Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Levon Aronian 2580 – Christian Seel 2235
Neckar op-A 6th 2002 • Scandinavian Defense: Main Lines (B01)
1.e4 d5 2.exd5 Qxd5 3.Nc3 Qa5 4.Bc4 Nf6 5.d3 c6 6.Qe2 Bf5 7.h3 e6 8.Bd2 Bb4 9.Nf3 Nd5 10.Bxd5 cxd5 11.Nd4 Bg6
Albul muta si castiga
5 Comentarii
1.C:e6! f:e6 (1…N:c3? 2.C:g7++! Rd7/Rf8 3.N:c3! +-) 2.D:e6+! Rd8 (2…Rf8? 3.Dc8+! +-) 3.0-0-0! cred!
februarie 24, 2014 - 10:08 amDupa 3.0-0-0 d4 negrul sta chiar putin mai bine (la 3.Ng5+ situatia ar fi inversa), dar pentru a castiga albul trebuie sa continue altfel decat cu Cxe6.
februarie 25, 2014 - 8:03 pmPoate 1.De5!
februarie 25, 2014 - 8:55 pm12.h4 h6(h5) 13Cxe6 +-
februarie 25, 2014 - 10:34 pm12…… 0-0 13.h5 Nf5 14.g4 +-
12.h4 Db6 a fost continuarea din partida. Cum a continuat Aronian?
februarie 26, 2014 - 7:56 pm