Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Konstantin Klaman – Vasily Smyslov
USSR Championship (1947) • Indian Game: Capablanca Variation (A47)
1.d4 Nf6 2.Nf3 b6 3.Nc3 Bb7 4.Bg5 d5 5.e3 e6 6.Ne5 Be7 7.Bb5+ c6 8.Bd3 c5 9.0-0 0-0 10.Qf3 Nc6 11.Qh3 g6
Albul muta si obtine avantaj
2 Comentarii
12.Na6 Dc8 13.Cxc6 Dxc6 14.Nxb7 Dxb7 15.Dh4 Rg7 16.Nh6+ +-
decembrie 31, 2015 - 5:23 pmCorect, si asa s-a si jucat in partida, pana la 15…Rg7, dupa care s-a consemnat remiza (probabil albul a fost mulumit sa scoata o remiza cu Smyslov) http://www.chessgames.com/perl/chessgame?gid=1125519
ianuarie 1, 2016 - 12:07 pm