Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
NN – Gioachino Greco
Miscellaneous Game 1620 · Italian Game: Italian Variation (C50)
1.e4 e5 2.Nf3 Nc6 3.Bc4 Bc5 4.0-0 Nf6 5.Re1 0-0 6.c3 Qe7 7.d4 exd4 8.e5 Ng4 9.cxd4 Nxd4 10.Nxd4 Qh4 11.Nf3
Negrul muta si castiga
6 Comentarii
mat etouffe
1.D:f2+ Rh1
octombrie 14, 2009 - 8:32 am2.Dg2+!!T:g2
3.Cf2+#
1. … D:f2+
octombrie 14, 2009 - 8:48 am2 Rh1 Dg1+
3.C(T):f1 Cf2++
1.Dxf2+ Rh1
octombrie 14, 2009 - 10:14 am2.Dg1+ C sau Txg1
3.Cf2+#
Desigur, solutiile “sufocate” sunt corecte (mai putin notatiile la comentariile 1 si 3, doar al doilea notand mutarile corect, pentru ca negrul era la mutare 🙂 ).
octombrie 14, 2009 - 8:20 pmda scz dar eu am fost primu :))
octombrie 14, 2009 - 9:32 pmam scris solutia bine numa ca trebuia 1…D:f2+ nu 1.Df2+ Scuzati 🙂
Nicio problema 🙂
octombrie 14, 2009 - 9:56 pm