Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Walther Von Holzhausen – Siegbert Tarrasch
Frankfurt 25 board simul 1912 · Italian Game: Scotch Gambit (C55)
1.e4 e5 2.Nf3 Nc6 3.Bc4 Nf6 4.d4 exd4 5.0-0 d6 6.Nxd4 Be7 7.Nc3 0-0 8.h3 Re8 9.Re1 Nd7
Albul muta si castiga
2 Comentarii
10.Nxf7+ Rxf7 11.Ce6 Rxe6 12.Dd5+ Rf6 13.Df5#
februarie 6, 2013 - 11:07 amIn alte variante se pierde dama.
Corect, dupa 11…Cde5 12.Dh5+! Rg8 13.Cxd8 Txd8 14.Cd5 negrul a cedat.
februarie 6, 2013 - 8:13 pm