
Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Hermann Neustadtl – Otakar Valenta
Prague 1889 · Vienna Game: Vienna Gambit. Steinitz Gambit Zukertort Defense (C25)
1.e4 e5 2.Nc3 Nc6 3.f4 ef 4.d4 Qh4+ 5.Ke2 d5 6.ed Bg4+ 7.Nf3 0-0-0 8.dxc6 Bc5 9.cb+ Rb8 10.Nb5 a6 11.c3 ab 12.Kd3 Bf5+ 13.Kd2 Qg4 14.Ke2 Nf6 15.Kf2 Ne4+ 16.Kg1 Ng5 17.Bxb5
Negrul muta si castiga
3 Comentarii
1. …- N:d4
octombrie 10, 2009 - 6:52 pm2. c:d4 – T:d4
a) 3. D:d4 – C:f3+ se pierde dama
b) 3. De2 – C:f3
4. D:f3 – Td1+
5. Rf2 – T:h1 +-
1…Td4!2.c:d4 Nd4+ 3.Rf1-D:g2! 4.Rg2-Nh3 mat
octombrie 10, 2009 - 7:56 pmIn varianta cu 1…Nd4 albul are scaparea 3.Db3.
Varianta lui Miroiu Catalin e si ce s-a jucat in partida…
octombrie 10, 2009 - 8:40 pm1…Txd4 2.cxd4 (nu existau mutari mai bune) NXd4+ 3.Rf1 Dxg2+ si aici albul a cedat in fata matului iminent (aratat in varianta de mai sus).