Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Jorgen Jorgensen – Sigfred From 2230
Den. Ch-B Horsens 1978 · D02: 1.d4 d5 2.Nf3 sidelines, including 2…Nf6 3.g3 and 2…Nf6 3.Bf4
1.Nf3 d5 2.g3 c5 3.Bg2 Nc6 4.d4 Bg4 5.Ne5 Nxe5 6.dxe5 e6 7.c4 Ne7 8.Nc3 d4
Albul muta si castiga
2 Comentarii
O varianta ar fi 1.Da4+! Cc6? 2.N:c6+! b:c6 3.D:c6+! Re7 4.Cd5+!! e:d5 5.Ng5+! f6 6.e:f6+! Rf7 (6…g:f6? 7.N:f6+! +-)7.f:g7! +-
iulie 7, 2012 - 8:35 amLa 1…Dd7? 2.N:b7! Tb8(2…D:a4 3.C:a4! +-) 3.Cb5! +- cred!
Poate merge direct 1.N:b7! nu stiu!
Ambele variante sunt la fel de buna, dar in partida s-a jucat 1.Nxb7, si partida a continuat cu 1…Tb8 2.Da4+ Dd7 3.Cb5 Txb7 4.Cd6+ Rd8 5.Cxf7+ Rc7 6.Dxd7+ Rxd7 7.Cxh8 si albul a castigat finalul.
iulie 7, 2012 - 1:03 pm