Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Dmitry Andreikin 2713 – Ehsan Ghaem Maghami 2554
FIDE World Blitz Championship (2013) • Three Knights Opening: General (C46)
1.e4 e5 2.Nf3 Nc6 3.Nc3 Bb4 4.Nd5 Bd6 5.d4 exd4 6.Nxd4 Nge7 7.Nb5 Be5 8.f4 a6 9.fxe5 axb5
Albul muta si obtine avantaj
3 Comentarii
1.Ng5!
februarie 14, 2014 - 8:09 am1…h6(1…d6/f6 2.Nb5/ef6 +-) 2.Dh5, cu variantele:
februarie 14, 2014 - 10:21 am2…Tf8/Tg8 3.Nh4, cu avantaj;
2…g6 3.Dh4 +-;
2…0-0 3.Cf6!! gf6(3…Rh8 4.Nh6 +-)4.ef6 +-
Corect. In partida albul a jucat (mai putin precis) 2.Nh4, dar a castigat si asa http://www.chessgames.com/perl/chessgame?gid=1720634
februarie 15, 2014 - 12:33 pm