Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Hickory – Ludmila Zaitseva 2375
SUA 1978 • Queen’s Gambit Accepted: 4.e3: sidelines and 4…Bg4 (D25)
1.d4 d5 2.c4 dxc4 3.Nf3 Nf6 4.e3 g6 5.Bxc4 Bg7 6.Qa4+ Nbd7
Albul muta si castiga
4 Comentarii
1.N:f7+! R:f7 2.Cg5+! Rg8(2…Re8? 3.Ce6! +-) 3.Ce6! De8 4.C:c7! +-
octombrie 24, 2012 - 7:58 ammai bine 3.Db3+
octombrie 24, 2012 - 8:02 amMult mai bine! Se finalizeaza cu mat!
octombrie 24, 2012 - 10:04 amCred totusi ca negrul a optat pentru 1…Rf8? cu un pion in minus!
1…Rf8 era mai bine, intr-adevar, desi negrul era tot pierdut, dar in partida s-a continuat cu 1…Rxf7 2.Cg5 (mult mai bine decat linia cu 2.Db3, in care negrul ramane cu un dezavantaj minim dupa 2…Re8) Rg8?? (cea mai slaba continuare, dar negrul era oricum pierdut) 3.Dc4+ e6 4.Dxe6+ Rf8 5.Df7#.
octombrie 24, 2012 - 6:17 pm