Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Bruce Birchall – Lu Yin
FICS GBR-Rest of the World m blitz 1999 • Scandinavian Defence (B01)
1.e4 d5 2.exd5 Qxd5 3.Nc3 Qa5 4.Bc4 Nf6 5.d3 c6 6.Bd2 Qc7 7.Nf3 Bf5 8.0-0 e6 9.Nd4 Bg6 10.Re1 Be7
Albul muta si obtine avantaj
2 Comentarii
1.N:e6! f:e6? 2.C:e6! si 3.C:g7+! +- cred!
aprilie 9, 2013 - 3:21 pmCorect, cu mentiunea ca negrul trebuie sa joace 2…Dd7 pentru a nu fi complet pierdut. In partida a urmat 2…Da5?? 3.Cxg7+ Rf7 4.Txe7+!? (4.De2 era mai bine) Rxe7 8.De2+ Rf7 9.Ce4 Dd8 10.Cg5+? (10.Cxf6 si albul era castigat), si, desi negrul a mai primit o sansa, el a gafat ulterior si a pierdut in cateva mutari.
aprilie 9, 2013 - 6:45 pm