Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Georg Mohr 2520 – Blaz Bratovic 2275
Bled op-A 2002 • Queen Pawn Game: Barry Attack. Gruenfeld Variation (A48)
1.d4 Nf6 2.Nf3 g6 3.Nc3 d5 4.Bf4 Bg7 5.e3 0-0 6.Be2 c6 7.h3 Qb6 8.a3 Ne4 9.0-0 Nd7 10.Nxe4 dxe4 11.Nd2 Qxb2
Albul muta si obtine avantaj
2 Comentarii
12.Tb1 Dxa3 13. Cc4 Da4 14. Ta1 Db5 15.Ta5 Db4 16. c3 Dxc3 17. Db1 si dama neagra este prinsa
ianuarie 7, 2013 - 10:37 pm17.. Nxd4 18 Tc1
17…. c5 18. Tb5
Corect, desi avantajul albului nu e chiar asa de mare dupa 17…c5, ca in partida ( sau, poate chiar mai bine, 17…Cb6). A urmat 18.Tb5 cxd4 19.Tc1 a6 20.Tb3 Dxb3 21.Dxb3 d3 22.Nf1 si albul a dat mat la mutarea 46.
ianuarie 8, 2013 - 7:27 pm