Vlad Jianu despre Adunarea Generală Extraordinară de Alegeri a Federaţiei Române de Şah

jianu_Vlad
Marele maestru Vlad Jianu

Speram articol mai mare,nu rezumat.
O sa incerc sa povestesc eu,fac eu articolul,imi asum responsabilitatea celor scrise.

Marea adunare era prea mare ca nu incapea in sala,nu aveau destule scaune.Cu greu am ajuns in randul 2,in spatele dnei Ionita,dl Erbasu si dl Manole.Inconjurat de dulshele grai moldovienesc.Ce facem aici?Votam pentru FRSah.Ok,sa intre candidatii.

Dl Erbasu,foarte slab pregatit pentru aceasta confruntare,un speech lung si citit de pe foaie.A zis cateva lucruri interesante,dupa ce a lasat foaia din mana,cum ca cei ca el nu se mai gandesc la sporirea averii ci la nivelul societatii in care urmasii lor vor trai.Mi-a placut ideea.Intrerupt de aparitia dnei Polihroniade,ropote de aplauze.A vorbit frumos,o schema concreta,idei usor de urmarit.A scapat totusi o gresala.A zis ca daca aduce bani in sah,acestia vor reveni sportivilor si nu membrilor CD sau persoanelor afiliate.Halal intuitie!Nicio intrebare pentru dansul,toti au inteles.

Dl Iacoban a vorbit deschis,cu patima si a folosit stilul lui Creanga.Am aflat de la dansul ca tatal lui il batea.Am dedus apoi ca la sah,ca desi plangea il batea si el.S-a adresat adunaturii cu “Stimati delegati” intrucat stia ca din multele guri de hranit nu toti sunt sahisti.A vorbit ca un politician,dar nu m-a plictisit.Mi-a placut faptul ca acesta il invita pe dl Erbasu alaturi de dansul dupa ce va pierde alegerile.Nici in ruptul capului zic eu.A venit foarte pregatit la confruntare,avea experienta superioara fata de contracandidat,a predat o lectie de politichie.Exemplar si admirabil!O nelamurire din partea dl Anuta cu referire la afacerea “politehnica” care insa nu a fost satisfacuta,pe motiv ca “nu se face domne asa ceva”,nu pe terenul meu.

Deja gandeam ca e o situatie inexplicabila,in care nu trebuie sa alegem cel mai mic rau,ci cel mai bun bine.Nu vad cum am putea da gres cu oricare dintre cei 2.Sortii au decis sa castige dl Iacoban,eu am votat cu dl Erbasu.Dl Iacoban a preluat conducerea,asa cum a scris pe blogul personal.

Au urmat vicepresedintii.Pe undeva p-acilea a venit dl Pasarelu sa anunte ca s-a retras candidatul lui,ca adunarea e ilegala,ca cei din CD care si-au depus demisiile comit un lucru imoral candidand din nou.De langa mine reprezentantul clubului Tiger s-a luat de el,ca cine esti tu,dar Pasarelu a replicat,dar cine esti tu.Recunosc pe Pasarelu oricand,dar clubu Tiger sa ma ierte dar e mai putin cunoscut.

Dna Ionita,dnii Manole si Pascalau.Discursuri,povesti.De ce ar dori dna Ionita un organizator de turnee platit de federatie care sa castige bani de la finalele de juniori pentru FRSah?Deasemenea despre sahul online ca poate avea un viitor.Nu stiu,dar mi se par idei bune pe care viitoarea federatie le-ar putea folosi.Au urmat acuze si fitile de la dl Grunberg,schimb de replici intre acesta si dl Georgescu de la Apa-Nova,incheiate cu fantastica constructie “Ia mai du-te dr…!”Tribuna era in delir,aveam circ,majoritatea mancau sandvichuri.

Sa trecem la vot.Revine in sala dl Iacoban care isi anunta echipa.Am remarcat ca lumea avea nevoie de acest refresh,unii isi pierdusera listele,nu aveau ochelarii la ei,altii adormisera deja.Castiga dl Manole detasat,iar dl Pascalau o intrece pe dna Ionita la 4 voturi.As fi crezut ca e stupoare,dar nu,lumea era linistita,macelul continua.Am votat constient Manole si Ionita,convins ca e alegerea buna pentru sah.

In momentul asta deja m-am mutat langa prieteni,satul de mascarada lor.Am barfit,am chicotit,am ras de Szabo Gergely ca a venit fara mandat si deci nu are votul lui.Intre timp incep sa scanez lumea din sala.Gurile rele radeau de Ocnarescu de la Universitatea Cluj.Eu ma uitam insa la puhoiul de ieseni.Aici am clacat,recunosc.M-am aprins si am inceput sa vorbesc tare.Acesta va fi principalul motiv al acestei redactari.

RUSINE!
Pentru toti tinerii care au facut munca de sclavi,crezand ca ei isi sustin parerile!Ati fost folositi!Si neplatiti multi dintre voi!Cei care au vandut/tradat macar s-au ales cu ceva!Judetul Iasi,Brasov si Timisoara au condus detasat topul delegatilor slugarnici.Ar fi frumos sa dau nume,dar puteti cauta sa vedeti ce juniori au procedat asa.Bila neagra pentru toti,indiferent de metoda prin care ati fost constransi.Evident ca veti fi iertati daca dovediti ca ati inteles gresala.Nu veti fi uitati insa de cei care au avut ce pierde de pe urma naivitatii/prostiei voastre.Szabo Gergely a venit fara mandat cum ati venit voi si a pierdut un vot gratuit pentru ca nu a trisat!!!
Nu-l condamn pe dl Manole ca s-a folosit de elevii dansului si de regulile astea dubioase.Dansul isi doreste ceva si a reusit sa castige.Ii condamn pe acesti tineri care intr-o duminica au prins un bioritm nefavorabil si au comis o eroare morala.Pe scurt,daca nu faci parte dintr-o structura,stai in banca ta!

Propun sa modificati aceste legi.Sa vina sa-si dea cu parerea oameni din lumea sahului.Oameni care au de suferit sau de castigat de pe urma alegerilor.Nu unora care li se rupe.Eu vreau sa muncesc inca vreo 40 ani in sah,cu cine vreti,cu asemenea caractere???Modificati legea sa vina sahistii sa-si aleaga liderul.Sa ne fie la toti bine.Dl Iacoban.dl politician,daca acuzele dl Anuta “nu se face” nici folosirea tinerilor pentru aranjarea alegerilor NU SE FACE!NU E MORAL!Dar desigur dvs stiti asta.

Inaintea alegerilor pentru CD a revenit dl Iacoban sa insulte memoria delegatilor reamintindu-le ce sa voteze.Pasarelu a comentat cum ca nu ar fi legal,dar a fost pus la punct repede.A comentat si dl Georgescu,dar a fost estompat si el.Macelul a continuat iar 100% din cei doriti de dl Iacoban au fost alesi.Eu am sperat votand Campeanu(chit ca face parte din echipa , mie mi-a fost simpatic mereu si chiar a facut ceva pentru sah in judetul sau),Ionita(ultima sansa),Grecescu(e tanar si doreste sa ajute sahul),Szabo(e GM,are ceva experienta in materie de sah),Stere(pare un om de treaba la prima vedere),Pasarelu(putea fi un ghimpe care sa-i oblige cumva sa faca mai multe la vedere,poate aveam parte de transaparenta),Cu toate astea e mai bine ca nu au iesit asa,pentru ca acuma dl Iacoban are fix echipa pe care si-a dorit-o.Inseamna maxim de eficienta.Inseamna ca vor respecta putinul care l-au promis.Am auzit de la galateni expresia “sa calci pe cadavre”.Multa bafta cu gandirea asta,care va sunt prietenii?

Ma astept sa se tina de cuvant,doar sunt cetatean care crede in politician.Lucrurile bune care le-au realizat la nivel de judet sa le faca la nivel national.Nu ii opreste nimeni,nu au piedici,nu au polite de platit,vor putea lucra in liniste!Ce sa contreze veselul domn Pascalau sau mereu zambaretul Nanu?Le-a iesit rocada.

In concluzie, dauna totala,lectie de politica predata de dl Iacoban.Am avut invataturi in acea duminica.

Nu sunt influentat de aceste alegeri,asemenea stejarului dl Ghinda si eu am de impartit foarte putin cu FRSah.
As ruga moderatorii,ca la aceste discutii,cand este vorba de o treaba mai serioasa,sa nu permita opinii rautacioase ale anonimilor.Au trisat suficient cat sa mai trebuiasca sa-i suport iara.
Aceasta e relatarea mea,cu parerile mele prin care nu vreau sa influentez pe nimeni.

  • luciangilea

    Vlad, nu stiu la care galateni te referi! Nu stiu daca ai urmarit in ultimii 2-3 ani, eu si Luci Jugaru am luat atitudine de fiecare data cand ni s-a parut ceva suspect in activitatea sahista si am sa iti dau 2 exemple: semifinala de copii si juniori de anul acesta acordata Iasiului fara nici un suport regulamentar si sustinerea Iasiului cand a fost vorba de acordarea organizarii finalelor de juniori pe echipe datorita conditiilor superioare la aceleasi preturi cu cele de la Timisoara.

    Care ne sunt prietenii??

    Pot sa iti garantez un lucru: deciziile pe care Luci Jugaru le va lua in CD vor fi in favoarea jucatorului de sah in general si nu a vreunui organizator anume/vreunui club anume/vreunui jucator anume/vreunui antrenor anume/vreunui arbitru anume.

    septembrie 23, 2013 - 11:22 pm Raspunde
  • Toma Andreica Alin

    Buna Vlad , buna prieteni !! Ma bucur Vlad si te felicit pentru curajul si sinceritatea din articolul pe care l-ai scris.
    Desi nu am nici pe departe rezultatele sportive ca ale tale , in ultimii 15 ani pot sa spun ca am trait din sah si imi doresc si in urmatorii ani sa pot sa fac acest lucru. Am facut de toate : jucator,antrenor ,arbitru , conducator de club, capitan de echipa, conducator de Asociatie Judeteana si prezentator de emisiuni de sah.
    Din pacate FR Sah este intr-un con de umbra de multa vreme si pot sa spun ca in ultimii 20 de ani nu s-a facut mare lucru.
    Rezultatele bune care apar nu sunt rezultatul unui sistem pus la punct , ci doar jocul hazardului bazat pe o munca individuala sau a unui grup restrins de persoane.
    Este pacat , dar asta este realitatea.
    Paradoxal , altfel stau lucrurile la nivel local, unde cu ajutorul banilor oficialtatilor locale , a parintilor copiilor sau chiar a unor sponsori se reusesc multe activitati .
    Cu 2 saptamani inainte de alegeri ,am inregistrat o emisiune la TVR Cluj dedicata Adunari Extraordinare de Alegeri FR Sah.
    As dori sa vizionati emisiunea si sa-mi spuneti ce parere aveti. Suport orice critica , nu ma supar. Astept deasemenea orice recomandare privind formatul emisiunii, pentru imbunatatirea ei.
    Emisiunea de sah se prinde in direct , in 15 judete si pe internet on line pt toata tara. E difuzata in fiecarea sambata de la ora 17 si 50 min . Emisiunile se pot vedea si pe site-ul
    http://www.regisipioni.ro .
    Va doresc tot binele din lume si sa speram ca actuala conducere a FR Sah sa se ridice la nivelul asteptarilor celor din teritoriu.
    Cu prietenie Alin Toma

    septembrie 24, 2013 - 12:30 am Raspunde
  • jugaru lucian

    “Am auzit de la galateni expresia “sa calci pe cadavre.Multa bafta cu gandirea asta,care va sunt prietenii?” Care sunt galatenii aia, caci eu nu am avut nici macar asemenea ganduri si nici n-am rostit nimic in sensul asta, si chiar ma indoiesc ca vre-un alt galatean sa fi spus ceva de genul asta. Prietenii mei sunt cei ce ma vor sprijini sa-mi fac treaba si sa slujesc interesul jucatorilor de sah.
    Personal nu am facut nimic de care sa-mi fie rusine in povestea asta. Actualul statut permite tot felul de aberatii in desfasurarea alegerilor, si nu numai, lucru admis de toate partile, inclusiv de cei alesi, care si-au si exprimat imediat intentia de a-l modifica cat mai repede posibil. Insa, nu va fi usor de gasit o formula eficienta, iar decizia finala nu o va lua CD ci Adunarea Generala, deci majoritatea Cluburilor afiliate si prezente la data la care se va vota modificarea actualului statut.
    Oricat de aproape de perfectiune vor arata noile reguli, la orice fel de alegeri, in orice domeniu, partile se vor lupta din rasputeri sa castige si pentru a-si atinge scopul, dincolo de principiile morale. Cei ce vor dori sa fie mai degraba curati ca lacrima si sa piarda decat sa incalce vre-un principiu de moralitate, vor avea nevoie de mare noroc pentru a-si putea indeplini obiectivele, oricare ar fi acelea, deoarece contracandidatii nu vor juca la fel. In jocul de fotbal de pilda, a-ti tine sau trage adversarul se penalizeaza si nu mi se pare deloc corect sa o faci asa incat sa nu te vada arbtirul, dar daca nu o faci vei pierde prea multe dueluri directe, iar daca nu ceri vehement si prabusindu-te(chiar urland teatral de durere) atunci cand esti tinut discret, nu vei primi niciodata fault.
    De altfel in ceea ce priveste moralitatea, Kant argumenta ca intentia finala da caracterul moral sau imoral al unei fapte, restul fiind detalii. Timpul ne va lamuri destul de curand care sunt intentiile actualei conduceri, iar dupa prima sedinta a CD la care am participat, nu am nici un motiv sa cred ca acestea ar fi imorale, dimpotriva.
    Personal nu a trebuit sa fac nimic dubios pentru a fi ales, pentru ca nu am tinut mortis sa ajung in CD si am beneficiat de un noroc si un sprijin neconditionat si surprinzator din partea unui numar mare de oameni, atat dintr-o tabara cat si din cealalta, dar si din partea celor neutri. Intentiile mele sunt simple, cele pe care le-am prezentat in discurs si asta se va vedea usor. Nu va fi usor insa sa imi si indeplinesc obiectivele.
    Pozitia de membru in CD(cred ca si cele de Vicepresedinte sau Presedinte), desi atat de ravnita de unii, mi-e imi aduce doar o multime de responsabilitati(+cheltuieli) si cred ca si cel ce nu si-ar propune sa le ia in serios ci s-ar zbate doar sa obtina beneficii cat mai mari, nu poate castiga mare lucru. Tot cascavalul sahist este mult prea mic in comparatie cu ardoare cu care se bat unii pentru el si cu ciocnirile dure de orgolii ce au loc si aici…

    septembrie 24, 2013 - 12:38 am Raspunde
  • Radu Deseu

    Rezultatul alegerilor nu e important, doar nu e vorba de doctrine aici, ci de strategie de grup.
    Poate ca nea Iacoban asta n-o fi decat un alt politician smecher; dar e bine ca are o echipa inchegata in jur. Macar, orice politica ar fi, sa fie coerenta! Sa existe plan, si sa existe si aplicare. Nu e nevoie de ‘random chess’ la conducere…sa fure, domnule, dar sa ne mai lase si noua!…cam asta vrea ‘poporul’…

    septembrie 24, 2013 - 1:07 am Raspunde
  • Niki

    Dle Jugaru,

    Scrieti cu inocenta unui elev de gimnaziu. Incerc sa cred ca veti folosi alta parte a personalitatii dumneavoastra in calitate de membru in CD. Sunt unii care ar crede ca ati primit voturi pentru ca ati nimerit/dorit sub scutul actualei stapaniri. Eu unul prezum bunele dumneavoastra intentii. Nu-mi reprim insa o intrebare: cu ce arme/cunostinte veniti in slujba sahului romanesc? Din lectura sumara a CV-ului, nu am sesizat participarea dvs ca factor managerial/decizional in sahul de performanta sau intr-o alta institutie extrasahista care sa conteze. Daca tot a fost asa surpinzator acest mandat, puteti uimi opinia publica sahista renuntand la mandat, spre exemplu in favoarea d-lui Szabo Gergely(se pare superior ca si activitate sahista). Considerati aceasta propunere ca un exercitiu de morala, spre izbavirea de responsabilitati si cheltuieli.

    Dle Grunberg,

    Ma mira lipsa de vitalitate a penitei dumneavoastra in aceste momente. Mai ieri va admiram scrierile din jurnalul de front. Se pare ca frontul a disparut si i-a luat locul o pajiste inflorita unde pasarelele canta frumos pe aceleasi note. De unde dorinta asta de a pune batista pe un tambal care se anunta justificat zgomotos? Printre randuri am citit si un indemn asemanator proverbului cainii latra, caravana trece.
    Ne lasam pagubasi in fata legitimitatii votului si uitam de dimensiunea morala si mai ales de cea profesionala?
    Vorbeati de natarai versus mari personalitati. Ce ne facem daca proaspatul presedinte nu poate fi suspectat decat ca “mare personalitate” in domenii cum ar fi administrarea caminelor studentesti si organizarea timpului liber al studentilor? oare dupa ce ne-am fript o data nu era cazul sa suflam si in iaurt? Nu vreau sa fiu Toma Necredinciosul dar lucrurile sunt evidente, chiar si de la distanta la care ma aflu. Faptul ca a fost impins in fata un detinator de carnet de partid(politician e prea mult spus) dovedeste lipsa de barbatie si responsabilitate a nr 2, care ar fi trebuit sa candideze personal la fotoliul nr 1. E mai comod si “strategic” sa stai la cutie si sa dirijezi “mana forte” a d-lui Iacoban(ce spuneti d-le Ghinda?). Iese rau, e de vina Il Presidente, iese bine, ai nostri ca brazii. Intre timp se consuma autoritar din anemicul cascaval evocat de dl Jugaru. Una peste alta, Mesterul Manole e pe cale sa zideasca speranta de normalitate a sahului romanesc.
    Dar, asa cum spuneati, dle Grunberg, fiecare adera la o tabara. Macar astazi sunt in tabara nemultumitilor, alaturi de dl Jianu si cred ca si de dl Ghinda. Respect insa dreptul dumneavoastra de a avea o alegere proprie, in armonie cu vremurile.

    septembrie 24, 2013 - 2:33 am Raspunde
  • Calin Dragomirescu

    @Vlad Jianu: Multumim pentru relatarea de la sedinta si pentru exprimarea atat de sincera a punctelor tale de vedere.
    @Lucian Jugaru: Felicitari pentru alegere si am deja un “task” pentru dumneavoastra. Domnul presedinte ales a avut in programul electoral o chestie care mi-a placut mult: includerea campionului national in echipa olimpica in mod automat si stabilirea de criterii clare de selectie. Dumneavoastra si ceilalti membri si vicepresedinti va rog sa vegheati la punerea in aplicare a acestei promisiuni.

    septembrie 24, 2013 - 8:17 am Raspunde
  • grunberg sergiu

    Stimati prieteni (sau dusmani)
    Sunt deja destul de scarbit de faptul ca orice disputa pe site degenereaza si nu as fi intervenit daca nu s-ar fi vehiculat numele meu .
    1. Eu nu am vrut decat schimbarea care pentru orice om cu scaun la cap se impunea .
    2. Era normal ca cei care s-au ridicat impotriva abuzurilor si ilegalitatilor (Cornel Pascalau , Ciprian Nanu , Dan Candea sau Alin Campean ) sa fie printre candidati . Regret absenta dintre alesi a lui Szabo Gergely si Gabriel Grecescu fiindca consider ca ata prin competentele in sah ,cat si prin tineretea lor putea aduce un suflu nou si da omai mare prestanta CD-ului
    3. Modalitatile de vot ,aranjamentele de culise , * tehnologia *cooptarii votantilor sunt chestii care imi repugna, dar ele au intrat deja in procedurile clasice ale alegerilor . Atata timp cat o tabara le aplica , cealalta este obligata sa procedeze la fel, altfel merge sigur la esec . Eu nu sufar disciplina de partid motiv pentru care nu m-am bagat in politica in ciuda ofertelor numeroase .
    4. Toti ati sarit la domnul Iacoban *avant la lettre * .
    Eu am discutat cu domnia o singura data la echipe o ora si mi se parut bine intentionat si un om care isi tine cuvantul si deobicei intuitia nu ma insala.
    De unde suspiciunea asta subita, care pana acum nu s-a manifestat ? L-a suspectat cineva pe domnul Dumitriu ? i-a luat la puricat CV-ul ?
    Am fost de 3 ori vicepresedinte , si am fost de 2 ori lucrat la alegeri in detrimentul unor persoane inferioare mie in orice domeniu nu numai in materie de competenta sahista, realizari , cultura inteligenta sau discurs . Nu mai spun ca ultima data veneam dupa o lupta inversunata cu Crisan , fiind printre ultimele bastioane .
    Atunci unde erati mai baieti ?
    Cine a introdus printre marile personalitati ale sahului organizatorii in detrimentul personalitatilor din sah ? Nu inteleapta Adunare Generala? Vox populi , vox Dei .

    5. Ma amuza afisarea *neatarnarii * carepresupune implicit obiectivitatea .
    Domnul Jianu spune ca am bagat fitile. Nu , Vlad ce am spus era adevarat si la obiect fata de discursul ca deobicei penibil al doamnei Ionita . De ce la interventia mitocaneasca a domnului Georgescu nu i-a spus nimeni *lasa omul sa vorbeasca* . Nu ne-au ajuns atatia ani cati Securitatea ne-a bagat pumnul in gura? Sa o faca si acum la 23 de ani de la revolutie?
    Un om care il da afara pe Dieter sub pretextul aberant ca nu lupta ( de fapt stiu din surse interne ca era enervat ca Dieter nu ii acorda consideratia meritata) , un om care habar nu are de sah , nici de management si care se lauda cu un centru de juniori facut de Marius Chiricuta , si care in final o saduca de rapa un club de mare traditie ca ApaNova nu valoreaza nimic . Acum 2 ani isi scotea ochii cu doamna Ionita , acum sunt aliati disperati ca Bucurestiul va pierde controlul asupra sahului !
    E usor sa critici de pe margine , mandru ca nu esti implicat in nicio tabara ; ramane o singura intrebare : pasivitatea poate schimba ceva in viata asta?

    septembrie 24, 2013 - 9:54 am Raspunde
  • grunberg sergiu

    Am scris un eseu acum vreo 10 ani .
    Intr-o dimineata la Bucuresti mergeam la o intalnire profesionala si mi-a iesit in cale un maidanez extrem de frumos si simpatic . Mi-am amintit ca am un sandvici in geanta si l-am scos sa il dau . In momentul acela a aparut un dulau urias care evident imi submina actiunea de binefacere , asa ca l-am chemat pe catelus sa mergem mai departe . Dupa 200 de metri , m-am oprit sa-i dau gustarea si subit au aparut 2 dulai . Oftand l-am chemat mai departe pana in preajma Pietei Unirii si cand sa-l hranesc au aparut 10 caini .
    Morala : valabila pentru caini ,dar mai ales pentru oameni: in zilele noastre daca vrei sa supravietuiesti trebuie neaparat sa intri intr-o alianta, banda ,gasca sau cum vreti s-o numiti !

    septembrie 24, 2013 - 10:20 am Raspunde
  • ANUTA Laurentiu

    ADUNAREA GENERALA DE ALEGERI 2013
    Pentru cei ce nu fac parte din “Aranjament” si vor un rezumat al “Loviturii de Federatie”, sa spunem ca in primavara acestui an gruparea Manole si-a dat mana cu gruparea Grunberg si spre interesul acestora au decis sa sprijine candidatura deputatului iesean Iacoban . La acestia s-a raliat grupul oportunistilor ,cateva personaje influente si strict interesate material, decise sa-si traga o portie din coliva sahului national. Aceste lucruri erau de mult cunoscute, dar opozitia la acesti pucisti a fost extrem de slaba, ba as merge pana acolo incat sa spun ca a fost santajata pentru pasii gresiti facuti. Personal, cunoscand situatia, am preferat sa ma raliez celor care au aratat mai putina aroganta, smecherie si dezinteres fata de noi cei neanregimentati in vreo gasca. Din nefericire, cei ce s-au opus pucistilor au fost slabi, izolati si neorganizati. Ar fi de felicitat gruparea Manole +Grunberg pentru castigul 100% al alegerilor, daca nu ar fi o victorie “a’ la Pirus”. Aceasta victorie se va intoarce ca un boomerang asupra castigatorilor, pentru simplul fapt ca se bazeaza pe lipsa de moralitate, pe o agresivitate ce va naste o reactie adversa dubla si mai ales ca se bazeaza pe interese de grup, nu pe interesul tuturor. Ce este la fel de grav, este ca vor calca in picioare ( asa cum de altfel au si inceput ) valorile sahului romanesc care nu sunt “in gasca lor”.
    Nu are rost sa repet multe din cele prezentate de DL. Jianu Vlad. Voi adauga propriile impresii si pareri. In primul rand, desi cred ca am participat la marea majoritate a AG din ultimii 10-15 ani, nu cred ca am avut nici pe vremea lui Crisan acesta senzatie de “aranjament” a delegatilor. Prea multe figuri necunoscute, prea multi juniori si exagerat de multi delegati care reprezentau cluburi la care nu sunt legitimati ( Ce cauta Anton Roxana sa reprezinte “Tinerii Maestri Petrosani”, Stegariu Alexandru sa reprezinte “Orizont 64 Braila”, Gelip Ioana sa reprezinte “Mediator Giarmata Vii”, Bursuc Tudor sa reprezinte “Dumbravita”, Danilov Vladimir sa reprezinte “Duelist Iasi”, Ungureanu Vlad sa reprezinte “CSM Pascani”, Garbea Catalin sa reprezinte “Sfinxul Iasi”, cand toti acestia sunt legitimati la “Poli Iasi” ?. Ce cauta Murariu Andrei legitimat la “Luxten Tim” sa voteze in numele “AJS Bihor” si Grecescu Gabriel, legitimat la “Sinandrei Timis” sa reprezinte “Agora S.C. Oradea” ? si asta la o prima privire.) Exagerat de multi ieseni. Cu sustinerea pe fata ( “de la centru”) din primavara si pana acum din partea dlui Dobronauteanu, care si-a depasit cu prisosinta atributiile, incalcand fatis principiul neutralitatii , dl.Iacoban a avut atitudinea boerului pe propria mosie cu mult inainte de a fi ales. Atitudinea tipica a politicianului aflat la putere si sigur pe jocurile de culise a fost sustinuta agresiv de dl.Manole si locotenentii sai, acestia intervenind zgomotos si ostil la orice interventie ce putea solicita lamuriri deranjante candidatului lor. Practic nu prea am fost lasat sa vorbesc, cum sincer vorbind nici eu nu m-am ridicat la cerintele momentului, debusolat fiind de lipsa de reactie si chiar teama taberei opozante. Cum peste tot in tara asta, in toate institutiile de stat, cei ce au preluat puterea politica si-au infiltrat proprii membri de partid si la FRSah s-a produs acelasi lucru. Speriati probabil de presiunile politice si amenintati direct sau indirect cu afectarea slujbelor la stat,pe care le au, asa zisa opozitie a fost ca si inexistenta.
    Voi prezenta in continuare materiale din mass-media care arunca cel putin dubii asupra a ceea ce trebuie sa ne asteptam de la viitoarele actiuni ale d-lui Iacoban, asupra carora am dorit sa cer lamuriri in cadrul AG de Alegeri si cand am fost contrat sau mi s-a raspuns evaziv cu vechea limba de lemn a politicianului : “Sunt atacuri politice”.
    http://www.petitieonline.ro/petitie/03735049/stiri
    http://www.telem.ro/telem/images/stories/telem/emisiuni/raportdecaz/raport21nov12.pdf
    http://iasii.blogspot.ro/
    http://www.cotidianul.ro/top-10-chiulangii-in-camera-deputatilor-212757/
    http://iasiciteste.ro/?p=26977
    http://www.antena3.ro/politica/chiulangii-de-profesie-in-parlament-de-cand-si-a-inceput-mandatul-nu-a-votat-niciodata-in-camera-deputatilor-216061.html
    Ultimul link este o informatie ulterioara sedintei, care culmea,provine de la o sursa USL-ista si care confirma ca cel cu care ne-am pricopsit ca presedinte al FRSah minte cu nonsalanta. La intrebarea mea daca va proceda la fel in calitate de presedinte al FRSah precum face in parlament, fiind mai mult lipsa, a vehiculat aceeasi scuza prezentata de antena 3. De altfel,in ciuda degajarii cu care si-a spus monologul, credibilitatea pentru cineva neutru a scazut dramatic atunci cand a declarant ca este in lumea sahului de 10 ani. Ca si cand daca eu trec zilnic pe langa o librarie sau dirijez niste fonduri catre aceasta, automat sunt si cult. A mai aparut si o situatie penibila cand vrand sa contrabalanseze oferta financiara a contracandidatului sau, a vehiculat o suma destul de consistenta pe care ar fi virat-o FRSah, dar la care secretarul general inca in functie, cu jena si cu sonor redus a spus ca nu se poate atinge de ea. Asta in situatia in care Dl.Erbasu a achitat deja cateva datorii ale FRSah catre C.Lupulescu si lotul feminin olimpic. Lucrurile insa nu se opresc doar aici. Dupa ce a fost ales, incalcand cu dispret norma morala de impartialitate, s-a pornit sa indice care sunt preferintele sale la vicepresedinti si la CD. Ce reprezinta valoare, cunoastere, organizare pentru dl.Iacoban ? Nimic ! Totul este politica, adica asigurarea tuturor facilitatilor celor care l-au votat, iar ceilalti :”ciocul mic deoarece noi suntem la putere”. Asta ne asteapta. Ce sa gestioneze acest personaj destinele sahului romanesc, cand isi anunta cu emfaza preferatii, printre care nu se regaseste cineva de talia lui Szabo Gergely, in schimb sunt cateva personaje care logic nu au ce cauta acolo. Dar nu va mirati. Ce pretentii sa avem de la acest personaj total strain de lumea sahului, cand sahisti cu pretentii, care se mai si cocosesc ca vor binele sahului romanesc considera normalitate aceasta aberatie sahista. Si mai jenant este ca dl.Grunberg considera ca totul a fost O.K., in situatia in care Grecescu Gabriel a pierdut alegerile. Normal era sa fie contrariat si oripilat. Dar nu, este multumit de “aranjamentul” facut. Nu poate avea totul. Este suficient ca il are ca vice pe bunul amic dl.Pascalau si promisiunea ca va avea mana libera la lotul masculin. Oricum trebuie sa-l fereasca pe tanarul timisorean de afacerile murdare ce vor urma in CD de acum incolo. Culmea absurdului este ca eu, care l-am contrat pe Gabriel, din lipsa de variante viabile l-am votat. E o comedie a erorilor de decizie, care in viitor ne va costa extrem de scump. Asa cum era situatia anterioara, cu destule erori si mici aranjamente, exista totusi un echilibru al celor doua tabere, care se suspectau si se controlau reciproc, pericolul pentru noi ceilalti fiind cand cadeau la pace. Acum a ramas o singura tabara, care isi va atribui orice, oricat, fara control, fara jena. Situatie identica precum in actuala politica romaneasca. Atentie insa la “manifestantii din strada”.
    ***(pasaj moderat de catre administrator)***
    PS : Mi-a soptit o pasarica un lucru incredibil si socant. Nu vreau sa-l cred, dar daca se va adeveri, v-a soca si debusola pe multi. Stiti ca secretarul general este numit de presedinte. Pasarica mi-a soptit numele unei doamne. Si astfel cercul se inchide. Spor la treaba noii conduceri ! Apropo : nu-i uitati pe Danilov si Ungureanu! Promova-tii repede !

    septembrie 24, 2013 - 11:30 am Raspunde
  • grunberg sergiu

    Ma surprinde combativitatea nemultumitilor, dar am cateva intrebari pentru ei :
    1. Unde erati dupa alegerile trecute in care au fost nu stiu cate voturi suplimentare fara acoperire in realitate . Sau atunci rezultatul v-a satisfacut?
    2. Exista undeva vreun academician , cu doctoratul la Oxford, neangajat politic , putred de bogat si indragostit de sah ? Acel Mesia al sahului si-a oferit serviciile si a fost refuzat?
    3. Nu-l cunosc pe domnul Erbasu , dar nu am motive sa ma indoiesc de buna sa credinta .
    O nereusita in alegeri, nu e un motiv de renuntare , poate nu ai fost promovat de oamenii potriviti , poate trebuia sa vorbesti liber, sau poate nu ai fost bine informat ca schimbarea in urma unei debarcari de conduceri , nu se poate face cu aceiasi oameni considerati vinovati.
    Daca domnul Erbasu iubeste sahul , daca poate trece peste orgolii, atunci ne poate sprijini si acum bucurandu-se de o pretuire egala cu a presedintelui. Mai mult ar fi o dovada ca a fost sincer cand a vrut sa vina alaturi de sah .
    Cat priveste CD-ul sigur ca poate nu e cel mai bun posibil , poate ca nu e bine ca s-a mers pe principiul * the winner takes all*
    Detest unanimitatea , dar nu cred in critica celor care contesta cu obiectivitate tot, fiindca favoritii lor au pierdut!
    Nu exista o aripa Grunberg , exista oameni care sunt de acord cu ideile mele , dar drumul lor este independent . Eu numai am contestat neregulile , indiferent de relatiile cu conducatorii . Nu m-am implicat in campanii si nu am facut propaganda . As dori din toata inima ca actuala echipa sa reuseasca ,dar daca greseste , nu voi pregeta sa-i critic asa cum am facut-o de atatea ori .
    Domnule Anuta , indiferent cine castiga propunerile mele de lot ar fi trecut , fiindca le fac cu toata raspunderea si logica de care sunt capabil si sunt constient ca orice alegere gresita poate afecta grav viata unui sahist .
    Daca puteti vreodata sa treceti peste orgolii incetati cu insinuari si atacuri nefondate .
    Nu folosesc la nimic si va distrug credibilitatea (cata o mai aveti) Cat despre zvonuri , stiti la fel de bine ca mine ca nu au acoperire . Pentru Dumnezeu , s-au terminat alegerile , nu a iesit cum ati dorit , dar dovediti macar ca iubiti sahul si nu improscati cu noroi pentru o minima perioada de gratie acordata de oameni dupa orice tip de alegeri!
    Pentru criticii docti post factum am o intrebare : de ce nu ati facut inainte demersurile pentru alegeri ideale , un fel de portret robot ,cu calitati ,studii , avere si realizari , si un test de IQ . In lipsa lui oamenii astia simpli si nepriceputi au ales si ei cum au crezut de cuvinta si nu pot fi condamnati !

    septembrie 24, 2013 - 1:12 pm Raspunde
  • Dan Rat

    Haideti sa incercam sa facem un exercitiu de imaginatie (destul de macabru) cum ca dl Anuta ar castiga alegerile.Oare s-ar inconjura de persoane din Oradea,Satu-Mare,Constanta,Braila (vezi acuzatiile legate de promovarea lui Ungureanu si Danilov) sau din Ploiesti ? Nu e normal ca o perosna din Iasi sa isi aduca oameni pe care ii cunoaste din Iasi ????
    Daca tot ati amintit de mandatul lui Murariu pt AJSAH Bihor si al lui Grecescu pt Univ Agora Oradea…..Cum alegerile au fost in Bucuresti si eu locuiesc la 600 km distanta, e clar ca nu as fi participat la alegeri pe banii mei.Evident ca doresc sa deleg pe cineva in care AM INCREDERE.Cum cei doi mai sus amintiti imi sunt FOARTE BUNI PRIETENI nu vad pe cine ar fi trebuit sa deleg ?
    Daca aveti o problema cu sistemul de delegare asta e alta problema.
    Aveti dreptate, e hilar cum puteti ataca un candidat(Grecescu) si apoi sa il votati.Poate era mai prudent din partea DVS sa vedeti cine candideaza, sa va faceti o idee despre cum veti vota si apoi sa criticati.Dar in goana dupa scandal, evident ca nu v-ati putut abtine.

    septembrie 24, 2013 - 1:22 pm Raspunde
  • Mihai Ghinda

    Multumesc, domnule Jeltopop!

    septembrie 24, 2013 - 5:56 pm Raspunde
  • Gabriel Grecescu

    Buna seara,

    O sa incep mai abrupt si o sa recunosc public faptul ca regret nealegerea in C.D, dar nu regret si nu voi regreta nicioadata OBIECTIVITATEA si NEUTRALITATEA demersurilor proprii.Puteti sa ma acuzati ca sunt naiv, tanar sau idealist – dar coloana vertebrala este la locul ei si ma mandresc cu acest lucru.

    Este adevarat – am fost sustinut de catre vechi prieteni, dar nu am milogit niciodata vreun vot promitand eventuale favoritisme din partea mea intr-o directie sau alta, poate de aceea am strans numai 34 de voturi.

    Din cate stiu singurele candidaturi care au fost facute publice si au avut un plan de actiune sunt cea a lui Gergely si a subsemnatului –> In urma rezultatului se pare ca nu am fost suficient de convingatori.

    Bineinteles speech-urile au fost doar o banala formalitate (neonorata de toti candidatii), dar va rog sa nu uitati de relatia cu presa care este din punctul meu de vedere, cheia catre progres.

    (Inca) Nu mi-am pierdut convingerea ca un candidat (indiferent de functia la care adera) poate avea parte de sustinere exclusiv pe proiectele propuse, experienta si integritate.Ce sa fac?! Intr-un astfel de mediu am trait in ultimii ani.

    “Last but definitely not least”, doresc sa urez pe aceasta cale succes echipei noi formate!

    septembrie 24, 2013 - 10:44 pm Raspunde
  • Anuta Laurentiu

    Domnule Rat,

    conform cu ceea ce afirmati in prima parte a mesajului, ar trebui ca presedintele sa se inconjoare de rude si prietenii apropiati, tocmai pentru ca in ei are cea mai mare incredere. De asemeni, faceti o grava confuzie intre clubul dvs. si persoana dvs. La FRSah este inregistrat clubul si nu Dan Rat. Dvs. puteti avea prieteni, puteti avea incredere in cine vreti dvs., insa clubul, ca singurul cu drept de vot prin reprezentantul sau desemnat, nu are prieteni sau incredere. Evident este o bresa grava in statutul federatiei care permite smecherii si care trebuie reparata. Dar pana atunci, ar trebui sa avem moralitatea de a nu forta fisurile statutului.
    Banuiesc ca la alegerile parlamentare nu va-ti trimis vecinul de bloc sa voteze in locul dvs. Chestie de logica si de morala. Acolo, vecinul ar fi suportat rigorilele legii, pe cand la FRSah merg orice smecherii.

    septembrie 24, 2013 - 10:46 pm Raspunde
  • Dan Rat

    Domnule Anuta,
    Asa cum am spus (dar va faceti ca nu pricepeti) sistemul imi da voie sa deleg pe cine doresc.Dupa logica DVS mai bine deleg pe cineva din club(din Oradea) care NU ARE NICI O TREABA CU SAHUL decit sa deleg un MMI sau un IM care imi e si prieten ?
    Si DA, cred ca o persoana din IASI e mai bine sa se inconjoare de oameni apropiati(nu pricep ce tot o dati inainte cu “vecinii”)din lumea sahului(precizarea am facut-o special pt DVS sa nu mai faceti confuzie(voita, sunt sigur, pt ca NU pot sa cred ca ati gandit in acest fel)).Cu cine ati vrea sa mearga inainte daca nu cu persoanele in care are incredere ?

    septembrie 25, 2013 - 6:20 am Raspunde
  • Dombi Rudolf

    Buna ziua cititorilor acestui blog care il urmaresc de mult timp, trebuie sa recunosc mai iau cate o pauza, cand principalele subiecte de pe blog sunt cele dedicate scandalului in general, nu prea agreez aceste scandaluri indiferent de motivele scandalului.
    Trebuie sa mentionez din start faptul ca, nu am fost prezent la aceste alegeri, clubul din Marghita la care mai ajut si eu, nu pot sa zic ca activez caci nu am absolut nici o calitate sau merit in clubul respectiv a ramas pe dinafara acestor alegeri. Avem o grupa de copii, cred deja cunoscuta pe nivel national la Fete 14 ani, cu care speram sa mai scoatem peri albi si in viitor multor echipe din tara, dar suntem mici spre foarte mici fata de alte cluburi din tara, si principalul nostru “sponsor” cam este buzunarul parintilor de cele mai multe ori, dar ce facem facem din placere.
    Am inteles ca la aceste alegeri a fost mai prezent bunul simt ca la alte alegeri, cu putine abateri mai mult sau mai putin justificate, insa per total a fost peste alegerile trecute ca si civilizatie.
    Ca un privitor de afara nu pot sa nu remarc, faptul ca am citit comentarii mai mult sau mai putin la subiect, referitoare strict la aceste alegeri.
    In primul rand am aflat ca opozitia a fost slaba, spre penibila, si ca au fost ca niste “mielusei” aruncati in fata lupilor albi din est, acestia fiind “iesenii”.
    Rezultatul de il stiu corect 86-69 mie imi sugereaza ca opozitia a obtinut un scor undeva pe la 44%, poate gresesc calculul a fost facut din cap, deci un scor mai mult sau mai putin decent depinde de unde privim problema. Faptul ca au fost metode corecte sau nu, asta cred ca absolut nu are importanta, deoarece aceleasi metode stau la indemana oricui care participa la aceste alegeri, tot timpul partea care a castigat este acuzata de catre frauda, cei care au fost imediat dupa au fost “curati ca lacrima” si asta asa o sa fie pentru totdeauna intr-o tara balcanica. Putem spune cu certitudine ca ultimul candidat, dl. Iovici care a obtinut 3 voturi, GARANTAT nu a facut absolut nici o “manevra” morala sau nu.
    Daca tot privim oamenii care au candidat ca si 2 tabere nu pot sa nu imi exprim o foarte scurta parere despre ele:
    Tabara “mieilor” opozitia care a pierdut de data asta este culmea tocmai tabara care a condus timp de 4 ani Federatia, mai mult sau mai putin, care are toate “meritele” si “esecurile” mandatului trecut, insa nu pot sa nu remarc, ca din “tabara” aceasta fac parte oamenii care fiind mielusei, si-au permis de mai multe ori sa ma ameninte, direct si indirect, personal sau prin mesageri, pe mine sau familia mea, pentru interese proprii, oamenii din aceasta “tabara” m-au mintit in fata ori de cate ori au avut ocazia, si culmea tot de acolo fac parte personaje care ziceau cu zambetul pe buze: – Pe Dombi trebuie sa il f…
    – De ce?
    – De aia!”
    persoane carora culmea nu numai ca nu le-am cauzat, da mai mult le-am oferit si ajutorul. Trecem peste acest aspect, nu vreau sa dau nici nume, nu am de gand acuma sa pornesc o cruciada impotriva nimanui, fiecare sa isi vada de treaba pe cat poate fara sa dam in altii, insa ma irita faptul ca sunt scosi ca si “mielusei” si asa “binevoitori” pentru sahul romanesc.
    Am tot respectul insa din aceasta “tabara” pentru dl. Palamar care a facut treburi foarte frumoase la clubul Otopeni, una din cluburile favorite pt mine, si care a fost tot timpul diplomat si a incercat macar sa ajute pe cat a putut si nu s-a lovit de propriile interese, lucru scuzabil la oricine, si pentru d-na Mariana Ionita, pe care eu personal o vad o persoana cumsecade, chiar daca o sa ridic multe voci la aceasta afirmatie, mie mi-a parut a fi o doamna in varsta si de treaba. Nu stiu si nu vreau sa comentez competenta lor pentru o federatie de sah, dar eu personal ii apreciez pe ambii.
    Acuma tabara “lupilor” sau a “iesenilor” este cu totul alta discutie. Tot aud tot felul de acuze la adresa lor, ca “iesenii” ca e o “gasca” etc.
    Nu am de gand sa supar pe nimeni dar, eu am mare incredere in aceasta “trupa”. Si ma bazez pe fapte. Din punct de vedere sahistic Iasi-ul este fara doar si poate un centru important, daca nu cel mai important din tara. Daca luam absolut toate aspectele in calcul, ca si organizare a cluburilor, a miscarii sahiste si a competitiilor importante, Iasi-ul este de departe Nr. 1 in tara. Poate in alta parte s-au scos rezultate superioare la nivel individual fata de Iasi, dar ca si grup ca si colectiv sunt departe de noi toti. Am avut placerea sa vad un candidat la Federatie in persoana dl. Iacoban, un deputat, care merita increderea mea cel putin din prisma faptului ca a ajutat cu brio activitatile desfasurate in Iasi pana in prezent, si chiar s-a documentat asa putin din lumea sahului, stie o parte din problemele sahului romanesc, NU doar cel iesean, si pana la proba contrarie are un capital de incredere ca va face treaba buna. “Trupa” aceasta din Iasi, “iesenii” cel putin cu mine au fost tot timpul foarte corecti, repet CORECTI, nu mi-au facut NICIODATA favoruri, INSA s-au tinut de ce au zis mereu.
    Dl. Ungureanu de exemplu niciodata nu mi-a promis ceva de care sa nu se poate tine, niciodata nu a venit cu idei fanteziste si mereu ce am stabilit asa a ramas indiferent de alti factori externi, (ce bine ar fi daca toti din lumea sahului ar fi ca el…).
    Dl. Manole mi se pare un foarte bun manager, chiar daca nu este agreat de toti, chiar daca unii cred ca isi urmareste propriile interese, DA e normal ca in primul rand sa isi vada si de propriile interese, insa mie personal mi s-a parut un foarte bun organizator, si care nu prea lasa nimic la voia intamplarii. Ma repet, foarte foarte bun manager.
    Dl. Danilov, mai retras de felul sau, apare putin in fata, insa nu pot sa nu apreciez faptul ca la ultimele campionate nationale pe echipe, cand am avut o problema, s-a ocupat personal de problema si a rezolvat-o mult peste asteptarile noastre, asta in conditiile in care noi nu suntem persoane importante, nu ofeream multe voturi, nici macar nu am avut reprezentant la alegeri, deci a fost absolut dezinteresat, dar s-a achitat in modul profesionist de sarcinile organizatorice.
    Cu domnii Axinte si Stefanache am fost impreuna in deplasarea de la Malenowice, si pot spune cu mana pe inima ca ambii s-au comportat exemplar nu numai cu mine dar cu oricine din delegatie, si dupa spusele unei persoane de acolo, nu dau nume, dl. Axinte a fost cel mai ok sef de delegatie cu care s-au deplasat vreodata impreuna la o competitie. Asadar, tot “ieseni”.
    Tot din aceasta echipa, sau din echipa celor alesi, fac parte si persoane, care desi nu ma cunosteau si aveau informatii mai mult sau mai putin reale despre mine, m-au ajutat, culmea cand nu ma mai asteptam, si fara sa ma cunoasca in momentul respectiv, si CULMEA nici nu sunt din Iasi.
    Asadar, per total sa ii lasam sa lucre, sa vedem ce pot realiza si pentru tara nu numai pentru Iasi, si daca peste 4 ani nu se schimba nimic inspre bine, sau mai bine, macar 1 mm acolo spre mai bine, promit sa fiu primul care ii arata cu degetul si o sa cer raspicat sa vina altii. Insa daca cei alesi vor realiza ceva, sau peste asteptarile voastre va intreb eu, peste 4 ani o sa aveti puterea sa ii aplaudati? macar asa in surdina? si sa recunoasteti ca ati gresit cand i-ati criticat inainte sa inceapa munca?
    Nu vreau sa ma mai intind la discutii, astept de la proaspetii membrii ai CD sa faca o treaba buna, mie personal mi-a placut CD-ul ales, aveam cateva rezerve si mi-as fi dorit si alte persoane in CD, dar… votul decide, poate era mai corect ca CD-ul sa fie format din 8 membrii si fiecare sa reprezinte o regiune aparte, sau 8 membrii oarecare, deoarece cred ca mai sunt persoane din sahul romanesc care ar fi meritat “sa steie la masa bpgatilor” cand se iau deciziile in sah si sa vina cu cateva idei.
    Ca si asteptari? Vreau intr-adevar sa vad din nou in echipa nationala persoaneca si Nisipeanu si Peptan, as dori sa vad persoane ca si Pasarelu sa organizeze evenimente mari prin tara nu numai la Iasi, mi-ar place sa vad o unitate intre sahisti si mult, mult mai multa corectitudine mai ales din directia Federatiei spre “muritorii de rand”.
    Cu scuzele de rigoare celor pe care i-am plictisit,
    si cu respect tuturor cititorilor
    Dombi Rudolf

    septembrie 25, 2013 - 12:42 pm Raspunde
  • Mihai Ghinda

    @ ALL

    Incep si eu la fel de abrupt ca Gabi Grecescu si recunosc ca spiritul meu nelinistit, uneori mult prea sburdalnic, mi-a jucat iar o festa neplacuta si am persiflat inutil si gratuit, intr-un moment serios al vietii noastre sahiste, dojana blanda a lui Sergiu Grunberg pe acest blog minunat, ”Sah cu Ceausescu” pe care sunt incantat sa scriu.

    IMI PARE RAU SERGIU, nu am vrut decat sa fiu spiritual si nu am sesizat seriozitatea momentului.

    Resimt si eu puternic ne-alegerea celor doi tineri puternici sahisti MMI Gergely Szabo si MI Gabriel Grecescu in Comitetul Director. O mare eroare din partea alegatorilor, cei doi au fost principalii mei favoriti la locurile din CD. Si-ar fi putut aduce, prin expertiza lor sahista si inteligenta lor, o contributie importanta la redresarea sahului romanesc.
    Comentariile celor prezenti la AG sunt contradictorii, dar respect dreptul la o opinie onesta al fiecaruia, desi au fost destule exagerari. Nu am de gand sa intru in polemici, nu am fost de fata, din motivele enuntate mai demult pe alt thread si NU POT emite judecati corecte.

    Doresc sa urmez exemplul elegant al lui Gabriel Grecescu si sa urez SUCCES noi conduceri a F.R.Sah. Voi ramane insa, pitbulul de serviciu si vom supraveghea cu totii sever, ca respectarea promisiunilor pre-electorale sa devina realitate.

    septembrie 25, 2013 - 12:59 pm Raspunde
  • Ioan Sim

    1.Gens una sumus?
    2.Despre sahul online si despre un server romanesc s-a discutat ceva?

    octombrie 2, 2013 - 8:48 am Raspunde
  • Tudorache M

    Este un paragraf din relatarea marelui maestru Jianu, in care se aminteste de sahul online: “Dna Ionita,dnii Manole si Pascalau.Discursuri,povesti.De ce ar dori dna Ionita un organizator de turnee platit de federatie care sa castige bani de la finalele de juniori pentru FRSah?Deasemenea despre sahul online ca poate avea un viitor.Nu stiu,dar mi se par idei bune pe care viitoarea federatie le-ar putea folosi.”
    Problema este ca D-na Ionita a avut ocazia sa porneasca ceva pentru sahul online si nu a facut-o. A fost consiliata rau sau i-a apartinut decizia, asta nu pot sti. Nu s-a semnat contractul cu Premium Chess ( care era si poate chiar mai exista la FR Sah). Am mai purtat si negocieri aiurea si am facut o figura egala cu cea, care suntem tot mai des perceputi In Europa. Existau toate preparatiile, adresa (spatiul virtual) si instrumentele ca sa pornim treaba. Cei de la Premium au avut rabdare si au fost receptivi la multe dintre problemele puse de noi. Dar noi nu vroiam sa facem chiar nimic! Nu promovare si ceva reclama, nu contributie cu ceva jucatori sa dea simultane, nu lectii, nimic , nimic. Apoi, a fost gasit motivul legitimarii. Ca federatia trebuie sa legitimeze jucatorii online cu carnet normal. Adica, in opinia mea, un jucator online avea urmatoarele costuri: calculator, curent, abonament internet, abonament la server (care de fapt in contract era legitimarea online si se facea de catre ei, federatia urmand sa primeasca o cota procent, de asemenea omul ales de FR Sah, care se ocupa de intretinerea serverului si activitatilor ar fi fost platit tot de Premium si nu din cota aceeea), carnet de legitimare cu viza anuala de platit. Cum e? E bine ? Cred ca am depasit limita. S-au facut trimiteri la regulamente in care nu se specifica nimic despre sahul online (aparut. mai precis, bagat in seama de FR Sah in februarie anul acesta). O rigiditate extrema din partea CD al FR Sah, care nu isi avea rostul. Asa ca…jucatorii online in clipa de fata sunt in stadiul de “tolerati”. Nimic oficial. Am dat cu piciorul la o buna ocazie si cam atat. Sa vedem cand se aseaza treburile la FR Sah, privind noua conducere si daca cineva apleaca urechea si la noi. In CD-ul actual d-l Campeanu a fost un oponent al acestui proiect (dansul isi face bine treaba la sahul practic cu siguranta, dar la online cred ca ii scapa multe argumente si le prinde ca cele de la sahul real) . Deci, este persoana care nu ma astept sa sprijine. Cum data trecuta numai dansul a dat verdicte, iar restul ciocul mic, as fi curios acum daca ceilalti membri au opinii diverse. Unul singur are ceva habar cu ce se mananca sahul online si a organizat chiar concursuri: d-l Jugaru.

    octombrie 2, 2013 - 2:39 pm Raspunde
  • Ioan Sim

    Domnule Tudorache, sunteti mult prea indulgent si elegant in exprimare. Jucatorii online nu sunt tolerati, sunt IGNORATI ! S-auzim de bine!

    octombrie 2, 2013 - 4:24 pm Raspunde
  • Tudorache M

    FIDE nu a creat nimic! Sau haideti sa spunem au facut ceva…adica, au semnat un acord pe care noi nu l-am semnat. Deci platforma pe care FIDE va face concursuri si va abona jucatorii, nu este altceva decat Premium Chess. La ea au fost deja legati cei din Italia, Brazilia, Cehia si inca o tara care nu imi amintesc bine (Kazahstan parca). Deci federatiile respective, in afara de faptul ca pot juca cu toti jucatorii din lume, pot organiza turneele proprii. Ramane de vazut cum va organiza FIDE turneele si cine poate participa. Ma indoiesc de faptul ca noi, am avea posibilitatea sa organizam turnee pe platforma FIDE. Sistemul de turnee nu este ca pe ECU online sau Playchess, sa poti organiza turnee proprii, dupa propriul plac. Apoi si daca sa spunem, ne-ar face aceasta mare favoare si ar pune un turneu, sistemul nu poate recunoaste cine e roman sau nu. In timp ce avand spatiul nostru, am fi legati la FIDE dar in acelasi timp am avea posibilitatea turneelor noastre, doar cu cei legitimati la noi. Si mai grav decat acest aspect (unde jucam) este faptul ca suntem tratati egal cu toti ceilalti jucatori (practic, corespondenta etc). prin specificul activitatii noastre, suntem mult diferiti. Daca ni se cere sa facem carnet normal, atunci avem nevoie de premii, de clasificari si toate celelalte drepturi. Se incumeta FR Sah? Iata de ce in ROF, jucatorul online are nevoie de specificari exprese. Cum ar fi: in cazul cand federatia incheie un acord cu o platforma de joc, legitimarea se face de catre acea platforma (prin abonamentul platit de jucator) urmand sa se stabileasca cat va fi partea FR Sah si alte detalii. Sau fara platforma, facem comisie de tipul celei de corespondenta (sau le unim, pentru ca tot folosesc si ei internetul). Fenomenul jocului online live este complex si ma indoiesc de faptul ca cei de la corespondenta ne vor accepta. Comisie separata pare unica solutie, cu regulamente specifice. Si nu in ultimul rand rezolvarea platilor electronice, de ce nu chiar pe site-ul FR Sah. Am sa trimit propunerile mele la FR Sah cat de curand.

    octombrie 7, 2013 - 4:01 pm Raspunde

Lasa un Comentariu

Adresa dvs de email nu va fi publicata.