Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Sidney Johnston – Frank James Marshall
Chicago (1899) • Queen’s Gambit Declined: Queen’s Knight Variation (D31)
1.d4 d5 2.c4 e6 3.Nc3 Nc6 4.Nf3 Nf6 5.Bf4 Bd6 6.Bg3 Ne4 7.e3 0-0 8.Bd3 f5 9.a3 b6 10.Rc1 Bb7
Albul muta si obtine avantaj
2 Comentarii
11.cxd5 Cxc3 12.Txc3 exd5 13.Dc2 Ddt 14Nxd6 +-
septembrie 18, 2014 - 10:24 pm11…….exd5 12.Cxd5 Nxg3 13.hxg3 +-
12…… Cxd4 13.Nc4 Cxf3+ 14.gxf3 +-
Corect. In partida s-a jucat ultima linie iar, dupa 14.gxf3 a urmat 14…Cxg3 15.Ce7+ Rh8 16.Cg6+ hxg6 17.hxg3+ Dh4 18.Txh4#
septembrie 19, 2014 - 8:35 pm