Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu partida intregrala, cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Scandinavian Defense: Ilundain Variation (B01)
1.e4 d5 2.exd5 Qxd5 3.Nc3 Qd8 4.d4 Nc6 5.Nf3 Bg4 6.d5 Ne5
Albul muta si castiga
7 Comentarii
1.Nb5! c6 2.C:e5!! N:d1 3.d:c6!! cu continuarile:
aprilie 27, 2009 - 8:47 am3…b:c6 4.N:c6;
3…a6 4.c7 a:b5 5.c:d8D T:d8 6.C:d1
3…Db6 4.c:b7 Rd8(4…D:b5 5.b:a8D)5.b:a8D Rc7 6.Cd5;
3…Dc7 4.c:b7 Rd8 5.b:a8D
Am uitat sa spun ca diagrama este f.frumoasa..
aprilie 27, 2009 - 8:56 amFelicitari, Daniel!
Se popate juca si direct 1.C:e5!!
aprilie 27, 2009 - 9:29 amMultumesc Virgil. In partida “model” s-a jucat prima mutare 1.Cxe5!!.
aprilie 27, 2009 - 9:45 amLa 1.Nb5+ negrul poate juca 1…Cd7
aprilie 27, 2009 - 10:58 amCxe5 este cea mai buna mutare 🙂
Spartacus: Observatia ta este corecta; deci, intai 1. Ce5!, dupa care 2.Nb5! si restul ca la primul comentariu…
aprilie 27, 2009 - 11:32 amIn partida s-a jucat (iar cu albul a jucat Mieses)
aprilie 27, 2009 - 7:36 pm7.Cxe5 Nxd1 8.Nb5+ c6 9.dxc6 Dc7 10.cxb7+ Rd8 11.Cf7#