Intrebarile despre sah ale zilei:Marti 22 ianuarie 2013: Ce inseamna un turneu de sah bine organizat? Care ar fi ordinea criteriilor de organizare?

questions_chess

Cititorii au cuvantul si dreptul sa intrebe despre sah

Intrebarile despre sah ale zilei de astazi, Marti 22 ianuarie 2013 au venit de la Cuvantul Ortodox, care ne-a lasat cateva intrebari, cat se poate de interesante, postate mai jos.

Buna ziua!

Este posibil sa discutam pe baza unui articol despre ce ar insemna un turneu de sah bine organizat in Romania?

1. Cum sa fie aleasa perioada de desfasurare?

2. Cum sa fie aleasa localitatea?

3. Ce conditii de cazare si masa ar trebui asigurate si la ce preturi?

4. Cat sa fie taxa de participare?

5. Cat sa fie taxa de organizare?

6. Cat sa fie fondul de premiere? Cum sa scada premiile pornind de la primul? Sa se acorde premii pe intervale elo?

7. Ar trebui impusa o anumita tinuta vestimentara jucatorilor la partida?

8. Cate partide sa fie transmise live pe internet?

9. Cum sa se promoveze turneul si imaginea sponsorilor?

10. Cum sa se evite remizele fara joc?

11. Cum sa se evite aranjamentele?

12. Cum trebuie sa fie sala de joc?

Va rog sa adaugati si dumneavoastra alte intrebari (criterii).

Va propun ca baza discutie sa o constituie Festivalul International de Sah Pro Logos de la Turnu Severin, 2012. Acest festival este o initiativa a Grupului Cuvant Ortodox si suntem recunoscatori tuturor celor care ne arata cum putem face ca lucrurile sa mearga mai bine.

Poate reusiti sa stabiliti si o ordine pentru criteriile de organizare. Ar fi interesant de stabilit si un punctaj pentru fiecare. Apoi, poate realizam o pagina prin intermediul careia cei care au participat la un anumit turneu arata cum apreciaza acel turneu.

//

ALTE POSTARI RELEVANTE

  • Anuta Laurentiu

    Vad ca s-a ajuns deja la mesajul 113 , asa ca ma grabesc sa-mi spun si eu opinia vis-a-vis de acest sondaj :

    1.Perioada de desfasurare : Sunt convins ca performanta maxima a participantilor este atinsa in perioada sarbatorilor ( de orice fel ) pentru a-i scapa de obligatiile familiale, creand in acest fel un cadru propice armoniei in familie. De asemeni, o perioada optima ar mai fi inceputul anului scolar, ca sa mai scapam de acesti juniori tupeisti cu care nu poti face nici un aranjament.
    2.Localitatea aleasa : Aici raspunsul este scurt si la obiect : Iasi si Caciulata. Deja ne-am indragostit iremediabil de aceste 2 locatii, incat daca am juca altundeva ne-am tulbura profund. De altfel, propun sa se treaca in statutul FRSah obligativitatea disputarii tuturor competitiilor nationale in aceste 2 locatii.
    3.Conditii de cazare si masa : Rugam cu insistenta cazarea in hoteluri la etajele 10,11,12, la care pe perioada competitiei sa fie oprite lifturile. Aceasta va asigura o conditie fizica optima performantei. Masa va contine meniuri reduse la jumatate, mergandu-se pe ideea combaterii obezitatii. Preturile vor acoperi si stradaniile fizioterapeutilor care se ingrijesc de sanatatea competitorilor.
    4.Taxa de participare : Va fi invers proportionala cu distanta pana la locul de domiciliu al jucatorului. Taxa va fi maxima pentru cei ce domiciliaza in celalalt capat al tarii si simbolica pentru localnici. Explicatia este simpla : localnicii nu se bucura de conditiile sanatoase de cazare si masa ale celorlalti si sunt stresati sa se intoarca zilnic la acelasi loc monoton si neospitalier numit “acasa”.
    5. Taxa de organizare : Este bine asa cum este acum. Taxa “0” pentru MMI si MI si cat mai mari pentru cei cu categorii inferioare. Motivatia este evidenta : Cei cu categorii mici sunt multi si au toate sansele sa isi adjudece toate premiile. Aceasta este si o masura binevenita de reducere a numarului acestor impertinenti fara titluri internationale care creeaza multiple necazuri organizatorilor. Cu cat mai putini, cu atat mai bine.
    6.Fondul de premiere sa se stranga prin cheta publica de la participanti. Ii este interzis organizatorului sa participe la aceasta cheta si pentru asigurarea securitatii respectarii acestei cerinte, i se va acorda acestuia de catre competitori un premiu consistent. Valoarea premiilor va fi invers proportionala cu locul ocupat in clasament, incepand cu ultimul loc. Motivatia acestei recomandari este ca cei aflati la coada clasamentului sunt cei mai traumatizati psihic si in consecinta au nevoie dupa competitie de un psiholog ( care costa cu atat mai mult cu cat trauma este mai profunda).
    7.Vestimentatia la partida va fi costumul de baie, pentru a demonstra ca nu au nimic de ascuns ( eventual ceva tehnologie electronica de ultima ora) si o pereche de ochelari de soare care sa acopere privirile insistente si indiscrete catre domnisoarele concurente, care altfel ar suporta o presiune psihologica suplimentara. Se admite doar pentru marii maestri purtarea unui papion in patratele alb-negre.
    8.Partide transmise live pe internet : Doar ultimele 5 mese de joc pentru atragerea catre sah a publicului larg. La aceste mese rasturnarile de situatii sunt de-a dreptul spectaculoase. Partide viu disputate. Spectatorii vor sa vada “sange” pe tabla de sah. Ar fi contraproductiva urmarirea partidelor de la primele mese, cu remize scurte si seci, unde fiecare din combatanti il verifica pe adversar daca a invatat temeinic varianta de deschidere din cea mai recenta aparitie editoriala, dupa care cu oboseala maxima ii sopteste : “N-are rost sa mai pierdem timpul cu fleacuri. Vad ca ti-ai achizitionat-o si
    p-asta. Ne vedem in zece minute la barul hotelului!”
    9. Promovarea turneului nu trebuie facuta nici cum. Misterul ar fi total si surpriza la aparitia combatantilor ar crea un plus de imprevizibil. De altfel am mai spus-o : organizatorii au obligatia sa limiteze cat mai mult numarul participantilor.
    Sponsorii sa-si vada de fotbal si sa ne lase pe noi sahistii in pace. Prea se inghesuie ca mustele, pretextand o multa intelegere a fenomenului si ca sahul creaza dependenta de gandire la copii. O spun sus si tare : noi ca tara nu avem nevoie de oameni care sa gandeasca.Nu scrie si in scriptura : “Fericiti cei saraci cu duhul”. ? Noi vrem o tara fericita!
    10.Evitarea remizelor de complezenta este foarte simpla : Inainte de pornirea ceasurilor de control ,cei doi adversari isi vor trage 10 perechi de palme cu forta medie dupa care isi vor exprima public, cinstit, optiunea politica. Daca totusi si in aceste conditii arbitrul constata zambete suspecte la cei doi combatanti si o acalmie in joc, va trece la ultima varianta :
    promisiunea ca va acorda castigatorului partidei un paharel din tuica personala protejata cu grija la masa arbitrului.
    Se va institui titlul de remizist international de performanta, celui care chiar si in aceste conditii va realiza doua norme ce constau din 7 sau mai multe remize consecutive in aceeasi competitie.
    11.Evitare aranjamentelor : Pentru a evita ceva trebuie mai intai sa te familiarizezi cu acel lucru.Se vor institui stagii de familiarizare cu fenomenul la Satu-Mare la “fabrica de ELO”. Cateva turnee acolo, dupa care cei insruiti vor trece la punerea in practica a celor invatate in localitatea de bastina. Odata extins fenomenul si legalizat, practicantii vor cere singuri sa se inceteze cu asa ceva. Pot sa prevad ca primii care vor cere asta ,vor fi cei de la Satu Mare, scarbiti de
    depravarea morala a “copiatorilor”.
    12. Conditii optime performantei si bunei desfasurari a oricarui turneu : Jucatorii sa joace spate in spate si umar la umar.
    Sa beneficieze de racirea salii de joc iarna si aeroterme de aer cald vara. Geamurile sa permita ca soarele sa le bata in ochi competitorilor. Toaletele sa fie situate la distanta minima de 500 m si eventual sa se procedeze la incuierea acestora din jumatate in jumatate de ora, de preferinta pe criza de timp a jucatorilor. Sonorizarea salii de joc sa fie optima, pentru audierea perfecta a convorbirilor private ale corpului de arbitri.

    ianuarie 24, 2013 - 11:08 am Raspunde
    • ceausescuiulian

      Un raspuns ca o creatie a lui Ion Baiesu, cu invataminte presarate printre condimentatele fraze ale domnului Anuta. A spus ce avea de spus printre randuri, precum Constantin Tanase, iar tonul plin de umor nu poate decat sa dea, dincolo de amaraciunea sahistului din Romania, decat un buchet de zambete. Asteptam comentariul 114 sau 115, caci le-am pierdut numarul deja…

      ianuarie 24, 2013 - 10:13 pm Raspunde
  • Anuta Laurentiu

    Mesajul anterior este o “carcoteala sahista”. Extrapolarea acestor glumite serioase o face fiecare dupa cum il taie capul.
    Este bine de multe ori in viata sa glumim pe seama lucrurilor serioase si sa luam in serios glumele. Depinde de imprejurari!

    ianuarie 24, 2013 - 11:40 am Raspunde
  • Comisarul Mizdrache

    Hahaha!
    Subscriu!

    ianuarie 25, 2013 - 4:44 pm Raspunde
  • jugarul

    Anul trecut la Severin ar fi fost perfect daca aveam si aer conditionat si internet in camere…si premiile daca ar fi fost un pic mai mari…
    Altfel, as vrea sa joc intr-o zi in Romania intr-un turneu care sa semene cu Wijk an Zee(in special timpii de joc, numarul de participanti si calendarul de desfasurare fara runde duble si cu zile de pauza), dar cu urmatoarea structura : Turneul A – GM, MI, MF; B – ELO < 2300, C – ELO < 2050. Nu gasesc nicaieri premiile de la Wijk an Zee si nici interdictii ale propunerilor de remiza; nu stiu cum i-au convins pe oameni sa joace pe viata si pe moarte dar cred ca cine nu joaca serios nu mai este invitat si asta pare a fi de ajuns pt. evitarea non combatului.

    ianuarie 25, 2013 - 11:07 pm Raspunde
  • CUVÂNT ORTODOX

    1. Perioada de desfasurare: iulie-august. Este cald si din nefericire e greu sa gasesti cazare la preturi mici care sa includa si aer conditionat.

    2. Gandim ca e bine ca localitatea sa fie in centrul tarii. Acesta este avantajul pentru Calimanesti. Noi vom fi obligati sa ne indreptam spre localitatea care ofera posibilitatile cele mai bune de finantare ale turneului.

    3. Experienta de anul trecut ne-a aratat ca participantii sunt in primul rand interesati de cost. Pentru anul acesta ne gandim sa asiguram cazarea la camin studentesc. Camerele vor fi de 2 persoane. Pretul va depinde de momentul achitarii. Va fi cuprins intre 10-17 lei. Pretul pentru masa va fi cuprins intre 30-40 lei.

    4. In cazul nostru taxa va fi aceeasi pentru toti. E insa de inteles situatia in care organizatorii reduc taxa pentru localnici. Daca sponsorii sunt firme cu dimensiune locala, sunt interesati in primul rand de o participare cat mai numeroasa a localnicilor. Jucatorilor cu titluri internationale li se ofera diverse facilitati considerandu-se ca prezenta lor ii determina pe ceilalti jucatori sa aleaga turneul la care vor sa mearga.

    7. Tinuta vestimentara este foarte importanta. Ea arata respectul pe care jucatorul il are fata de ceilalti concurenti, sponsori si organizator. Ce ati gandi daca ati vedea un academician, in Academie, imbracat in papuci, pantaloni scurti si tricou, asa cum obisnuiesc, din nefericire, unii MM sa se prezinte la partida?

    8. Transmiterea live a partidelor costa. Banii respectivi pot fi alocati fondului de premiere.

    10. Ne gandim sa interzicem propunerea de remiza pana la mutarea 40. O alta varianta care sa descurajeze remizele ar fi acordarea de 3 puncte pentru victorie si a unui singur punct pentru remiza.

    ianuarie 25, 2013 - 11:23 pm Raspunde
  • CUVÂNT ORTODOX

    O solutie pentru organizarea unui festival sahist mai puternic ar putea fi unirea eforturilor mai multor organizatori. Am vazut ca multi considera ca este o anumita concurenta intre PRO LOGOS si PAB. Acest lucru e fals. Noi chiar cautam variante de colaborare cat mai bune.

    Cum ar fi fost daca in loc sa facem PRO LOGOS la Severin si PAB la Arad am fi reusit sa le organizam impreuna la Timisoara? PAB sa fi fost turneul dedicat celor cu elo peste 2300, iar PRO LOGOS celor cu elo sunt 2300. Sa se mai fi alaturat un organizator din Timisoara care sa fi organizat turneul pentru copiii. In felul acesta, fondul total de premiere ar putea ajunge la 70-80.000 lei.

    ianuarie 25, 2013 - 11:36 pm Raspunde
  • Rat Dan

    Nu prea cred in organizarea unui MEGA TURNEU in Timisoara (spre exemplu) cu implicarea a mai multor organizatori din alte orase pt simplu fapt ca fiecare organizator stie in amanunt problemele de pe plan local. Si nu in ultimul rand , are conexiuni la multe nivele pe plan local, lucru care il face competitiv acolo.
    Nu am idee cum ar putea un organizator din Oradea (sa spunem) sa obtina fonduri pt un turneu in Timisoara ??? Asta in conditiile in care mai mult de 90% din turneele din RO se bazeaza pe sprijin local (financiar si nu numai).

    ianuarie 26, 2013 - 8:20 am Raspunde
  • mtudorache

    Cuvant Ortodox prin numele ales, pare a fi (sau este) un om credincios si vede lumea prin invataturile ortodoxe. Pe planeta asta avem o mare problema. Nimic din ce este ideal, nu se poate aplica in practica. Teoretic este posibil si toti batem din palme si aprobam. Invidia si rautatea ( dar inainte de toate, goana indivizilor dupa ciolan) ruineaza proiecte si teorii minunate. Nici eu nu cred sa vedem vreodata exponentii si sponsorii din cateva orase mari, lucrand impreuna la realizarea unui Wijk aan Zee romanesc. Cu o singura exceptie, poate un mare bogatan sa aibe un lant de magazine, afaceri sau mai stiu eu ce, in cateva mari orase si sa intervina pe langa conducerile locale. Dar in primul rand sa fie pasionat de sah. Dar vise taica…As raspunde si la toate acele intrebari. La cele privind remizele si aranjamentele ( ca de altfel si trisatul in sah) cea mai buna solutie este implementarea de la frageda varsta a conceptiei de corectitudine, de luptator pana la ultima resursa, in caracterul copiilor. Toleranta zero! Pentru ca smecherii se inventeaza in continuu. Asa ar fi foarte putini cei care fenteaza si desigur evitati si marginalizati. Valabil si pentru vestimentatie. Depinde de caracter si de bunul simt. Este greu sa impui un standard. Adversarul trebuie deranjat doar prin mutarile la tabla, in rest cu nimic altceva. Ca perioada de desfasurare, un superturneu sau un campionat national, cred ca nu trebuie sa se suprapuna cu diverse competitii internationale importante ( dar este tot mai greu in ziua de astazi). Oricum lunile de iarna sunt dificile privind transportul, conditiile de joc si cazare. Se pot asigura, dar preturile pot fi sensibil mai ridicate. Probabil competitiile de caracter local pot gasi loc in aceasta perioada. Vara este dominata de turneele la mare si sunt destule, iar jucatorii se agata de posibilitatea jocului in acelasi timp cu aceea de a purta familia la un pic de plaja. La celelalte intrebari stim cu totii raspunsurile. Preturi si taxe cat mai mici si premii cat mai mari, multe si pe categorii de elo. Sali de joc respirabile cu temperaturi optime in functie de sezon si spatiu adecvat la masa de joc. Am vazut propunerea de cazare in camine si desi unii stramba din nas, nu-i o idee rea. Daca sunt 2-3 locuri in camera si au baie, la acel pret, pana la urma jucatorul de sah face de toate pentru a juca. Cei cu pretentii insa si cu fonduri trebuiesc satisfacuti cu alternativa unui hotel (in sensul ca nu toti vor fi cazati obligatoriu la camin). Dar sunt extrem de multi jucatorii care merg pe buzunarul propriu. Insa aceasta posibilitate in mod fortat, este vara, la concurenta cu turneele de la mare.

    ianuarie 26, 2013 - 12:39 pm Raspunde
  • Alin Campeanu

    Si din punctul meu de vedere nu e o concurenta intre PAB Arad Open si Pro Logos, e in interesul ambelor parti sa crestem valoarea celor doua turnee, bineinteles in ideea ca le mentinem legate. In felul acesta tot mai multi sahisti din tara dar si din strainatate vor dori sa joace. Ar fi bine sa legam de ex. si cu un turneu la Oradea pentru un minicircuit.
    Cat priveste ideea ca PAB-ul sa fie pentru cei de peste 2300 si Pro Logos pentru sub 2300 nu e una viabila si eu unul din capul locului spun ca nu sunt de acord. Nu e un secret ca pentru a sustine un turneu puternic si conditii pentru jucatorii de valoare, trebuie sa ai si o masa mare de jucatori amatori (platitori de taxe).

    ianuarie 27, 2013 - 8:47 pm Raspunde
  • Junior89

    Off Topic : puteti sa faceti un articol despre turneele de la Satu Mare . Ma uitam acum pe lista fide din februarie si cu un elo surprinzator (2257) “domnul” Costin Petrica. Spun surprinzator pentru ca in afara de turneele din orasul dansului la care obtine 20 , 30 uneori chiar 40 de puncte , la celelalte concursuri in care participa de obicei pierde masiv si pierde frecvent la jucatori de 1900 . Poate reusiti un interviu in care sa ne explice fluctuatiile de forma dintre concursurile din Satu Mare si cele organizate in restul tarii

    ianuarie 31, 2013 - 3:15 pm Raspunde
  • mtudorache

    Nimic nou sub soare. Poate doar sa constatam ca nimic nu s-a schimbat si periodic revine pe tapet acest subiect. La ce sa mai deschidem un articol, cand nimic nu s-a schimbat. Au fost aproape 100 de comentarii in ultima semnalizare. Iata aici articolul vechi: http://iulianceausescu.wordpress.com/2010/01/04/ciprian-muntean-si-costin-petrica-au-incheiat-in-frunte-doua-turnee-puternice/ . Daca nu ma insel, a mai fost un articol si mai vechi. In realitate este greu de dovedit ceva. Dar evidenta este uneori atat de strigatoare la cer, ca nu stiu ce rol mai au dovezile. Banuiesc astfel de cazuri au fost mereu, dar putini au curajul sa spuna. Si nu stiu ce si cum se poate face, din pacate. Numai o marturie a celor care au participat si au donat ar destrama tot. Pana atunci, cum demonstrati ca adversarii s-au lasat batuti? Cum demonstrati ca nu a prins o partida proasta, intr-o zi nefasta? ( desi curios ca mai multi au prins partide proaste…).

    ianuarie 31, 2013 - 4:18 pm Raspunde
  • nedelcu cristian

    Am revazut si eu articolele si comentariile de atunci …intrte timp parerile mele sau mai schimbat …nu in ceea ce priveste aranjamentele …ci in ceea ce priveste persoana domnului Costin Petrica .
    Domnul Costin Petrica iubeste sahul …aceasta am constatat in cei trei ani scursi …atunci nu eram convins de asta …credeam ca aranjaza doar ca sa scoata pe altii din premii …nu stiam ca defapt el sponsorizeaza concursurile .Credeam ca dansul cumpara punctele …dar de fapt nu avea nevoie de aceasta …tot turneul se facea pe banii lui .
    Cei care erau invitati aveau cazarea si mancarea gratis …poate se simteau ei din propie initiativa sa cedeze punctul cand jucau cu sponsorul turneului fara ca acesta sa le zica …
    Nimeni in Romania nu mai organizeaza astfel de turnee in care sa piarda bani …chiar daca iese pe locul intai .Nu pierde din buzunar dar sponsorizeaza pe firma …poate ar fi putut sa faca altceva cu banii …dansul ii baga la sah .

    februarie 2, 2013 - 10:21 am Raspunde
  • Anuta Laurentiu

    M-am uitat pe lista CIV sa-mi confirme banuielile ca sus numitul Nedelcu Cristian este naiv deoarece este un pusti pana in 18 ani, dar surpriza : implineste in curand 47. Sa faci afirmatiile de mai sus si sa ai aceasta varsta nu este posibil decat in doua situatii :
    1. Sa faci parte din “fenomen” , sub o forma sau alta ( Mai exact spus sa ai niste interese directe si sa-ti cobori substantial nivelul moral )
    2. Sa fii departe de orice intelegere a lumii in care traiesti in general si si mai departe de lumea sahului in special.

    februarie 2, 2013 - 11:27 am Raspunde
  • nedelcu cristian

    …nu este chiar asa …de ce as fi eu de acord cu dl Anuta ?…sunt destui aranjori care si cumpara ppunctele in ultima runda sau in penultima si multi nu se prind sau nu vor sa se prinda ./..domnul Anuta n a semnhalat de a lunguul timpului vreun astfel de aranjor …desi poate dansul s a prins de aranjament …da n a avut probe …pe cand aici are …

    februarie 2, 2013 - 11:42 am Raspunde
  • Anuta Laurentiu

    Aveti dreptate Dle Nedelcu : sus numitul Costin Petrica este total dezinteresat- si-a alocat titlul de MF pe care nu-l merita, din dragoste pentru sah. Este un adevarat Mesia al sahului romanesc. Unde n-ar da Domnul sa fie cu sutele ca el in tara asta? Atunci sa vezi industrie sahista, eficienta de 1000% in obtinerea titlurilor internationale. Ar curge titlurile de MF in Romania in valuri . Am fi prima tara din lume cu jumatate din sahisti cu titlul de MF. Nu v-a batut cumva gandul sa va vopsiti si dvs. in MF ? Hai, mai reflectati, mai vizitati-l pe nasul Petrica si cine stie… Poate o puneti la Craiova de o mica fabrica de ELO. Ce conteaza ca acum aveti 1559 ? In maxim 2 ani faceti 2300 si gata titlul.
    Si nasul Petrica a pornit de la 1900. Mare scofala ! Hai ca se poate !

    februarie 2, 2013 - 11:46 am Raspunde
  • Anuta Laurentiu

    Si inca ceva : spuneti :”…poate se simteau ei din propie initiativa sa cedeze punctul cand jucau cu sponsorul turneului fara ca acesta sa le zica …” . Nu credeti ca Florescu Codrut s-a “simtit” cam mult in ultimii 3 ani : cam de peste 18 ori , la nasul Petrica ? Probabil are abonament pe viata la vinul si tuica nasului. Daca mai gaseste inca 2 ca asta, unul cu mancarea , altul cu cazarea, om s-a facut ! Sau poate nasul Petrica ii ofera pachetul complet .

    februarie 2, 2013 - 11:58 am Raspunde
  • nedelcu cristian

    Zambesc dupa acest nou comentariul al domnului Anuta …Probabil ca sunt departe de orice intelegere a lumii in care traiesc …dar in sah sunt specialist …inteleg bine sahul din Romania …Eu am pareri propii pe care mi le sustin …Nu ma intereseaza daca alti specialisti au alte pareri si zic de ale mele ca s proaste …Foarte Bine !!!…Ce spuneam ? A …da …domnul Costin Petrica este un aranjor care iubeste sahul …iar altii sunt aranjori care vad si cumpara puncte fara sa iubeasca sahul …din contra il distrug .

    februarie 2, 2013 - 11:59 am Raspunde
  • nedelcu cristian

    Vand …puncte

    februarie 2, 2013 - 12:00 pm Raspunde
  • nedelcu cristian

    … pacat ca sunt departe de Satu Mare m as fi dus odata pe acolo …

    februarie 2, 2013 - 12:02 pm Raspunde
  • nedelcu cristian

    In atatia zeci de ani decand sunt in fenomen am inceput sa clasific aranjorii …si cei mai periculosi mi se par cei care vand punctele …

    februarie 2, 2013 - 12:18 pm Raspunde
  • nedelcu cristian

    Daca ziceti ca va pricepeti mai bine la fenomen ca mine puteti sa mi mai numiti doi sahisti care au ajuns mari maestrii prin metoda domnului Costin Petrica …

    februarie 2, 2013 - 12:21 pm Raspunde
  • nedelcu cristian

    Nu mor oltenii cand vor mayasii…si nici eu nu ma sperii chiar asa usor …

    februarie 2, 2013 - 12:23 pm Raspunde
  • Anuta Laurentiu

    No comment !

    februarie 2, 2013 - 12:39 pm Raspunde
  • nedelcu cristian

    Asa si trebuie …ca prea ai crezut ca esti singurul detinator de adevar …toti avem o parere buna despre noi …cat de prosti sunt altii si ce perfect vedem noi lucrurile …pe pamant sunt si altii …mult …dar mult mai priceputi ca noi …Nu te apuci sa ataci persoane necunoscute decat daca esti bazat si o poti tine asa pana maine …

    februarie 2, 2013 - 1:02 pm Raspunde
  • Anuta Laurentiu

    Nu, n-ai inteles nimic ! Expresia este folosita atunci cand vezi ca n-ai cu cine discuta. Dar nu stiu de ce ma trezesc sa-ti explic asta. Nu-i nici o tragedie ca nu stii engleza. Rau este ca te faci ca ai inteles, ca de altfel intregul fenomen sahist.

    februarie 2, 2013 - 7:12 pm Raspunde
  • niki

    Nu e prima oara cand ma despart de “stilul” uneori abrupt al d-lui Anuta, dar pe fond are dreptate 100%. Imi permit sa-mi aduc aminte de un alt “sponsor” in interes personal: ilustrul mare maestru Sandel Crisan. Si domnia sa platea punctele si se pare ca destul de bine, de vreme ce multi IM onorabili altfel au bifat momente de slabiciune in carierele lor.

    P.S. D-le Anuta, n-as lovi asa tare in Florescu Codrut . Un om cu suflet mare, cu un talent exceptional pt acest sport, dar care a primit mai multe lovituri de la viata. Poate ca unii dintre noi am fost feriti de asemenea probleme si nu stim(pusi in locul lui) daca am fi avut taria psihica sa evitam alunecarea spre o stare precara. Corect, nu-i moral ce se intampla, dar nu cel cazut e principalul vinovat ci cel care ii da senzatia ca ii sare in ajutor, dar de fapt profita.

    februarie 2, 2013 - 10:35 pm Raspunde
  • nedelcu cristian

    Eu nu s prost… eu inteleg …si nu ti permit sa ma faci prost …asa ca ar trebui sa te gandesti bine …ca poate ne intalnim fata in fata si eu nu sunt om care sa suporte jigniri fara sa raspunda .Tu ai inceput …Eu am dreptul sa imi spun parerea indiferent ca iti place tie sau nu …Nu vreau sa mi se stearga comentariile pentru o disputa cu tine …ca vad ca esti coleric …asa ca mine …dar serios daca ma prinzi in pasa peoasta o sa mi iau mandat pentru tine …
    …incearca sa nu te mai dai mare …iar daca te dai, nu i fa prosti pe altii care au si ei nervii lor .Incerc din rasputeri sa nu ti raspund la fel dar nu stiu cat ma pot abtine …

    februarie 3, 2013 - 6:39 am Raspunde
  • nedelcu cristian

    Nu cred ca intereseaza pe multi de ce spun eu ca domnul Costin iubeste sahul desi face turnee trucate pe la Satu Mare dar am sa spun totusi …Metoda a fost inventata de alexandru crisan si dusa la perfectiune de Radu Shuzarek ..Acestia doi au ajuns MM prin turnee trucate si n au mai jucat in Romania …pe cand domnul Costin nu i pasa ca scade la elo dansul joaca si turnee netrucate …plus ca a si sponsorizat turnee netrucate la Satu Mare .Mie imi place de el si il consider cel mai mic aranjor din Romania …mai aranjori sunt aia care fac remize scurte in 7-8 mutari decat el …

    februarie 3, 2013 - 6:55 am Raspunde
  • nedelcu cristian

    Pe domnul Niki pe care eu il consider cel mai bun comentator dintrte cei care postam aici nu l am vazut niciodata sa inceapa dansul primul sa jigneasca pe cineva care are o parere diferita intr o problema …desi se vede clar ca respectivul nu are dreptate …iar domnul Niki poseda o ironie foarte fina pe care eu am vazut o la foarte putini oameni …Dansul ii spune cam asa …domnule te inseli si argumenteaza …Asta inseamna educatie …apoi daca vede ca respectivul persista in prostia lui il mai si inteapa ironic …Pe cineva ca domnul Niki nu pot sa ma supar chiar daca are pareri diferite si argumentele dansului nu ma conving intodeauna…nu s eu detinatorul adevarului absolut

    februarie 3, 2013 - 9:10 am Raspunde
  • nedelcu cristian

    Eiiii si dupa aceasta introducere sa revenim la nous moutons…ca tot nu stiu eu inglish …Ce mi face numitul Laurentiu Anuta cetatean al jud Prahova cel mai cinstit judet din preacinstita noastra tara Romania recunoscuta in lume pentru cinstea locuitorilor ei .Pai sare direct la gatul meu ca am indrazint sa mi spun parerea ca in opinia mea domnul Costin nu este un aranjor asa de mare si fata de alti aranjori iubeste sahul …Ma ia direct …ai 47 de ani n ai nicio scuza ca esti naiv …naiv …un eufemism pentru prost ….ori faci parte din fenomen …ori nu intelegi …etc, etc ..
    Ba eu ii inteleg foarte bine pe cei ca mine cand nu mai gasesc Prozac la farmacie si nu si iau medicatia …paranoia si megalomania ne face sa fim trimbulinzi …

    februarie 3, 2013 - 9:53 am Raspunde
  • jugarul

    Referitor la tinuta, Chucky s-a prezentat in turnee de cel mai inalt nivel cu echipament de fotbal, sau cu pantaloni scurti, sandale si ciorapi…
    As propune totusi o tinuta obligatorie pt. fetele frumoase, ca pregatire la adversar : minijup si decolteu generos; iar pentru barbati : tomahawk bine ascutit si flinta…pentru cei ce au opinii deci jignesc, acestora fiindu-le recomandate o platosa, coif si vesta antiglont.

    februarie 7, 2013 - 8:36 am Raspunde

Lasa un Comentariu

Adresa dvs de email nu va fi publicata.