Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Alexandr Karpatchev 2495 – Fred Just 2200
Dresden ZMD Open 2002 · Caro-Kann: Bronstein-Larsen Variation (B16)
1.e4 c6 2.d4 d5 3.Nc3 dxe4 4.Nxe4 Nf6 5.Nxf6+ gxf6 6.Nf3 Bf5 7.g3 e6 8.Bg2 Nd7 9.0-0 Qc7 10.c3 Be4 11.Re1 f5
Albul muta si obtine avantaj
2 Comentarii
Propun 1.Cg5! cu variantele:
iulie 16, 2012 - 10:45 pma) 1…N:g2? 2.Dh5! Nd5(2…Cb6? 3.T:e6+! +- sau 2…Rd8? 3.C:f7+! +-) 3.D:f7+! (merge si 3.C:e6! +-) Rd8 4.C:e6+! N:e6 5.T:e6! +-
b) 1…Nd5? 2.N:d5! c:d5 3.Dh5! +-
1.Cg5! e corect. Cel mai bun raspuns este 1…Cf6 (cu toate ca albul are avantaj si asa, si a si castigat toate cele 10 partide in care se intalneste aceasta poztie din Megadatabase 2012), dar in partida a urmat 1…Nxg2 2.Txe6+!! (si 2.Dh5 castiga dar este ceva mai bine asa) Ne7 3.Rxg2 (ceva mai bine era 3.Dh5) Cf6 4.Re5 si albul a castigat la mutarea 35.
iulie 17, 2012 - 6:23 pm