Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu partida intregrala, cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Queen’s Gambit Declined: Albin Countergambit. Lasker Trap (D08)
1.d4 d5 2.c4 e5 3.dxe5 d4 4.e3 Bb4+ 5.Bd2 dxe3 6.Bxb4
Negrul muta si castiga
5 Comentarii
6…-e:f2+
aprilie 20, 2009 - 11:31 am7.Re2 (7.R:f2-D:d1)-Ng4+
8.Cf3-N:f3+
9.g:f3-D:d1+
10.R:d1-Cc6
Prima mutare a negrului e buna, dar nu si continuarea.
aprilie 20, 2009 - 12:32 pmDaniel,as avea si eu o propunere…Toate problemele nerezolvate, indiferent la ce rubrica, sa fie repostate zilnic alaturi de noua problema programata pentru ziua curenta. In felul acesta aceste probleme ar ramane mereu in atentia dezlegatorilor cu sansa de a fi rezolvate. Altfel pot ramane uitate pentru totdeauna…
aprilie 20, 2009 - 8:15 pm1…e:f2
aprilie 20, 2009 - 9:39 pm2.Re2-g1C+
3.Re1-Dh4+ (4.g3 De4+)
4.Rd2-Cc6 etc. ( calul nu poate fi capturat imediat din cauza Df2+ )
Corect. In mai mult partide pe care le-am vazut albul a jucat chiar mai prost luand calul, dupa care a urmat (evident) 3…Ng4+.
aprilie 21, 2009 - 6:15 am