Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Sergei Volkov 2285 – Vladimir Martynov 2180
Moscow op B Moscow RUS (8), 2009 • Three Knights (C46)
1.e4 e5 2.Nf3 Nc6 3.Nc3 d6 4.d4 exd4 5.Nxd4 g6 6.Nd5 Bd7
Albul muta si castiga
4 Comentarii
7.Cb5 Tc8 8.Cxa7 Cxa7 9.Dd4+-
iulie 8, 2014 - 8:56 amCorect.
iulie 8, 2014 - 8:46 pmcc6 bc6 2. Dd4
iulie 8, 2014 - 11:25 pmA doua varianta este (aproximativ) la fel de buna, si albul castiga si in varianat asta dupa 2…f6 3.Nc4! c5 4.Dd3 etc.
iulie 9, 2014 - 8:41 pmAceasta varianta chiar s-a intalnit in partida urmatoare…
Bakhmatov – Bezman [C46]
Melitopol, 1987
1.e4 e5 2.Nf3 Nc6 3.Nc3 g6 4.d4 exd4 5.Nxd4 d6 6.Nd5 Bd7 7.Nxc6 bxc6 8.Qd4 f6 9.Bc4 Bg7 10.0-0 Kf8 11.Nxc7 Qxc7 12.Bf4 Ne7 13.Bxd6 Qb7 14.e5 f5 15.Bxe7+ Kxe7 16.Qd6+ Ke8 17.e6 Bc8 18.Rad1 Bf6 19.e7 Bxe7 20.Rfe1 +-