Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Farhad Tahirov 2583 – Seppo Pukkinen 2048
Heart of Finland Open (2006) • Queen Pawn Game: Queen Fianchetto (A40)
1.d4 b6 2.e4 Bb7 3.Bd3 Nf6 4.Qe2 e6 5.Nf3 d5 6.e5 Nfd7 7.Ng5 c5
Albul muta si castiga
6 Comentarii
1.Ce6 fe6 2.Dh5 +-
iulie 10, 2014 - 8:24 am1. C:e6 – f:e6 2. Dh5+ – Re7 3. Ng5+ – Cf6 mai departe nu mai stiu, dar negrul ramane cu regele in centru..nu imi este prea clar cum obtine albul avantaj decisiv
iulie 10, 2014 - 8:30 amla 1. C:f7 – R:f7 2. DH5 – g6 3. N:g6 – h:g6 4. D:h8 si albul are turn si 2 pioni pe 2 piese
Oricum, astept varianta corecta, sunt chiar curios…
4.ef6 gf6 5.Nf6 Rf6 6.Dh4 Rg7/Rf7 7.Dd8 +-
iulie 10, 2014 - 10:08 amCorect, ar fi putut urma ultima linie data de Virgil. In partida negrul a cedat insa dupa 1.Cxe6.
iulie 10, 2014 - 8:12 pmmerci Virgil, nu vazusem nf6 si dh4 sah
iulie 11, 2014 - 5:42 pmCu placere
iulie 12, 2014 - 9:41 am