Bravo,Daniele! Cred ca aceasta este una dintre cele mai frumoase probleme de mat in 2 mutari pe care le-am vazut in fata ochilor. O s-o tinem minte , fie si numai pentru faptul ca nu am rezolvat-o.
VArul Adinei:Scoate regina negrul pentru ca nu are altceva mai bun, Sunt la turneu acum. Vor veni si rubricile dupa turneele de sah, pe la 12, 30 cred. Incearca asa…cu 3…Dg1
Iulian: Tie si colaboratorilor nostri, mult succes la turneu!
Eu voi continua cu analizele la diagrama 1 si spun ca dupa 1.Dc3 Dg8+ 2.Re7 g1D 3.f7+, negrul are 3 mutari la dispozitie: Dg8g7, Dg1g7 si Rh7; la primele 2 mutari(Dg8f7 si Dg1g7) negrul nu poate scapa de sahurile eterne pe campurile c3, c8 si h3. La 3…Rh7 urmeaza: 4.D:h3+ Rg7 5.Dc3+ Rh6/Rh7/Rh8 6.f:g8 D:g8 7.D:a5. remiza.
Si eu eram la turneu, comentariul l-am postat intre doua runde, si nu am avut timp sa-ti raspund, si intrebarea se datora faptului ca si eu ma gandisem initial la Dc3, numai ca nu nu mi-a placut continuarea Dg8, si am inceput sa caut altceva dupa aceea, numai ca ulterior am renuntat, fara sa aprofundez variantele.
Felicitari tie pentru ca nu ai facut-o si ai reusit sa rezolvi problema.
Eu ca autodidact (care a cam chiulit de la cursuri) nu stiu daca exista si vreo metoda sistematica de a studia genul asta de probleme (si combinatiile in sah in general), pentru ca eu nu stiu alta decat perseveranta in cautarea variantelor (asezonata cu ceva noroc).
De exemplu, la diagrama 2 am incercat Rb8,De5,Tb2+,Txa5,Dc1 si chiar Dc3. De asemenea am incercat Db1+ si Db2+ numai ca Rc7 cu amenintarea de a lua nebunul din d7 parea sa infunde varianta. Atunci am incercat daca nu cumva apararea nebunului cu Dd1 nu e o solutie, si nu parea sa fie, ci doar o pierdere de timp. Am incercat si Td2, asa, ca fantezie, si am observat atunci, ca daca negrul muta nebunul, dama poate da mat la a7 (aici s-ar putea spune ca e vorba de noroc). Abia dupa aceea am studiat ceva mai serios varianta, cu maturile pentru cele trei mutari posibile de rege.
Daniel; Parerea noastra este ca la problemele care se finalizeaza prin mat singurele mutari previzibile sunt cele fortate, iar restul mutarilor care compun solutia trebuie gasite prin tatonare. Daca se apeleaza la metoda tatonarii, primele mutari pe care le incercam sunt cele care creeaza o amenintare de mat sau cele care nu dau prea multe alternative de raspuns adversarului. Asa actionam noi , dar suntem departe de a pretinde ca metodele noastre ar fi si cele mai bune.
14 Comentarii
problema zilei: 1.De6
noiembrie 29, 2008 - 1:55 pmdiagrama 1: 1.Dc3(ameninta 2.f7+ si 3.Dg7+ mat) Rh7(singura aparare) 2.D:h3+ Rg6 3.Dg4+ R:f6 4.Df4+ Rg6(4…Re6 5.Df7+ Rd6/Re5 6.D:a2 g1D 7.D:a5, remiza) 5.Dg4+, remiza.
diagrama 2: nu vedem solutii.
noiembrie 29, 2008 - 8:09 pmCe joaca insa albul la 1…Dg8+?
noiembrie 29, 2008 - 8:31 pmla diagrama 2, ce ziceti de 1.De5?
noiembrie 29, 2008 - 8:35 pmAm crezut ca am vazut solutia la diagrama 2
noiembrie 29, 2008 - 8:51 pm1.De5 (se ameninta 2.Dd6#)
numai ca unica aparare 1…Nb4 pare suficienta
Poate
noiembrie 29, 2008 - 8:56 pm1.Td2
a)1…Rc7 2.Dxa5#
b)1…orice mutare de nebun 2.Da7#
c)1…Ra6 2.Td6#
d)1…Rc5 2.Dd4#
Bravo,Daniele! Cred ca aceasta este una dintre cele mai frumoase probleme de mat in 2 mutari pe care le-am vazut in fata ochilor. O s-o tinem minte , fie si numai pentru faptul ca nu am rezolvat-o.
noiembrie 29, 2008 - 10:17 pmDaniele, la intrebarea ta raspund tot cu o intrebare: ce joaca negrul dupa 1.Dc3 Dg8+ 3.Re7?
noiembrie 29, 2008 - 10:36 pmDaniel: Am comentat la singular, numai in numele meu, fiindca Adina a plecat deja la culcare.
noiembrie 29, 2008 - 10:43 pmVarul Adinei
VArul Adinei:Scoate regina negrul pentru ca nu are altceva mai bun, Sunt la turneu acum. Vor veni si rubricile dupa turneele de sah, pe la 12, 30 cred. Incearca asa…cu 3…Dg1
noiembrie 29, 2008 - 10:46 pmIulian: Tie si colaboratorilor nostri, mult succes la turneu!
noiembrie 29, 2008 - 11:24 pmEu voi continua cu analizele la diagrama 1 si spun ca dupa 1.Dc3 Dg8+ 2.Re7 g1D 3.f7+, negrul are 3 mutari la dispozitie: Dg8g7, Dg1g7 si Rh7; la primele 2 mutari(Dg8f7 si Dg1g7) negrul nu poate scapa de sahurile eterne pe campurile c3, c8 si h3. La 3…Rh7 urmeaza: 4.D:h3+ Rg7 5.Dc3+ Rh6/Rh7/Rh8 6.f:g8 D:g8 7.D:a5. remiza.
Si eu eram la turneu, comentariul l-am postat intre doua runde, si nu am avut timp sa-ti raspund, si intrebarea se datora faptului ca si eu ma gandisem initial la Dc3, numai ca nu nu mi-a placut continuarea Dg8, si am inceput sa caut altceva dupa aceea, numai ca ulterior am renuntat, fara sa aprofundez variantele.
noiembrie 30, 2008 - 9:02 amFelicitari tie pentru ca nu ai facut-o si ai reusit sa rezolvi problema.
Eu ca autodidact (care a cam chiulit de la cursuri) nu stiu daca exista si vreo metoda sistematica de a studia genul asta de probleme (si combinatiile in sah in general), pentru ca eu nu stiu alta decat perseveranta in cautarea variantelor (asezonata cu ceva noroc).
noiembrie 30, 2008 - 11:36 amDe exemplu, la diagrama 2 am incercat Rb8,De5,Tb2+,Txa5,Dc1 si chiar Dc3. De asemenea am incercat Db1+ si Db2+ numai ca Rc7 cu amenintarea de a lua nebunul din d7 parea sa infunde varianta. Atunci am incercat daca nu cumva apararea nebunului cu Dd1 nu e o solutie, si nu parea sa fie, ci doar o pierdere de timp. Am incercat si Td2, asa, ca fantezie, si am observat atunci, ca daca negrul muta nebunul, dama poate da mat la a7 (aici s-ar putea spune ca e vorba de noroc). Abia dupa aceea am studiat ceva mai serios varianta, cu maturile pentru cele trei mutari posibile de rege.
Daniel; Parerea noastra este ca la problemele care se finalizeaza prin mat singurele mutari previzibile sunt cele fortate, iar restul mutarilor care compun solutia trebuie gasite prin tatonare. Daca se apeleaza la metoda tatonarii, primele mutari pe care le incercam sunt cele care creeaza o amenintare de mat sau cele care nu dau prea multe alternative de raspuns adversarului. Asa actionam noi , dar suntem departe de a pretinde ca metodele noastre ar fi si cele mai bune.
decembrie 2, 2008 - 11:13 pm