Au mai ramas 3 runde de foc, pentru echipele nationale din Romania. Le tinem pumnii si suntem alaturi de ei pana la finalul europenelor. Hai Romania!
Echipa feminina a Romaniei si MM Ciprian Nanu Foto: Mihaela Sandu facebook
FEMININ
Runda 5 ne-a adus cu picioarele pe pamant, dar fetele au demonstrat ca au avut sanse bune in meciul cu Ucraina. Cristina Foisor a cazut prada crizei de timp si a remizat in pozitie excelenta, aproape castigata in fata campioanei mondiale din 2015, castigatoare a Women’s World Chess Championship 2015 (knock-out) In 2016 isi va apara titlul in fata lui Hou Yifan. Desi Mihaela si Irina au incercat sa joace cat mai transant, sahistele din Ucraina au castigat meciul. Nu vreau sa ma gandesc cum si-a ascuns privirea Zhukova de privirea senina a Mihaelei Sandu, dupa acuzatiile grave si inscenarea de la Campionatul european. Pana la urma si meciurile foarte tari, au rolul lor si trebuie sa recunoastem ca fetele au respectul nostru pentru felul cum lupta extraordinar la tabla de sah.
Masa |
8 |
Romania |
Rtg |
– |
3 |
Ukraine |
Rtg |
1 : 3 |
2.1 |
IM |
|
2346 |
– |
GM |
|
2542 |
½ – ½ |
2.2 |
IM |
|
2391 |
– |
GM |
|
2534 |
0 – 1 |
2.3 |
WGM |
|
2303 |
– |
GM |
|
2480 |
½ – ½ |
2.4 |
WGM |
|
2207 |
– |
GM |
|
2438 |
0 – 1 |
Un meci foarte greu si nebun pana la urma, cu 4 partide decise a fost cel de ieri cu Serbia. Desi fara nume mari, cam toate tarile din fosta Iugoslavie au scoli de sah sanatoase si foarte bune, de unde si jucatoarele excelente din Serbia. Un meci egal, care ne impiedica sa urcam in clasament, mai aproape de un loc fruntas, dar mai sunt sanse sa putem ajunge aproape de podium.
Romania – Serbia 2-2 Foto: Mihaela Sandu facebook
Masa |
12 |
Serbia |
Rtg |
– |
8 |
Romania |
Rtg |
2 : 2 |
3.1 |
WGM |
|
2357 |
– |
IM |
|
2346 |
0 – 1 |
3.2 |
WGM |
|
2295 |
– |
IM |
|
2364 |
1 – 0 |
3.3 |
WGM |
|
2271 |
– |
IM |
|
2391 |
1 – 0 |
3.4 |
WIM |
|
2179 |
– |
WGM |
|
2303 |
0 – 1 |
Suntem pe locul 7 si astazi jucam cu o puternica echipa a Poloniei intr-un meci ce poate decide in buna masura, daca locul nostru la europene va fi unul foarte bun, bun sau normal. Multumim fetelor pentru spiritul de lupta si cred ca va fi un meci foarte disputat pentru ambele echipe. Succes fetelor si hai Romania!
MASCULIN
Runda 5: Meciul cu Cehia a fost mult mai greu, decat ne-o arata cele 4 remize , toate disputate si jucate pana la pozitii complet egale si simple de remiza. Pana la urma ne bucuram de acest punct, realizat cu o echipa excelenta cu jucatori de top cum este cazul lui Navara, combativa cum este cazul lui Laznicka ( prezent la recenta Cupa Mondiala 2015 si eliminat cu greu de catre Adams ) si experimentata prin siguranta lui Hracek si Babula de pe ultimele 2 mese.
Masa |
12 |
Czech Republic |
Rtg |
– |
20 |
Romania |
Rtg |
2 : 2 |
11.1 |
GM |
|
2730 |
– |
GM |
|
2631 |
½ – ½ |
11.2 |
GM |
|
2665 |
– |
GM |
|
2589 |
½ – ½ |
11.3 |
GM |
|
2609 |
– |
IM |
|
2440 |
½ – ½ |
11.4 |
GM |
|
2559 |
– |
GM |
|
Parligras, Mircea-Emilian |
|
2587 |
½ – ½ |
Runda 6: Un meci de infarct a fost cel cu Grecia, la un moment dat eram condusi, dupa infrangerea cumva neasteptata a lui Mircea Parligras, iar in partidele ramase de jucat, Lupulescu si Deac, stateau mai rau! Eforturi demne de apreciat si Costica a reusit sa castige si sa intoarca soarta meciului si Bogdan Deac a reusit sa tina pozitia si aceste 2-2 devine foarte bun pentru noi, desi inaintea meciului toti ne gandeam doar la o victorie clara.
Echipa masculina a Romaniei in meciul cu Grecia Foto: Mihaela Sandu facebook
Masa |
20 |
Romania |
Rtg |
– |
18 |
Greece |
Rtg |
2 : 2 |
10.1 |
GM |
|
2631 |
– |
GM |
|
2638 |
1 – 0 |
10.2 |
GM |
|
2589 |
– |
GM |
|
2609 |
½ – ½ |
10.3 |
IM |
|
2440 |
– |
GM |
|
2615 |
½ – ½ |
10.4 |
GM |
|
Parligras, Mircea-Emilian |
|
2587 |
– |
GM |
|
Mastrovasilis, Athanasios |
|
2544 |
0 – 1 |
Suntem pe locul 18, iar astazi jucam cu fratii nostri de peste Prut. Echipa Moldovei are un Viorel Bologan in mare forma, care a realizat 5 p din 6 la masa 1, lasand doua remize si castigand la 2 jucatori de peste 2700 ( Leko 2708 si Wojtaszek 2748 ). Un meci greu pe care speram sa il castigam si sa avem un finis cat mai bun, care sa ne aduca intre primele 10 echipe din Europa, desi ne dam seama runda de runda, ca este din ce in ce mai greu sa ai o echipa competitiva, si mai ales o echipa care sa ne multumeasca pe noi, iubitorii de sah din Romania. Insa cred ca cel mai important lucru este sa fim alaturi de baietii si fetele noastre, cu gandul bun si pozitiv si sa le transmitem cat mai multe lucruri bune. Dupa ce se termina competitia, avem tot timpul din lume sa comentam si disecam partidele si meciurile jucate in Islanda. Hai baieti! Hai Romania!
Frate, frate, dar branza (ma rog punctele) este pe bani. Punctul de maxim interes al meciului va fi pe masa a 4-a, unde se va hotari castigatorul. MMI Nevednichy (2569), iarasi cu negrul (trei din trei), impotriva lui Hamitevici (2430). Pronosticul meu este un “2” solist, motivat de diferenta de doua-trei clase dintre cei doi Si nu, nu ma refer la invatamantul scolar…..
HAI ROMANIA!
@ Nelu
noiembrie 20, 2015 - 3:51 pmIti mulțumesc ca mi-ai atras (indirect, fara intentie) atentia asupra verbiajului meu, poate excesiv si, de multe ori neconform cerintelor bolgului ScC. Nu am de gand sa ma substitui proprietarului, dl Ceausescu, acaparând spațiul virtual, răpindu-i plăcerea de a scrie si modificând direcția, evident foarte, foarte, foarte patriotica a blogului ScC. Pe mine ma amuza mult mai mult comentariile sale, decat ale mele care nu-mi aduc nimic nou si nu ma amuza deloc. Daca si cand voi scrie, voi fi mult mai succint, evitand astfel sa mai fiu scos țap ispășitor pentru părăsirea blogului, din varii motive, de catre cei plictisiți sau ofuscați de dialogurile cu alți comentatori, mai buruienosi.
hai Romania!mult succes,lupta,ambitie si daruire.Oricum noi romanii suntem un popor foarte inteligent,dar nu ne folosim aceasta la toata capacitatea.Macar la sah…sa o facem.
noiembrie 20, 2015 - 6:34 pmEi,nu! Serios? Chiar atat de inteligent? Pe bune? Judecând dupa ce se întâmpla pe aici, prin Romania, pare taaaare greu de crezut……
noiembrie 20, 2015 - 8:07 pmDa, suntem buricul pamantului dar nu vrem sa aratam nimanui:)
noiembrie 20, 2015 - 8:51 pmDle Sorin Pop, de unde ati tras concluzia asta? Superficialitatea, bascalia, lipsa de reactie(sange in instalatie, cum mai zic unii), smechereala(si altele) reprezinta semne de inteligenta? Si le-am spus pe cele mai soft, nu m-am bagat in tradare, caracter….
Suntem patrioti pana la un punct. Pana la punctul in care cadem in derizoriu.
Sa fim rezonabili si sa nu batem toba in pustiu.
Am pierdut ambele meciuri.Exact ca poporul roman.Oscilant una calda,alta rece.Fara continuitate si constanta.noapte buna.
noiembrie 20, 2015 - 10:35 pmMasa 4….”frate.. ..branza. ..bani”= meci pierdut. Ar trebui sa fie ultimul ptr el sub culorile Romaniei si ptr selectionerul sau deasemenea. Gata, ne-am saturat.E timpul sa vedem Un Chirila, Georgescu,Miron si sigur alti jucatori de perspectiva si cu pofta de joc.
noiembrie 20, 2015 - 11:34 pmNu am inteles nimic din ce s-a întâmplat azi pe masa a 4-a la băieți. Dece a iesit Mircea Parligras, care este JUCATOR si a intrat neasteptat ex-moldoveanu Vl. Nevednichy (care are cu 139 de puncte la plus la Elo fata de Hamitovici) care este evident iesit complet din forma? Evident, NUMAI ca sa joace la castig desigur, masa a patra fiind călcâiul lui Ahile al echipei moldovene. Ma asteptam la absolut a orice, dar NU la o remiza rapida, practic instantanee in numai 12 mutari fara joc, ingropand astfel meciul. O fi intrebat Nevednichy capitanul atunci cand a dat remiza? De fapt NU a intrebat, pentru ca EL a repetat curajos mutarile.
Desigur ca selectia sa in echipa a fost facuta dupa o “matura gandire”, multe consfătuiri cu “expertii din forurile de conducere” si de catre un “selectioner responsabil” Ghilimelele reprezinta citate din postările anterioare cu explicațiile selectionerului despre felul cum s-a ales echipa. Judecand dupa prestatia dlui Nevednichy, precis combativitatea a fost motivul principal al selectiei sale in echipa…Venind dupa alta remiza rapida cu kosovarul “”no name”” care l-a scandalizat pe Mamaia2015, aparitia sa in echipa ar avea ca singura explicație faptul ca Mircea Parligras a fost răpit de marțieni si tarat in cosmos. Jos palaria in fata MMI Mihail Marin redivivus, care a dat 7 lectii in in tot atatea partide, lectii de ambitie si spirit de lupta!
Suntem pe jalnicul loc 24, dupa ce am castigat doar la penultimul si antepenultimul loc. NO (more) COMMENT.
PS Astept cu mare nerabdare cronica obiectiva de maine a dlui Ceausescu. Sper sa nu üite sa o scrie……
noiembrie 20, 2015 - 11:39 pmParerea mea de amator este ca GM Mircea Parligras a fost scos dupa infrangerea cu grecii , sau poate ca el a cerut sa faca o pauza , numai selectionerul poate clarifica ce si cum.
@Alin_P de acord cu dvs ,GM Chirila merita convocat , cat despre Georgescu ,Miron este parerea dvs si cam atat ,selectionerul decide , eu personal ii prefer pe Mihnea Costachi si pe juniorul de la Craiova care a jucat la Divizia A un pusti teribil de talentat Ducu Gavrilescu parca , juca la Craiova si facea spectacol.
Domnule Mihai Ghinda au fost ani in viata mea in care cumparam Revista Romana de Sah numai ca sa vad partidele dvs , am reviste din anii 70 cu finale jucate de dvs , de regretatul GM Ciocaltea ,cu poze cand se juca sah adevarat ,este o placere si acum sa va revad partidele dvs ,pariez pe ce vreti dvs ca ii bateati pe kosovari si atunci si acum si la orice ora ,sau poate atunci se juca alt sah cand era permis si fumatul in sala de joc ? Erau scrumiere pe masa , se fuma ,si se juca SAH.
Remizele de cateva mutari cred ca erau o OFENSA la adresa publicului iubitor de sah care urmareau partidele ,gresesc cu ceva ?
Cu tot respectul pentru GM Marin dar eu vreau sa vad tineret pe toate mesele si ma iertati dar GM Levente Vajda sa lipseasca din echipa este 1 mare greseala.
Un alt jucator foarte bun este GM Gergely Szabo observ ca si el lipseste.
Merita 1 sansa si GM Marius Manolache ,parerea mea.
Locul 24 ? NO MORE COMMENT
noiembrie 21, 2015 - 12:10 amMircea a tot avut pauze -trei zile- a jucat numai 5 partide. Un jucator este COMPLET la dispozitia capitanului de echipa, cel care scrie formatia. Eu inca nu am auzit in peste 50 de ani de sah, ca un capitan de echipa nationala sa dea formatia de joc si vreun jucator sa nu se prezinte intenționat la runda.
Deci, Mircea ar fi putut sa-i ceara orice dlui Grunberg, capitanul poarta decizia formulei de echipa. Sa fii sanatos Mamaia2015 cate vaicareli am auzit eu la viata mea de la “mimozele” mele, o parte joaca si acum, aici la Europene. Am fost capitan de echipa din 1975 si intodeauna am facut cum m-a taiat pe mine capul si tot eu am raspuns intodeauna pentru erorile facute. Asta mi-a adus ealtfel pe langa un renume de dur si un numar record de tiluri. Ce-i drept, eu nu-i scarpinam pe jucatori sub gusa, nu aveam/am/ voi avea intelegere pentru mofturile lor. Cine are probleme si “greturi” sa joace, sa stea acasă vreo 4-5 ani, Urmatorul pe lista de selectionabili ii ia locul, si tot asa, chit ca ajungem pana la juniorii de 2200. Cui nu-i comvine, sa-si ia transferul sa se duca la alta echipa de club sau alta federație națională…..
Vorba minunatului cântec al lui Jaques BREL: “Au suivant!” Urmatorul……
In minunata echipaa Germanie, 4(patru) jucatori Nisipeanu, Meier, Buchmann si Wagner au castigat 1(O SINGURA PARTIDA) si 21 de remize fioroase din cele 22 jucate. Fericitul castigator este……Wagner, care primeste cadou o supiera, o tigaie de teflon si o razatoare de branza.
noiembrie 21, 2015 - 12:53 amGhinion😃😃😃
noiembrie 21, 2015 - 1:23 amEh, din punctul meu de vedere, ce s-a intamplat acum demonstreaza ca si in sah, de la roz la cacaniu nu e decat un pas.
noiembrie 21, 2015 - 6:31 amSe intrase pe turnanta, meciurile astea erau decisive pentru clasamentul final.
Ne-am ales cu cacaniul, asta e.
Nedumerirea mea este una singura. De ce remiza rapida la masa lui Vladik? Asa, soarta intregului meci la masculin s-a mutat pe umerii lui Deac. O fi el talentat si una din putinele sperante de la juniori, dar sa lasi greul pe umerii lui e cam mult.
Trebuie sa fie un motiv de bun simt pentru remiza in 16 mutari de la masa unde aveam atuul. Probleme de sanatate sau poate subconstientul ambelor echipe, in sensul ca decat o lupta fraticida, mai bine remize la toate mesele?
Daca remiza si Deac, am fi fost si noi mai “nemti” si am fi castigat poate o oala minune, un spargator de nuci si niste ulei de foca:)
@Mihai Ghinda
“Nu am inteles nimic din ce s-a întâmplat azi pe masa a 4-a la băieți.” –> una din multiplele “onanii sahiste” ale jucatorilor selectionati. Acesta este cuvantul potrivit atunci cand calatoresti jumatate de Glob (Islanda nu este tocmai aproape) ca sa freci nebunul inainte-inapoi la mutarea 10.
Problema nu este de ieri, de azi. Finala nationala este plina de asa ceva.
noiembrie 21, 2015 - 7:33 amHm, de vina este temperatura din Islanda ca nebunul a fost frecat la rece 🙂
noiembrie 21, 2015 - 9:06 amDle Ghinda, in calitate de fost capitan de echipe de club sau nationale, imi puteti spune daca frecarea nebunului la mutarea 10 este o decizie individuala a jucatorului, sau o tactica stabilita la inceputul meciului, de catre capitan ? Va multumesc.
noiembrie 21, 2015 - 12:03 pmFinutzule, pana raspunde dl. Ghinda, imi permit si eu o parere.
noiembrie 21, 2015 - 2:26 pm“Manipularea” 🙂 faimosului nebun a fost tactica dibace stabilita de capitan. I-a facut niste semne clare lui Vladik. Hai, acum e momentul, treci la gioco di mano!
Evident, glumesc, de fapt fac haz de necaz pentru ca intrebarea este aberanta.
Si acum, la modul serios, chiar sunt obligatorii rezultatele minune in sah? Hai sa nu uitam totusi ca avem pozitia de start nr. 20 la acest campionat.
Trist este ca juniorii romani care ar putea face saltul spre marea performanta se numara pe degetele de la o mana, cel putin asa cred eu. Deac, Mihnea, Ducu si Ognean.
Iar la fete e durere mare.
@ Finutzu
In mod normal o decizie atât de importanta, remiza fara joc cu un adversar mult mai slab, NU poate fi luata fără acordul căpitanului de echipa. NO WAY! Decât dacă lui Vladik i s-ar fi făcut rau, Doamne ferește! Oricum dl Grunberg se învârte permanent in sala de joc si sigur a văzut repetarea de mutari si categoric ar fi intervenit daca ar fi vazut ceva neobișnuit, care s-ar fi întâmplat fără acordul lui. Sunt 90% șanse ca decizia sa fi fost luata înainte de partida, poate pentru motivul ca dacă meciul era deja intre “frați”, la masa a patra partida Hamitevici -Nevednichy a fost intre frati “gemeni”.
Cum bine a remarcat Gabi, greul meciului a fost lasat pe umerii încă cruzi a lui Bogdan Deac, remizele de la mesele 1 si 2 fiind mai mult sau mai putin previzibile, dat fiind echilibrul de forte si culorile avute. Probabil ca Bob s-a înfuriat văzând remiza de la masa a 4-a si a sacrificat material pentru initiativa, dorind sa castige cumva la Svetushkin. Tot remiza s-a terminat, dar ce remiza, jucata pana la ultimul cartus! Costica nu a putut sa faca nimic in fata unui adversar tare incomod, aflat si in forma excelenta. Juniorul Deac a fost frecat cu mullta rabdare “ad nauseam” de vulpoiul Iordachescu, care joaca de o viata in superliga si cunoaste perfect pe toti jucatorii romani si a stiut cum sa-l dribleze pe micul virtuos.
Oricum, ce s-a întâmplat acolo, in inima ghețurilor veșnice, va ramane pentru mine un mister, depășind cu mult simpla logica șahistă. Eu rămân la părerea ca Mircea a fost răpit de marțieni si ca Sergiu nu a avut incotro si a trebuit sa-l introduca in echipa pe Nevednichy, care nu a avut încotro si a trebuit sa sa așeze la masa. Aici, l-a văzut pe fiorosul Hamitevici, a avut o revelație mistica (epifanie) si a strigat FRATE! Si iar nu a avut incotro si mânat de nostalgii si de amintirea colțunașilor de acasă din copilăria de la Chișinău, a tot repetat poziția….Gata! am gasit-o, dar Sergiu va trebui sa garnisesc o alta explicație pentru repetarea de mutari si remiza la mutarea 15 din partida cu kosovarul de 2200, deoarece nu cred ca dl Nevednichy are vreo rubedenie printre albanezi. Sau mai stii?
Dle Costea, este perfect adevarat ca aceste remize scurte se întâlnesc frecvent in campionatele noastre. Dar…se fac intre jucatori de forte aproximativ egale sau intre amici, la turnee si momente in care nu te faci de ras remizând rapid. Aici la Europene, “excursia” dlui Nevednichy s-a soldat cu 2 remize extrem de scurte cu adversari mult mai slabi si in momente foarte nepotrivite, remize prin repetări inteligente de mutari si de o pierdere in meciul cu Islanda. Dl Grunberg a scris aici, pe celalalt thread, clar si raspicat ca dl Nevednichy a avut citez: “castig elementar” dar “din nefericire” a gresit mititelu’ de el si pierdut, a facut buba si uite asa, am pierdut meciul cu Islanda din cauza “ghinionului”. Aceasta ar fi, dupa modelul american, un excelent Middle Name pentru Vladislav “Ghinion” Nevednichy….
Eu unul, neincrezator din “naturelul” meu fiind si avand o mare alergie la abureli, am analizat cu mare atentie partida cu islandezul (nu-i mai stiu numele), ajutat de doua module de analiza Houdini 4 PRO si Stockfish 6, ca martori obiectivi Am analizat pe un PC foarte puternic, cu 8 procesoare si 16 GB de memorie pe care-l folosesc la sahul prin corespondenta. Evident ca jupan Nevednichy NU a avut niciun moment vreun “câștig elementar”, nici măcar avantaj clar. NIMIC! A stat mai plăcut (+18 sutimi de pion Houdini 4Pro, + 16 sutimi Stockfish) o vreme, dupa care a jucat prost h6 si f6, fixandu-si aiurea pionii, dupa care a schimbat piesele cu multa “îndemânare” si a început sa stea tot mai rău, pierzând fără drept de apel finalul de turnuri. Fac cinste cu o masa îmbelșugata, cu de toate, la Intercontinental Buc (sau oriunde la un restaurant de 5 stele la alegere) celui care va găsi vreun câștig “elementar” sau fie si ultra-complicat in aceasta partida. Aștept si provincia, analizati-o, partida se lafaie pe net
Desigur, aceste rezultate slabe sunt mai degrabă surprinzatoare pentru dl Nevednichy, care, dupa zisele dlui Grunberg, “are probleme”, “este si el om” si noi trebuie “sa-l iubim pentru ca toti suntem sahisti”. Ma Intreb: -Daca are probleme serioase, de ce a fost selecționat in echipa nationala, a jucat prost si in meciul cu Germania aceste probleme nu au aparut ieri-alaltaieri brusc in Islanda! Perfect, eu sunt de acord sa-l iubesc in timpul sau liber, dar nu in timp ce evolueaza in felul acesta in echipa nationala! Jaques Brel: Au suivant! = URMATORUL!
PS Imi cer scuze pentru ultimele postări, am scris pe laptop si fonturile fiind foarte mici am făcut greșeli de typing. Sorry!
noiembrie 21, 2015 - 2:29 pmVesti bune! Am văzut formațiile de start si Mircea Parligras joaca azi cu Suedia; a fost recuperat din ghiarele prezumtivilor răpitori intergalactici….
noiembrie 21, 2015 - 2:41 pmbun, rezumand cele spuse, componenta lotului a fost prost facuta, tactica meciului la fel. Se poate remedia ceva ? Cum ?
noiembrie 21, 2015 - 3:10 pmp.s.
De’asta imi place sahul, Nisipeanu nu se dezminte, vezi partida cu Navara.
Eu sunt mai ales “expert in constatări” (citat din Mihai Ghinda 🙂 ). Remedierile, dacă trebuiesc făcute, cad in sarcina celor care conduc șahul romanesc, oricum soluțiile mele ar fi (ipotetic vorbind) ca de obicei, radicale începând cu introducerea in echipa a lui Cristi Chirila si Mihnea Costachi. Dupa cum se vede, rezultate modeste si proaste se pot obtine foarte usor, indiferent de capitan si echipa aliniata. Măcar sa le obținem cu o echipa de perspectiva, cu mult tineret si juniori unde este mult loc pentru imbunatatiri, iar jucatorii nu au probleme deosebite (inca) si nu au nevoie de scuze.
Nu este nicio noutate ca Dieter Nisipeanu este un jucator de reala exceptie (atunci cand vrea) cu un deosebit simt al dinamicii figurilor. Cârcotașii (inclusiv modulele de analiza) ar putea începe sa cârtească ca la mutarile 22 si 23 Navara a gresit grav, ratand un ipotetic castig, dar aceasta nu micșorează cu nimic frumusețea, eleganta deosebita a concepției lui Nisipeanu. Frumos!
noiembrie 21, 2015 - 5:15 pmDomnule Mihai Ghinda ,
Alaturi de GM Cristian Chirila si Mihnea Costachi parerea mea ca trebuie si ala micu de la Craiova ,Ducu Gavrilescu sa fie introdus in echipa , va marturisesc ca am ramas foarte incantat de jocul lui si combinatiile sale la Divizia A la Mamaia , bine , e micut , dar are stofa e clar !
noiembrie 21, 2015 - 5:39 pmFenta, inca una si Costica inscrieeee …
noiembrie 21, 2015 - 8:20 pmMircea, cel rapit de martieni, face in continuare spectacol la mijlocul terenului, se apropie de careu, e cu poarta goala in fata si si si … doar o minune il mai poate salva pe portarul suedez:).
Sunt sucariti rau ai nostri. Castiga si MM. Chibriturile suedeze s-au stins. Gata, legatura in studio 🙂
noiembrie 21, 2015 - 9:04 pmRezultatele trebuie privite prin prisma strategiei echipelor nationale de sah: sa se evite cu orice pret echipele puternice! Cel mai bine aceasta strategie a functionat la Olimpiada din Turcia cand fetele s-au clasat pe locul 5 fara a juca cu nici o echipa clasata in top 9 sau 10.
noiembrie 21, 2015 - 9:32 pmAsa ca se pierde strategic cate un meci in rundele inferioare la o echipa mai slab cotata; cand se castiga, nu se castiga cu 4-0 chiar daca diferenta de rating e semnificativa. Daca nu se urmeaza strategia amintita, in ultimele doua-trei runde jucam sigur cu echipe care lupta pentru medalii si locul nostru in clasament e mult mai jos decat ne-am dori.
Probabil ca MMI Nevednichy e sacrificatul de serviciu, pentru a se urma strategia echipei.
Anul trecut in vara, remarcam aici pe ScC prezenta exceptionala in echipa Australiei a juniorului de 13 ani, Anton Smirnov-FM 2334, la Olimpiada de la Tromso.
noiembrie 21, 2015 - 9:41 pm“Moda” a prins si la noi, astfel ca il putem vedea pe juniorul Bogdan Deac de 14 ani, jucand foarte convingator in echipa nationala a Romaniei!
Dupa acest experiment pe deplin reusit, mai mult ca sigur ca vom vedea si alte titularizari pentru competitiile viitoare.
Inclin sa cred ca la aceste Europene clasarea finala a echipelor noastre va fi in proximitatea pozitiilor de star (20 la masculin, respectiv 8 la feminin).
Puteam spera la o clasare semnificativ mai inalta, daca toti componentii echipelor ar fi prins o forma buna.
Din pacate, se pare ca nu prea s-a intamplat de data asta…
Dar mai sunt cateva runde, sa le tinem pumnii.
Hai Romania!
M-am saturat de ‘ghinion’, ‘vantul nefavorabil’, arbitrul etc.
noiembrie 21, 2015 - 11:43 pmVrem rezultate, nu explicatii.
Cam aceeasi situatie si la fotbal unde nea Puiu e lasat in functie dupa ce de-abia bate Feroe dupa 5 meciuri.
O victorie cu 3-1 in fata Suediei, o echipa cu din vecinătatea noastră cu numărul de start 22. Evident suparăți dupa înfrângerea de 2 ori mai usturatoare din fata fraților ( cam”vitregi” dupa meciul de ieri) din echipa Moldovei, au nostri au intrat hotărați pe teren si s-au impus clar cu trei victorii si o singura înfrângere. a lui Bogdan care nu a recuperat dupa infrangerea de ieri care a pierdut meciul. Maine, (in ultima runda Nelule!) jucam cu reprezentativa Albionului, care nici ea nu o duce prea bine. Toti jucatorii englezi au pierdut cel putin o singura partida, si au elouri mai mari decat joaca aici, la Europene, pierzand toti la ELO.
Eu sunt optimist, echipa României are o lunga tradiție de rezultate bune împotriva Angliei, incepand cu Olimpiada din 1978 (!) cand i-am batut tot in ultima runda cu 2,5 – 1,5 pentru a ocupa in final locul 5 trimitandu-i sub noi in clasament. Ma ingrijoreaza numai oboseala evidenta a lui Bogdan, mezinul echipei avand cele mai lungi si extenuante partide din toata echipa. Bob, desi este decanul de varsta a echipei rezista mult mai bine, jocul sau ramanand proaspat, cu idei interesante. Costica a jucat azi extrem de taios si precis, fiind gata ca sa inceapa un nou turneu. Judecand dupa partida de azi, Mircea a avut destul de mult suferit in mâinile “răpitorilor intergalactici” 🙂 Oricum, din ultimele doua partide se vede ca nu este in largul lui, joaca numai din voință, din rutina.
Atentie, partidele incep la ora 11 dimineata, ora locala, in loc de ora 15!
noiembrie 22, 2015 - 12:38 am@ Mr John
Ai lipsitprobabil mult timp din sah, de ani buni s-a schimbat sistemul de punctare: Nu se mai joaca la adițiune de puncte, ci la puncte de meci (ca la fotbal, meci castigat 2 puncte..etc). Deci, nu mai are nicio relevanta, daca castigi 2.5-1.5, 3-1 sau 4-0, tot doua puncte primești. Punctaverajul a trecut cu mult in planul secund, contează numai la egalitate de puncte de meci pt o eventuala departajare. Tactica pe care o presupui este extrem de riscanta, nu poti sa stii niciodată ce adversar iti va aduce tragerea la sorti si in ce forma este el. La Olimpiada de la Istanbul a fost pur si simplu un joc al întâmplării, o conjuctura favorabila. Un alt risc este reactia jucatorilor/oarelor: Cum crezi ca poate veni un antrenor si sa le spuna jucătorilor/oarelor : Copii, ne-am cocotat prea sus, azi trebuie sa pierdem meciul/ sa facem meci nul?
noiembrie 22, 2015 - 2:21 amAr fi castrat instantaneu….
Short – Parligras 1-0
Adam -Lupulescu 1-0
Marin -Howell 1/2
Nevednicii-Jones 0-1
3,5- 0,5 pentru englezi , acesta este pronosticul meu
noiembrie 22, 2015 - 1:14 pmIn nici un caz nu pierdem la asa scor. Deocamdata partidele par echilibrate, iar la Parligras si Nevednichy se poate ajunge la schimburi masive de figuri cu intrare in finaluri egale. Presimt lupte cu cutitele pe masa la Marin si Lupulescu, insa ambii au facut un turneu bun si am incredere ca macar la una dintre mese vom reusi surpriza. Miza e mare, presiunea asijderea, prin urmare erorile pot aparea oricand. Sa speram ca ai nostri vor avea nervii tari.
noiembrie 22, 2015 - 1:59 pm@Niki eu sunt amator , ma gandesc la ce Elo au englezii , la ce nume sunt Short si Adams , Howell e tanar lup la fel ca si Jones.
noiembrie 22, 2015 - 2:14 pmMiza mare ? Presiune mare ? Ce vrei sa spui , ne batem cumva pe o medalie ??
Englezii vor juca pana la ultima piesa , e in sangele lor , ca la fotbal , nai sa vezi la ei remize in cateva mutari.
cat o fi fost cota la pariuri la bologan-ivanchuk?
noiembrie 22, 2015 - 2:20 pmCEVA MAI PLACUT
La ora15,30 acesta este deviza sub care se desfășoară meciul, al carui rezultat va fi, judecand dupa pozitiile actuale, foarte strans.
noiembrie 22, 2015 - 3:36 pmAdams sta egal, dar “ceva mai placut” cu Costica, Bob sta egal dar “ceva mai placut” cu Howell, Short sta egal dar “ceva mai placut” cu Mircea si Jones sta “ceva mai placut” cu dl Nevednichy. Nu va legati degeaba de Mamaia2015, ii place sa socheze cu declaratii neasteptate si belicoase. Nici macar el nu crede in infrangeri atat de severe, dar a prins exact caracterul jucatorilor englezi: excelenti luptatori din mosi-stramosi. As vrea sa putem spune acelasi lucru macar despre unele dintre “mimozele” noastre romane, sahisti sau nu…….
Mizez pe un egal. La cele 3 mese unde avem pozitii usor inferioare, ma astept cel putin 2 sa le tinem. Pozitia mai placuta a lui Bob sper sa se transforme in avantaj pe fondul crizei de timp de care se apropie englezul. Asadar, strangem din partile moi(ma refer la jucatori, caci eu strang doar un pahar de Bushmills) si poate chiar iesim invingatori.
noiembrie 22, 2015 - 3:44 pmIvanchuk i-a făcut un cal cadou lui Bologan si a cedat pe loc si Magnus munceste din greu sa castige pentru a face macar 50%. Dieter i-a sacrificat cam “subtire”o piesa lui Mamedyarov si Aronian il calareste pe Jobava…..
noiembrie 22, 2015 - 3:54 pmDomnule Mihai Ghinda sa stiti ca am urmarit multe partide jucate de Short pe PlayChess si cam in toate a jucat pana la ultima piesa , Adams vine dupa o infrangere deci e de astepat sa lupte , Howell si Jones sunt si ei luptatori , desigur ca in sinea mea ca Roman doresc sa castigam cu 4-0 dar sincer ma tem de acest meci.
noiembrie 22, 2015 - 4:25 pmNisipeanu a pierdut azi , ieri a facut remiza cu Campionul Mondial
Bob nu a putu trece de jocul exact al adversaqrului si a remizat. Lupulesc probabil ca va rezista. Raman celelate doua mese unde avantajele sunt balansate, unul de partea noastra si unul de partea lor. Ne indreptam spre 2-2, daca nu apare vreo surpriza.
noiembrie 22, 2015 - 4:40 pmMai am un singur dor, Vladik, da-i omor!
noiembrie 22, 2015 - 4:55 pmShort -Parligras 1/2 ? Pozitia finala e castigata de alb
noiembrie 22, 2015 - 5:55 pmAu modificat, 1-0.
noiembrie 22, 2015 - 6:00 pmVladik i-a macinat ficatii si lui Stockfish 🙂
noiembrie 22, 2015 - 6:03 pm@ Mizdrache , multumesc
noiembrie 22, 2015 - 6:14 pmTecau/Rojer-Mergea/Bopanna 1-0 (6-4)
noiembrie 22, 2015 - 6:17 pmPacat, l-a scapat. Trebuie puse motoarele in functiune, probabil a avut castigul. Oricum, felicitari pentru determinare si rezistenta!
noiembrie 22, 2015 - 6:33 pmSau mai bine il ia pe englezoi in avionul de intoarcere sa-i traga matul cu turn si nebun contra turn.
noiembrie 22, 2015 - 6:39 pmCu faimosul nebun frecat stiintific pana la epuizare :), cine stie …
Fetele au iesit pe locul zece, dupa ce au castigat greu 2.5-1.5 cu Muntenegru. Rezultatul pare echitabil, daca tinem cont de forma slaba a primelor 2 mese care au facut – 5. Cristina Foisor -2 si Alina L’ Ami -3. Dupa un inceput promițător irina Bulmaga a ajuns la 50% si Mihaela Sandu la +1; dupa ce a inceput cu +4 a pierdut urmatoarele 3 partide. Singura care a jucat cu adevarat bine este Luminita Cosma cu un solid +4, fara vreo infrangere.
noiembrie 22, 2015 - 7:07 pmBaietii au ocupat locul 22, loc deprimant care nu ma indeamna sa comentez mai departe. De remarcat ca, in contrast cu echipa de fete primele 2 mese de la baieti au facut si cele mai bune rezultate individuale, cate + 2, castigand si la ELO: Costica +12,5 puncte si Bob +6,8 puncte.
Rezultatul si mai ales evolutia echipei ma intristeaza si mi-au taiat orice chef sa mai comentez; va las pe domniile voastre….poate gasiti ceva de zis 🙁
noiembrie 22, 2015 - 7:39 pmDe la 20.30 avem fotbal la tv, Dinamo – Steaua.
noiembrie 22, 2015 - 8:02 pmDa, rezultat sub asteptari. Individual analizand, cu exceptia lui Nevednichy, care a jucat foarte slab, restul au fost peste rezultatul asteptat conform rating. Poate Parligras putea mai mult. Deac, pentru prima oara in arena cu lei s-a comportat meritoriu. Bune rezultatele lui Marin si in special Lupulescu, pe doua mese foarte grele.
Asta e nivelul actual, mai avem de schimbat poate la mentalitate, poate la componenta echipei, cine stie.
Inchei aici caci a inceput meciul Ronnie-Bingham, live in Bucharest.
noiembrie 22, 2015 - 8:07 pmParligras Mircea-Emilian 2587 ROU ½ 1 1 ½ 0 1 0 4,0 7 2495 2545 7 4 4,21 -0,21 10 -2,1
Niki, dupa cum vezi din statistica oficiala de pe Chess-results, Mircea a pierdut 2,1 puncte ELO, ceea ce este practic neinsemnat, dar NU este peste rezultatul asteptat, cum ai considerat tu.
noiembrie 22, 2015 - 8:39 pmDaca te uiti cu putina atentie, in meciurile mai importante cu cele 5 echipe care au ieșit înaintea noastră, in ordine: Ucraina, Islanda, Cehia, Moldova si Anglia NU AM CASTIGAT NiCI MACAR O PARTIDA din cele 20 jucate.
Baietii s-au clasat imediat dupa Carlsen si trupa lui. I-am fi batut in derby-ul durerii:)
noiembrie 22, 2015 - 8:39 pmAi nostri daca ar fi jucat tot turneul la fel de motivat ca astazi cu englezii si la fel de inspirat ca in meciul cu suedezii … Visuri.
Cred ca si in sah ca si in alte sporturi, romanii trebuie sa fie putin sucariti ca sa dea totul.
@ Mihai Ghinda
Da, aveti dreptate. Am fost neatent. Parligras este sub rezultatul asteptat conform rating si evident si noi asteptam mai mult. Foarte interesanta remarca privind meciurile cu echipele clasate superior noua. Semn ca locul nostru nu putea fi mai sus decat am obtinut.
@Gabi
Mi-a palcut chestia cu ramanii sucariti. Altfel spus, sangele in instalatie nu e by default la romani, ci doar cu cutitul la os.
noiembrie 22, 2015 - 9:14 pmAvem o letargie axiomatica.
#26.
noiembrie 22, 2015 - 9:45 pmAveti dreptate D-le Ghinda. Am gresit, nu stiu cum ramasesem cu impresia ca vor fi 11 runde…
Gabi, nu sunt de acord cu tine,
noiembrie 22, 2015 - 9:48 pmCostica, Bob si Bogdan au tras cat au putut si azi (mai putin Bogdan) si mai in toate celelalte partide. Mircea a fost mai putin motivat, parca lipsit de stamina, iar Vladik a fost vrand-nevrand ‘motivat'” de gafele repetate ale lui Jones.
Dar, saracu’ Vladik, in pozitie net castgata avut…GHINION! Unde am mai citit eu chestia asta?
Parca era un articol pe aici, ceva legat de pozitii cu nebuni de culori diferite, cu piese grele pe tabla.
noiembrie 23, 2015 - 1:40 amCred ca un criteriu de baza in evaluarea situatiei era siguranta regelui. 3 pioni langa regele alb, 2 langa cel negru. Nu am inteles de unde concluzia ca “Jones sta „ceva mai placut” cu dl Nevednichy” … Cativa cititori s-au si lasat repede pacaliti de afisajul -0.17 al supermotoarelor de analiza 🙂
Da, asa este, ma gandeam ca toata echipa sa dea totul.
noiembrie 23, 2015 - 3:27 amCostica si Bob au jucat la maxim de turatie. Sunt doua nuci greu de spart pentru oricine, de neinlocuit acum la nationala. Sper ca e clar pentru toata lumea.
Bogdan a jucat cu ambitia tineretii, cred ca in doi trei ani o sa capete si “muschii” necesari pentru a se impune la un asemenea nivel.
Poate si Mihnea Costachi va fi adus la lot.
Toata echipa sa dea totul in toate partidele.
noiembrie 23, 2015 - 3:29 amLocul 24 la baieti , asa scrie pe ChessBase
noiembrie 23, 2015 - 8:59 amScuze , am citit acum pe chessresults , locul 22 intradevar .
Cel mai bun jucator dupa numarul de puncte si cel mai bun jucator pe masa lui -GM Victor Bologan !
Felicitari !
The best player :according Points
1 GM Bologan Viktor 2630 Moldova 7,0 9 77,8 1 2845
2 GM Pantsulaia Levan 2567 Georgia 6,5 8 81,3 3 2868
3 GM Rapport Richard 2693 Hungary 6,5 9 72,2 2 2828
The best player per board: according Points
1 GM Bologan Viktor 2630 Moldova 7,0 77,8 2845 9
noiembrie 23, 2015 - 9:27 am2 GM Aronian Levon 2781 Armenia 6,0 66,7 2835 9
3 GM Vachier-Lagrave Maxime 2765 France 6,0 66,7 2835 9
Eh, sa speram ca vom avea si noi o data Rapport-ul nostru.
noiembrie 23, 2015 - 2:01 pmNu ma refer la eventuale informatii sau explicatii din partea domnului Grunberg:), desi ar fi binevenite, ci la jucator.
De avut avem Rapport-i noștri, cu Elouri mari pentru varsta lor : Bogdan Deac (o certitudine clara), Mihnea Costachi (o mare promisiune) Mihnea Ognean si Ducu Gavrilescu (Inca prea mici, dar talente deosebite). Problema cea mare este CINE si mai ales CUM se va ocupa de viitorul lor sahist, in special,de pregatirea lor tehnica.
noiembrie 23, 2015 - 3:40 pmLa junioare insa este….. Valea Plangerii
Felicitari echipei Moldovei care a terminat pe 14.
noiembrie 23, 2015 - 5:10 pmGermania cu Nisipeanu pe masa 1 a terminat pe 6.
Cam cu aceiasi echipa, dar cu Naiditsch pe prima masa ( bineînțeles fără Nisipeanu) echipa Germaniei a iesit campioana europeana in 2011 la Porto Carras. Nu-mi dau seama daca locul VI in 2015 este o performanta sau nu.
noiembrie 23, 2015 - 7:42 pmBologan merita toate felicitările, dar ce naiba ce este asa de grozav locul 14 al Moldovei? Felicitari pentru el? Eu unul ma abtin.
Domnule Mihai Ghinda ,
noiembrie 23, 2015 - 8:03 pmPentru fratii nostrii moldoveni cu o echipa mica ,bataioasa si inimoasa , rezultatul este excelent !
Sunt inaintea noastra oricum !
La fete au fost lipsiti de echipa banuiesc ca din lipsa de bani.
Germanii au luptat admirabil si merita locul 6 , in 2011 au fost alte conditii totusi.
#62.
noiembrie 23, 2015 - 8:16 pmIn schimb “fratii” nostri de la vest, cu acest locul 3 acum la Europene, confirma locul 2 de anul trecut la Olimpiada de la Tromso.
Fata de 2014, au facut o singura modificare, Berkes Ferenc a inlocuit-o pe Judit, care s-a retras.
@ D-lor Iancu aka Nelu,
Iancu aka Mamaia2015
Sahistii maghiari au fost dintodeauna in topul mondial. Au un plus (mare) de darzenie si mai mult sange rece decat noi. Si antrenori mai multi si mai buni si mult mai multi bani.
Domnule Iancu, nu m-ai inteles bine. Am spus ca nu sunt sigur ca locul VI constituie o performanta deosebita pentru o echipa, Germania, care cu doua editii inainte castigase Europenele; cred ca cel de acum este un rezultat decent.
Comentariul meu despre moldoveni a fost laudativ, cred ca ar fi putut sa se claseze usor in primele 10 cu un jucator ca Bologan pe prima masa. Cred ca locul XIV nu este o performanta pentru ei, clasarea in primele 10 ar fi fost cu adevarat meritorie si merita felicitari. Este mai clar acum? Ambele echipe ar fi putut foarte usor obtine rezultate mai bune, de pilda daca ar fi facut cu 1 punct in plus in runda finala.
@ Gabi
Vrei informatii sau explicatii din partea domnului Grunberg? Wow! Are you high? Spune-mi ce-ai luat, pentru ca vreau si eu 🙂 🙂 Ai auzit cumva de Sfântu’ Așteaptă?
noiembrie 23, 2015 - 9:45 pmDomnule Ghinda ,
noiembrie 23, 2015 - 10:07 pmN-am nici o treaba cu domnul aka Nelu , ma iertati.
Din cate stiu eu aka = as known as
Deci , va rog frumos.
Echipa Moldovei a iesit inaintea nostra si asta e , trebuie sa recunoastem cu totii ca me-am clasat in urma ei , ca e locul 10 sau 14 mai utin conteaza , moldovenii au aratat ca 1 Echipa , parerea mea.
Germanii cu Nisipeanu in echipa au jucat foarte solid 2011 e trecut ,2014 e prezent ,uitati-va cu ce jucatori a jucat Nisipeanu pe masa 1 ,remiza cu campionul mondial etc.
Mamaie, una fumam si alta votam. Haide sa reiau pentru a treia oara, de obicei a treia data este cu noroc
1)
a) “Nelu” de la # 64 este un prieten pe care il cheamă dl. Ioan IANCU pe numele lui lasat de distinsul sau parinte. Lui i-am raspuns la postarea # 64, referitoare la șahiștii maghiari. Pana aici este clar?
b)Dumneata esti, dupa propria-ti declaratie dl. Iancu Iancu, aka Mamaia2015. Ti-am raspuns la # 61 si # 63. Ne-am lamurit si aici. Buuuuuuuun!
2) Faptul ca ma indoiesc ca locul XIV este vreo performanta pentru echipa Moldovei ESTE UN COMPLIMENT pentru ei. Este clar si la punctul 2?
3) La fel si pentru Germania. Meritau un loc mai bun dupa ce fusesera campioni ….Ne-am inteles si aici?
Daca nici acum nu pricepi, scrie-mi, te rog, pe adresa mea privata de mail ce punct si/sau ce litera trezește nedumeriri si am sa reiau a patra oara, dar mult mai detaliat… 🙂
PS Poate de data asta citesti mai rar, nu tot in diagonala, ca sa se pogoare sensul spuselor mele si la malul marii. 🙂
noiembrie 23, 2015 - 10:46 pmDomnule Ghinda ,
De unde sa stiu eu ca pe Nelu il cheama si Iancu ?? Habar naveam.
Acum ca citesc in diagonala ,desigur ca e 1 figura de stil , o iau ca pe 1 gluma made in Bucharest 🙂
Iancu Iancu sunt , in armata eram strigat Cule la patrat , pe bunicul il chema Iancu Iancu Iancu si era de fel din Ianca .
Apreciez umorul dvs 🙂
noiembrie 23, 2015 - 11:02 pm@ Mamaia2015
Si eu apreciez (de multe ori ma distreaza) simtul umorului (frust, vezi -> 1 “metru” de bere) de care dai dovada, atunci cand este in buna dispozitie….
noiembrie 23, 2015 - 11:14 pm@Dl. Ghinda
noiembrie 24, 2015 - 4:27 amSperantele mele desarte au fost alimentate prin mult fistic stins apoi de apa cu lamaie, ca sa-mi taie greata.
Totusi mai e o sansa de a ne raspunde dl. Grunberg, inainte de Sf. Asteapta. La pastele cailor care la anul, dupa cum se cunoaste in lumea sahului, coincide cu Pastele ortodox 🙂
De ce am astepta comentarii din partea capitanului de echipa cand FRSah are “Data postarii: 12 Noiembrie 2015” pentru prima si ultima informatie legata de E.T.C.C. 2015…Silenzio stampa pe toate planurile.
noiembrie 24, 2015 - 2:03 pmAici suntem la runda 6 spre 7😃😃😃 ce vremuri😃😃😃
noiembrie 24, 2015 - 9:18 pm@ Mizdrache
S-a suparat in mod evident dl Iulian Ceausescu pt numarul mic de stele acordate articolelor lui referitoare la meciul cu Germania si la Europene si NU a mai scris alte articole. Am verificat, articolele anterioare acestor doua tematici s-au bucurat de regimul de “ovatii la scena deschisa”, adica de 5 stele. Dnul Dan Bujor are numai 5 stele la pastilele si articolele sale tactice. Eu unul nu inteleg ce trebuie sa votez la un anunt despre un turneu sau la o problema! Ce sa votez? grafica diagramei si spatierea enuntului sau premiile de la turneu sau abnegatia dlui Dan Bujor?
Ca sa fiu complet onest, NU inteleg logica stelelor, a voturilor IN GENERAL, CE se voteaza de fapt?? Sunt cateva posibilitati:
1) subiectul articolului; place sau nu place;
2) opinia autorului referitoare la subiect;
3) stilul autorului, felul in care isi prezinta opiniile;
4) calitatea comentariilor;
5) numele celor care comenteaza mai frecvent;
6) eventualele dueluri sau incaierari….
Daca excludem cele cateva voturi determinate de arsurile de la stomac, mahmureala de la fistic (aiurea, auzi fistic!) si cearta cu consoarta rezulta ca, fiind de bunăcredință fiecare poate vota ce-i trece prin cap, nu exista niciun îndrumar pe blog care sa explice votantului ce naiba face acolo, ce voteaza si de ce! Este “ofticat” Vasim sau Ghinda (sa zicem 🙂 ) pe dl Ceausescu, voteaza-l numai cu o stea. Nu-mi place ce spune Mamaia2015, arde articolul cu o stea. Nu-mi place ce poezie a varat Mihai Ghinda intr-un post, potcoveste tot bietul thread cu o stea. Imi place o gluma a lui Niki, da-i 5 stele. Si mai da si telefoane unor prieteni sau colegi sau voteaza global de pe mobil, tableta, PC, tableta copilului, mobilul nevestei si mobilele colegilor de serviciu.
Atunci cand am publicat, absolut neinspirat, articolul despre “Piese grele cu nebuni de culori diferite” am avut o medie de 3 stele (“mediocru” desi articolul a fost foarte bun, din cauza antipatiei de care ma bucuram/bucur in randul suporterilor unuia sau altuia dintre cei criticati de mine de-a lungul timpului (in special Dieter Nisipeanu). NIMENI nu a votat in realitate continul tehnic cu o nota mica; cunoscatorii stiau ca este excelent, amatorii nu-l intelegeau. De aceea l-am si retras, nu vroiam sa ofer pe gratis lectii de sah celor care ma antipatizează. De aceea nici nu voi mai publica nimic tehnic pe ScC: daca sunt antipatizat pentru opiniile mele este perfect, sunt obisnuit din anii când scriam la “Ziua”, dar atunci pot sa retaliez si eu: fara sprijin tehnic si fara sfaturi utile pentru “hate-ri” si trollii anonimi.
Deci dl Ceausescu, nu fiti necajit, nimeni nu stie exact de ce articolele dvs din ultima vreme au numai 2,5 – 3 stele. Fiecare a votat altceva, multi aleatoriu. S-arputea ca dvs sa fii primit numai 4 si 5 stele si notele de 1 si 2 stele sa fie date altor criterii. Sau poate nu aceasta sa fie proportia, cine stie..
noiembrie 24, 2015 - 11:01 pmUite, a venit iarna, eu ma voi retrage spre caldura cuptorului, readucand linistea si pacea pe blog. Dupa maratonul de la Europene cu cca 150 de entry-uri, NU voi mai comenta, voi motai multumit cel putin o vreme, nerevenind decat daca, printr-o minune apare ceva socant, vreo istorioara mustind de interes si scandal 🙂 . Sau cineva ma trage de mustati prea tare….
Avea Conu’ Pessi o vorbă “Băi Bibiloi, recunoști că ești porc mistreț?”😃 Ei da, recunosc că am dat o stea la acest articol pentru un singur motiv, poza. Sunt de părere că cineva din poză ar fi avut loc doar în spatele aparatului de fotografiat. Părerea mea 😃
noiembrie 24, 2015 - 11:23 pmPoate ne explica GM Nanu de ce nu a participat Corina Peptan ?
noiembrie 25, 2015 - 9:40 amok
noiembrie 25, 2015 - 3:21 pmfelicitari tuturor participantilor la acest maraton.
noiembrie 25, 2015 - 3:22 pmlocul 22 in Europa e totusi pe la mijloc, nu e nicio rusine.
Eu il propun de domnul Mihai Ghinda sa fie antrenor selectioner la lotul national pentru 1 Olimpiada si 1 Campionat European.
Sunt convins ca domnia sa va selectiona cei mai in forma jucatori + tineretul din care sa vedem pe Mihnea Costachi , Chirila Cristian , Levente Vajda , Gergely Szabo etc.
Domnule Ghinda ,lasati caldura cuptorului ,sahul Romanesc are nevoie de experienta dvs , parerea mea.
noiembrie 25, 2015 - 3:29 pmdupa parerea mea, fritzizarea si stockfishizarea acestui joc au drept consecinta inmultirea ‘tocilarilor’ pe primele locuri, in dezavantajul talentelor naturale, care acum 2-3 decenii se impuneau destul de des.
noiembrie 25, 2015 - 3:30 pmIn ziua de azi nu exista jucator de top care sa nu lucreze cu calculatorul. A stricat asta jocul? Nu. L-a facut doar mai exact,iar asta a indepartat ‘romanticii’.
Or, majoritatea pasionatilor de sah traiesc emotiile tocmai pentru ca nu joaca exact…Solutia ar fi Fischerrandom pentru inceput, apoi o extindere 9/9, poate o piesa in plus…altfel, vom asista din ce in ce mai mult la lupte intre Fritzisti.
Unde se poate gasi gratis pgn-ul cu partidele jucate?
noiembrie 26, 2015 - 7:38 pmAici poti descarca partidele fetelor si aici poti descarca partidele baietilor
noiembrie 26, 2015 - 7:53 pmsuparare o tira,dar trece.Vor veni alte competitii,alte meciuri.Hai Romania!Mult succes in continuare!
noiembrie 26, 2015 - 8:39 pmMultumesc.
noiembrie 26, 2015 - 8:53 pm