de Sergiu Grunberg
De cateva săptămâni am o viaţă de coşmar : si babacii si ramoliţii ăştia de la club imi spun că e un moment de cotitură in viata mea si că trebuie să mă schimb si să mă decid ce vreau să fac, că in curând termin junioratul. De când se amestecă ăştia in viaţa mea? Ai mei cred că o să muncesc ca o vită toată viaţa, cum au făcut ei. Si ce au realizat ? De abia imi dau nişte mărunţiş pentru bere. Au invăţat de toate si la ce le-a folosit ? Sunt o gramadă de şmecheri care fac intr-o zi banii pe care îi câstigă ei într-un an . Hai să zicem că fac liceul , deşi habar n-am la ce foloseşte , dar pe urmă, lasă-mă nene să-mi trăiesc viaţa .Cea mai a dracului chestie, dacă lucrezi, este sculatul de dimineaţă ! Păi, nu e somnul ăla intre 7 si 11 cel mai dulce? Si să-ti spun drept, dacă vin târziu de la bowling sau discotecă , efectiv nu mă pot ridica din pat mai devreme. Sahul ăsta e frumos, da parcă trebuie sa toceşti prea mult. Sigur ai avantaje o vreme : profesorii te protejează, colegii si prietenii te admiră, iţi fac cinste cu băutura, iar gagicile se uită cu interes la tine . Mai pică nişte bănuti , deplasări în străinătate si mă mai refugiez pe computer la chat, tipând să fiu lăsat in pace , că studiez la şah. Cel mai mişto ar fi sa te lase cu căsti , să asculţi muzică la partidă . Da, de cand cu tăntălăul ala de Fehler, nu te mai lasa cu nimic. Inainte, era mai usor, că nu trebuia să şti atâta teorie. Acuma trebuie sa te pregătesti, că orice bou ştie 15 mutări in deschidere .Si antrenorii ăştia ai nostri sunt depăşiţi : deschid computerul si pun variantele pe engină. Păi asta pot să fac si eu ( deşi mi-e cam lene). Păi, daca eşti antrenor, nu-mi explici mie poziţii tip si-mi arăti partide jucate acum 100 de ani; arată-mi nene o varianta castigătoare , să nu mă chinui 4 ore cu orice dobitoc. Măcar dacă cluburile sau federatia asta de 2 bani, ar aduce antrenori străini , că ăia pot face minuni. Tot mi se dau exemple cu puştii ăştia rusi , că nu beau , că studiază tot timpul si cresc la ELO. Păi ăştia au viata personală? Te uiţi la ei, au o privire fixă de roboţi , nu ştiu muzică , nu joacă jocuri pe calculator si cred că nici nu ştiu cine e preşedinte în ţara lor . Nu tată , mersi, eu vreau să-mi trăiesc viata, că doar una am, lasă să câştige ei la sah , fără să cunoască frumuseţile vieţii. Cel mai mult imi plac finalele de juniori şi Superliga,că vin toţi ai noştri. Băuturica , ceva ierburi (da puţine, că costă a dracului de mult), muzică bestială de-ti clocoteste sangele-n vine, mai ales daca e la maxim, gagici mişto şi accesibile, mai o partidă de Mafia (un joc de mare inteligenta). Babacii spun că n-am gust la muzică! Ei sunt anacronici , că nu inteleg ritmurile noi şi nu gustă başii . De text ce să mai vorbim : inainte ştiam toate textele de la BUG Mafia, da acum Parazitii sunt şi mai tari !
Ce-o să fac mai incolo? Văd eu . La bacalaureat, imi pune taică-meu pile si pe urmă, intru la sport, că am fost campion la juniori , ce mă-sa pe gheaţă . Cu banii mă descurc eu , la nevoie voi găsi una mai instărită. Arăt binisor, poate ar trebui să mai trec pe la sala de forţă, da e a dracului de obositor. Diseară , mă văd cu băieţii la o bere, să nu uit să-i cer mamei nişte bani pentru taxele de la şcoală . Oricum nu mă verifică niciodată şi sare ca arsă, dacă mă critică cineva.
Doamne m-am luat cu scrisul şi s-a făcut ora prânzului . Să mănânc ceva, dau nişte telefoane, stau puţin pe Messenger şi pe urmă să mă odihnesc până vin ai mei.
Cand mă gândesc câti fraieri muncesc la ora asta, mi se face pielea de găină . Doamne , fereşte-mă de o asemenea soartă .
Vă pup
Draga Sergiule,
octombrie 26, 2012 - 7:43 amtu ai figurat potretul generatiei de “teenagers” 2012,(cinste exceptiilor),nu doar al unui sahist talentat in drum spre “cimitirul de masini”.
Toata lumea stie la cine te referi;macar de ar ajunge mesajul tau unde trebuie!
Daca nu l-ai trezit pe acest “dandy” de suburbie,sper macar sa-l fi intrigat! Tot e mai bine decat nimic!
Cu tot respectul, dar limbajul nu e actualizat, aduce, mai degrabă, cu anii ’80-’90 decât cu 2012.
octombrie 26, 2012 - 8:43 amCatre Tactumare:
octombrie 26, 2012 - 10:37 amNu neg ca probil ai Tactul mare,dar consideratiile domnului Grunberg sunt mai actuale ca niciodata!!!
Se vede ca nu prea le ai cu sahul in general si cu juniorii in mod particular!
In rest,numai de bine!
(Ca in anii ’80-’90).
Nu ma refer doar la un junior , e o combinatie de cel putin 3 .
octombrie 26, 2012 - 2:04 pmSunt de-a dreptul consternat de lipsa de responsabilitate, de ambitie, nu mai discut de lene, lipsa de cultura sau de pasiune pentru sah a multora din juniori.
Dar ma mira si mai tare pasivitatea parintilor si a unor conducatori..
Sergiu Grunberg
As dori sa fac o precizare referitoare la articolul domnului Grunberg. Din punct de vedere literar consider ca este un pamflet, dealtfel
destul de reusit. Dansul colecteaza trasaturile negative a mai multor juniori (cel putin 3) si nereusitele lor in viatza, si creaza un personaj
fictiv, foarte negativ care insumeaza toate aceste trasaturi. Unul din juniorii la care se refera domnul Grunberg este si Robin Dragomirescu.
De aceea simt nevoia sa fac urmatoarea precizare: episodul cu Bacalaureatul si cu pilele nu se refera la el. Robin a terminat cu succes
Liceul de Matematica Informatica CDLoga din TImisoara, a luat Bacalaureatul cu brio din prima incercare. Apoi pe baza de concurs de admitere a intrat la cea mai prestigioasa facultate din TImisoara, Calculatoare si Tehnologia Informatiei din Institutul Politehnic, cu media
generala 10 la proba unica de matematica. E adevarat ca a fost campion national de juniori, si nu odata ci de multe ori, dar anul acesta
a avut intr-adevar un rezultat slab la superliga (5.5 din 9), dar a si fost pedepsit pe masura (clubul Aem a incetat in mod unilateral colaborarea cu el) chiar daca el va fi junior si in 2013. O sa ne straduim noi parintii sa nu mai fin indiferenti si sa il pregatim cat de bine
o sa putem.
Mentionez ca acest mesaj nu se vrea o polemica cu domnul Grunberg, ci doar o precizare referitoare la Robin.
Calin si Angela Dragomirescu, Timisoara
octombrie 26, 2012 - 6:45 pmAcest articol este scris de cineva caruia ii pasa de sahul juvenil romanesc.Un copil pentru a deveni mare maestru de extra clasa trebuie pe langa ambitie,talent si munca sa aiba bafta enorma sa se nasca langa cine trebuie ,sa ajunga la el ,sa apese in acelasi timp pe acelasi buton.Sa gaseasca pe cineva care sa i descopere slabiciunile si punctele forte sa il completeze sa il sustina sa il simta.
octombrie 27, 2012 - 9:17 amPoate ca sahul nu te face atat de fericit pe cat ne arata clipele de victorie si surasurile de la festivitatile de premiere.Poate ca sahul are labirinturile lui,buncarele lui,in care,cand te pierzi,,te pierzi singur,mai ales daca esti un pusti ,cu experienta de sahist,dar fara echilibru in viata din afara sahului.Intre lichioarea din pahar si sah trebuie sa stii ce sa alegi.
Din Timisoara cunosc trei juniori deosebit de buni …Adrian Petrisor,Dragomirescu Robin,Chirita Marius.Petrisor si Chirita termina junioratul anul acesta …Dragomirescu anul viitor..din urma nu vine cineva care sa imi ataga atentia .sunt curios sa vad cand un baiat din Timisoara o sa mai castige titlul national la juniori.
Daca AEM a renuntat la Robin sunt curios cu cine o sa l inlocuiasca …in tara nu sunt decat 3-4 juuniori de valoare apropiata cu a lui …Robin a fost locul trei la un campionat national de seniori si are titlul de M.I.
O zi buna in continuare !!!
As dori sa fac niste precizari, dupa care promit sa nu mai raspund la nici un comentariu.
octombrie 27, 2012 - 11:19 am1. Pamfletul nu e neaparat o incriminare a juniorilor , ci mai curand a parintilor!
Pana la urma vorbim de niste copii talentati , ultrarasfatati dar evident si imaturi .
Parintii au avut norocul sa aiba niste diamante neslefuite, care pe zi ce trece, sub privirea lor ingaduitoare, se transforma in carbune.
Daca nu -i invata ca in viata nimic nu e pe gratis , daca nu ii stimuleaza sa-si urmeze vocatia , si nu le inoculeaza un minim de comportament moral si responsabil, asta e vina lor .
Sunt juniori care au avut conditii formidabile : au jucat nu stiu cate Europene de seniori , nu stiu cate turnee , au primit indemnizatii si premieri, materiale sahiste de ultima generatie , lap-topuri etc. Nu vreau sa fac comparatie cu generatia mea, dar hai sa-l intrebam pe Dieter, cat de putin a primit el in perioada junioratului in comparatie cu ei.
In momentul cand de 2-3 ani ei o iau la vale atat sahistic cat si comportamental si tu nu faci nimic , nu ai ce reprosa altora . Daca esti langa ei si vezi ca au abonament la bowling sau discoteca in timpul Superligii si taci, atunci nu mai exista comentarii .
Daca ai in echipa jucatori ca Lupulescu sau Parligras care nu numai ca se pregatesc profesionist, dar mai gasesc timp si de citi o carte si nu-i folosesti ca modele, ce rost mai au scuzele .
Am facut si eu facultatea , fara sa ma ajute nimeni , ba mai dadeam si meditatii la matematica ,pe langa studiul la sah. A facut-o si Mircea Parligras si nu a sucombat .
Cat despre 5,5 din 9 sa amintim ca rezultatul e compus dintr-un forfait, o partida castigata in ultima runda in pozitie net pierduta si o remiza cu un junior care bea zilnic 2 litri de lihid pe zi dar nu apa.
Eu am vrut sa trag un semnal de alarma pentru sahul juvenil, nu numai in calitate de presedinte de club dar si de Director Tehnic al loturilor nationale .
Nu poti sa stai cu mainile incrucisate cand vezi ca majoritatea talentelor noastre se rateaza si nu vine nimic promitator din urma la echipa nationala.
De altfel sper ca FRSAH va lua masuri drastice.
Iar daca parintii ma injura acum, sper macar ca mai tarziu imi vor multumi daca copiii lor vor reveni la parcursul normal.
Stimate domnule Nedelcu : nu va faceti griji : mai sunt multi copii talentati in tara asta , carora nu numai ca le place sahul , dar au si ambitie si bun simt.
Copiii sunt niste fiinte fragile si expuse unui unui mediu degradant, si parintii au datoria fireasca sa-i protejeze , sa-i orienteze pe drumul bun si nu sa salveze formal onoarea familiei .
Sergiu Grunberg
Avand in vedere ca domnul Sergiu Grunberg a spus ca este vorba de o “combinatie” de cel putin 3 juniori mari si aluzii la faptul ca unii urmeaza Facultatea de Sport ,acolo unde este student fiul meu ,Petrisor Adrian,tin sa precizez urmatoarele:
1. Adrian a absolvit acelasi liceu ca si Robin Dragomirescu(colegi de banca 😉 ) intr-un an in care bacul s-a desfasurat sub supravegherea camerelor de luat vederi, cu o medie mai mult decat satisfacatoare,fiind excluse acuzatiile de mai sus: ” La bacalaureat, imi pune taică-meu pile si pe urmă, intru la sport, că am fost campion la juniori ” .
2.Tin sa il mai informez pe domnul Grunberg sa mai studieze putin conditiile de admitere pe locurile de olimpici: “La specializarea Educatie Fizica si Sportiva:
Pentru locurile la buget:
– Locurile I, II si III la Jocurile Olimpice, Campionatele Mondiale si Europene in ultimii 4 ani ” ; prin urmare nu este suficient sa fii doar campion national (fie si de mai multe ori) ,daca asta este nimic pt.domnul Grunberg( nu de alta,dar poate mai vor unii sahisti incompetenti sa urmeze aceasta facultate)…Nu stiu daca este in masura domnul Grunberg sa isi dea cu parerea despre optiunile fiecaruia in viata. De asemenea,bursa de performanta(mai mare decat orice bursa de studiu) de care Adrian beneficiaza din anul 2 (in anul 1 nu se acorda aceasta bursa ,dar a beneficiat de bursa de studiu cu media de admitere 10,00) se acorda la foarte putini studenti ( anul acesta doar la 2).
3. …Daca tot a venit vorba de o combinatie de 3 juniori, stiu si eu o “combinatie” de cel putin 3 seniori,conducatori de prestigioase cluburi ale Romaniei sau jucatori de top, care : ” beau zilnic 2 litri de lichid pe zi ,dar nu apa.” Oare aceste exemple nu credeti ca “atarna” mai mult decat orice teorie a parintilor?Toti acestia, mari critici ai juniorilor despre care n-ati binevoit sa “spicuiti” nimic atunci cand au onorat Romania cu locul 2 la Campionatul European de Sah pe Echipe ,Cehia,Pardubice(echipa formata din “unul de la sport “,un “drogat” si vreo 2-3 “lenesi ,nu ? ” )
4.Multumim domnului Grunberg pt. sfaturile acordate parintilor , dar una dintre regulile de bun-simt suna cam in acest mod : “Niciodata sa nu dai sfaturi daca acestea nu-ti sunt cerute !” . Eu sunt un parinte fara studii superioare,nici macar “scoala parintilor” nu am absolvit-o (cum constat ca au absolvit-o altii),prin urmare sunt foarte multumita de ceea ce copilul meu este astazi, facand comparatie cu copiii celor care isi permit sa dea sfaturi pt.parinti.Noi ramanem cu “carbunii “nostri ,asteptam un “diamant” bine slefuit de atata intelepciune a domnului care isi permite “sa traga cu ochiul” la “jurnalul” unor juniori mari.
octombrie 27, 2012 - 12:58 pmDoamna, sincer,mai bine va abtineati! Un pamflet in care nici macar nu este mentionat numele cuiva anume nu ar trebui sa starneasca reactii primitive de aparare din partea parintilor care considera ca se refera la copilul lor. Autorul incerca sa traga unele semnale de alarma asupra unor juniori care crede el ca nu isi valorifica potentialul si a creat un “portret robot” al unui junior cu multe preocupari extrasahiste, ca sa zic asa.A folosit si elemente reale si imaginare, pe alocuri s-a folosit de lucruri pe care le stia, pe alocuri a inflorit, chiar nu e cazul sa apara asemnea reactii defensive. Ma mir ca nu a mai aparut un parinte , al juniorului nr.3, ca sa isi laude si el odrasla sau poate chiar mai multi parinti ofuscati. Pamfletul este menit sa traga semnale de alarma si sa ne faca sa zambim , doar nu credeti ca vreunul dintre cititori considera ca asa functioneaza mintea vreunui junior MF sau MI,
octombrie 29, 2012 - 10:28 amDomnule Sebastian,multumesc frumos pt.explicatia a ceea ce inseamna un pamflet(incurajat cumva de faptul ca nu am studii superioare?!)si mai ales cum trebuie sa reactionam la el;consider ca avem dreptul cu totii la propria opinie. Am vrut doar sa subliniez ca sunt doar un “parinte amator” a unui “junior mare” si ca aveam si eu pretentii mai mari de la copiii “parintilor profesionisti” .
octombrie 29, 2012 - 12:02 pmStimate domnule Grunberg,
octombrie 29, 2012 - 4:47 pmcitesc cu mult interes interventiile domniei voastre,om de sport si sah de exceptie.
Tot ceea ce ati scris in pamflet,un mozaic de trei juniori,cum pretindeti dumneavoastra,pare de necontestat,dar nici nu convinge pe nimeni!
Domnule Grunberg:vorbiti ca un manager al celui mai galonat club de sah din Romania,dar fara voia dumneavoastra,jigniti orgolii si persoane!!
In prima interventie,creati portretul robot al juniorului AEM;in urmatoarea,incercati sa generalizati,punand in aceeasi oala,juniori ce nu va apartin! Dincolo de “aplauzele”unor sustinatori ai dumneavoastra,voluntar sau intamplator,ati deschis cutia Pandorei!
De ce? Deoarece e usor sa te erijezi in critic al generatiei “teenager”(cum va aplauda cineva),dar uitati esentialul:de ce juniorii sunt de vina;de ce parintii sunt de vina??
Aveti copii,nici unul nu a realizat in sah ceea ce ati realizat dumneavoastra;sunt ei de condamnat,sunt ei copii de discoteca,adoratori de licori bahice?
In schimb cand vine vorba de copiii altora,ei atunci da;se poate acuza in fel si chip.
Nu vreau sa spun ca nu aveti dreptatea dumneavoastra;va acuz in schimb ca spuneti jumatati de adevar,ceea ce e mult mai grav!
De ce nu priviti domnule Grunberg la generatia domniei voastre? De ce nu aduceti in discutie “aportul” unor manageri,conducatori,directori,capitani de echipa?
Mi s-au relatat exemple incredibile de derapaj,incompetenta,frauda sportiva,despre mai multi “boss”i ai unor echipe de superliga!
Juniorii vad si nu sunt imuni;daca seful are dreptul,de la noi ce se mai vrea?
S-au pierdut titluri pe echipe in ultimii ani deoarece capitanul era la o “racoritoare”.
Daca e sa patrundem in mizeria sahului,de ce ni-i aratati doar pe cei ce nu pot sa se apere?
Pe cand un pamflet despre responsabilii cluburilor de elita?
Daca o veti face:toata cinstea!Stiu ca dumneavoastra nu sunteti dintre cei implicati,deci aveti dreptul moral de a o face.
Dar daca refuzati(va retrageti,cum ca nu polemizati),atunci pamfletul scris mai degraba va acuza decat legitimeaza!
Se poate concluziona ca aveti ceva personal cu fam.Dragomirescu sau Petrisor (al treilea mi-e greu sa-l ghicesc)
Curaj domnule Grunberg;ati lansat bomba,asumati-va razboiul!!
Cutia Pandorei a fost deschisa; nu-i bai, era necesara o aducere in discutie a acestor metehne ale sahului mioritic. Cred ca Dl Grunberg a avut ceva polite de platit, nemultumit de “prestatia” unora dintre juniorii echipei sale.
octombrie 29, 2012 - 8:47 pmNu stiu daca pamfletul a jignit mai mult decat a tras un semnal de alarma. Adevarul e undeva la mijloc, parintii avand si ei suficiente motive sa se revolte. Evident ca parintii nu poti fi prezenti permanent cu juniorii la turnee, mai ales cand ei au deja peste 16 ani si tanjesc la cat mai multa libertate. In asemenea cazuri rolul conducatorilor de echipa devine predominant in a-i tempera pe flacai, fara a le impune neaparat un regim cazon. Si asta ar fi bine sa se petreaca pentru viitorul jucatorilor in primul rand si mai putin pentru prezentul echipei. Adica win-win, caci copii simt daca sunt subjugati scopurilor efemere. Oare isi pot impune conducatorii punctul de vedere? Mai degraba nu, atata timp cat “forta exemplului” nu-i avantajeaza. Majoritatea conducatorilor si capitanilor ofera modele de incompetenta si comportament duplicitar(ma alatur apasat opiniei lui Origene).
Asadar, atata timp cat bautele pana dimineata sunt mosteniri “istorice”, e cam greu de ridicat piatra impotriva acestor generatii actuale de juniori. Oare cati dintre MM si MI romani nu au iesit in decor cu cate o noapte pierduta presarata cu ceva alcool? Tentatia aceasta va exista mereu, fiind specifica varstei.
Poate ar fi mai bine ca oficialii federatiei(din care cu onor face parte si Dl Grunberg) sa ofere tinerelor talente si alte tentatii: cantonamente profesioniste, participari la competitii majore si eventual sponsori. Nu ar strica nici despartirea de cei care nu au nimic in comun cu managementul sahistic. Apropo, d-le Grunberg, este oare competent acest domn din fruntea federatiei astfel incat oamenii care sunt de o viata in sah nu-i pot lua locul? Suflarea sahista a ramas cu impresia ca(fara a aduce fonduri semnificative) respectivul domn a “reusit” sa jigneasca echipa olimpica a Romaniei si pe nr 1 ever, Dieter Nisipeanu.
Domnule Grunberg, admir spiritul dumneavoastra critic bazat pe realitati si pe o bogata experienta. Nu v-as cere sa va asumati un razboi, caci juniorii nu va pot fi adversari niciodata, ci doar parteneri. Dar oare puteti schimba sistemul?
Poate ca un sistem bine pus la punct va sustine valorile si va tine in frau si talentele “ratacite”.
Succes!
stimate domn
octombrie 29, 2012 - 9:25 pmVa admir curajul , de a ma provoca de la inaltimea ilustrului dumneavoastra pseudonim.
Eu am dat suficiente explicatii, ba chiar am evitat amanuntele, tocmai ca sa nu umilesc pe cineva anume.
Nu evit polemica , si nici nu cred ca am pierdut vreun duel pana acum..
Insa o conditie obligatorie este ca sa se mentina un nivel acceptabil al decentei si adevarului.
In generatia mea, stimate domn au fost Vali Stoica , Mihai Ghinda, Dan Zara , Dorin Bena , Serban Teodorescu i cunoscuti derbedei , betivi si inculti care impreuna cu mine au spoliat sahul romanesc pentru 50 de ani.
Cat priveste referirea mizerabila care ati facut-o la copiii mei, va amintesc ca Mihai a fost o data campion al Romaniei , trofeu pe care le urez sa-l castige fiecare din juniorii mari de azi.
Nu stiu daca aveti copii dar daca da, va urez sa fie de calitatea copiilor mei.
Reactiile uneori primitive pe care le-am primit , ma fac sa-mi revizuiesc atitutudinea .
Considerati articolul meu o fictiune, Juniorii nostri sunt sublimi , joaca si se comporta exceptional si daca uneori sar peste cal este numai datorita unei mosteniri transcedentale
Majoritatea parintilor sunt pedagogi de exceptie iubitori dar si intransigenti.
Federatia si conducatorii de club sunt niste ticalosi habotnici si profitori meniti sa bareze drumul tineretului spre afirmare si performanta.
Multumesc ca mi-ati indicat temele urmatoarelor pamflete.
Felicitari si Irinei Bulmaga pentru solidaritatea( cimentata la bowling) cu cei loviti, fiindca continutul interventiei e de o lipsa de logica dezarmanta ( cred ca din cauza limbii -era mai inteligibil in engleza ) Felicitari si domnului Szabo pentru felicitari .
Sergiu Grunberg
Domnule Nikki,
octombrie 30, 2012 - 9:48 amVa rog mult nu mai repetati prostiile altora cu razboiul cu juniorii ,puteti verifica : la mine in club nimeni nu a avut restrictii de nici un fel . Eu consider ca omul poate sa faca orice in viata dar nu in exces , chestie pe care le-am spus-o tuturor. Daca porneam razboi cu juniorii atunci dadeam in detaliu date si intamplari jenante.La ora asta in sah daca pana la 20 de ani nu ajungi minim la 2500 la baieti sau 2400 la fete nu mai ai niciun viitor.
Mai mult nici cluburile nu mai sunt interesate de tine . Cand constati ca talente cu rezultate remarcabile atat la juniori cat si la seniori se scufunda , ca nu se pregatesc, ca nu acorda atentie nici macar scolii , nu e normal sa tragi un semnal de alarma?
Nu m-am legat de faptul ca nu saluta , nu citesc si nu stiu nimic in vreun domeniu , ci doar ca ignora din ce in ce mai mult pregatirea sahista si ca isi perecliteaza viitorul. Nu am dat nume ; fiti linistit mai sunt destui care se recunosc in pamflet . Daca parintii nu inteleg ratiunea acestui demers , eu nu sunt vinovat .
Drumul spre performanta nu trece in niciun caz prin lene , desfrau sau alcool .
In interventia anterioara l-am omis pe Mihai Suba un exemplu de pregatire si conduita profesionala in timpul concursurilor lasand la o parte multitudinea valentelor sale intelectuale .
Nu mai bateti campii toti cu coruptia din sah sau duplicitatea conducatorilor de club .
Nu are nici o legatura cu comportamentul juniorilor . Juniorii nostri au cu totul alte modele. Ce conteaza pentru un junior cine e presedintele FRSAH?
Mai mult, pe mine nu ar trebui sa ma afecteze ratarea unor juniori talentati, fiindca sigur au sa apara altii; parintii sunt cei care in loc sa ma injure nemotivat pe mine ar trebuie sa-si readuca odraslele pe drumul normal. In opiinia mea , la multe cluburi si chiar la FRSAH, juniorii nostri se bucura de conditii mult superioare seniorilor
La un moment dat am scos o butada cred eu potrivita : de ce bunicii se bucura atat sa aiba grija de nepoti? Fiindca desi au dat gres cu copiii,
li se ofera a doua sansa !
Asa si aici , daca ati fi citit cu atentie ce am scris , ati fi vazut ca eu aproape i-am exonerat pe juniori de vina .
Daca parintii sunt atat de orbi si orgoliosi si atat de inconstient incat sa nu doreasca un viittor cat mai bun copiillor lor , treaba lor.
Sergiu Grunberg.
Buna ziua tuturor,
octombrie 30, 2012 - 10:49 amNu exista nici un razboi: nici intre domnul Grunberg si juniori si nici intre parinti si domnul Grunberg. Vreau sa mentionez ca Robin a beneficiat intr-adevar de conditiile excelente pe care le-a enumerat domnul Grunberg la clubul AEM. Sunt de acord si cu afirmatia ca daca nu ai 2500 pana la 20 de ani nu prea mai poti sa ajungi jucator de super clasa, de aceea am insistat mult pe scoala si acum pe facultate. Totusi cred in talentul juniorilor, sunt mai multi care pot ajunge mari maestri. Insa le lipseste poate acea vointa exceptionala specifica marilor campioni (Dieter, Parligras etc). Noi ca parinti putem doar sa ii ajutam, sa le dam sfaturi, chiar sa ii rugam sa se pregateasca mai mult – insa scanteia si dorinta de a reusi tot din interiorul lor trebuie sa vina la un moment dat. Poate va veni sau poate nu – asta depinde doar de ei. Daca va veni inseamna ca scopul pamfletului scris de domnul Grunberg a fost atins.
Cu prietenie,
Calin Dragomirescu, Timisoara
Sunt de acord cu domnul Niki cand spune ca domnul Grumberg a scris acest articol bazat pe realitati si pe bogata experienta a dansului.Totusi am o nedumerire ;de ce nu ne vorbeste si karateka.
octombrie 30, 2012 - 1:13 pmLa prima vedere raspunsul este simplu.Karateka tace malc pentru ca este vinovat.Ne ignora,nu da explicatii,nu iese la bataie,pentru ca stie ca argumentele ii lipsesc cu desavarsire.
Sau dimpotriva,crede ca are aceste argumente in buzunarul de la costumul lui Armani ,dar considera ca nu le meritam.E greu sa se ia la tranta cu o lume intreaga ,mai ales ca acelora care l au contestat imediat dupa alegeri li s au adaugat si altii dupa ce nu a trimis echipa masculina la Olimpiada.Karateka nu vrea sa mai fie vizibil.
Sau poate tace pentru ca,orice ar avea de spus,credibilitatea lui este atat de prabusita si de calcata in picioare,incat orice sunet ar scoate ar suna a inselatorie.Ar suna la fel de fals ca o pianina dezacordata ,compromisa in toate felurile posibile si imposibile,intr o sala cu ecou excelent ,in care audienta are atentia ascutita la maximum.
Sau poate tace in semn de protest…poate este supararea celui care crede ca nu l meritam.
Eu am o parere putin diferita in legatura cu varsta la care poti sa recunosti un viitor mare maestru de extra-clasa…si anume in jurul varstei de 11 ani sa ai cel putin un Elo de 2100. In tara la noi sunt doar doi baieti care s ar apropia de aceasta cerinta; Deac Bogdan si Gavrilescu David.
Putin foarte putin …asta in legatura cu faptul ca apar juniori talentati. Apar …dar sunt foarte putini …si poate nu asta ar conta ca sunt putini …cat conteaza faptul ca i pierdem pe parcurs.
Nu cunosc , cel mult pot presupune, ce l-a suparat atat de tare pe Dl. Grunberg. Ceea ce pot insa afirma (nu din postura anonimului fricos sau cu intentii dubioase ), este ca atata timp cat vrem sa consideram sahul un sport, trebuie ca oricare sahist sa se comporte ca atare. Nu cred ca am lipsit in ultimii 10 ani de la finalele de juniori si in fiecare an am vazut ( pur intamplator ) juniori mari imbibati de alcool si viata de noapte improprie unui sportiv, cu atat mai putin unui junior si cu atat mai putin improprie performantei. Vina apartine tuturor celor ce nu iau atitudine si in special FRSah. Ceva, doar declarativ, s-a incercat, dar este insuficient. Daca vrem sa eradicam aceasta comportare ce nu are nici o legatura cu sportul, trebuie taiat in carne vie si dat 1,2,…n exemple prin suspendare pe 1,2 ani cand sunt prinsi cu sange in alcool si atunci lucrurile se vor linisti.
octombrie 30, 2012 - 3:59 pmNu sunt multi in aceasta situatie, dar exemplul lor si faptul ca nu patesc nimic este un cancer ce se intinde. Deja exista cazuri de juniori de 14-15 ani (pe care le stiu eu). Daca nu se pune piciorul in prag, o sa ajungem la precocizarea fenomenului.
Fara suparare, in multe situatii parintii poarta o mare parte din vina . Ei spun : “Copilul meu , in nici un caz !” De vina sunt toti ceilalti mai putin “copilul” sau ei insisi.
In ceea ce priveste afirmatia anonimului la propriu si la figurat “Niki” : ” Majoritatea conducatorilor si capitanilor ofera modele de incompetenta si comportament duplicitar”, pot crede ca a afirmat-o intr-un moment bahic fara sa stie ce spune sau ca o rautate sub protectia anonimatului. Este o afirmatie total lipsita de acoperire. Nu am sa-mi pierd timpul sa fac o lista cu persoanele mai sus mentionate de la Superliga si Divizia A, pentru a demonstra ca intr-o proportie covarsitoare acestea sunt persoane care nu se incadreaza in categoria celor cu “calitatile” mai sus mentionate. Cand spui “majoritatea” , asta inseamna peste 50%, ceea ce este o “incompetenta” in cazul de fata.
Multumesc pentru mesajul realist si plin de bun simt a lui Calin.
octombrie 30, 2012 - 4:13 pmOameni buni, intelegeti ca intre noi pot exista diferente de conceptii sau opinii , dar daca marsam toti pe ceea ce ne apropie si anume dragostea de sah , atunci lucrurile devin mult mai simple.
Cateodata in viata un mic soc e necesar sa miste lucrurile dintr-o incremenire nefireasca si daca pamfletul meu a reusit asta, poate ca va fi benefic pentru multi.
Sergiu Grunberg
Ii felicit pe d-nii Grunberg si Dragomirescu! Pana la urma tot ce reiese din acest articol ( probabil unul dintre cele mai bune si mai ales importante ale acestui an), este ceva constructiv, un semnal de alarma, care face mult bine. Este greu sa accepti critici la adresa copilului tau. Dar cand esti destul de lucid sa le accepti atunci in mod clar faci ceva bun pe viitor pentru copil. In final, d-le Anuta surpriza! Ader la cele spuse de dumneavoastra ( ei…stiu ca nu va impresioneaza). Este realist si vine din partea unei persoane care a lucrat foarte mult cu copiii si juniorii, deci este in tema. Ne-am facut in toate felurile, dar avem bunul simt macar, sa raspundem despre ceea ce scriem si sa ne asumam ceea ce afirmam, pe nume adevarat.
octombrie 30, 2012 - 7:12 pmDomnule Grunberg,
Multumesc pentru raspunsurile adresate si unui anonim. Ma alatur parerii dumneavoastra ca daca nu ai elo 2500 pana 20 ani, sansele de a face performanta devin minime.
Toata stima si aprecierea pentru reprezentantii vechii generatii mentionati de dumneavoastra. Lista poate fi mult mai lunga, mai ales in ceea ce priveste nivelul de cultura si bun simt. Caci in ceea ce priveste performantele sahiste, se pare ca generatia Nisipeanu-Istratescu-Parligras-Lupulescu are rezultate superioare celei Suba-Gheorghiu. Alte vremuri insa, nu as adanci comparatia, merite au cu totii.
Nu am vorbit insa de coruptie, e un cuvant cam dur pentru micile aranjamente facute constant de-a lungul timpului la toate nivelurile. Meciurile aranjate, remizele de salon(motivate ca strategie de meci) pot fi tratate ca si comportament duplicitar?
Mai degraba incompetenta managerial-sportiva mi se pare prezenta la nivelul conducatorilor; este cred motivul pentru care sahul nu reuseste sa se faca cunoscut si sa atraga interesul autoritatilor si sponsorilor. In afara de Dna Polihroniade si partial echipa d-lui Dobronauteanu(meciurile cu Karpov si Topalov) nu prea s-au vazut actiuni care sa starneasca ecouri in media.
Ajung astfel la atributiile FRSah, reprezentata la nivel inalt de un om politic. Personajul e departe de a mai merita comentarii. Imi permit insa o intrebare(sper ca nu bat campii din nou): sunteti multumit, dle Grunberg, ca sunteti “manageriat” de acest domn? Puteti purta cu el o discutie despre fenomenul sahist care sa aduca beneficii mai mari decat zero? Ma indoiesc.
Revenind la subiectul initial, e firesc ca juniorii sa aiba alte modele in vremurile astea invadate de internet, sute de posturi tv si show cu orice pret. De educatia si nivelul de cultura al copiilor sunt fara discutie responsabili parintii si aici aveti mare dreptate. Trebuie luata in discutie si fragilitatea mentala a juniorului de sub 20 ani, firesc inabili in a-si “planifica” viitorul in sport sau in viata. Si daca ambitia, scanteia aceea mentionata de Dl Dragomirescu nu se manifesta, copilul isi va gasi alt drum. Ceea ce nu e neaparat dramatic, sahul nefiind singura optiune in viata, cu atat mai mult pentru cei “nechemati”.
Una peste alta, pamfletul va da unora de gandit.
Domnule Anuta,
octombrie 31, 2012 - 12:00 amSunt un anonim fricos si rautacios, marcat de etilism, cu intentii evident dubioase. Prestigiul dumneavoastra ca jucator, antrenor si conducator de inalt nivel ma indeamna sa iau vorbele dumneavoastra drept axiome. Cu siguranta majoritatea conducatorilor si antrenorilor nu au aranjat meciuri, nu au pierdut noptile cot la cot cu jucatorii si in plus au experienta si intelegere a fenomenului la cote extrem de inalte. Ne este din ce in ce mai usor sa gasim antrenori pentru echipele olimpice pt ca abundam de profesionisti. Acestea sunt motivele pentru care jucatorii din superliga ii admira sincer pe conducatori, adevarate monumente de competenta.
Nu este un pamflet, ci mai degraba un “exercitiu de admiratie”. Si daca unii s-ar intelege, ar putea fi “pe culmile disperarii”.
Maestrul Grunberg face o greseala prin incercarea de a atrage atentia asupra unor probleme din sah si, in fond, in viata de toate zilele. Vremurile s-au schimbat, “capitalismul” romanesc nu mai lasa loc la eleganta. Vremurile in care jucatorii erau intelectuali de marca (Morphy, Lasker, Tarrasch, Alehin etc.) au apus de mult. In loc de frac, azi vezi blugi rupti, inele in nas si par lung. Cui vrei sa tragi atentia, maestre, unor prea devreme iesiti de pe bancile scolii? Astfel de indivizi se dreseaza cu biciul, nu se educa cu manuale. Mult mai eficient si fara bataie de cap ar fi un contract de prestari servicii: jucatorul X (ar fi trebuit sa pun trei de X, nu unul, tinand cont de pornografia de educatie pe care multi din sah – si nu numai! – o detin), asadar, jucatorul X se angajeaza sa joace pentru clubul Y, iar daca incalca conditiile contractuale (comportament la lot, rezultate etc) este dat afara si cu posibilitate de a plati clubului despaguburi financiare. Acesta este singurul limbaj pe care “juniorii mari” il inteleg.
octombrie 31, 2012 - 2:30 amdomnule ANONIM Niki,
din aceasta postura va puteti permite sa dati sfaturi, sa pareti a toate cunoscator si sa imprastiati cu acuze si persiflari.
Imaginati-va un individ ascuns in spatele unei mantii invizibile care arunca cu vorbe si din cand in cand mai da si cu pumnii.
Un mare caracter,nu ? Vreti sau nu vreti, asta sunteti. Daca ati furniza informatii doar si inca ar fi discutabil. Va felicit !
Meritati toata stima noastra, a celor ce scriem in nume propriu.
In ceea ce ma priveste, mistoul unui mare caracter ca dvs. ma lasa rece. Daca in ceea ce priveste calitatea mea ca jucator nu am ce comenta, in celelalte privinte ceea ce am avut de demonstrat am demonstrat celor competenti si cunoscatori. Evident nu este cazul dvs., un mare anonim. Cand veti avea curajul minim unui om normal de a-si dezvalui identitatea, vom putea purta discutii in acest sens.
Din ultimul dvs.mesaj reiese clar ca incurcati rau conducatorii de cluburi si capitanii de echipe cu staful FRSah. Una este una, alta este alta. In ceea ce priveste competenta de care tot faceti atata vorbire, aici trebuie sa discutati punctual, la obiect.
Nu stiu ce intelegeti dvs.prin competenta si in ce domeniu. Daca amestecati omul ca jucator, cu omul antrenor sau cu omul conducator de club sau omul capitan de echipa, nu faceti decat sa va aratati propria incompetenta. Exemplele sunt prea numeroase in toate domeniile. La fotbal, unde toti se pricep, este un exemplu edificator : Hagi si Grigoras. Asa ca daca intamplator in spatele pseudonimului Niki se ascunde un” mare” jucator de Superliga cu ELO de peste 2500, nu va iluzionati ca automat sunteti mai competent ca si antrenor sau conducator de club, sau chiar capitan de echipa. Cu numai un an in urma, din bun simt ( am crezut in mod eronat atunci) am pus capitan la Superliga un MI, cu ELO mare, care practic ne-a retrogradat prin deciziile sau indeciziile lui, prin lipsa de implicare. Asa ca acea competenta de care faceti vorbire trebuie analizata punctual si nu la gramada. Din alt punct de vedere, v-as intreba, daca tot blamati in stanga si in dreapta, cu ce ati contribuit dvs. la bunul mers al lucrurilor in sah ca sa aveti pretentii de la altii ? A…dar este un nonsens sa va intreb atata timp cat sunteti un mare anonim.
PS : Vedeti, dle Niki, prin anonimatul dvs. imi dati si mie posibilitatea sa va trag de maneca si sa va fac cu degetul a dojana.
octombrie 31, 2012 - 9:32 amDaca v-ati fi declinat identitatea, poate as fi avut o mare retinere. Ce vreti, reversul medaliei.
Stimata “Doamna” Titiana Petrisor,
in afara de faptul ca aruncati cu noroi in managerii de cluburi care fac eforturi sa sustina activitatea acelui club,in rest,spuneti-mi si mie niste realizari concrete ale Dvs. ,astfel incat sa fiti mai presus ca ei ? ….ca sa ajungi sa faci critici intr-un domeniu unde,nu va suparati ca va spun ,nu aveti nici o treaba cu ce se intampla acolo in afara ca va parvin probabil niste zvonuri neautorizate,ar trebui sa fiti o adevarata sahista cu un palamres impresionant ca sa va puteti exprima opinia in domeniu sahului sau a managementului unui club ….
Va rog frumos sa va pastrati parerile abjecte pentru discutii la coltul strazii sau poate la un picnic ….cred ca asta e nivelul care va caracterizeaza!
O zi placuta!
octombrie 31, 2012 - 11:48 amDoamna (sau mai degraba domnule…) ANONIM” Anghelescu,’din umilele mele cunostinte despre sahul ramanesc,nu cunosc pe nimeni cu ‘realizari concrete in domeniu’ care sa poarte acest nume,nicio cunostinta de-a mea nu se numeste asa,ca sa imi cunoasca “nivelul care ma caracterizeaza”,prin urmare a ataca pe cineva sub anonimat e mai mult decat “abject” ! Daca a face afirmatii arhicunoscute in sah(vezi comentariile de mai sus a lui Origene,Niki si altii )inseamna pareri “abjecte”, atunci va intreb eu pe dvs.ce inseamna cand spui despre copiii cuiva,fie ei si fara nici un rezultat scolar sau extrascolar ca au ajuns carbuni,ce inseamna?! … poate ca, totusi ,nu au ars chiar de tot !
octombrie 31, 2012 - 3:36 pmEu am tinut sa mentionez in primul comentariu ca atat timp cat li se cere juniorilor si parintilor sa se comporte exemplar ,ar trebui ca si cei care cer acest lucru ,ei insisi sa fie un exemplu. S-a suparat cineva ? “Mama nu se supara”!
Tin sa va mai informez ca nu voi cere niciodata aprobarea nimanui pt.a-mi spune punctul de vedere despre orice , intotdeauna comentariile fiind semnate sub numele meu adevarat (de care nu imi este rusine) ,Titiana Petrisor.
Va place sau nu anonimatul meu,am motive sa recurg la el.
octombrie 31, 2012 - 5:16 pmO distinsa”Bianca,precum zapada”(numele meu adevarat e Yacov Protopopescu) isi permite sa emita pareri despre un junior,IM si campion national!!Asta da,in numele “in democratie,oricine poate emite pareri”!
Accesati siteul FRsah si veti vedea ce si cate parale face Adi Petrisor!
In alta ordine de idei:iata ce a declansat pamfletul,nu tocmai avenit al domnului Grunberg!
In opinia domniei sale,toata mizeria sahului romanesc,are o cauza majora:juniorii,betivani,petrecareti,amatori de bowling(de ce nu si curling?),total ignoranti in privinta zilei de maine.
In replica,domnul Grunberg ne recita drept pilda o generatie,care,”nici usturoi n-a mancat”! Poate fi contrazis??
Nu, intrucat acea generatie e un nostalgic souvenir.
In fond,domnul Grunberg nu face altceva decat sa-si verse amarul asupra lui Robert Dragomirescu.Pentru a nu supara orgoliile familiei,una respectata si apreciata in Timisoara),corijeaza din mers:este doar un pamflet,despre trei “descreierati”.
Declaratiile impaciuitoare ale domnului Calin Dragomirescu,il fac agresiv si egosinton!
Dixit spune MAGISTER,nu discut alte teme si mai cu seama cu anonimi! Asta pentru ca are interese in federatie si nici nu da bine sa-ti blamezi colegii de generatie!
Domnul Grunberg e prea inteligent sa nu realizeze :ce poti spune si ce nu;pana unde dezgropam adevarul si unde sa ne oprim!
Nu domnule Grunberg;nu juniorii sunt de vina pentru frustrarile domniei voastre si nici parintii lor!
Mai meditati(desi nu e nevoie). Mai curand vorbiti-ne de alesii cluburilor,de masinariile de pe la ligi,de dezastrul de la FRsah!
Sunt mai actuale si de zeci de ori mai vinovate daecat juniorii din pamflet!
Atunci veti avea cu adevarat o aureola Messianica (daca termenul nu va deranjeaza).
Acelasi “ilustru marir crestin”.
Comentariu 23 putea sa lipseasca .In acest caz sunt de acord cu cenzura.Omul are un IQ mult sub medie si foloseste cuvinte pe care nu le intelege.Am recitit comentarile doamnei Petrisor si n am gasit nimic abject ,trivial care sa socheze… poate a raspuns putin mai dur …dar cu cuvinte normale.Abjecta este numai mintea personajului de la comentariu nr23.Omul nu cred ca si a luat bacalaureatul din moment ce foloseste sintagma… zvonuri neautorizate…asa ceva imi insulta inteligenta.
octombrie 31, 2012 - 5:35 pmDoamna Petrisor poate sa vorbeasca in cunostina de cauza despre sah din moment ce a crescut un M.I.
Nedelcu Cristian tare ma tem ca la orice IQ test pe care il vei face,daca il vei face vreodata,sa depastesti 25 de puncte,no offence,ok?
Asa zisul Pamflet al domnului Grunberg este adresat clar cum spunea si dl Yacov impotriva juniorului Robin,se vede din avion,miop sa fii si tot iti dai seama.
Multi jucatori din diverse generatii au baut o bere,doua beri,3 beri,7 beri,au jucat si bowling si poker si yams si cate si mai cate dar asta nu ia impiedicat sa ajunga GM sau IM si daca sau cam plafonat la un anumit nivel asta nu are nimic de a face cu perioada de juniorat hai sa fim seriosi.
Miroase a ceva polite platite,cand de fapt pestele de la cap se impute ma refer la FRF
PS:Cu multi ani in urma parca prin 2001,citeam un interviua al domnului Grunberg intrun ziar din Banat,in care spunea ca bugetul clubului dumnealui era in jur de 80.000 de euro sau dolari,care confera o mare liniste si siguranta si confort ptr toti jucatorii etc etc,stau si ma intreb oare in anul de gratie 2012 ce buget mai are clubul dumnealui,intreb din curiozitate ptr ca ma gandesc la ce buget are FRS de nu a fost in stare sa plateasca niste datorii mai vechi la jucatori si sa trimita o echipa masculina la o olimpiada.
octombrie 31, 2012 - 6:01 pmBravo Cristiane,
octombrie 31, 2012 - 6:06 pmnu ne cunastem,dar asta nu ma impiedica sa te apreciez!!
A luat nastere un curent:”anti juniori”,datorat in special unor frustrari ale domnului Grunberg.
Pacat ca s-a coborat aici;stie atat de multe;ma intreb de ce nu se incumeta sa “intre in subiect”??
Cat despre doamna Petrisor,nu vad de ce o mama ce traieste pentru fiul ei sa fie expusa ridicolului,impertinentei,stupizeniei unor “habar,n-am-isti”?
Obiectiv si convingator ce spune Georgel!!!
octombrie 31, 2012 - 6:11 pmSper ca acel test IQ,nu-l vizeaza pe Cristian,ci pe” Bianca aidoma zapezii”.(pt a evita cacofonia)
Georgel pe tine n am cum sa ma supar ca tu chiar te referi la FRF n ai treaba cu sahul.
octombrie 31, 2012 - 6:13 pmNedelcu Cristian ma refer numai la FRF numai cand citesti dumneata in diagonala,in rest ma refer la chess,de la z la a,sa ne anunti cand faci un IQ test si mai ales rezultatul <25
octombrie 31, 2012 - 6:20 pmHai domnilor,ca in felul acesta discursul degenereaza!!
octombrie 31, 2012 - 6:30 pmNu doresc sa atac pe nimeni,dar si domnul Grunberg poate digera o replica!
Asta e tot.
In fond:fiecare cu parerea lui,dar sa nu ne jignim!!
(Pt.Cristian&Goergel).
Origene aka Yacov la mine sunt activate the self protection sense si the common sense,si in plus ce sa impart cu cineva care citeste in diagonala sau poate ca in X 🙂
octombrie 31, 2012 - 6:39 pmSi iata ca au aparut si trolii !,Pe ei nu ii intereseaza subiectul ci doar sa provoace si sa jigneasca pe altcineva si comentariile sa capete o alta directie. Georgel ,te exciti cand arunci cu noroi in altcineva ?
octombrie 31, 2012 - 8:15 pmSebastian pesemne ca dvs sunteti un mic trolii,va recomand sa mai cititi odata mesajele,si eventual inca o data,si inca o data,si inca o data pana o sa pricepeti si dvs cine pe cine a jignit si daca tot vorbiti de noroaie si de excitari,puteti sa spuneti cumva cine in comentariile dumnealui pe aici pe acest site,alerga cu o ranga dupa conu Pessi? asa ca fapt divers,ok?
octombrie 31, 2012 - 8:25 pmGeorgel tu o sa ai credibilitate cand o sa inveti sa scriii…ia impiedicat… in mod corect
octombrie 31, 2012 - 8:44 pmNedelcu Cristian….crede(liniuta)-ma ca tu esti chiar ultimul care sa ofere lectii de gramatica
hepi halouin tu io mistar Nedelcu 🙂
octombrie 31, 2012 - 8:52 pmStimati domni
octombrie 31, 2012 - 8:58 pmSunteti intr-o mare eroare.
Articolul nu este in nici un caz destinat lui Robin Dragomirescu ci mai multor juniori fiecare cu pacatele lor mai mari sau mai mici.
Daca aveam ceva doar cu Robin, il chemam la mine cu Calin si Angela si ii spuneam ce aveam de zis .
Mai mult au fost parinti, care au spus cu sinceritate ca si-au recunoscut partial copilul in pamflet.
Despre ce frustrari vorbiti , mie daca nu-mi convine un junior iau altul si gata. Sufar doar ca anumiti copii talentati nu ajung acolo unde ar trebui . Restul e vorbarie goala.
Federatia va lua fara indoiala masuri restrictive.
Dar domnilor si doamnelor , daca nu va plac anumiti conducatori de ce nu va mutati copilul la alt club , care sigur il va primi cu bratele deschise ? Am inteles din comentariile dumneavoastra ca daca au ajuns pana la un anumit nivel sahist, este doar datorita talentului copiilor si
competentei si intelepciunii parintilor.
Pai , daca e asa, e in regula , faceti-i si mari maestri.
Fara indoiala , pentru ce se intampla e vinovata multa lume cu exceptia parintilor.
As inclina sa cred, aliniindu-ma curentului, ca principalul vinovat e Traian Basescu , dar nu stiu daca nu sunt amestecati aici si indivizi din Comunitatea Europeana sau Statele Unite
Sergiu Grunberg
Stimate domnule Sergiu Grunberg,
Multumesc frumos pentru raspunsul dvs…dar ma intreb si va adresez tuturor o intrebare….ce masuri restrictive poate lua federatia??…..nu suntem nici China nici defuncta URSS cu o baza de selectie de milioane de juniori talentati ca sa avem de unde selecta altii mai buni….asta mai lipseste…si putinii juniori valorosi sa-i pedepsim…eventual sa nu-i mai trimitem la campionate europene,mondiale,etc,si?…in acest fel practit ii inraim si mai mult….si maine poimaine ne miram ca au schimbat steagul si federatia implicit jucand ptr alte culori…..pedeapsa nu e buna….cel mai bine se vor cerne ei precum faina,cei cu mintea la cap vor realiza ca numai prin munca pot ajunge cat mai sus in top 100, implicit insemnand invitatii la turnee puternice,cluburi puternice interesati de ei etc.
Cu stima,
Georgel
PS:Domnule Grunberg,daca nu e cu banat,pur si simplu din curiozitate sunt interesat ce buget mai aveti la club,asa dupa cum bine stiiti din comentariul meu anterior am citit intrun interviu al dvs ptr ziarul Banateanul parca(prin anii 2000 daca gresec iertati-ma,ca prin acei ani bugetul echipelor dvs era undeva in jurul de 80.000$ sau €)….pura curiozitate
octombrie 31, 2012 - 9:16 pmnu stiu ce hotarari se vor lua/ Personal consider ca ar trebui interzise complet bauturile alcolice pentru juniori si prezenta in baruri , discoteci sau bowling dupa o anumita ora. Conducatorii cluburilor ar trebui sa subscrie la aceste masuri , sub amenintarea suspendarii jucatorilor care incalca aceste prevederi /
octombrie 31, 2012 - 10:50 pmRestul trebuie reglementat prin contracte intre club si jucatori.
Va reaminesc ca in colegiile americane bursele sunt conditionate de o prestatie respectabila la invatatura.
Nu va faceti griji , poporul asta da tot timpul talente in multe domenii, pacat ca se realizeaza cu adevarat prea putini si majoritatea in strainatate .Am dorit sa isc o dezbatere publica , dar nu certuri stupide si acuze nefondate.
Daca iubiti cu adevarat sahul veniti cu idei si propuneri constructive .
Pana la urma daca sahul romanesc se duce la vale , ce o sa mai dezbateti pe site?
Bugetul clubului e mult mai mic, ca dovada, nu am mai participat la Cupa Europeana a Cluburilor unde anul trecut am cucerit medalia de argint.
Cat priveste obsesiile repetitive ale domnului Origene ( care nu rezista la o minima analiza logica ) am intuit ca nu ii place rezonanta numelui meu. Eu sunt mandru( la nivelul meu) de ceea ce am realizat in viata si in sah sub acest nume si de aceea nici nu folosesc pseudonime .
Fiti atent , stimate domn, anumite porniri nu sunt nici admisibile , nici admise pe acest site
Sergiu
Domnule Grunberg,
Am gasit interviul respectiv e vorba de anul 2004 si bugetul era de 90.000€ ! anual sper sa nu va deranjeze ca afisez linkul just in case mai sunt persoane interesate,un interviu foarte la obiect al dvs in care vorbiti cu pasiune despre sahul in Timisoara si despre echipele dvs
http://old.banateanul.ro/articol/ziar/timisoara/campionii-discreciei/2199/
Ma intrebam daca in acei ani aveati acel buget FABULOS,e un cuvant potrivit pentru sportul numit sah in Romania(fara doar si poate),ma intreb si va intreb,in anul de gratie 2012 cat aveti bugetul alocat? hai ca poate nu e 90.000 de euro….sa fie…80.000?…70.000?….60.000?
Interzicerea bauturilor alcoolice sau prezenta in baruri,bowling etc este chiar o utopie….de ce sa ne ascundem dupa degete…..chiar nu aveti cunostiinta ca foarte multi juniori care in trecute au calcat si ei putin pe bec au ajuns GM unii de superclasa iar altii mai putin? Bela,Andrei,Cristi etc asta ca sa dau numai prenumele?
Chiar ne ascundem sub perdea?
OK,FRS sa-i suspende daca asa doriti dvs si sa ne bazam pe axioma dvs ca acest popor da multe talente….pana una alta traim in Romania si nu in USA.
Si fara sa exagerez cu nimic…si dvs stiiti foarte bine….participand la atatea turnee internationale……si fara nici un fel de ipocrizie acum….dar oare cum se face ca mai toti juniorii si fosta URSS vin cam putin matoli la tabla??…..mai deunazii celebrul Tkaciev(mai noi cetatean francez si rezident in Monaco) a venit beat turta la o partida si chiar a adrmit si sforait….de pana si celebrul Nigel Short cu zambetul lui contagios si cu dintii de rechin a ras cateva zile pe chessbase :-)…si ca Tkaciev sunt o groaza….apropo….mai aproape de Balcani…Topalov….are si el mari probeme cu Bachus…ce sa mai spunem de britanici…..ei si?….joaca Topalov mai rau cumva???…..
Am inteles….noi suntem mai catolici decat Papa…..
octombrie 31, 2012 - 11:21 pmSergiu Grunberg: Subiectul este foarte spinos si cred ca ati facut bine sa aduceti in atentia oamenilor din sah, problema juniorilor din zilele noastre. Sunteti unul dintre cei mai cunoscuti si titrati conducatori din sahul romanesc si nu cred ca ati avut directia indreptata catre cineva, cand ati trimis acest material spre publicare. Cei care se recunosc sau sunt recunoscuti in randurile.acelea, ar trebui sa isi puna cateva semne de intrebare catre el. Macar cei care sunt in preajma si observa schimbarea si pasii facuti in afara drumului, sa traga un semnal de alarma, daca isi doresc mai mult de la cei pe care ii ocrotesc, iubesc, insotesc ca prieteni sau parinti. Fiecare isi poate alege soarta si drumul, iar exemplul celor care au ajuns mari maestri sau sahisti consacrati, desi au mers si pe alte cai aflate in afara drumului principal, ar trebui sa ne dea de gandit mult mai mult. Unde ar fi putut ajuns ei daca urmau o cale dreapta, normala si nu ocoleau atat de mult? Nimeni nu poate raspunde la aceasta intrebare nespus de grea, dar ne dam seama ca multe sperante ale natiei romane, apuca pe alte drumuri si mor tot sperante, desi potentialul este urias. Fara dialog nu se poate ajunge la o concluzie si nu se pot misca mecanisme de rezolvarea problemei. La noi totul se misca mult mai incet, decat prin alte parti. Adevarul este ca ne doare cand vedem sahisti romani ce apara alte culori sau juniori care se pierd pe drum, neajungand acolo unde talentul si calitatile sale il pot duce.
La apropiatele campionate mondiale de la Maribor, am vazut pe listele de start nume de sahisti romani juniori, pe alte liste din alte tari. Daniela Movileanu joaca pentru Italia, Navrotescu Andreea-Cristina joaca pentru Franta. Sunt doar doua exemple care ar trebui sa ne dea de gandit ce facem pentru viitorul sahului romanesc, cand apar talente si pleaca pentru a se realiza in alte tari. Resurse mai sunt, dar cat va mai putea acest popor sa reuseasca doar prin talentul nativ si eforturi proprii?
Ca nu a iesit cum trebuia sa iasa, asa se intampla intotdeauna cand apare o persoana publica aici sau se desfasoara o competitie importanta la nivel mondial. Apar fel de fel de comentarii si anonimi, care incearca sa tulbure apele, sa impinga discutia in derizoriul fara sens, incercand sa arunce cu noroi spre valorile noastre sau catre simpli sahisti care nu se pot apara din diferite motive, unul fiind ca nu te poti adresa catre ceva ce nu exista.
Anuta Laurentiu: Foarte interesante sunt cele spuse de dv, din experienta vasta a multor concursuri unde ati fost si ati insotit juniori si ati vazut, observat multe intamplari, avand legatura cu acest subiect. Avem nevoie de pareri pertinente si pozitia numerosilor oameni din sah, care pot spune lucrurilor pe nume si ne pot impartasi din experienta lor.
Niki: Bine ai revenit, aveam nevoie de pozitia si parerile tale. Prea multe insa sunt si trebuiesc spuse si raspuse, pentru a putea fi intelese si asimilate. Punctul pe i poate fi pus din orice parte si de fiecare dintre noi. Problema aceasta naste alte probleme si mult mai multe intrebari, despre vinovatii fara vina din subiectul acestui articol. Parafrazand un poet: “Adevaruri fara leac spuse la-nceput de veac”.
Georgel:Daca ti-am dat o sansa sa poti comenta, asta nu inseamna ca poti sa ataci ca la Pearl Harbor. Nu am putut urmari la pas, evolutia exploziva a acestui articol. Ai atacat si jignit de cateva ori pe D-l Nedelcu si ai idei fixe cu bugetul. Daca vrei sa comentezi orice, revino la forma initiala si fi TU, cu numele real. Ai numarul domnului Grunberg, suna-l si vorbeste cu el despre bugetul din ultimii ani, nu mai puse o intrebare obsesiva, tu vorbesti, tu raspunzi. Topica era alta acolo, iar sahul se parea ca este in centrul atentiei aici. Nu facem istoria alcoolului in sah in acest articol, daca asta ai inteles si nu am nimic special cu evreii, daca iar incepi sa bati campii si cu asta. Suntem viteji cand ne credem anonimi, putand jigni dupa perdeaua cetoasa, dar in viata reala dam cu sarutmana si la portar si femeia de serviciu, aplecandu-ne umil, salutand si matura… Regulile sunt clare, daca vrei sa comentezi si sa ataci, o faci in nume propriu, nu cu Georgel, Fanel, Ionel…Parca spuneai ca nu mai intri? Sau decat ai incercat vigilenta, hai sa insult pe cineva cu IQ, apoi ma iau si de D-l Grunberg si tot asa. Bun ramas pe alte plaiuri mai calde GEORGEL!
Malatesta sau Origene sau cum te-oi numi: Cameleonica ta schimbare ce vrea sa zica? Aceeasi Marie cu alta palarie? E normal sa se intample asa, cand apare o persoana publica din lumea sahului, care deschide un subiect spinos al sahului la juniori, chiar cu pretul unor mari riscuri, printre anonimi. Am acceptat pozitia de anonim, atat timp cat nu ataci, nu jignesti si …nu iti schimbi culoarea si numele? Cui foloseste? Sahului nu, noua nu si nici celor care intra aici sa citeasca ceva constructiv despre acest subiect. Mai uitati-va in oglinda cand va schimbati numele si nickul aici. Noroc cu remarca : Fiecare cu parerile lui dar sa nu ne jignim. Pentru ca in definitiv asta este esenta dialogului, chiar daca nu ne convine sau place punctul de vedere al celuilalt, suntem datori sa il respectam asa cum si el ar trebui sa faca la fel.
Nedelcu Cristian: Ma bucur pentru pozitia adoptata la insultele lui Georgel si tot respectul pentru atitudine. Imi aduc aminte, de regretatul Adrian Paunescu la o emisiune tv, unde a fost invitat alaturi de Catalin Tolontan si Monica Iacob Rizzi. Nu s-a implicat in discutie, decat atunci cand a fost cazul, iar cand nesimtirea lui Rizzi a incercat sa il atinga pe Adrian Paunesciu, sa il jigneasca i-ar replicat genial:” Eu nici nu ma pot certa cu tine, pentru ca nu EXISTI! Trebuie ca sa EXISTI ca sa ma pot certa cu tine.”
noiembrie 1, 2012 - 10:31 amam sters din greseala sportive la burse
octombrie 31, 2012 - 11:24 pmSergiu Grunberg
Domnule Grunberg,
Am gasit interviul respectiv e vorba de anul 2004 si bugetul era de 90.000€ ! anual sper sa nu va deranjeze ca afisez linkul just in case mai sunt persoane interesate,un interviu foarte la obiect al dvs in care vorbiti cu pasiune despre sahul in Timisoara si despre echipele dvs
Ma intrebam daca in acei ani aveati acel buget FABULOS,e un cuvant potrivit pentru sportul numit sah in Romania(fara doar si poate),ma intreb si va intreb,in anul de gratie 2012 cat aveti bugetul alocat? hai ca poate nu e 90.000 de euro….sa fie…80.000?…70.000?….60.000?
Interzicerea bauturilor alcoolice sau prezenta in baruri,bowling etc este chiar o utopie….de ce sa ne ascundem dupa degete…..chiar nu aveti cunostiinta ca foarte multi juniori care in trecute au calcat si ei putin pe bec au ajuns GM unii de superclasa iar altii mai putin? Bela,Andrei,Cristi etc asta ca sa dau numai prenumele?
Chiar ne ascundem sub perdea?
OK,FRS sa-i suspende daca asa doriti dvs si sa ne bazam pe axioma dvs ca acest popor da multe talente….pana una alta traim in Romania si nu in USA.
Si fara sa exagerez cu nimic…si dvs stiiti foarte bine….participand la atatea turnee internationale……si fara nici un fel de ipocrizie acum….dar oare cum se face ca mai toti juniorii si fosta URSS vin cam putin matoli la tabla??…..mai deunazii celebrul Tkaciev(mai noi cetatean francez si rezident in Monaco) a venit beat turta la o partida si chiar a adrmit si sforait….de pana si celebrul Nigel Short cu zambetul lui contagios si cu dintii de rechin a ras cateva zile pe chessbase …si ca Tkaciev sunt o groaza….apropo….mai aproape de Balcani…Topalov….are si el mari probeme cu Bachus…ce sa mai spunem de britanici…..ei si?….joaca Topalov mai rau cumva???…..
Am inteles….noi suntem mai catolici decat Papa…..
octombrie 31, 2012 - 11:27 pmcer scuze,am uitat de Kramnik,si Botvinnik si Kasparov l-au certat ptr desele experimente bahice ale lui Vladik 🙂
octombrie 31, 2012 - 11:43 pmGeorgel, fara sa omitem nimic, Kramnik a recunoscut ca a avut probleme cu frecventatul petrecerilor specifice varstei, dar din cate stiu eu, asta s-a intamplat cand el avea in jur de 20 de ani. Intre timp se pare ca i-a venit mintea la cap. Nu stiu despre Topalov nimic de genul, iar despre Tkachiev, partea cu sforaitul este o exacerbare nefondata. Omul a venit beat la tabla si a castigat partida. Simplu. Nu sustin ca e bine, departe de mine gandul. Nu vreau sa intru in niciun fel de polemici cu nimeni, dar imi pare rau ca aceasta discutie pe blog a degenerat in ceva care aduce cu “un argument de prin cartiere”, ca sa folosesc un eufemism.
Cu stima,
noiembrie 1, 2012 - 1:44 amVlad Ghita
Stimati domni
noiembrie 1, 2012 - 9:04 amVad ca discutia degenereaza si atunci am sa ma retrag cu eleganta. Credeam ca datorita experientei mele , pot furniza amanunte si explicatii interesante din lumea sahului . Daca pe unii din dumneavoastra ii intereseaza numai scandalul , atunci poate interventiile lor au mai mare succes . Pentru oamenii normali de pe site fac o ultima precizare : Robin Dragomirescu este de un an la facultate si nu la sport si nu poate lenevi toata ziua fiindca are cursuri ; Adrian Petrisor nu bea si nu frecvanteaza discoteci sau bowling . Deci nu pot fi identificati ca si altii decat partial in pamflet. Domnul Sebastian a explicat cu lux de amanunte definitia pamfletului Daca unii juniori au ajuns mari maestri , nefiind niste sfinti , asta nu inseamna ca nu ar fi putut sa fie mult mai sus atat ca ELO , cat si ca prestigiu. Eu cred ca drumul spre inalta performanta trece obligatoriu prin studiu , seriozitate si dedicatie .
Domnule Georgel , mintiti cu nerusinare, nu am avut niciodata nici 60000 de Euro buget , dar fiind un club privat, oricum nu e treaba dumneavoastra, mai ales ca prin succesele noastre ne-am justificat cu prisosinta banii..
V-ati insinuat miseleste pe site site impreuna cu amicul Origene, cu scopul nedisimulat de a face scandal . De la inceput am intuit ca vreti doar sa provocati, nu sa dezbateti ceva .
V-ati imbracat amandoi in camasutele verzi , v-ati luat paharelele si debitati aceleasi prostii incoerente ca niste flasnete stricate.
Va urez succes si va las sa bateti campii mai departe.
Sergiu Grunberg
Domnule Grunberg,
Articolul respectiv,interviul dvs poate fii citit de oricine online
http://old.banateanul.ro/articol/ziar/timisoara/campionii-discreciei/2199/
Daca ce am citit in respectivul interviu e o minciuna,atunci vina nu i-mi apartine.
In orice caz daca pentru dvs,a avea o alta opinie inseamna scandal si debitarea de prostii atunci regret sincer interventia mea,chiar nu doresc sa intru intro polemica cu domnia voastra,puteti sa postati in fiecare zii cate un pamflet sau chiar mai multe,va doresc numai sanatate si mult succes cu echipele manageriate de dvs.
De fapt o sa parasesc cu un gust destul de amar acest site de sah.
Cu stima,
Gheorghe M (Georgel)
noiembrie 1, 2012 - 9:53 amDa, d-le Grunberg,va cred pe cuvant ca nici nu puteti dormi de grija juniorilor ,de viitorul lor ,asa cum va mai cred pe cuvant ca nu v-ati dorit niciodata ca sa ajunga GM copiii dvs., asa cum nici fiica mea nu mi-am dorit sa fie mai mult decat ceea ce este. Va mai cred pe cuvant ca de atatea ore de matematica, nu ati prea avut timp sa “frecventati” ora de gramatica (virgula inainte de “si” si lipsa virgulei inainte de “iar,dar,insa,ci,ba”-o regula obligatorie in gramatica limbii romane).
noiembrie 1, 2012 - 9:53 amDe asemenea,va mai cred ca , intradevar ,unii managerii fac mari eforturi de a sustine cluburile(uneori,probabil,mai duc bani si de acasa).
http://old.banateanul.ro/articol/ziar/timisoara/campionii-discreciei/2199/
mult succes in continuare
noiembrie 1, 2012 - 9:56 amIn calitate de cetatean platitor de taxe si impozite am tot dreptul sa intreb care este bugetul unei echipe de sah,fie ea si privata,mai ales atata vreme cat este si subventionata de stat,ca asa scrie in ziare,ca echipa dvs privata primeste bani de la stat,de la consiliu local.
noiembrie 1, 2012 - 10:20 amCeausescu Iulian….ai atata rautate in inima ta inchis si filtrul gandirii ai uitat sa-l mai cureti….citeste domne cu atentie mesajele si vezi cine pe cine a jignit si cu ce a jignit,daca a jignit….stai calare pe un cal alb si judeci lumea aiurea,ma bucur ca esti intru totul de acord cu domnul care il fugarea cu ranga pe aici pe maestrul Pessi,cine se seamana se cam aduna,si e bine ca EXISTATI,asa,micuti,cum sunteti voi,unul mai mic decat celalalt.
noiembrie 1, 2012 - 10:53 amTu ce astepti sa injure omul cu ranga in fiecare zii si noi sa batem din palme sa aplaudam? Si mai ai si respect ptr o asa atitudine,felicitari tovarase.
Cat despre intrebarile mele,toate au fost de bun simt,cine esti tu sa ma judeci pe mine???? hai sa fim seriosi tovarase.
Ce va mai place voua sa va ascundeti dupa cuvinte in loc sa raspundeti franc la subiect.
Hepi halouin,ptr unii inca mai este se pare
daca ai 7 ani de acasa dai buna ziua sau saru mana si la femeia de serviciu,e normal,e o rusine cumva??? cat de patetic poti sa fii domle ceausescu
noiembrie 1, 2012 - 10:55 amAm gresit,recunosc……am omis ceva,un lucru marunt…..mai exact….in afara de omu cu ranga cu un IQ <25 ,al tau iulica se pare ca e si mai mic,putem face un test comun oriunde,oricand,zii,sau noapte,pe pamant sau pe apa,oriunde genialul geniu al domniei dvs pofteste.
noiembrie 1, 2012 - 11:05 amApoi mai stam de vorba 🙂
Ai pus la comentariu un link si siteul este setat sa modereze orice link postat ca spam, pentru reclame, spamuri. De aceea ti-a moderat mesajele, asta ca sa stii. Acestea scrise de tine ce se numesc? Nu cumva insulte sau jigniri gratuite? Vezi ca nu EXISTI, nici macar ca si ANONIM. Stiam ca evreii (cum ai spus ca te consideri) sunt mult mai civilizati si cu mult bunsimt, oameni cu frica lui Dumnezeu. Am respect pentru toti oamenii ce respecta niste minime norme de conduita si civilizatie, atunci cand comenteaza. Observ obsesiile tale, pe care le publici si raspublici de fiecare data. Exista o expresie in limba romana pentru “zmei” ca tine sub titulatura anonimului. In viata reala lasi umil capul intre umeri si dai cu sarutmana si la femeia de serviciu, iar cand nu te stie nimeni, nu mai este altul pe pamant. Mie nu o sa-mi lipsesti, sper ca ai avut un “hepi halouin”, asa cum mandru pronunti si simti ca iti creste IQ in ochii tai. Lauda de sine nu miroase a bine spune un proverb romanesc mult prea real! Un om este caracterizat prin faptele sale bune si rele. Deja toata lumea a vazut cat te duce…IQ-ul si mintea, nu mai este cazul de provocari si jigniri obscene, fara sa stii si sa cunosti persoanele. Nici macar pe tine vad ca nu te cunosti si se pare ca tot tu erai si Contribuabilul ce plateste taxe si impozite si are dreptul sa stie orice, oricand, oricum, jignindu-i pe altii. Drum bun!
noiembrie 1, 2012 - 12:22 pmDomnul Grunberg are dreptate sa se retraga.Nici eu nu mai vreau sa jignesc pe nimeni.Scopul acestui plamfet a fost sa ni se atraga atentia ca avem copii si juniori talentati …dar se pierd pe parcurs.S a observat ca in jurul varstei de 20 de ani trebuie sa ai un Elo de cel putin 2500 ca sa mai poti face performanta in continuare.La ora actuala nici un junior mare de la noi nu are acest Elo…Domnul Grumberg ne spune ca apar in continuare copii talentati cu potential de a atinge 2500 Elo in jurul varstei de 20 de ani si trebuie sa avem toti grija de ei ca sa nu se mai piarda.Daca se vor pierde vina nu apartine numai copiiilor si parintilor ci si conducerii FRSah. Asta reiese din majoritatea comentarilor .
O zi perfecta in continuare !!!
noiembrie 1, 2012 - 12:03 pmMulyumesc domnului Iulian pentru interventie
noiembrie 1, 2012 - 12:31 pmDomnule Anghelescu, ati nimerit-o , mama mea a fost profesoara de limba romana si franceza .
Eu am scris o gramada de poezii , eseuri si epigrame, multe publicate . Daca credeti ca am probleme cu ortografia, fiindca am raspuns pe loc enervat si la o ora tarzie pe site, e in regula.
Mi-am dorit ca si copiii mei sa ajunga mari maestri .Din pacate lui Mihai i s-a anulat a doua norma de GM de catre Margareta Muresan in timpul conflictului cu Crisan , pe motiv ca 2 jucatori nu mai erau legitimati la cluburi ( cluburi disparute in acelasi an ) Asta si poate natura lui emotiva l-au impiedicat sa ajunga mai sus in sah .Florin si-a gasit alta vocatie .
Cat priveste conducatorii de club , daca credeti ca a fost usor sa mentin echipa atatia ani, va inselati amarnic .
Va multumesc pentru tonul cald si prietenos al mesajului dumneavoastra.
De unde oare dusmania asta , am jignit sau nedreptatit pe cineva in sah ? am furat sau am adunat averi fraudulos ? Tot ce stiu, e ca am fost mereu in fruntea luptei pentru cauze drepte : cazul Crisan , Cristina Foisor , Vladik Nevednichi , neparticiparea la Olimpiada si in multe alte conflicte cu Federatia de Sah. Nu stiu unde erau atunci criticii mei numerosi si curajosi.
Sunteti beneficiarul ultimului meu mesaj pe un site unde vad ca am devenit indezirabil.
Sergiu Grunberg
S-a plecat de la un simplu pamflet sau mai degraba schita a domnului Grunberg, pe care de altfel am citit-o cu placere si constat, poate gresesc, ca s-a ajuns, in mare parte, la un dialog al absurdului, un fel de “unde dai si unde crapa”:)
noiembrie 1, 2012 - 2:19 pmDin punctul meu de vedere, juniorul sahist din schita, si nu cred ca are mare importanta daca autorul s-a inspirat sau nu din viata reala atat timp cat personajul este cat se poate de veridic, ar putea fi inlocuit cu juniorii din oricare alt sport si, din pacate, cu multi tineri ai generatiei actuale.
Nu cred ca este vina lor pentru ca deh, traim intr-o lume in care aforismul “Carpe diem” este pus de prea mult timp anapoda in aplicare … dar asta-i alt subiect.
“Domnul contribuabil” se intoarce !!!!
noiembrie 1, 2012 - 7:52 pmAtita vreme cit vor fi admise comentariile unor anonimi va fi mereu asa.Adica, retragerea celor care au ceva de spus si abundenta mesajelor scrise de “ilustrii” jucatori,conducatori de sah etc.
Daca asta se doreste, atunci sa se mearga inainte pe aceeasi cale pina vor ajuge sa scrie doar ei.
@Iulian,
Am ezitat sa revin cu comentarii din acelasi motiv perpetuu. Cand pe unii ii parasesc argumentele, recurg la invalidarea statutului de anonim. E o hiba pe care mi-am asumat-o si am mai explicat de ce am procedat asa. Am posibilitatea sa ma exprim liber, fara sa lovesc in “amorul propriu” al unor persoane cu care ma cunosc. Cred insa ca jigniri si baliverne se pot scrie foarte bine si postand numele. Este rolul administratorului sa decida limita pana la care un comentariu sa fie “moderat”.
Am considerat extrem de interesant pamfletul d-lui Grunberg, mai ales ca dansul este in cunostinta de cauza. Ca achisez la unele dintre parerile domniei sale iar la altele nu, este elementarul drept la parere proprie. Ca imi spun apasat, acid, fin sau timid parerile, e iarasi optiunea mea. Cine e in stare sa distinga substanta unor randuri are posibilitatea sa dialogheze. Iar cine are ingustime a perceptiei sau frustrari personale are de multe ori tendinta de a-si gasi refugiul in persiflarea anonimului fricos si lipsit de caracter. Altfel, uit destul de repede replicile jignitoare sau argumentele puerile ale unor “suficienti” care nu accepta o alta parere.
Prin urmare, cu urmarile sale dorite sau nedorite, demersul d-lui Grunberg si-a atins tinta si asta conteaza. Vom vedea daca parintii vor fi mai responsabili sau daca federatia va aplica masuri mai drastice pt comportamentele nesportive. Dintotdeauna o regula explicata dar totusi incalcata nu poate fi mentinuta decat cu penalitati. Vad si eu ca dl Anuta(ce surpriza!) ca suspendarile si-ar gasi utilitatea. Evident pentru derapajele produse la loturile nationale, caci cluburile private pot sa-i dea afara dupa cum poftesc. Probabil toti cei care vor in viitor sa faca performanta la loturile Romaniei vor afla ca trebuie sa aiba limite.
@Dl Anuta si Dl Rat,
noiembrie 1, 2012 - 11:52 pmCitesc destule bloguri care abordeaza varii domenii. Aproape nicaieri nu am vazut atat inversunare impotriva “anonimilor”. Sa fie lumea sahista mult prea elitista sau usor neadaptata?
E nevoie de un titlu de MI sau MM pentru a putea publica un comentariu? Apropo, d-le Anuta, sa nu-l antipatizati pe acel jucator de superliga, caci nu sunt eu acela. 🙂
Oricum aveti posibilitatea sa evitati inflamarea stimei de sine si sa ignorati ce scriu “vinovatii” anonimi.
Poate sunt altii care se concentreaza pe fond si mai putin pe forma si pentru care si anonimii conteaza.
Draga “domnule nu stiu cum”….
noiembrie 2, 2012 - 7:46 amAm probleme cu “anonimii” pt ca dupa cum se vede, nu fac altceva decit sa tot jigneasca.
Credeti ca e placut ?
M-am referit eu la toti anonimii ?
Insa daca urmareste cineva cite jigniri au fost facuter in cele 60 de comentarii de aici, si cite discutii FARA SENS au fost legate de “anonimi” poate ca e timpul sa se faca ceva.
Daca “anonimii” s-ar comporta civilizat, nu ar avea nimeni si nimic cu ei.Cum nu e cazul, cred ca ar trebui facut ceva (daca se doreste o civilizare a blogului acesta).
Altfel, ne tot balacarim la nesfarsit spre satisfactia “domnilor nu stiu cum”
Domnule Niki,
plecand de la premiza ca nu cunoasteti lumea sahului, va voi spune ca este relativ o lume inchisa. La modul general ne cam stim unii cu altii si de cele mai multe ori simplul nume real afisat ne furnizeaza o gama intreaga de informatii, care ne conduc la
noiembrie 2, 2012 - 11:03 ampurtarea unor discutii de pe pozitii egale, de la om la om. Atunci cand isi exprima parerea, mai ales ireverentios, un anonim, acesta triseaza. El detine o gramada de informatii despre persoana abordata, in timp ce preopinentul nimic. Este ca si cand eu joc cu cartile pe masa, iar dvs.cu ele ascunse. Numai ca dvs.,din mesajele trimise,nu sunteti strain de lumea sahului, ceea ce este si mai grav. Da, lumea sahului este mai altfel. Este o lume a competitiei, a fluxului imens de informatii folosit pentru a accede tot mai sus. E concurenta mult mai mare si asta naste automat si orgolii, iar noi nu suntem sfinti.
In ceea ce priveste chestia cu discutia cu un jucator cu ELO mare, avand aceasta informatie, pleci de la premiza (din pacate uneori gresita ) ca are multa experienta in domeniul sahului, ca stie bine regulamentele, chiar si cele competitionale, ca are un anumit nivel de dezvoltare intelectuala si mai ales ca a ajuns acolo pe baza muncii enorme, a unei vieti sportive exemplare. Nu vreau sa polemizez cu acel anonim, dar era altcineva cu afirmatii iresponsabile care doar ca nu afirma : beti baieti inainte de partide ca veti ajunge in top. O aberatie mai mare nu se poate spune despre o activitate sportiva. Sunt convins ca absolut toate persoanele responsabile, implicate in activitatea sahista, vor fi de acord ca un sahist duhnind a bautura nu are nici o legatura cu sportul.
Daca vrem ca sahul sa mai fie considerat sport, trebuie sa ne debarasam de influentele bahice, indiferent de faptul ca discutam de juniori sau seniori, indiferent ca sunt supercampioni sau nu . Aici se pune problema moralitatii mai intai, dupa care apare efectul : diminuarea performantei .Educatia se face insa inca din copilarie. Si sa nu mai vina cineva cu aberatii in preamarirea alcoolului in performanta sportiva. Exemplele sunt suficiente pentru cunoscatori. Marele Alehin a pierdut meciul cu Euwe dupa o perioada cand isi condimenta existenta cu mult prea mult alcool. Performante sahiste la unii dintre jucatorii nostri de frunte au aparut cand au renuntat la escapadele bahice, iar altii s-au pierdut, desi promiteau imens, datorita bauturii.
Cred ca oamenii responsabili prefera o lume mai curata, chiar si mai putin performanta , decat una de top in care sa colcaie promiscuitatea. Jegul este scarbos, chiar daca este garnisit cu aur.
Pamfletul dl Grunberg nu trebuie luat personal. Din pacate este valabil pentru multe generatii de juniori (si junioare). Este pentru cine are ochi de vazut si urechi de auzit…
noiembrie 5, 2012 - 9:32 amSa vedem cu ce rezultate vor veni ai nostri de la Maribor, unde le dorim multa bafta! Dar din pacate, cu un campion mondial odata la 10 ani nu se (mai) face echipa nationala de primele zece la Olimpiada.
Ce chestiune haioasa. Sincer mi-as dori sa fii avut un sergiu grunberg (DESPRE CARE DOAR AM AUZIT MULTE LUCRURI BUNE) sau as profita din plin daca l-as avea langa mine. Pacat dar valoarea in zilele noastre este recunoscuta prea tarziu, iar acest fapt se repeta cam des. Din pacate nu toti tinerii din Romania au ocazia sa se antreneze cu oameni de talia aceasta (sunt multi la noi in tara dar nu ii gasesti decat in cateva orase mai mari sau mici).Sanatate tuturor
noiembrie 15, 2012 - 6:05 pmImi aduc aminte de o Olimpiada la care dl. G era antrenor la fete. Vine una si zice: “dle G., aia imi joaca 1.d4 si la asta intru in Slava, dar daca imi joaca 1.c4, ce ma fac?” Dl. G, deranjat de la o partida de zaruri, zice: “pai ii pui 1. … c6 si oricum ii dai ca e o proasta!” Ma rog, continuarea a fost 2. e4 si 1-0 in 20 de mutari… no comment! :o)
noiembrie 20, 2012 - 10:49 pmMa rog, cred ca Robin avea nevoie de un dus rece, s-ar putea sa ii foloseasca in viitor daca o sa abordeze problema in mod sportiv… depinde numai de el.
noiembrie 23, 2012 - 5:06 pmAm citit toate comment-urile si am realizat ca scopul articolului nu a fost nici pe departe atins ( nu ne putem abtine sa nu o luam personal sau sa nu ne mascarim si nici sa nu aruncam cu noroi unii in altii, cu mici exceptii desigur, exceptii pentru care am toata stima) asa cum ar fi trebuit (poate si pentru faptul ca dpdv calitativ acest articol e slab de tot). Pamfletul e pamflet, trebuie tratat ca atare dar asta nu inseamna ca trebuie automat sa fie unul de buna calitate. In cazul de fata vorbim despre un pamflet caruia ii lipseste calitatea (cred ca sunt in masura sa-mi dau cu parerea vis a vis de calitatea unui text dat fiind domeniul meu de activitate) de unde probabil si supararea si frustrarea unelor persoane care si-au regasit prietenii, copiii, in randurile de mai sus. Nu-i foarte greu sa critici, mai ales pe un ton superior, condimentat cu sarcasm pe ici pe colo, (fiecare posesor de blog poate sa o faca) asa cum nu-i deloc greu sa folosesti ”pamfletul” pe post de alibi. Multi dintre noi (dintre noi cei care am realizat oarece) ne trezim atacati pe diverse bloguri mai mult sau mai putin obscure intr-un mod mai mult sau mai putin subtil. Am patit-o chiar si eu, relativ recent, stiu ce inseamna rautatile si stiu ca e important sa nu pui la suflet atunci cand nu e cazul, mai ales cand continutul unui articol contine multe neadevaruri. Acum insa scriu aceste randuri deoarece imi pare nedrept modul in care d-ul Grunberg contureaza portretul robot al tanarului sahist roman. Am sa ma detasez de persoanele pe care (si eu, ca si altii) le-am identificat printre randuri si am sa ma leg doar de modul in care d-ul Grunberg intelege sa creioneze portretul robot al sahistului adolescent, dincolo de viciile sale. Se putea crea foarte simplu un articol de buna calitate despre consecintele exceselor extra-sportive, fara a ataca, de altfel complet gratuit, nivelul de cultura. Nu am sa fiu ipocrit, am trait momente extraordinare in multe turnee si am facut si eu destule prostii, unele mai mici altele mai mari (cu toate ca eu nu mi-am propus vreodata sa ajung la un nivel sportiv care sa-mi permita sa traiesc din sah sau sa devin profesionist) si stiu ce inseamna excesele si unde duc ele, drept pentru care mi se pare normal ca un club cu pretentii sa pedepseasca drastic un astfel de comportament neadecvat pe perioada unui turneu atat de important precum Superliga. Problemele extra-sportive exista chiar si in fotbalul mare, e pe undeva normal sa existe deci si in sah si da, sunt de parere ca trebuie luata atitudine si inca repede dar acest articol nu ia in calcul 2 lucruri:
1. Daca bei sau fumezi nu inseamna ca esti prost ( cum incearca autorul articolului sa sugereze: -nu stiu la ce-i bun liceul, iau bacul pe pile etc)
2. Daca ai 2400 la 17-18 ani nu inseamna ca iti doresti sa faci sah toata viata (poate pur si simplu simti ca sahul te poate ajuta din punct de vedere al dezvoltarii personale pana sa intri la facultate,urmand ca apoi sa te dedici studiilor si a visului tau profesional )
Cred asadar ca unele rautati au fost gratuite si ca unghiul de abordare al articolului a fost total gresit cu toate ca intentiile au fost nobile.
noiembrie 25, 2012 - 4:08 pmIndiferent de ce se intampla suntem o familie.Juniorii din sahul romanesc au cea mai palpitanta viata oriunde,oricand.Sunt multe de povestit daca s-ar sti toate,multi am fi suspendati.E minunat sahul indiferent de rezultatul de pe tabla!
iunie 27, 2014 - 12:56 pm