Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Anatoly Sholokhov 2014 – Mikhail Sosnin 2065
Krasnoyarsk-ch Krasnoyarsk 2013 • Alekhine’s Defence: Chase Variation (B02)
1.e4 Nf6 2.e5 Nd5 3.c4 Nb6 4.c5 Nd5 5.Nc3 Nxc3 6.dxc3 d6 7.Qb3 dxe5 8.Bg5 f6
Albul muta si castiga
2 Comentarii
1.Td1!!
februarie 29, 2016 - 10:48 am1…Nd7 2.Db7 Cc6 3.Td7 Rd7 4.Nb5 +-
1…Cd7 2.c6 bc6 3.De6(am. 4.Nc4 +-)Nb7 4.Nc4 Dc8 5.Df7 Rd8 6.Ne6 +-
Dupa 1…Nd7, mutarea din partida, 2.Cb7 este intr-adevar cea mai buna mutare (in partida albul a jucat 2.Nc4 si ulterior partida s-a terminat remiza). Dupa 1…Cd7 2.c6 (sau 2.De6 direct) sunt mutarile cu care albul poate sa castige.
februarie 29, 2016 - 8:59 pm