
  • Mihai Ghinda

    @ Nelu

    Imi pare rau, dar majoritatea lucrurilor pe care care le stiu CU CERTITUDINE despre Ion Balanel au fost deja enuntate in interviul cu pricina, Restul le stiu din povestirile celor mai in varsta, in special cele ale lui Mircea Pavlov, povestitor care pacatuieste adesea prin subiectivism si rescriere a istoriei. Nu as vrea sa starnesc valuri cu povestiri incerte, de a caror veridicitate nu sunt nici eu sigur, povestiri care ar putea fi taxate cu usurinta drept calomnii.

    Eu nu am apucat sa-l vad jucand in conditii normale, era deja bolnav, stabilizat emotional, dar BOLNAV, Toate partidele lui Ion Balanel trebuiesc (re)vazute in contextul istoric al anilor ’50-’60, in care au fost jucate. Acum, in era lui Rybka, Deep Fritz, Houdini, etc, si comparate cu partidele contemporanilor nostri, partidele lui nu mai produc o impresie deosebita.

    Sorry.

    octombrie 11, 2014 - 12:44 am Raspunde
  • nelu

    Domnule Ghinda,
    Am inteles pozitia Dvs. vizavi de cazul Balanel si o respect…
    Va multumesc pentru raspuns!

    octombrie 11, 2014 - 10:49 am Raspunde
  • MF

    Mihai Ghinda: Poti sa indici măcar un singur an unde a fost măcar in primii 25 -> Este trist sa vezi asemenea comentarii de la cineva care se doreste un mentor pertinent al tinerelor generatii. Nu devenim mai mici daca admitem ca au fost altii cu mult deasupra noastra. Afara de cazul ca SUNTEM mici de tot, desigur.

    octombrie 15, 2014 - 2:03 pm Raspunde
  • Mihai Ghinda

    Cine esti tu ca sa indraznesti sa-mi faci mie observatii? De cand te tragi de sireturi cu mine? Esti un neica nimeni tupeist, care nici măcar nu are curajul sa-si semneze propriile opinii. Invata intai r sa nu mai fi las si apoi, daca vei avea curajul sa semnezi, poate o sa stam de vorba, Pana atunci, o sa-l plagiez pe Caragiale si sa-l citez pe Sergiu Grunberg:

    – Tu esti Bibicu, MF? Esti din Ploiesti?

    octombrie 17, 2014 - 2:21 am Raspunde
  • MF

    Vai, ce lipsa de tact din partea mea! Initialele MF vin de la numele meu, Manuel Ferreira. Observ ca ridicolul vanitatii si al invidiei este la fel ca nisipurile miscatoare: cu cat te zbati mai tare, cu atat devine mai evident.

    octombrie 17, 2014 - 11:04 am Raspunde
  • Mihai Ghinda

    Manuel Ferreira, zici? Un fotbalist decedat? Daca tot umbli cu nume de raposati celebri, de ce nu ai ales Knut Hamsun, Henrik Ibsen sau John Galsworthy? Eu as fi incercat in locul tau chiar William Shakespeare, daca tot este sa ne dam mari cu pene/nume false. Poate ține…..

    Si, Bibicule, “Istețimea-Voastra”, cu cat te zbati mai tare in nisipurile miscatoare, ca atat devii mai PUTIN EVIDENT si foarte curand dispari, inghitit de ele. Stai la fel de rau la LOGICA, pe cat stai si la BUNA CRESTERE.

    Nu-ti mai bate capul sa-mi raspunzi. Nu te mai bag in seama, nu faci parte din lumea noastra, a sahistilor, esti un accident pe ScC, vei disparea in curand in nisipurile mișcătoare aforementioned. Puffff!

    octombrie 17, 2014 - 4:07 pm Raspunde
  • MF

    Mi se va ierta, sper ignoranta, dar nu cunosc prea multe nume de fotbalisit in viata, daramite decedati. Va admir cultura in acest domeniu, din care se pare ca ati asimilat cele mai bune maniere, dar nu toti avem nevoie sa ne pretindem mai mult decat suntem, domnule emerit universal.

    octombrie 17, 2014 - 9:57 pm Raspunde
  • Mihai Ghinda

    Domnilor moderatori a trecut deja 1/3 din Campionatele Europene de juniori de la Suhumi 2014. Va spune ceva lucrul acesta sau asteptam sa treaca chiar TOT turneul?

    octombrie 22, 2014 - 4:09 am Raspunde

Lasa un Comentariu

Adresa dvs de email nu va fi publicata.