Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Mohamad Al Modiahki 2530 – Htun Zaw Tin 2509
GM Scheveningen, Yangon 1999 • Modern Defense: Two Knights Variation (B06)
1.e4 g6 2.d4 Bg7 3.Nc3 d6 4.Nf3 Nd7 5.Bc4 c5
Albul muta si castiga
4 Comentarii
1.N:f7+! R:f7 2.Cg5+! Re8 (2…Rf8? 3.Ce6+! +- sau 2…Rf6? 3.Cd5+! Re5 4.Cf7+! +-) 2.Ce6! Db6/Da5 3.C:g7+! +-cred!
iulie 10, 2013 - 10:36 amEsti aproape, dar nu 1.Nxf7+ e cea mai buna continuare (dupa 2…Da5 3.Cxg7+ Rf7 si negrul castiga o piesa, cu o pozitie relativ egala).
iulie 10, 2013 - 7:31 pmPosibil 1.Cg5! Ch6 2.N:f7+! C:f7 3.Ce6! +- sau 1…e6? 2.N:e6! f:e6 3.C:e6! +- cred!
iulie 11, 2013 - 11:02 pmDupa 1.Cg5! negrul e pierdut in toate variantele (chiar si in cea mai buna continuare 1…e6 2.Nxe6!). In partida s-a jucat 1…Ch6 2.Nxf7! Cxf7 3.Ce6 Db6 4.Cxg7+ Rf8 5.Ce6+ si negrul a cedat.
iulie 12, 2013 - 7:38 pm