Marti este ziua cu 21 ceasuri bune si 3 nebune, in care ne gasim la potential fizic si psihic maxim. Sa incercam sa speculam aceasta caracteristica specifica bioritmului omului si sa rezolvam niste frumoase probleme de sah.
Problema 1.
Compusa de Marjan Kovačević, Pula Internet Tourney 1997, premiul 1.
Albul muta, mat in 2 mutari
Problema 2.
Compusa de Knud Hannemann, Nederlandsch-Indische Schaakbond 1929, premiul 3.
Albul muta, mat in 3 mutari
Problema 3.
Compusa de Gady Costeff, The Problemist, Martie 2007, o problema ce foloseste tema Valladao.[un element de ajutor, :)], tema despre care vom vorbi mai pe larg in unul din articolele viitoare.
Albul muta si castiga
Va doresc spor la rezolvari!
3 Comentarii
Diagrama 1: 1.Te1! si mat la a 2-a;
martie 3, 2009 - 1:04 pmDiagrama 2: 1.Nc6!
1…N:c6 2.Ne7 si 3.Tb4 mat;
1…C:c6 2.Td5 si 3. Tc5/Tb4 mat;
1…T:c6 2.Cge4 si 3 Tb4 mat
Diagrama 3
martie 3, 2009 - 4:16 pm1.0-0-0+! g1D 2.Txg1+ Rxg1 3.Rb2 dxe4 4.f4! exf3 e.p. 5.exf3 Rg2 6.f4 Rg3 7.f5 Rg4 8.f6 Rf5 9.f7 a1D+ 10.Rxd1 Rg6! 11.f1T! +-
Sper ca e bine 🙂 .
corectie 10.Rxa1 Rg6! 11.f8T! .De asemenea a1D+ poate fi jucata oricand de la mutarea a treia a negrului (sau de loc, pentru ca in caz ca albul transforma in dama, negrul poate transforma si ulterior, in ideea obtinerii pozitiei de pat, sau remizei prin sah etern).
martie 3, 2009 - 8:44 pm