Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Zdravko Milev – Andrija Fuderer
Amsterdam Ol. Bg-Yu 1954 • Four Knights: Spanish: Rubinstein Variation Accepted (C48)
1.e4 e5 2.Nf3 Nc6 3.Nc3 Nf6 4.Bb5 Nd4 5.Nxd4 exd4 6.e5 dxc3 7.exf6 cxd2+
Albul muta si obtine avantaj
5 Comentarii
1.R:d2! +-
octombrie 12, 2012 - 8:10 am8.0-0 dxc1D 9.Te1+Ne7 10.Dxc1 gxf6 11.Df4 0-0 12.Nd3 d5 13.Nxh7+ Rxh7 14. Dh4+ Rg7 15.Te3+-
octombrie 12, 2012 - 8:44 am8……Dxf6 9.Nxd2 Ne7 10. Nc3 Dg5 11.Te1 0-0 12.Txe7 Dxe7 13.Dg4 +-
probabil mai clara este continuarea 8.Nxd2 Dxf6 9.0-0 Ne7 10. Te1 0-0 11. Te5 Df6 12.Nd3 cu atac puternic de exemplu 12.. Dd6 13.Dh5 g6 14.Dxh7+ Rxh7 15.Th5 +
octombrie 12, 2012 - 10:33 amsau 12…. h6 13.De2 Nd6 14.Th5 De6 15. Df3 +-
8.Rxd2 Dxf6 9.Te1+ Ne7 10.De2 a6 11.Nd3 d5 si negrul ramane cu avantaj.
octombrie 12, 2012 - 8:21 pmRocada nu e posibila la prima mutare (regele alb e in sah), asa ca mai ramane 8.Nxd2 (care este si cea mai buna continuare).
10.Te1 asigura un oarecare avantaj, dar continuarea din partida, 10.Nc3, este mai buna.
Dupa 10….Dg5 au urmat o serie de mutari foarte frumoase 11.Te1! 0-0 12.Te5! Df6 13.Nd3!! g6 14.De2 Nd6 15.Th5!! De6 16.Txh7!! f6 17.Nc4 si, desi partida a mai continaut pana la mutarea 72, castigatorul nu putea fi decat albul.
Partida poate fi vazuta aici… http://www.chessgames.com/perl/chessgame?gid=1494568
octombrie 12, 2012 - 8:22 pm