Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Eduard Meduna 2445 – Igors Rausis 2510
Ch Cyprus Limassol (Cyprus) (5), 2009 • Grunfeld: 4.Bf4 (D82)
1.d4 Nf6 2.c4 g6 3.Nc3 d5 4.Bf4 Bg7 5.e3 c5 6.dxc5 Qa5 7.Rc1 dxc4 8.Bxc4 Qxc5
Albul muta si castiga
3 Comentarii
Aici, probabil, ar merge 1.Cb5 cu amenintarile 2.Cc7+ si 2.Nxf7+.
ianuarie 9, 2014 - 9:19 amO prima mutare intuita bine de Nelu…
ianuarie 9, 2014 - 9:32 am1.Cb5!! Db4 2.Rf1!!! Ca6 3.a3 Da5 4.b4 Db6 5.Nc7!! Cc7 6.Cc7 +-
Corect. Partida s-a desfasurat ca in varianta data de Virgil (pana la mutarea a treia a negrului inclusiv), dar, desi si 4.b4 castiga, albul a ales o mutare ceva mai buna, 4.Nc7!. A urmat 4…Cxc7 5.Cxc7+ Dxc7 6.Nxf7+ Rxf7 7.Txc7 si albul a castigat.
ianuarie 9, 2014 - 8:46 pm