Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Yakup Erturan 2372 – Illya Nyzhnyk 2504
10th European Individual Championship Budva MNE (9), 15.03.2009 • Queen Pawn Game: Torre Attack (D03)
1.d4 d5 2.Nf3 Nf6 3.Bg5 e6 4.e3 Nbd7 5.Bd3 Be7 6.Nbd2 c5 7.c3 0-0 8.0-0 b6 9.Qe2 Bb7 10.e4
Negrul muta si obtine avantaj
3 Comentarii
1…c4! 2.Nc2 (2.e5?/N:g5? c:d3! -+) C:e4! 3.N:e7 C:c3!! -+ sau 3.C:e4 (3.N:e4? N:g5! -+) d:e4! 4.N:e4 N:e4! 5.D:e4 (5.N:e7? N:f3! -+) N:g5! -+
februarie 10, 2014 - 8:42 am1…de4!
februarie 10, 2014 - 12:30 pm2.Ne4 Ne4 3.Ce4 Ce4 4.Ne7 Cc3! 5.bc3 De7, cu avantaj;
2.Ce4 Ne4 3.Ne4 Ce4 4.Ne7 Cc3 5.bc3 De7, cu avantaj
Dupa 1…c4 pozitia e egala (dupa 3…Cxc3? 4.Nxh7+! albul chiar castiga).
A doua linie data de Virgil s-a jucat si in partida, iar negrul a castigat finalul.
februarie 12, 2014 - 7:47 pm