Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Robert Rabiega 2485 – Petar Popovic 2515
Tch-AUT 2000 • Sicilian Defense: Modern Variations (B50)
1.e4 c5 2.Nf3 d6 3.Bc4 Nf6 4.d3 Nc6 5.c3 Bg4
Albul muta si castiga
2 Comentarii
1.Db3! d5?/e6? 2.D:b7! +- sau
martie 20, 2013 - 12:12 pm1…Ce5? 2.C:e5! d:e5 3.N:f7+! +- iar la
1…N:f3? 2.N:f7+! Rd7 3.g:f3! +-
Corect. Din nou o mutare simpla, dar sunt destui jucatori buni are au cazut in aceasta capcana (mai curand a jocului rapid presupun). In partida de mai sus s-a jucat 1…Dd7 2.Nxf7+ Rd8… si albul a castigat pana la urma.
martie 20, 2013 - 7:46 pm