Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Ferenc Berkes – Peter Andi
Szekszard 1997 · Schmid Benoni: 6.e4 (A43)
1.d4 e6 2.e4 c5 3.d5 exd5 4.exd5 d6 5.Nc3 Nf6 6.Nf3 g6 7.Bb5+ Bd7 8.0-0 a6 9.Re1+ Be7
Albul muta si castiga
3 Comentarii
As zice 1.Nh6!! a:b5/N:b5 (1…Cg4? 2.Ng5! +- sau 1…Cg8? 2.Ng7! +-) 2.Ng7! +- (am. 3.N:h8/N:f6! +-) cred!
septembrie 10, 2012 - 4:44 pmLa 1….Tg8? 2.Ng5! +-
septembrie 10, 2012 - 4:45 pmCorect Ghita. Asa s-a si jucat in partida (desi era mai bine sa se inceapa cu 1.Nxd7 si abia apoi 2.Nh6) 1.Nh6! Nxb5? 2.Ng7 Rd7 3.Nxh8 Dxh8 4.a4! Nc4 5.b3, si negrul a pierdut si nebunul (partida a mai continuat pentru inca 10 mutari).
septembrie 10, 2012 - 6:42 pm