Vă propun spre rezolvare următorul studiu din anul 1997 a marelui maestru internaţional rus de şah şi fost campion mondial (1957-1958) Vasili Vasilievici Smîslov.
Mi-am asumat greseala primei mutari, dar nu pot intelege cum un studiu poate fi rezolvat intr-o singura mutare…Vreau explicatii in acest sens…
Cu respect, Virgil
Mures: Interventia ta nu da un raspuns intrebarii mele…Din experienta mea, rezolvarea unui studiu nu se reduce niciodata la o singura mutare…De ce nu a fost mai multa rabdare pana la anuntarea solutiei complete?
Mures, felicitari pentru solutia completa si corecta.
Virgil, deoarece au aparut doua solutii diferite am considerat ca este necesar a da un prim raspuns. Daca nu raspundeam la cele doua solutii era o problema poate din partea dezlegatorilor, ca nu se stia care este solutia corecta si se astepta din ambele parti (si a voastra a dezlegatorilor si a mea)la un raspuns.
De unde stiu eu ca regele sau turnul nu s-au miscat inainte de a fi in pozitia aceasta? Exista o regula ca studiile pleaca de la premisa ca regele si turnul sunt piese care isi conserva pozitia initiala?
Gabriela: Tu trebuia sa ai rabdare si sa pastrezi suspansul…Cu cat mai multe propuneri de solutii cu atat mai bine…Trebuia sa astepti pana venea solutia completa…Daca nu aveai rabdare, puteai sa spui ca prima mutare a lui Vladz este buna, dar nu suficienta pentru rezolvarea diagramei…
Virgil,
cum a dat Vladz raspunsul dintr-o singura mutare, tot asa am primit raspunsul si din partea ta. Deobicei dai raspusurile cu mai multe mutari la studii, ceea ce astazi nu a fost.
Au fost raspunsuri intr-o singura mutare din partea amadurora, dar nimeni nu te obliga sa le accepti atata timp cat nu erau complete…Studiile nu se rezolva niciodata intr-o singura mutare…Cel putin asa stiu eu…
virgil,ai dreptate;studiile vor sa ilustreze idei,iar o singura mutare nu e de-ajuns.dar nu trebuie sa te aprinzi ca un copil…chiar si tu rezolvai odinioara probleme cu o singura mutare.
Mures:
E in regula…Nu sunt suparat pe nimeni si nici nu m-am aprins…O respect prea mult pe Gabriela si pe toti cei care va implicati la bunul mers al blogului ca sa pot fi suparat pe cineva…Am spus ce am spus ca o simpla observatie si nimic mai mult…Ma bucur de audienta in crestere pe care o are Gabriela si colegii ei care posteaza articole pe blog…
Va doresc la toti o zi placuta!
15 Comentarii
1.g6!
martie 16, 2010 - 8:03 pm1.Nb8!!
martie 16, 2010 - 8:13 pmVladz, corect. Felicitari!
martie 16, 2010 - 8:27 pmVirgil, 1…-T:b8 -+.
Retrag comentariul precedent din cauza 1…Rf8
martie 16, 2010 - 8:34 pmMi-am asumat greseala primei mutari, dar nu pot intelege cum un studiu poate fi rezolvat intr-o singura mutare…Vreau explicatii in acest sens…
martie 16, 2010 - 8:38 pmCu respect, Virgil
Virgil: 1.g6 hg6;2.h7 Nf6;3.Nb8!(altfel negru se rocheaza)T:b8;4.R:f6 Rd8;5.h8D
martie 16, 2010 - 8:48 pmMures: Interventia ta nu da un raspuns intrebarii mele…Din experienta mea, rezolvarea unui studiu nu se reduce niciodata la o singura mutare…De ce nu a fost mai multa rabdare pana la anuntarea solutiei complete?
martie 16, 2010 - 8:55 pmDe fapt, trebuia sa fie rabdare pana cand cineva dadea solutia completa…De ce atata graba pentru anuntarea castigatorului?
martie 16, 2010 - 8:58 pmMures, felicitari pentru solutia completa si corecta.
martie 16, 2010 - 9:08 pmVirgil, deoarece au aparut doua solutii diferite am considerat ca este necesar a da un prim raspuns. Daca nu raspundeam la cele doua solutii era o problema poate din partea dezlegatorilor, ca nu se stia care este solutia corecta si se astepta din ambele parti (si a voastra a dezlegatorilor si a mea)la un raspuns.
De unde stiu eu ca regele sau turnul nu s-au miscat inainte de a fi in pozitia aceasta? Exista o regula ca studiile pleaca de la premisa ca regele si turnul sunt piese care isi conserva pozitia initiala?
martie 16, 2010 - 9:09 pmGabriela: Tu trebuia sa ai rabdare si sa pastrezi suspansul…Cu cat mai multe propuneri de solutii cu atat mai bine…Trebuia sa astepti pana venea solutia completa…Daca nu aveai rabdare, puteai sa spui ca prima mutare a lui Vladz este buna, dar nu suficienta pentru rezolvarea diagramei…
martie 16, 2010 - 9:13 pmVirgil,
martie 16, 2010 - 9:36 pmcum a dat Vladz raspunsul dintr-o singura mutare, tot asa am primit raspunsul si din partea ta. Deobicei dai raspusurile cu mai multe mutari la studii, ceea ce astazi nu a fost.
Au fost raspunsuri intr-o singura mutare din partea amadurora, dar nimeni nu te obliga sa le accepti atata timp cat nu erau complete…Studiile nu se rezolva niciodata intr-o singura mutare…Cel putin asa stiu eu…
martie 17, 2010 - 12:01 amvirgil,ai dreptate;studiile vor sa ilustreze idei,iar o singura mutare nu e de-ajuns.dar nu trebuie sa te aprinzi ca un copil…chiar si tu rezolvai odinioara probleme cu o singura mutare.
martie 17, 2010 - 12:14 amMures:
martie 17, 2010 - 11:32 amE in regula…Nu sunt suparat pe nimeni si nici nu m-am aprins…O respect prea mult pe Gabriela si pe toti cei care va implicati la bunul mers al blogului ca sa pot fi suparat pe cineva…Am spus ce am spus ca o simpla observatie si nimic mai mult…Ma bucur de audienta in crestere pe care o are Gabriela si colegii ei care posteaza articole pe blog…
Va doresc la toti o zi placuta!