Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu partida intregrala, cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Erik Van Den Doel – Fritz (Computer)
NK 2000 · English Opening: King’s English. Two Knights’ Variation General (A22)
1.c4 Nf6 2.Nc3 e5 3.e4 Bc5 4.g3 0-0 5.Bg2 Nc6 6.Nge2 d6 7.d3 Ng4 8.0-0 f5 9.Ca4
Negrul muta si obtine avantaj
8 Comentarii
1.fxe4 continuat cu 2. Nf2+ si 3. Nxg3
iulie 1, 2009 - 1:37 pm1…f:e4 2.C:c5-d:c 3.N:e4 si negru nu face nimic:)
iulie 1, 2009 - 4:19 pmNu asta e solutia, dar esti prin “zona”.
iulie 1, 2009 - 6:10 pm1…Nf2 2.Tf2 Cf2 3.Rf2 f:e4 4.Rg1 Df6 5.de4 Df2+ 6. Rh1 Ng4 7.Cc3 Cd4
iulie 2, 2009 - 9:37 amIn mare parte solutia e buna. Fritz a inceput cu 1…Cf2, dar dupa mutarea a doua se intra in aceeasi varianta. La mutarea a treia (a unsprezecea a partidei), negrul are o continuare mai buna, insa, decat fxe4.
iulie 2, 2009 - 6:16 pmCorect, probabil 3…Df6 e mai utila, nu mai permite albului sa se apere cu Ne3
iulie 3, 2009 - 10:48 amNu 3…Df6 e mutarea la care ma refeream, e o mutare care incearca slabirea pozitiei regelui alb (poate mai dificil de vazut de “ochiul” uman). In conditiile in care, poate, albul nu a gasit chiar cele mai bune continuari (desi era oricum in dezavantaj), el a cedat la mutarea 15.
iulie 3, 2009 - 6:13 pmAici puteti vedea partida http://www.chessgames.com/perl/chessgame?gid=1472038
aprilie 6, 2013 - 4:16 pm