Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Ants Vihmand – Henrik Haavamae 1977
Pyhajarve Rapid (2012) • King Pawn Game: Alapin Opening (C20)
1.e4 e5 2.Ne2 Nf6 3.f4?! exf4?! 4.Nxf4 Nxe4
Albul muta si castiga
4 Comentarii
1.De2 +-
octombrie 16, 2015 - 8:54 amSi dupa 1…De7?
octombrie 16, 2015 - 5:22 pm2.Cd5! De5 (2…De6? 3.Cc7+! +-) 3.C1c3! f5 (3…Dh4+? 4.g3! +-) 4.Nf4! +-
octombrie 16, 2015 - 8:17 pmCorect, puteti vedea partida aici…
[Event “Puhajarve rap op 13th”]
[Site “Puhajarve”]
[Date “2012.11.24”]
[Round “18”]
[White “Vihmand, Ants”]
[Black “Haavamae, Henrik”]
[Result “1-0”]
[ECO “C20”]
[BlackElo “1977”]
[PlyCount “21”]
[EventDate “2012.11.23”]
[EventType “tourn (rapid)”]
[EventRounds “31”]
[EventCountry “EST”]
[Source “ChessBase”]
[SourceDate “2012.12.18”]
1. e4 e5 2. Ne2 Nf6 3. f4 exf4 4. Nxf4 Nxe4 5. Qe2 Qe7 6. Nd5 Qe5 7. Nbc3 c6 8.
octombrie 16, 2015 - 8:22 pmd4 Qxd4 9. Be3 Nxc3 10. Bg5+ Nxe2 11. Nc7# 1-0