Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Henry Edward Bird – George Hatfeild Gossip
ENG 1900 · King’s Gambit: Accepted. Kieseritsky Gambit Paulsen Defense (C39)
1.e4 e5 2.f4 exf4 3.Nf3 g5 4.h4 g4 5.Ne5 Bg7 6.Nxg4 d5 7.exd5
Negrul muta si castiga
2 Comentarii
1…De7!!! 2.Rf2(2.De2/Ne2 Ng4 -+)Nd4 3.Rf3 Ng4! 4.Rg4 Cf6 5.Rf4(5.Rh3 Dd7 6.Rh2 Cg4 7.Rh3 Cf2 -+)De4 6.Rg3 Tg8 7.Rh3(7.Rh2 Dh4 mat)Df5 8.Rh2 Cg4 9.Rg3/Rh3 Cf2 -+
martie 7, 2010 - 11:26 amCorect. In partida s-a jucat 5.Rf3 De4#. De mentionat ca si 5.Rxf4 duce la mat dupa 5…De5+ 6.Rf3 Df5+ cu mat la prima (singura mutare care mai prelungeste partida este 5.Rh3, dar avantajul negrului dupa 5…Tg8 este foarte mare).
martie 7, 2010 - 4:49 pm