Set de probleme [16.05.2010]

Este vorba despre trei probleme de sah frumoase si “serioase” 🙂

Spor la treaba!

Problema 1.

Albul muta si castiga

Problema 2.

Albul muta si castiga

Problema 3.

Albul muta si castiga

10 Comentarii

  • virgil

    Cred ca la prima diagrama se castiga cu manevra 1.Re3,2.Rd4,3.Re5..
    Daca dupa una dintre aceste mutari negrul muta fe4, aunci albul raspunde cu Ne4, dupa care totul este ca la inceput…

    mai 16, 2010 - 8:09 am Raspunde
  • virgil

    La a 3-a diagrama mutarea castigatoare pare a fi 1.fg6!!, iar partida ar putea continua astfel:
    1…Dg6 2.Ne4 Ne4 3.Df7!! Df7 4.Tf7 Ng7 5.Tg7 +-

    mai 16, 2010 - 8:29 am Raspunde
  • virgil

    La a 2-a diagrama as propune 1.Rg3 Rh7(1…Rf7 2.Th8 +-; 1…T linia 4, 2.Tg8 +-; 1…Tc5 2.Rg4 Rh7 3.Rh5 Rg7 4.h3 Rh7 5.Tf7 Tc7 6.Rg5 si finalul pare a fi castigat de alb)2.Rf2 Rg7 3.Re3 Rh7 4.Rd3 Tc6 4.Re4 Rg7 5.Rf5 Tc5 6.Re6 Tc1 7.Te8 Tc7 8.Te7 Te7 9.Re7 cu final casigat de alb
    Solutia propusa de bine trebuie luata ca un simplu punct de vedere…Adica, poate fi si incorecta, desi eu nu mi-am dorit asta…

    mai 16, 2010 - 8:55 am Raspunde
  • ghita

    P3. 1.f:g6! D:g6(…T:f4 2.g:h7# sau …f/h:g6 2.Df7# ) 2.N:e4!! N:e4(2…T:e4 pierde la fel) 3.D:f7+! D:f7 4.T:f7 Nf6(fortat altfel mat la f8! iar la 4…Ng7 5.T:g7+ Rh8 6.Te7!! +- castiga nebunul din e4!) 5.T1:f6! urmat de mat.Ar mai fi 4…Nf5 5.T7:f5 Ng7(fortat) 6.N:g7 R:g7 7.Tf7+ Rg8 8.T:a7 +- cred

    mai 16, 2010 - 12:14 pm Raspunde
  • vasyly66

    Virgil:la problema 1, te-as ruga sa fii mai precis daca se poate.
    La problema 3, diagrama preluata din partida Geller-Smyslov,1965; rezolvarea este corecta.

    mai 16, 2010 - 12:36 pm Raspunde
  • vasyly66

    Ghita: rezolvarea este buna, si Virgil a dat-o mai inainte.

    mai 16, 2010 - 12:38 pm Raspunde
  • virgil

    La diagrama 1 propuneam 1.Re3!
    1…fe4 2.Re4,3.Re5,4.Ne4 +-;
    1…Re7 2.Rd4 Ne8 3.Re5 Nd7 4.Nd1 Ne8 5.Nb3 Nd7 6.ef5 ef5 7.Ng8;
    7…Rf8 8.Rd6 +-;
    7…Ne8 8.Ne6 +-;
    7…Nc8 8.Rh7 Rf7 9.Rd6! Rg7 10.Ng6! Rg6 11.Rc7 Ne6 12.Rc6 Rf7 13.Rd6 Nc8 14.c6! Ne6 15.g6! +-

    mai 16, 2010 - 2:23 pm Raspunde
  • virgil

    Renunt la comentariul 7(s-a strecurat o greseala de scriere)si ramane valabil comentariul acesta:
    1…fe4 2.Re4,3.Re5,4.Ne4 +-;
    1…Re7 2.Rd4 Nd7 3.Re5 Ne8 4.Nd1 Nd7 5.Nb3 Nc8 8.ef5 ef5 9.Na2! Nd7 10.Ng8!;
    10…Ne8 11.Ne6 +-;
    10…Nc8 11.Nh7 Rf7 12.Rd6! Rg7 13.Ng6 Rg6 14.Rc6 Rf7 15.Rc7 Ne6 16.Rd6 +-;
    10…Rf8 11.Rd6 Nc8 12.Rc7 +-;
    1…Nd7 2.Rd4 Re7 3.Re5 Ne8(3…Nc8 4.ef5 +-)4.Nd1 Nd7 5.Nb3 Nc8 6.ef5 ef5, cu o continuare similara liniei 2

    mai 16, 2010 - 3:00 pm Raspunde
  • vasyly66

    Virgil: rezolvarile la problemele 1 si 2 sunt corecte.Felicitari!

    Daca la problema 2, cea mai buna continuare la mutarea a 2-a era 2.h4!, cu sacrificiu de pion, chiar si asa, in linia aleasa de tine, albul castiga. Important era sa se salveze pionul f, si asta ai vazut chiar de la prima mutare : 1.Rxg3! si nu 1.hxg3? pentru ca 1..g4+, si albul pierde pionul f, negrul obtinand remiza.
    La problema 1, ai adus mai multe linii de joc, cea mai importanta era linia a doua, prin care albul prin jocul de nebun, obliga adversarul sa intre in zug-zwang.

    Ambele probleme sunt anti-computer, in sensul ca daca le pui la analizat, engin-urile gasesc foarte greu calea catre victorie dupa un foarte lung timp de analizat si cu multe resurse alocate.
    La problema 1 mutarea de la care porneste acesta este 1.e5, iar apoi 1.Re3, dar mai departe nu vede pozitia de zug-zwang prin care albul forteaza negrul decat foarte greu.
    La problema 2, porneste de la 1.hxg3?. Mutarea 2.h4! nu o vede!

    mai 17, 2010 - 7:22 am Raspunde
  • virgil

    Multumim pentru frumoasele probleme…Asteptam si altele…
    Sa auzim de bine!

    mai 17, 2010 - 1:45 pm Raspunde

Lasa un Comentariu

Adresa dvs de email nu va fi publicata.