Cred ca la prima diagrama se castiga cu manevra 1.Re3,2.Rd4,3.Re5..
Daca dupa una dintre aceste mutari negrul muta fe4, aunci albul raspunde cu Ne4, dupa care totul este ca la inceput…
La a 2-a diagrama as propune 1.Rg3 Rh7(1…Rf7 2.Th8 +-; 1…T linia 4, 2.Tg8 +-; 1…Tc5 2.Rg4 Rh7 3.Rh5 Rg7 4.h3 Rh7 5.Tf7 Tc7 6.Rg5 si finalul pare a fi castigat de alb)2.Rf2 Rg7 3.Re3 Rh7 4.Rd3 Tc6 4.Re4 Rg7 5.Rf5 Tc5 6.Re6 Tc1 7.Te8 Tc7 8.Te7 Te7 9.Re7 cu final casigat de alb
Solutia propusa de bine trebuie luata ca un simplu punct de vedere…Adica, poate fi si incorecta, desi eu nu mi-am dorit asta…
P3. 1.f:g6! D:g6(…T:f4 2.g:h7# sau …f/h:g6 2.Df7# ) 2.N:e4!! N:e4(2…T:e4 pierde la fel) 3.D:f7+! D:f7 4.T:f7 Nf6(fortat altfel mat la f8! iar la 4…Ng7 5.T:g7+ Rh8 6.Te7!! +- castiga nebunul din e4!) 5.T1:f6! urmat de mat.Ar mai fi 4…Nf5 5.T7:f5 Ng7(fortat) 6.N:g7 R:g7 7.Tf7+ Rg8 8.T:a7 +- cred
Virgil:la problema 1, te-as ruga sa fii mai precis daca se poate.
La problema 3, diagrama preluata din partida Geller-Smyslov,1965; rezolvarea este corecta.
Virgil: rezolvarile la problemele 1 si 2 sunt corecte.Felicitari!
Daca la problema 2, cea mai buna continuare la mutarea a 2-a era 2.h4!, cu sacrificiu de pion, chiar si asa, in linia aleasa de tine, albul castiga. Important era sa se salveze pionul f, si asta ai vazut chiar de la prima mutare : 1.Rxg3! si nu 1.hxg3? pentru ca 1..g4+, si albul pierde pionul f, negrul obtinand remiza.
La problema 1, ai adus mai multe linii de joc, cea mai importanta era linia a doua, prin care albul prin jocul de nebun, obliga adversarul sa intre in zug-zwang.
Ambele probleme sunt anti-computer, in sensul ca daca le pui la analizat, engin-urile gasesc foarte greu calea catre victorie dupa un foarte lung timp de analizat si cu multe resurse alocate.
La problema 1 mutarea de la care porneste acesta este 1.e5, iar apoi 1.Re3, dar mai departe nu vede pozitia de zug-zwang prin care albul forteaza negrul decat foarte greu.
La problema 2, porneste de la 1.hxg3?. Mutarea 2.h4! nu o vede!
10 Comentarii
Cred ca la prima diagrama se castiga cu manevra 1.Re3,2.Rd4,3.Re5..
mai 16, 2010 - 8:09 amDaca dupa una dintre aceste mutari negrul muta fe4, aunci albul raspunde cu Ne4, dupa care totul este ca la inceput…
La a 3-a diagrama mutarea castigatoare pare a fi 1.fg6!!, iar partida ar putea continua astfel:
mai 16, 2010 - 8:29 am1…Dg6 2.Ne4 Ne4 3.Df7!! Df7 4.Tf7 Ng7 5.Tg7 +-
La a 2-a diagrama as propune 1.Rg3 Rh7(1…Rf7 2.Th8 +-; 1…T linia 4, 2.Tg8 +-; 1…Tc5 2.Rg4 Rh7 3.Rh5 Rg7 4.h3 Rh7 5.Tf7 Tc7 6.Rg5 si finalul pare a fi castigat de alb)2.Rf2 Rg7 3.Re3 Rh7 4.Rd3 Tc6 4.Re4 Rg7 5.Rf5 Tc5 6.Re6 Tc1 7.Te8 Tc7 8.Te7 Te7 9.Re7 cu final casigat de alb
mai 16, 2010 - 8:55 amSolutia propusa de bine trebuie luata ca un simplu punct de vedere…Adica, poate fi si incorecta, desi eu nu mi-am dorit asta…
P3. 1.f:g6! D:g6(…T:f4 2.g:h7# sau …f/h:g6 2.Df7# ) 2.N:e4!! N:e4(2…T:e4 pierde la fel) 3.D:f7+! D:f7 4.T:f7 Nf6(fortat altfel mat la f8! iar la 4…Ng7 5.T:g7+ Rh8 6.Te7!! +- castiga nebunul din e4!) 5.T1:f6! urmat de mat.Ar mai fi 4…Nf5 5.T7:f5 Ng7(fortat) 6.N:g7 R:g7 7.Tf7+ Rg8 8.T:a7 +- cred
mai 16, 2010 - 12:14 pmVirgil:la problema 1, te-as ruga sa fii mai precis daca se poate.
mai 16, 2010 - 12:36 pmLa problema 3, diagrama preluata din partida Geller-Smyslov,1965; rezolvarea este corecta.
Ghita: rezolvarea este buna, si Virgil a dat-o mai inainte.
mai 16, 2010 - 12:38 pmLa diagrama 1 propuneam 1.Re3!
mai 16, 2010 - 2:23 pm1…fe4 2.Re4,3.Re5,4.Ne4 +-;
1…Re7 2.Rd4 Ne8 3.Re5 Nd7 4.Nd1 Ne8 5.Nb3 Nd7 6.ef5 ef5 7.Ng8;
7…Rf8 8.Rd6 +-;
7…Ne8 8.Ne6 +-;
7…Nc8 8.Rh7 Rf7 9.Rd6! Rg7 10.Ng6! Rg6 11.Rc7 Ne6 12.Rc6 Rf7 13.Rd6 Nc8 14.c6! Ne6 15.g6! +-
Renunt la comentariul 7(s-a strecurat o greseala de scriere)si ramane valabil comentariul acesta:
mai 16, 2010 - 3:00 pm1…fe4 2.Re4,3.Re5,4.Ne4 +-;
1…Re7 2.Rd4 Nd7 3.Re5 Ne8 4.Nd1 Nd7 5.Nb3 Nc8 8.ef5 ef5 9.Na2! Nd7 10.Ng8!;
10…Ne8 11.Ne6 +-;
10…Nc8 11.Nh7 Rf7 12.Rd6! Rg7 13.Ng6 Rg6 14.Rc6 Rf7 15.Rc7 Ne6 16.Rd6 +-;
10…Rf8 11.Rd6 Nc8 12.Rc7 +-;
1…Nd7 2.Rd4 Re7 3.Re5 Ne8(3…Nc8 4.ef5 +-)4.Nd1 Nd7 5.Nb3 Nc8 6.ef5 ef5, cu o continuare similara liniei 2
Virgil: rezolvarile la problemele 1 si 2 sunt corecte.Felicitari!
Daca la problema 2, cea mai buna continuare la mutarea a 2-a era 2.h4!, cu sacrificiu de pion, chiar si asa, in linia aleasa de tine, albul castiga. Important era sa se salveze pionul f, si asta ai vazut chiar de la prima mutare : 1.Rxg3! si nu 1.hxg3? pentru ca 1..g4+, si albul pierde pionul f, negrul obtinand remiza.
La problema 1, ai adus mai multe linii de joc, cea mai importanta era linia a doua, prin care albul prin jocul de nebun, obliga adversarul sa intre in zug-zwang.
Ambele probleme sunt anti-computer, in sensul ca daca le pui la analizat, engin-urile gasesc foarte greu calea catre victorie dupa un foarte lung timp de analizat si cu multe resurse alocate.
mai 17, 2010 - 7:22 amLa problema 1 mutarea de la care porneste acesta este 1.e5, iar apoi 1.Re3, dar mai departe nu vede pozitia de zug-zwang prin care albul forteaza negrul decat foarte greu.
La problema 2, porneste de la 1.hxg3?. Mutarea 2.h4! nu o vede!
Multumim pentru frumoasele probleme…Asteptam si altele…
mai 17, 2010 - 1:45 pmSa auzim de bine!