Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Jose Maria Lerch Gallemi 2330 – Juan Antonio Vazquez Cortado 2200
Sant Boi op 1998 • Symmetrical English: 2.Nc3, lines with… d5 (A34)
1.e4 e6 2.c4 c5 3.Nc3 b6 4.Nf3 Nc6 5.d4 cxd4 6.Nxd4 Bb7 7.Ndb5 d6
Albul muta si castiga
2 Comentarii
8.Nf4-e5 9.Cd5-e:f4 10.Cbc7-Rd7 11.Dg4-f5 12.D:f5#
iulie 22, 2013 - 4:52 pm8.Nf4 e mutarea castigatoare (iar cel mai bun raspuns al negrului, care nu-l salveaza de infrangere, este 8…Ce5). Interesant ca am fost “inspirat” in realizarea acestui articol de o partida de-a mea (de pe internet) care s-a terminat chiar ca in varianta data de Alex :).
iulie 22, 2013 - 6:14 pmIn partida s-a continuat cu 8…Tc8 9.Ne3 Cf6 10.Ng5 (10.Da4! era cea mai buna continuare), negrul cedand inainte de mutarea 20.