Capcane in deschidere (18)


Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.

Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu partida intregrala, cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).

 

Alekhine Defense: Normal Variation (B02)  

1.e4 Nf6 2.e5 Nd5 3.Nf3 d6 4.Be2 Nf4 5.Bf1 dxe5 6.Nxe5 Dd5 7.Nf3

 

Negrul muta si castiga


ALTE POSTARI RELEVANTE

  • SPARTACUS

    1De4+ -Ne2 obligat 2Cxg2+ -Rf1 3 Nh3 -+ (se ameninta imparabil Ce3 ++ )

    aprilie 28, 2009 - 8:29 am Raspunde
  • SPARTACUS

    Ma scuzati pentru greseala de mai sus:

    1…De4+ 2Ne2(obligat) -Cxg2+ 3Rf1 -Nh3 -+ (se ameninta Ce3++)
    Asa este corect

    aprilie 28, 2009 - 8:31 am Raspunde
  • virgil

    1…De6 2.Ne2 Cg2 3.Rf1 Dh3 4.Cg5 Ce3 5.Re1 Dg2 6.Nf3 Dh1 7.Nh1 Cd1 8.Rd1 si negrul castiga

    aprilie 28, 2009 - 8:42 am Raspunde
  • SPARTACUS

    Si daca albul in loc de Cg5 joaca Rg1 ce se intampla?

    aprilie 28, 2009 - 9:21 am Raspunde
  • virgil

    4.Rg1 5.Cf4 Ce1 6.Dh4

    aprilie 28, 2009 - 10:07 am Raspunde
  • virgil

    La varianta ta, dupa 3…Nh3, ar fi interesant de vazut ce se intampla dupa 4.d3…
    Sa stii ca eu nu am propus o rezolvare de dragul de a fi in opozitie cu tine, ci, pur si simplu, am dat-o fara sa ma mai uit daca cineva a postat ceva inaintea mea. Abia dupa aceea am vazut comentariul tau care, in treacat fie spus, seamana leit cu acela pe care il concepusem eu in prima faza si la care am renuntat din cauza lui 4.d3 si nu numai…
    Uneori e bine ca sustinem si puncte de vedere diferite, fiindca, asa cum se stie, adevarul izvoraste cateodata si din contradictiile desfasurate in limitele bunului simt…
    Daca solutia mea se va dovedi gresita, sa stii ca nu voi face niciun fel de suparare din asta, mai ales ca nu am avut timp sa intorc pozitia pe toate fetele…

    aprilie 28, 2009 - 10:29 am Raspunde
  • virgil

    Daca ma gandesc mai bine, 4.d3 ajuta numai pe negru, deoarece acum merge perfect 4…Ch4 5.Rg1(5.Re1 Cf3 mat)Cf3 6.Nf3 Dg6 7.Ng2 Dg6 cu pierderi materiale grele…
    Asa ca albul nu va mai juca 4.d3 ci 4.Rg1 sau orice altceva mai bun, daca exista

    aprilie 28, 2009 - 11:04 am Raspunde
  • virgil

    7.Ng4, am vrut sa spun…

    aprilie 28, 2009 - 11:06 am Raspunde
  • virgil

    In varianta lui Spartacus cred ca cea mai buna aparare pentru alb este 4.Cc3!(4.Rg1 este si ea o mutare rea datorita 4…Cf4).
    Daca si aceasta mutare nu va rezista analizei, atunci este posibil ca problema sa aiba 2 solutii paralele…
    Eu nu am avut timp sa adancesc analiza…Poate o voi face diseara sau poate o va face altcineva in locul meu…
    Sunt intr-o locatie unde analizez fara sa am tabla de sah in fata…

    aprilie 28, 2009 - 11:58 am Raspunde
  • SPARTACUS

    La Rg1 tot Ce3 joc deoarece ameninta Dg4# si pierzi dama
    La Cc3 joc Dg4 2Ce5 -Ch4+ 3Re1-Dg2 4Tf1-Dxh2-+
    4Nf3-Cxf3 5Dxf3-Dxf36Cxf3-ng2 -+

    Eu tot analizez fara tabla 🙂

    aprilie 28, 2009 - 5:26 pm Raspunde
  • rodantero

    Partida a continuat cu 7…De4+ 8.Ne2 Cxg2+ 9.Rf1 Nh3 10.d3 Ch4+ 11.Re1 Cxf3#. Cu negrul a jucat Levenfish.

    aprilie 28, 2009 - 7:23 pm Raspunde
  • virgil

    Spartacus: 1)Ai incercat sa tot combati solutia mea, dar tot nu mi-ai spus la ce concluzii ai ajuns pana la urma; Eu ti-am spus ce joc dupa mutarea ta, 4.Rg1, menita sa-mi dea peste cap solutia…
    2)La varianta ta, mutarea propusa de tine, 4…Ce3 dupa 4.Rg1, nu-ti aduce matul dorit de tine, fiindca albul are raspunsul f2:e3 care duvce doar la pierderea calitatii; tot eu am spus intr-un comentariu mai sus ca 4.Rg1 se combate simplu prin 4…Cf4
    3)Tot la varianta ta, riposta data de tine la 4.Cc3 nu este prea fericita, deoarece, dupa 4.Cc3 Dg4 5.Ce5 Ch4 6.Re1 Dg2, albul nu joaca 7.Tf1, cum ai propus tu, ci 7.Nf3, deci o mutare mult mai tare ….

    aprilie 28, 2009 - 7:41 pm Raspunde
  • virgil

    Daniel: tocmai spusesem – cu argumente – ca 4.d3 nu este o continuare fericita pentru alb, iar daca s-a jucat asa in partida inseamna ca dirijorul pieselor albe nu a gasit replica cea mai buna…
    Dialogul meu in contradictoriu cu Spartacus a dus la o oarecare clarificare a pozitiei si la demonstrarea faptului ca 4.Cc3 este cea mai buna aparare a albului(cel mai mic rau dintre toate) in aceasta pozitie, desi ar putea sa fie insuficienta pentru a-l salva…
    Cum evaluezi varianta care incepe cu 1…De6?
    O seara buna!

    aprilie 28, 2009 - 8:08 pm Raspunde
  • Miroiu Catalin

    Sincer nu inteleg de ce ar fi mai buna 4.Cc3 -Ch4+ 5.Rg1 Dg4 mat (5.Re1-Cf3 mat)

    aprilie 28, 2009 - 8:27 pm Raspunde
  • SPARTACUS

    Virgil,pai tu ai pus continuarile tale,dar adversarii mai joaca si alte chestii mai inconvenabile de exemplu,la comentariul 5 nu joc Ce1 joc De1 sa incerc sa schimb damele si doar cu un pion in minus poate reusesc sa scot remiza,dar in orice caz nu vad avantaj clar la alb…..Atat timp cat ataci cu 2 figuri (dama si cal) nu ameninti nimic dar cand aduci si nebunul in atac este un atac decisiv.

    De asemenea am scris raspunsul si la Tf1 si la Nf3.
    La Nf3 joc Cxf3 2Dxf3-Dxf3 3Cxf3-Ng2 cu luarea unei figuri la alegere
    Iar la Ce3 fxe3 joc Dg4+ Rf2 obligat Dg2+ Re1 obligat Dxh1+ Rf2 obligat Dg2+ Re1 obligat si Df1#

    aprilie 28, 2009 - 9:10 pm Raspunde
  • virgil

    Miroiu Catalin, sincer, ai dreptate! In analizele mele stiu ca am “filtrat” si acest neajuns major al mutarii 4.Cc3??, numai ca dupa aceea am luat la mana alte si alte variante care m-au facut sa uit de dezastruoasa mutare Cc3 si sa-mi ramana in minte doar momentul cand ea mi s-a relevat ca o ipoteza de lucru ce parea interesanta, in timp ce catastrofa rapida la care ducea, conform si analizei mele ulterioare, mi-a zburat complet din minte…Oameni suntem si, oricum am face, mai si gresim cateodata…
    Cu exceptia acestei inexactitati, sper ca celelalte opinii exprimate de mine aici sa fi fost corecte, fiindca pe cele incorecte le-am corectat singur…
    Poate poti exprima un punct de vedere si despre varianta care incepe cu 1…De6, in sensul daca ea poate sau nu poate fi o a doua solutie la problema…

    aprilie 28, 2009 - 9:24 pm Raspunde
  • rodantero

    Ca in mai toate aceste “capcane” dezastrul s-a produs inainte de prima mutare, asa ca lucrurile nu prea mai pot fi reparate. Dupa 9.Rf1 Nh3 partida e cam terminata, indiferent de raspunsul albului.

    aprilie 28, 2009 - 9:47 pm Raspunde
  • virgil

    Spartacus: 1.Dama mutata pe e1 sau f1 nu poate duce decat la pierdere, deoarece urmeaza Dg4 cu mat imediat;
    2.Varianta cu 4.Cc3 nu o mai rastalmacim, fiindca s-a demonstrat ca albul pierde imediat dupa 4…Ch4(linia cu 7.Nf3 este asa cum ai apreciat-o tu);
    3.La varianta cu Ce3,sunt de acord cu tine cand spui “obligat Dg2, obligat Dh1,obligat Dg2” dar nu mai pot fi de acord cu tine cand spui “obligat Df1 mat”, ignorand prezenta nebunului de alb pe e2…Aici castiga usor 4…Cf4
    4. Solutia data de tine la problema este buna. Felicitari!
    5. La fel, sper si solutia mea sa fie buna…
    O seara buna!

    aprilie 28, 2009 - 10:04 pm Raspunde
  • virgil

    Daniel, e clar ca albul este pierdut in toate variantele dupa 1…De4 2.Ne2 Cg2 3.Rf1 Nh3…
    Ce se intampla, totusi, dupa 1…De6 2.Ne2 Cg2 3.Rf1 Dh3? Este aceasta o a doua solutie? Conform analizei mele, asa pare sa fie…Orice varianta care conduce la catig este o solutie, indiferent de numarul de mutari in care se realizeaza castigul…

    aprilie 28, 2009 - 10:24 pm Raspunde
  • rodantero

    Dupa cum ziceam albul e pierdut deja la inceputul capcanei. La varianta ta poate urma 4.Rg1 Cf4 5.Ce1 Df5 6.h4 Ch3+ si negrul este, de asemenea, castigat.

    aprilie 29, 2009 - 6:19 am Raspunde
  • Miroiu Catalin

    dupa 3… Dh3 eu propun 4.Cg1!-Ce3++ 5.Re1-Dg2 6.d:e3 Dh1 7.Rf1 -Dh2 -+ – fiind singura varianta in care negru iese in avantaj … dar dupa 1…De4+ este foarte greu sa te aperi (chiar de mat)

    aprilie 30, 2009 - 1:49 pm Raspunde

Dă-i un răspuns lui virgil Anulează răspunsul

Adresa dvs de email nu va fi publicata.